Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Telefon po raz 3 do serwisu w ciągu kilku miesięcy - kiedy domagać się nowego?

19.01.2015 19:41
1
zanonimizowany858626
26
Senator

Telefon po raz 3 do serwisu w ciągu kilku miesięcy - kiedy domagać się nowego?

I czy w ogóle domagać się nowego?

Moja Xperia Z ma problem z padającym głośniczkiem zewnętrznym, po pewnym czasie umiera on śmiercią naturalną i działa na 1/10 głośności i nic nie pomaga. Telefon jutro leci do serwisu po raz 3 na kolejna wymianę. Czy mogę tak z nimi walczyć do usranej śmierci, mojej lub telefonu czy mam prawo domagać się wymiany egzemplarza na nowy skoro naprawy nie dają wymiernych efektów?

19.01.2015 19:46
mohenjodaro
2
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Masz prawo, ale nie od serwisu (gwaranta), tylko od sprzedawcy. Sprzedawca może bronić się tym, że dwukrotnie naprawiany telefon (z wymienianymi podzespołami) to nie ten sam, który ci sprzedawał, ale może nie przyjdzie mu to do głowy.

19.01.2015 19:53
3
odpowiedz
zanonimizowany970791
47
Generał

Ja napisalem pismo o wymiane na nowy, po tym jak zepsul sie po raz 7. Na marne. Nie wymienili, a na dodatek gdy raz oddalem do naprawy, to dostalem telefon z niekompletnym menu oraz na pamieci telefonu byly pornole i zdjecia nagich kobiet. Pudelko po telefonie wrocilo ujebane w jakims syfie, a no i sam telefon zyskal wiecej rys na ekranie. (Serwis sony ericsson).

19.01.2015 19:54
4
odpowiedz
zanonimizowany1015918
9
Generał

sprzedawca powinienem wymienić bo to wadliwy produkt, ale nie wiem czy po kilku miesiącach

19.01.2015 20:08
5
odpowiedz
NicoMarcin
43
Pretorianin

Słyszałem coś o "niezgodności z zakupem", jakoś tak, popytaj.

19.01.2015 20:09
👍
6
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

Słyszałem coś o "niezgodności z zakupem", jakoś tak, popytaj.

pro odpowiedź

19.01.2015 20:11
Coolabor
7
odpowiedz
Coolabor
151
dajta spokój! :)

Zadzwoń lub odwiedź rzecznika praw konsumenta dla Twojej miejscowości.

Tu uzyskasz tylko takie porady jak "niezgodnośc z zakupem".

Sam nie wiem jak to się odbywa w praktyce - czy sprzedawca może do usranej gwarancji lub rękojmi odsyłać na serwis czy powinien po jakimś czasie wymienić na nowy. Domagać się można, a w praktyce jest się na łasce sprzedawcy.

19.01.2015 20:15
8
odpowiedz
NicoMarcin
43
Pretorianin

No :D To była tylko moja sugestia, żeby nakierować :D

19.01.2015 23:09
9
odpowiedz
Thun
179
Senator

Coolabor -> W tym przypadku, sprzedawca może do "usranej śmierci" wysyłać sprzęt do naprawy. Co innego gdyby został zakupiony po 25 grudnia 2014 roku, od tego momentu obowiązuje zasada 1 naprawa, padło po raz drugi - masz prawo dostać nowy produkt.

I najważniejsze - nie wysyłasz telefonu do serwisu, tylko idziesz do sprzedawcy i korzystasz z prawa rękojmi.

W najgorszym wypadku - telefon (z wyjętą baterią oczywiście) wrzucasz na kilka sekund do mikrofalówki. Po tym zabiegu nie powinien nawet się włączyć, a ewentualny serwis stwierdzi tylko że "elektronika wysiadła bez powodu".

EDIT: Tu masz fajnie rozpisane co i jak z reklamacjami: http://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-przez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/

20.01.2015 06:57
10
odpowiedz
cent15
2
Chorąży

Jednak serwis BlackBerry to inny świat. Każde zgloszenie usterki gwarancyjnej skutkuje przesłaniem nowego aparatu. Może dlatego, bo serwisu nie ma w Polsce?

20.01.2015 13:45
11
odpowiedz
veyron96
150
Generał

Generalnie to zostaje Ci tylko wysyłanie telefonu do serwisu aż gwarancja się nie skończy. Niektórzy producenci w swoich gwarancjach mają zapis, że jeżeli produkt wraca np. po raz 3 z tą samą usterką wymieniają na nowy. Wszystko zależy od zapisów w gwarancji. Ja niedawno przeżyłem 9 tygodniową gehennę z serwisem Regenerssi z Warszawy. Oddałem telefon z niedziałającym mikrofonem w trakcie rozmów i błędami w oprogramowaniu. Po dwóch tygodniach wrócił z uszkodzoną płytą główną! Znowu do serwisu, tym razem 4 tygodnie, z raportów z serwisu wyglądało na to, że punkt Nokii do którego oddałem telefon wysyłał go w tym czasie do Regenerssi dwa razy, ponieważ raz odesłali po wgraniu nowego oprogramowania, gdzie ewidentnie było uszkodzenie sprzętu. Żeby było zabawniej po 4 tygodniach, wymianie płyty głównej(w zasadzie nowy tel, nawet ekran wymieniony) telefon wrócił z niedziałającym paskiem pikseli, po wymianie na nowy ekran! Dopiero za trzecim razem naprawili wszystko i nic nie popsuli, ale gwarancji o stracone 9 tygodni nikt mi nie przedłuży i nic mi w takiej sytuacji nie przysługuje, to jest najgorsze :/

Forum: Telefon po raz 3 do serwisu w ciągu kilku miesięcy - kiedy domagać się nowego?