Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Recenzja gry Mortal Kombat X - słynny smok dostał lekkiej zadyszki

20.04.2015 15:39
Dariusxq
1
Dariusxq
52
Forumowy Prowokator

Nah, to ja wolę jednak zostać przy 9.

20.04.2015 16:20
NewGravedigger
2
odpowiedz
NewGravedigger
183
spokooj grabarza

Część minusów wzięta na siłę, nie ma za to innych wad wymienionych jak np. OP Skorpiona.

20.04.2015 16:37
3
odpowiedz
zanonimizowany1086995
2
Legionista

Ja chyba poczekam, aż pojawi się coś na wzór wersji GoTY tego nowego Mortala.

20.04.2015 17:04
DM
4
odpowiedz
DM
210
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Oprawa wizualna prezentuje się świetnie.
Nie no, z tym się nie mogę zgodzić... O ile w czasie walk grafika jest jeszcze znośna, to w trybie fabularnym cutscenki to jest jakaś kpina, na pewno nie możliwości PS4... Wygląd twarzy, włosów - wszystko w wielu grach na PS3 było już o wiele lepsze. Tryb zrobiony chyba tylko pod starą generacje i przeniesiony na nową 1:1
dla mnie gra na razie jest sporym rozczarowaniem, zobaczymy czy coś się poprawi w miarę ogrania...

20.04.2015 17:05
Bezi2598
5
odpowiedz
Bezi2598
139
Legend

Może bym i kupił gdyby nie dali aż tylu nowych postaci.

No i ich polityka co do DLC też nie zachęca.

20.04.2015 17:29
6
odpowiedz
zanonimizowany794081
77
Generał

Czy Arasz i Czarny Wilk to ta sama osoba ?

20.04.2015 17:32
A.l.e.X
7
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

9.0

Napisze to jako fan bijatyk i jako posiadacz dwóch poprzednich gier NetherRealm - ostatnia odsłona MKX jest najlepszą z całej trójki, ma co prawda najkrótszą fabułę w SP (jakieś 6 godzin gry), ale za to sama walka została jeszcze bardziej podkręcona - do tego ulepszono systemy kontr i kombosów. Świetna pozycja !

20.04.2015 17:34
8
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

Mnie sie podoba.

20.04.2015 17:40
premium571472
👍
9
odpowiedz
premium571472
42
Centurion
8.5

Bardzo ciekawa pozycja, polecam.

20.04.2015 18:06
10
odpowiedz
AntyGimb
85
Senator

Mortal Kombat 1-2 to moje pierwszy gry na PC i gry w które za dzieciaka grałem nad morzem (na wakacjach) na automatach. Dzięki tym grą pokochałem gry... Mortal Kombat 2 nadal jest najlepszą grą tej serii i nie zmieni tego już chyba nic.

20.04.2015 18:38
11
odpowiedz
Rav86
73
Pretorianin

Z jednym z minusów nie da się niezgodzić brak wieży wyzwań, jest rozczarowujący, pozatym nowy mortal jest mocny

20.04.2015 18:43
12
odpowiedz
MaXXii
79
Generał

Recenzja bardzo dobra i co najważniejsze solidna ocena na taką na jaką gra zasługuję, dać tutaj 9/10 to zdecydowanie zbyt wysoka ocena, zaś dać 10/10 to była by to zbyt wygórowana i pochopna ocena.

Uważam że 8/10 to bardzo dobra ocena. Receka jak i minusy też są całkowicie uzasadnione, bo ktoś kto miał doświadczenia z MK:DA,MK:D,MK:ARM to wie o czym piszę jeżeli chodzi o postaci.

20.04.2015 18:52
13
odpowiedz
NooGL3R
7
Legionista

Jprdl, czemu ten recenzent tak jęczy...

20.04.2015 19:40
paul181818
14
odpowiedz
paul181818
75
Generał
9.0

kto to czarny wilk?

20.04.2015 19:44
Persecuted
15
odpowiedz
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

Nowy Mortal jest bardzo przyjemny w odbiorze, wciągający, efektowny ale - jak wspomniano w recenzji - nie wszystkie zmiany wyszły mu na dobre.

Mnie najbardziej "boli" nowy roaster postaci. To, że odważyli się wprowadzić do gry kilku "świeżaków", traktuję jako ogromny plus, bo innowacja (prawie) zawsze jest czymś dobrym. Niemniej szkoda, że odbyło się to "kosztem" legendarnych klasyków tej serii, oraz że twórcom zaskakująco szybko zabrakło inwencji, a połowa nowych postaci to nudne jak flaki z olejem wariacje na temat poprzednich (też swoją drogą niezbyt ciekawych) wojowników... O ile Ferra/Torr, D'Vorah, Kotal Kahn i Erron Black są świetni, tak na Takedę, Kung Jina i panny Brigs oraz Cage patrzę ze smutkiem, bo mam świadomość, że te nijakie młodziki wygryzły z ekipy Shang Tsunga, Smoke'a, Nooba, Raina, Barakę, Cyraxa, Sektora czy Kabala. Postaci te miałyby jakikolwiek sens, gdyby ich "starzy" i krewniacy do gry nie trafili. Niestety, jest inaczej.

NRS musi zrozumieć, że najpopularniejsi są ci zawodnicy, którzy mają jakiś jednolity, ciekawy motyw przewodni. Np.:
D'Vorah - matka roju, humanoidalny robak (nowa rasa w uniwersum).
Kotal Kahn - Dopakowany fiziczynie wojownik starożytnej i potężnej rasy, wzorowanej na ludach mezoamerykańskich (kolejna nowa rasa w MK).
Erron Blac - niestarzejący się dzieki magii Shang Tsunga rewolwerowiec, który dzięki 150 latom spędzonym w Outworld, włączył do swojego klasycznego, XIX wiecznego arsenału kilka magicznych gadżetów.

Cała reszta nowych, to "zwykli" i nudni ziemianie. Archetyp "hardej baby w mundurze" w osobie Cassie, Kung Jin jako zwinny mnich z łukiem (Green Arrow?), Jacqui jako czarna dziewczyna z bionicznymi rękawicami (na prawdę? Nie dało się z niej zrobić czegoś mniej podobnego do ojca? Na przykład - choćby dla zgrywy - dać jej bioniczne nogi?).

Wydaję mi się jednak, że powód jest dosyć prozaiczny. Mogliby do podstawowej wersji wrzucić klasyczne postaci, a nowe sprzedawać jako DLC. Tylko kto zapłaci (i to niemało, bo WB jest strasznie pazerne) za takich nudziarzy? Lepiej zrobić z nich zapychaczy w podstawce, a ikonicznych klasyków sprzedawać za grube dolary. Fani bez mrugnięcia okiem zapłacą za Nooba, Smoke'a czy Raina...

PS. Nie zgadzam się co do "wymuszonych" wariacji. Gdyby chcieć upchnąć wszystkie ciosy specjalne w jednym kombatancie, to prawdopodobnie nie starczyłoby przycisków do sensownego ich obłożenia (zakładając, że umiejętność nie może przekroczyć kombinacji 4 guzików). Poza tym wiele zdolności się wyklucza i ma to ogromne znaczenie dla balansu.

20.04.2015 19:56
Czarny  Wilk
😉
16
odpowiedz
Czarny Wilk
128
Generał

GRYOnline.pl

@GimbusomNIE; paul181818:
Przez Was jest mi smutno :(
@DM:
No nie wiem, ja odczułem spory progres graficzny w story mode - głównie to, że w poprzedniej części wyraźnie było widać ograniczenia, jakie nakładał silnik na cutscenki, nie mogły one "opuszczać" terenu aren z normalnej gry, tutaj to uczucie zostało mocno ograniczone i wpływa pozytywnie na całe widowisko. Chociaż zgodzę się, że same walki wyglądają lepiej niż przerywniki.
@NewGravedigger:
OP Scorpiona to imo bardziej kwestia tego ile osób nim gra po sieci niż faktycznego braku balansu. Zazwyczaj udawało mi się nawiązywać z nim uczciwą walkę, jak mocno obrywałem to dlatego że przeciwnik ewidentnie grał lepiej.

20.04.2015 20:25
Pan Dzikus
17
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

W pierwszych Mortalach postacie były zrobione ze zdjęć prawdziwych ludzi i powinni do tego powrócić. Zeskanować zarówno ludzi jak i otoczenie a przynajmniej te elementy, które się da. Niestety, ale w MKX tak jak w poprzednim MK postacie, a szczególnie ich twarze, wyglądają bardzo sztucznie.

20.04.2015 20:34
18
odpowiedz
Rvn10
91
Generał
7.0

MK9 z 2011roku zdecydowanie lepszy, lepszy story mode, lepszy design postaci i klimat.

20.04.2015 20:36
19
odpowiedz
Lepir
67
Emperor

To kiedy robicie turniej? Oczywiście z redakcyjnymi dziewczynami! :D

EDIT: My mistake...dopiero teraz zauważyłem, że turniej już był :)

20.04.2015 21:20
SULIK
20
odpowiedz
SULIK
250
olewam zasady
10

Ja się strasznie jaram nowym mortalem, jest dla mnie pod wieloma aspektami lepszy od poprzednika.
Jedynie brakuje mi wieży wyzwań.

btw. frakcji,
jakie są warunki wykonania fraction kill ?
fatality/brutality nie są dla mnie problemem, ale fraction kill chociaż wg. kombinacji klawiszy jest najłatwiejszy to mi nie wychodzi.
Czy fraction kill można robić w single player (drabinka) ? czy można je robić w walce lokalnej 1:1 ? Czy też tylko online ?

20.04.2015 21:25
Czarny  Wilk
21
odpowiedz
Czarny Wilk
128
Generał

GRYOnline.pl

@SULIK: jedyny warunek to odsunięcie się na odległość pełnego ekranu. Można robić je wszędzie tam gdzie wchodzą zwykłe fatale.

20.04.2015 21:37
22
odpowiedz
zanonimizowany794081
77
Generał

Nie smuć się - coś mi świta, że chyba kiedyś zjechałeś Thorgala ... no cóż

20.04.2015 21:41
NewGravedigger
23
odpowiedz
NewGravedigger
183
spokooj grabarza

Wilku

ale z tego co zauważyłem, to chyba tylko Skorpion może przytrzymać r2 i l2 tak długo i mało tego, zaatakować od tyłu. Dalej ma 2 teleporty. Dodaj do tego jeszcze pomoc pomiotu i masz postać tak irytującą, że praktycznie odechciewa mi się z nim grać.

Z postaci to chyba Cassie i rewolwerowiec sa bardzo kiepscy. Cała reszta IMO daje radę.

Co ciekawe nikt nie krytykuje faktu, że taka Milena i Kitana to praktycznie taka sama postać, przy czym Milena jest też baaaardzo OP.

20.04.2015 21:47
SULIK
24
odpowiedz
SULIK
250
olewam zasady

Czarny Wilku stukrotne dzięki :) na to nie wpadłem :D

NewGravedigger - to jak widać kilka postaci może spowolnić odpalenie x-ray, jak np. Sub-Zero :)
ale to było znane już z 9: Smoke ;)

Co do Cassie - jej wersja: awanturnica jest całkiem fajna do grania
Rewolwerowcem grałem póki co grałem mniej niż minutę, więc nie wypowiadam się, chociaż postać ma potencjał.

20.04.2015 22:11
Scorpi_80
25
odpowiedz
Scorpi_80
90
Generał

Trochę kontrowersyjnych zabiegów ze strony twórców i od razu ocena leci. Najbardziej chyba szkoda wieży wyzwań i kilku fajnych wojowników jak Kabal czy Noob. Jestem sceptycznie nastawiony do nowych "dzieciaków", bo Ci przedstawiciele nowych ras mogą być całkiem spoko. Widać ulepszenia graficzne, mechanika podobna. Oczywiście ciężko ocenić bez zagrania samemu, więc póki co takie przemyślenia.

20.04.2015 22:20
Czarny  Wilk
26
odpowiedz
Czarny Wilk
128
Generał

GRYOnline.pl

@NewGravedigger:
Jeśli chodzi o X-ray'e, to nie traktowałbym ich jako argumentu - od pewnego poziomu umiejętności gracza i tak przestają mieć one znaczenie i dla prosów liczą się tylko silniejsze speciale i breakery. Przynajmniej w dziewiątce tak to wyglądało, więc zakładam, że tutaj też do tego dojdzie. Poza tym w sytuacji kiedy można najpierw ogłuszyć/zamrozić przeciwnika a potem odpalić prześwietlenie które na 100% trafi, to przetrzymywanie i tak jest mało imponujące.
Teleporty są silne, ale przecież nie jest to jedyna postać która je posiada. Okej, ma je chyba najlepsze, but still... :P Zresztą nie jest to jedyny ficzer, który potrafi napsuć krwi - sam specjalizuję się w lodowych klonach Sub-Zero i doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że nadużywając tej zdolności potrafię doprowadzić przeciwników do pasji ;) Tak jak pisałem, IMO ze Scorpem jest problem taki, że prawie wszyscy nim grają - co ma swoje zalety, bo jednak szybciej uczysz się obrony przed jednym konkretnym przeciwnikiem, ale ma też wady, bo większość wymiataczy też gra właśnie nim i w efekcie to od niego się najczęściej dostaje. No i tego... jak robię klona to najczęściej się wystawiam prosto pod jego teleport, więc moja taktyka się kompletnie sypie akurat przeciw niemu :P

Od Errona wara :P To mój ulubieniec ze wszystkich nowych fajterów. Zakładam, że można z niego wycisnąć sporo jak już się go lepiej opanuje, a póki co delektuje się jego x-rayem. Cassie... cóż, z całej czwórki dzieciaków wydała mi się najnudniejsza. Kitaną grałem szczerze mówiąc mało, więc nie czuję się na siłach by ją porównywać z Milką, natomiast ta druga, odniosłem wrażenie, została nieco utemperowana w stosunku do MK9.

20.04.2015 22:34
rog1234
27
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

Mortal Kombat X to najlepsza obecnie bijatyka na konsole nowej generacji

Hahahaha. Nie.

Poza tym sugestia, że między premierą MK9 a datą publikacji recenzji nie ukazała się bijatyka lepsza od niego poprawi mi chyba humor na resztę tygodnia.

21.04.2015 00:08
Persecuted
28
odpowiedz
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

@NewGravedigger

Tiaaa... "Ten bardzo kiepski rewolwerowiec" (Erron Black) zdążył już wygrać oficjalny turniej w MKX ;). I nie, nie była to jakaś amatorszczyzna, tylko zawody na światowym poziomie, w których brali udział jedni z najlepszych na świecie jeżeli chodzi o bijatyki (np. Tyran, Perfect Legend, MIT). Mistrzem (grającym właśnie Blackiem) został Sonic Fox, czyli ubiegłoroczny mistrz (między innymi) MK 2011 i Injustice ;s.

@Czarny Wilk

Scorpion zyskał dużo na tym, że zablokowanie ciosów specjalnych nie jest już takie bolesne w skutkach jak dawniej. W MK 2011 odbicie "linki" czy teleportu Scorpiona, oznaczało możliwość darmowego (nie dającego się zablokować) sklepania mu maski (stąd też Scorpion nigdy nie zyskał większej popularności turniejowej, był zbyt niepewny w użyciu). Natomiast w MKX mam wrażenie, że o wiele trudniej jest to wykorzystać. Postaci po takim bloku po prostu nie są już takie bezbronne (dużo szybciej mogą przejść do defensywy).

Poza tym Boon miał chyba dosyć faktu, że jego pupilek jest tak kiepski. Teraz zapewne stawał na głowie, żeby żółty ninja załapał się do czołówki. Cóż, patrząc na obecny balans, chyba mu się udało (w turnieju o którym wspominałem, Scorpion zajął zasłużone 2 miejsce ;d).

Przy czym balans na pewno się jeszcze zmieni. Na YT są filmiki, gdzie ludzie kręcą comba powyżej 100% (Kotal Kahnem na przykład), normalnie overkill ;D.

@rog1234

Zależy. Jeżeli ktoś nie lubi bijatyk w azjatyckim stylu (czyli 99% populacji nie-azjatyckiej ;d), to poza MK, Injustice i Killer Instinct, nie ma zbyt wielkiego wyboru.

21.04.2015 00:55
Sasori666
29
odpowiedz
Sasori666
185
Korneliusz

Nie wiem jak grafika mogła wylądować w plusach. Jest to jedna z brzydszych dużych gier jakie ostatnio wyszła.

21.04.2015 08:51
😊
30
odpowiedz
zanonimizowany1086995
2
Legionista

Persecuted ---> Na potwierdzenie słów na temat finału: www.yout ube.com/watch?v=EsROhUujAXM (usunąć spację w linku)

21.04.2015 13:08
PitbullHans
31
odpowiedz
PitbullHans
93
Legend

Cassie Cage w wersji "Awanturnica" to TOP3 postaci przecież. Świetnie się nią gra. Dla mnie numerem jeden jest zdecydowanie Sub-Zero. Na drugim miejscu Scorpion, chociaż osobiście niezbyt lubię nim grać. MK10 to dużo lepsza część niż MK9. Szkoda tylko, że tak mało postaci.

21.04.2015 15:18
Elessar1984
32
odpowiedz
Elessar1984
129
Lord
6.0

Nie rozumiem dlaczego recenzja jest tylko na Ps4. Czyżby na golu taka bieda, że nie potrafili załatwić sobie wersji na pc. No chyba, że będzie druga recenzja, bo wersja na pc to jakaś inna gra. Z pozoru to samo co na konsolach, ale już po 10 minutach obcowania z tym nie trudno zauważyć 1000 bugów, crashy do pulpitu, czy spadków fps. I tu nie chodzi o mnie tylko o ogół (setki postów na forum steam, o tym zbugowanym gniocie roku). I żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał, uwielbiam MK, grałem we wszystkie części i sprzędzionym przy tej serii setki godzin. Ale wersja pc nie powinna wyjść na pc w takim stanie w ogóle. Już wolałbym poczekać na dobry port (jak to było w przypadku MK 9), dwa lata niż dostać coś takiego.
Pomijając optymalizację, gra taka sobie. Nowe postaci średnio mi się podobają (gdzie córka Goro, Shinoka i syn Kitany ??? :)). Serio nie dało się wymyślić nić lepszego ? Grafika jest ok, ale jakoś nie powala. Interaktywne obiekty na planszy, były ciekawsze w Injustice. No i gdzie mój ulubiony tag lader ?! Gdzie Noob Saibot, Smoke i Rayn... A no tak w kolejnym dlc za jedyne 150 zł. Fuck you Netherealm !

21.04.2015 17:37
33
odpowiedz
Mniszek21
7
Legionista

@Elessar1984 tak trudno odblokować noob'a w krypcie?

21.04.2015 22:29
rog1234
34
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

@Persecuted

No dobrze, ale co z tego? Pytamy o to, do jakiego targetu kierowana jest dana seria (bo to, że BB lub GG mogą nie pasować każdemu przez styl mogę zrozumieć), czy jak dobry jest dany tytuł?

Mortalowi wyraźnie brakuje głębi i balansu, najbardziej istotnych aspektów gatunku. W zasadzie jedynych istotnych z obiektywnego punktu widzenia. System MKX jest mało ciekawy, bo żadne z urozmaiceń nie wnosi niczego faktycznie ciekawego do rozgrywki (zresztą ten problem dotyczył już MK9), a wariacje postaci nie są ani niczym nowym, ani dobrze zrobionym. Jasne, w 2015 roku nie oczekuję po bijatyce czegoś rewolucyjnego w stylu nowszego Bursta z Guilty Gear X lub paska Super z poczciwego SSFII. Zupełnie dobrym i wręcz pożądanym postępowaniem jest budowanie na istniejącej bazie. Taki skonstruowane tytuły na obecnej generacji konsol już są (Guilty Gear Xrd, Killer Instinct od drugiego sezonu zrobił się naprawdę ciekawy, niedawno ukazało się kolejne BlazBlue na obie konsole).

Rozumiem ludzi, którzy grają w MK9/X, bo lubią estetykę, podobają im się designy postaci i inne takie powierzchowne powody. Sam czasami również sięgam po bijatyki, bo po prostu mi się podobają. Mój punkt widzenia na ten gatunek jest jednak trochę bardziej "pretensjonalny", żeby nie użyć słowa "profesjonalny", więc chciałbym zadać fanom Mortala pytanie - co w mechanice i konstrukcji tej gry (w gamepayu - Fatality to nie odpowiedź, bo Fatality to nie gameplay) jest albo nowe, albo ciekawe? Jestem naprawdę otwarty na dyskusję na ten temat, nie chcę wyjść na hejtera - sam tu i tam przemycę czasami rundę w MK9, ale nie umiem tej gry potraktować poważnie. W sumie chciałbym spróbować przy MKX, ale po pierwszych 20-kilku godzinach nie widzę w tym głębi.

22.04.2015 02:30
35
odpowiedz
barnej7
164
Senator

No a czym jest głębia? Kombosami na 30 ciosów? Samo narzekanie na balans 2 dni po premierze jest śmieszne

22.04.2015 08:13
36
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

co w mechanice i konstrukcji tej gry (w gamepayu - Fatality to nie odpowiedź, bo Fatality to nie gameplay) jest albo nowe, albo ciekawe?
Mortal Kombat zawsze odstawał od innych bijatyk, a mimo tego stał się popularny. Głównym powodem popularności jest po prostu to, że gra jest bardzo prosta i ma niski próg wejścia. Dodatkowo popularność potęgowała brutalność, choć dziś jest ona tak powszechna w grach, że chyba nikogo już to nie rusza.

22.04.2015 10:19
rog1234
37
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

@barnej7

Nie, głębię tworzą zaawansowane systemy takie jak Roman Cancel w Guilty Gear Xrd lub GRD w Under Night In-Birth - wielofunkcyjne, łatwe w użyciu, trudne w odpowiednim zastosowaniu. Rzeczy, które w samym "mindgame" konstrukcji gatunku tworzą kolejne i kolejne warstwy kombinowania. Mortal Kombat tego nie ma, to wszystko sprowadza się do bazowych elementów gatunku i powierzchownych dodatków.
A na balans narzekam w kontekście serii i zwłaszcza MK9, ale MKX nie wygląda wcale lepiej.

22.04.2015 11:26
Persecuted
38
odpowiedz
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

@rog1234

chciałbym zadać fanom Mortala pytanie - co w mechanice i konstrukcji tej gry (w gamepayu - Fatality to nie odpowiedź, bo Fatality to nie gameplay) jest albo nowe, albo ciekawe?

A kto mówi, że MK ma mieć coś "na prawdę nowego"? Ważne żeby gra była dobra (nawet jeżeli nie jest odkrywcza dla serii ani dla gatunku) i reszta nie ma większego znaczenia. MK 2011 odbudował siłę marki paradoksalnie "cofając się w rozwoju". Wywalili z niego wszystkie "nowatorskie udziwnienia" w postaci stylów walki, pułapek na arenach, walki w 3 wymiarach czy broni białej i powrócili do klasycznych standardów, wypracowanych przez gatunek już na samym początku jego istnienia. Dodali trochę nowości w postaci choćby paska energii czy ataków X-ray i efekt finalny wyszedł im wyśmienity. Ich produkcja była grywalna, przyjemna, klimatyczna, widowiskowa - czego chcieć więcej?

Mortalowi wyraźnie brakuje głębi i balansu

Przecież gra dopiero wyszła. Nie oczekujesz chyba, że gra nastawiona na multi od premiery będzie idealnie zbalansowana...

System MKX jest mało ciekawy, bo żadne z urozmaiceń nie wnosi niczego faktycznie ciekawego do rozgrywki (zresztą ten problem dotyczył już MK9),

Czysto subiektywne stwierdzenie. Ja osobiście nienawidzę azjatyckiego kiczu (w każdej postaci), więc też mogę pisać, że wszystkie azjatyckie bijatyki są głupie, płytkie i nudne. Mogę ale nie piszę, bo to tylko moje zdanie, które niczego nie zmienia.

Poza tym mylisz się. Wprowadzenie pasków energii w MK 2011 oraz wariacji postaci i paska staminy w MKX, ma ogromne znaczenie dla rozgrywki z profesjonalnego punktu widzenia. Zwykły kanapowy "button masher" tego nie odczuje, ale ktoś kto postrzega MK jako e-sport, jak najbardziej.

głębię tworzą zaawansowane systemy takie jak Roman Cancel w Guilty Gear Xrd lub GRD w Under Night In-Birth - wielofunkcyjne, łatwe w użyciu, trudne w odpowiednim zastosowaniu

Bo Ty tak mówisz? Ty definiujesz co jest głębokie a co nie?

Zarządzanie energią w MK jest teoretycznie bardzo proste. W praktyce (na profesjonalnym poziomie) bardzo trudne. Każdy zawodowiec Ci powie, że energia w tej grze jest ważniejsza niż pasek życia.

Zgadzam się, że system ten nie jest tak rozbudowany i hardcorowy jak w azjatyckich potworkach (co dla wielu jest właśnie zaletą), ale nie można całkowicie go dyskredytować.

====

Poza tym absolutnie nie twierdzę, że MK jest idealny (bo nie jest, dużo mu do tego brakuje). Niemniej tak jak pisałem wcześniej, azjatyckiego kiczu nie lubię a to właśnie on dominuje w tym gatunku. Obecnie poza MKX nie mam żadnej alternatywy.

22.04.2015 11:46
39
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

Hie hie... zakonczenie Story Mode z dupy, ze ja pierdziu! :/
MK 11 pewnie juz w produkcji...

23.04.2015 23:32
PePe PL
40
odpowiedz
PePe PL
166
Generał
7.5

Komentarz przeniesiony do działu komentarzy do gry.

25.04.2015 15:13
41
odpowiedz
zanonimizowany943726
28
Generał
8.0

Gra generalnie trzyma poziom poprzedniczki czyli jest bardzo ok, ale optymalizacja ssie po całosci.
Przy i5/8gb/GTX 660 często są spadki, tak samo na tej samej konfiguracji tyle, że z kartą 7950.
Co prawda do 45 fpsów więc da się fajnie grać, ale jednak spełniam rekomendowaną konfigurację, a sama grafika też jest raczej jedynie poprawna. Gra ma chyba jakiś problem z wykorzystaniem CPU

Gram oczywiście na maks poza aa - jedynie FXAA

Jak działa na PS4 ? Stabilne 30 klatek?

25.04.2015 15:44
42
odpowiedz
zanonimizowany652110
37
Generał
25.04.2015 15:50
43
odpowiedz
MaXXii
79
Generał

Dreamy-----> waść pobrał 15gb aktualizację ?? bo jak nie to radzę pobrać i wtedy porównać jak gra chodzi. Raczej powinieneś być zadowolony bo różnice odczujesz a i 60 klatek na GTX 660 też powinno być bez problemu.

26.04.2015 23:08
MrocznyWędrowiec
44
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
88
aka Hegenox

Spokojnie - trzeba jakąś zawartość zostawić na 10 kolejnych DLC xP

27.04.2015 11:35
45
odpowiedz
facebookToScierwo
1
Pretorianin

powiem tak te nowe postacie sa slabe i beznadziejnie wygladaja do tego jedna z nich lamie zasady walki 1 vs 1 co jest TOTALNA juz BZDURA...

07.05.2015 10:42
Nolifer
46
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Twórcy podobno sami są fanami serii.. to jak fani serii, nie woleli by zagrać większą ilością postaci, zamiast 3 jego wariantami? Ech, polityka wydawców naprawdę nie jest godna poszanowania, dając ich potem w DLC.

14.05.2015 19:32
47
odpowiedz
MikeK1105
20
Legionista
Wideo

Zapraszam na prezentację mojego autorstwa.

https://www.youtube.com/watch?v=N5C_dIwtbJM

23.05.2015 22:25
48
odpowiedz
mts1991
2
Junior

Takie drobne pytanko:
czy ktoś z udzielających się tutaj ma problemy na PC z grą w sieci? Otóż, gdy chcę grać i wyszuka mi przeciwnika to nagle gra wywala mi do pulpitu i niby jest włączona, ale nie mogę jej przywrócić. Ktoś wie co i jak?

Recenzja Recenzja gry Mortal Kombat X - słynny smok dostał lekkiej zadyszki