Wątpię byście znali taką, strongholdy za łatwe w obronie, age of empires 1, 2, 3 za łatwe w obronie i za nudne, bo rozbuduję się szybko i później mogę bronić się nieskończoność czasu, bo przeciwnik jest za głupi by zgromadzić większe wojska i inteligentniej najazd zorganizować. Jeszcze nie spotkałem gry, w której moją obronę komputer był w stanie przełamać, w każdej grze komputer zachowuje się niemal tak samo, atakuje drobnymi oddziałami w kółko co kilka minut lub nieco większymi i nie zmienia taktyki, mimo 30 podejść zakończonych niepowodzeniem, robi to samo.
Szukam wyzwania, niech mnie komputer jakiś zaskoczy i jak raz lub dwa razy mu się nie uda, niech zmieni taktykę, niech zaatakuje inaczej, niech szuka słabych stron w mojej obronie! W najnowszym strongholdzie mogłem postawić bramę bez muru i przeciwnik ją atakował choć murów nie miałem i mógł wejść i rzucić się na główny cel, nie zrobił tego, nie myślał, a wystarczyło żeby programista pathfinding zrobił i gdy nie ma dojścia to komputer niszczyłby najsłabsze miejsce, stronę by wedrzeć się.
https://www.youtube.com/watch?v=PZf_ildFqQM
Ustalasz ilość nacierających na ciebie wojsk, ile czasu chcesz się bronić i poziom trudności, więc grasz jak chcesz. Nieskromnie dodam, że jestem autorem tej modyfikacji :)
Generalnie to rts-om bliżej raczej do zręcznościówek niżli strategii, ale może to tylko moje subiektywne odczucie.
AI WAR - oczywiście gra wymaga również agresji z twojej strony żeby zdobywać nowe obszary ale komputer się uczy i w końcu i tak spuści łomot....