Instalator Wiedźmina 3 będzie mniejszy niż pierwotnie zakładano
Heh! 10 GB to całkiem spora różnica. Co takiego jest w tym? Pracowałem i grałem przy komputerze od tylu lat, a ten fakt nadal nie przestaje mnie zaskakiwać. :/
Widzę, że większości deweloperzy gier nadal nie rozwiązują te problemów...
Raczej języki to zawsze dużo zajmowało i zawsze będzie dużo zajmować, w innych przypadkach jest to po prostu jakość kompresji plików. Choć przy dzisiejszych nośnikach jakimi są płyty BR kompresja ma małe znaczenie, większe odgrywała za czasów Xboxa i Xboxa 360.
Tu chodzi bardziej o to, że W3 na X1 i PS4, będzie posiadał tyle samo języków. Ta różnica 10GB wynika tylko i wyłącznie z powodu rozdzielczości? To całkiem dużo.
Grafika zajmuje miejsce. Pakiety językowe zajmuja miejsce.
Ty informatykiem. hehe. A jak komp sie nie uruchamia to nie wiesz co sie dzieje bo nie słyszysz piknięć:D
Jak taki fakt cie zaskakuje to słaby z ciebie informatyk:D
Po GTAV nawet te 35GB nie robi wrazenia :)
A jak komp sie nie uruchamia to nie wiesz co sie dzieje bo nie słyszysz piknięć:D
Serwisant != informatyk.
Większość miejsca zajmują takie rzeczy jak tekstury. Wycięli pewnie trochę tekstur i są bardziej powtarzalne. Ale mi zagadka.
@jaalboja -> Uważaj co piszesz. Nie znasz mnie i nie wiesz, ile potrafię, a więc daruj te szyderstwo dla Twojej satysfakcji. ;D Niedziałające komputery nie stanowią wyzwanie dla mnie. :)
Do rzeczy. Nie mam na myśli tekstury, audio, języki i inne zawartości, jeśli chodzi o 10 GB. Wiem, że konsole PS4 i XBOX One różnią się od siebie i nie oczekuję, żeby gry na obu platformy mają równe ilość miejscu na dysku, ale 10 GB to dość zauważalna różnica. Tak samo było z wielu gry na obu konsole. Nie ciekawi Ci o to? Wątpię, by chodziło o jakość kompresji.
Nie znam programisty, czy innego speca od komputerów, który sam z siebie nazywałby się mianem "informatyka", więc znając życie jesteś podobnym gościem do znajomego mojego ojca :). Złożyć kompa umie, ale bardziej skomplikowanych rzeczy się nie tyka ;)
A odnośnie tych 10gb - pamięta ktoś jeszcze sławne R.I.Py? Swego czasu po wycięciu cut scenek i dodatkowych wersji językowych z pliku 8-10 GB robiło się 800mb-1GB. Także moim zdaniem to bardzo prawdopodobne, że tyle miejsca zajmują dodatkowe języki.
Audio jest już skompresowane, kiedyś nie było. Jeżeli jest wersja mówiona w kilku językach to zajmuje to naprawdę dużo miejsca i nie da się tego lepiej skompresować.
To że gra zajmuje mało (choć w tym przypadku "mało" to lekka przesada) miejsca na dysku nie oznacza że będzie zawierała mniej treści, Skyrim zajmował niecałe 10Gb a zabawy było w nim na setki godzin :)
Soulcatcher [10]
Jeżeli jest wersja mówiona w kilku językach to zajmuje to naprawdę dużo miejsca
Oczywiście to wszystko nasze spekulacje, ale tak dla przykładu i nawiasem mówiąc - dodatkowe wersje językowe w pierwszym Wiedźminie zajmowały 5 GB, dzięki czemu z 13 GB potrzebnych do instalacji "nagle" robiło się 8 GB.
@Seraf. -> Masz rację. Nie ma sensu jest napisać słowo "informatyk", gdyż przecież są dziesiątki specjalizacji. :) Ale lepiej skończmy ten temat, bo szkoda czasu. Lepiej jest udowodnić za pomocą czyny i osiągnięcie, a nie słowem.
Cytat: "więc znając życie jesteś podobnym gościem do znajomego mojego ojca :). Złożyć kompa umie, ale bardziej skomplikowanych rzeczy się nie tyka ;)" -> Na pewno? Lepiej nie oceniaj książki po okładce. ;)
Pewnie dodatkowe ultratekstury. Tylko jaki jest sens zamieszczania dla 100% użytkowników czegoś co wykorzysta 1% z nich?
Oh wait gdyby była dodatkowa paczka tekstur, ból dupy byłby nie do zniesienia. Wtedy każdy użytkownik szrotów z marketu przegrzewałby swoje łącza dodatkowym 10 GB i sapałby na forach że paczka tekstur przypaca mu kompa przeokrutnie.
Sir Xan - wiem że nie słyszysz ale ten tekst przedmówcy o pikaniu rozbawił mnie do rozpuku. :) Mam nadzieje że nie masz tego za złe i traktujesz takie teksty z dystansem. W końcu z siebie czasami też można się pośmiać, niezależnie od sytuacji w jakiej się jest. :)
BTW. Odmiana idzie Ci coraz lepiej!
@Golic -> Masz rację. :)
Optymalizują dalej i pewnie zeszli z tekstur "medium" na "low" to się miejsce na dysku zrobiło ;)
Przecież to nie tragedia. PS4 ma 500 GB i trzeba by 10 tak dużych gier, aby zapakować na amen dysk.