Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Oculus Rift - komercyjna wersja na początku 2016 roku

06.05.2015 18:49
Mastyl
1
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Czy ktoś zna pełną listę już obecnych oraz zapowiedzianych tytułów na Occulusa?

06.05.2015 19:23
😃
2
odpowiedz
seba74
75
Tenclaver

mi wystarczy jeden - Elite:Dangerous

06.05.2015 19:30
3
odpowiedz
Dessloch
257
Legend

pewni jestescie, ze bedzie kosztowalo mniej niz dk2? wszezdie pisali, ze wrecz przeciwnie...

07.05.2015 00:54
Koktajl Mrozacy Mozg
4
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Po DK2 zapowiadali ze chca utrzymac cene na poziomie cen devkitow. Pewnie na E3 badz po dowiemy sie wiecej.

07.05.2015 09:26
5
odpowiedz
zcaalock
133
Pretorianin

ok 1200 zł to jeszcze nic, do tego trzeba kompa za 5k. Bez stałych 75 klatek (zakładam że w finalnej wersji będzie rozdzielczość 1k na oko), czyli w sumie 150 nie ma nawet co dotykać tego urządzenia

07.05.2015 09:48
Koktajl Mrozacy Mozg
6
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Przeciez wiele osob tutaj ma kompy za 4-5k i chyba to nie problem. Maniacy pewnie juz od pierwszego DK1 odkladaja na finalny sprzecik ;). Ja to wiedzialem przy DK2, Rift bedzie potrzebowal pieniedzy aby VR byl wysokiej jakosci. Po tym po widzialem na DK2, jestem kupiony. Ciekawe jak bedzie z HTC

07.05.2015 11:14
7
odpowiedz
UbaBuba
106
Generał

Kompy za 5k nie dadza rade Oculusowi. ;)

To bedzie 2 x 1440p czyli prawie tyle pixeli co jeden monitor 4k, w dodatku odswiezanie jest 90Hz.

Teraz mi powiedzcie, w nowych grach, jaka karta jest w stanie zapewnic na max detalach 90fps w 4k?
Tylko 2 titany X, no moze 2 x 980 tez da rade ale prawdopodobnie trzeba bedzie juz ciac detale.

Takze 5k to pojdzie na same karty mogace to uciagnac, bo przypominam ze musi byc stale 90 fps bez czestych spadkow do np 60 jezeli nie chcemy miec zawrotow lub bolow glowy.

07.05.2015 14:03
legrooch
8
odpowiedz
legrooch
231
MPO Squad Member

To bedzie 2 x 1440p czyli prawie tyle pixeli co jeden monitor 4k, w dodatku odswiezanie jest 90Hz.
Że niby co? Skąd masz te "genialne" informacje o rozdzielczości na jedno oko rzędu 1440p?

Swoją drogą te urządzenia nie są do podziwiania, a odczuwania. C.A.R.S, rFactor - to jest to!

Oculus DK2 mnie kupił również - liczyłem, że dotrzymają terminu listopadowego, a tu jednak następny rok :/
Ale cóż - poczekam i kupię pół roku później :/

Edit:
Obecny DK2 ma 960×1080 na oko, więc podbicie tego jakiekolwiek będzie rewelacją.

07.05.2015 15:40
9
odpowiedz
zcaalock
133
Pretorianin

miałem DK2 przez kilka miesięcy i stanowczo odradzam zakupu bez super komputera. Mam GTX 770 8gb ramu, i5 4670, płynnie chodziło mi tylko demo z krzesłem. Okulus rozwija skrzydła od 75 klatek na sekundę, jak jest mniej nie da się tego używać, po prostu tak jest zrobione ludzkie oko. Każdy nawet chwilowy spadek klatek poniżej 75 to dla większości osób jest wizyta w toalecie, o ile uda się jej wyplątać z kabli.

W dk2 jest rozdzielczość 960 x 1080 na jedno oko, która krótko mówiąc jest syfem i męczarnią bo wszystko co w grze jest dalej niż 3 metry jest zdeformowane przez "screen door effect". Potrzeba przynajmniej dwa razy tyle, bo trzeba pamiętać że to nie jest monitor metr od głowy tylko ekran odsunięty 2cm od oka i powiększony szkłem powiększającym.

tu jest przykład, nawet na 4k to nie będzie idealne
http://heplist.com/cellsim/RiftResolutionComparison(Indiana).png

Zakładając optymistyczny scenariusz że będzie 50% wzrost pikseli czyli 1440 x 1620 i to trzeba będzie wyświetlić dwa razy czyli 2880 x 3240. Więc bardzo łatwo sobie sprawdzić swój sprzęt puszczając jakąś grę w takiej rozdzielczości przy 75 klatkach. Oczywiście to nie jest koniec bo skoro wyświetlanie jest pod różnymi kątami to procesor 2 razy musi przeliczać trójkąty na każde oko.

Jest jeszcze inny problem, ludzki mózg nie jest przyzwyczajony do wirtualnego ruszania się bez doznań grawitacyjnych. To tak jakby być na karuzeli, chwile można ale czy ktoś wytrzyma dłużej niż 20 min? Oczywiście można się do wszystkiego przyzwyczaić, ale po długiej sesji z DK2 ma się zawroty głowy i uczucie odrealnienia bo mózg znowu się musi przestawić. Zastanawiam się czy nie będzie się produkować złych przyzwyczajeń i złej pamięci mięśniowej, w końcu symulator to nie życie.

Nabrać na marketing jest się łatwo, co na sobie przetestowałem.

07.05.2015 21:25
10
odpowiedz
Kriksos
23
Centurion

Do pornoli się nada.

Technologie Oculus Rift - komercyjna wersja na początku 2016 roku