Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Kickstarter - Czy jest sens zaczynać?

11.01.2015 10:24
Jeckyl
1
Jeckyl
94
Nieuk

Kickstarter - Czy jest sens zaczynać?

Cześć.

Pytanie jest nieco złożone, a że do tej pory żadnego doświadczenia z tym serwisem nie miałem, to może ktoś tutaj będzie w stanie na nie odpowiedzieć.

Mam pomysł na grę, czyli opracowaną całą mechanikę, wymyślony świat i jego historię oraz system craftingu.

Brak mi umiejętności, zarówno graficznych jak i programistycznych potrzebnych do stworzenia takiej gry. No i brak też gotówki potrzebnej do zatrudnienia tychże osób.

Pytanie brzmi:
Czy jest sens wychodzić z pomysłem na kickstartera aby zebrać pieniądze na opłacenie minimum 2 osób potrzebnych do stworzenia takiej gry?

Nie będzie ona bardzo skomplikowana, acz możliwości jest wiele. Na początek chciałem stworzyć sam trzon gry, i udostępnić jako wersję beta, a potem sukcesywnie dokładać elementy gry. Na razie gra byłaby dostępna tylko przez WWW.

Jak myślicie?

11.01.2015 10:30
Reg03
😊
2
odpowiedz
Reg03
44
Trust me

zakładać zawsze możesz, czy dostaniesz chociaż dolara? to jest już kompletnie inna sprawa

dalej sobie sam odpowiedz

11.01.2015 10:37
Dym14
3
odpowiedz
Dym14
109
Senator

Jeckyl
Z tego co wiem to pierwsza lepsza osoba/firma nie może sobie po prostu założyć akcji - trzeba spełnić szereg wymagań. Od tego bym zaczął na Twoim miejscu.

11.01.2015 10:44
4
odpowiedz
zanonimizowany561661
45
Senator

Jeżeli brak ci umiejętności graficznych i programistycznych to twoja koncepcja nie jest zapewne wiele warta. Masz pomysł, koncepcję to będziesz miał jak ktoś zrobi dokumentację i kosztorys. Do tego momentu nie masz nawet pojęcia ile potrzebujesz kasy.
I nawet wtedy nie ma żadnej pewności że to będzie fajne.
Wątpię aby ktokolwiek zapłacił ci pieniądze za pomysł. Gdybyś był znanym developerem być może ludzie by uwierzyli, a tak to musisz im coś pokazać. Ty nie będziesz miał nawet grafik.
Zapominasz również o tym że Kickstarter nie działa za pomocą automatyzacji. Każda akcja musi być zaakceptowana. Niezaakceptują ci akcji pod tytułem niemam nic ale za to fajny pomysł chcę pieniędzy.

11.01.2015 10:47
Jeckyl
5
odpowiedz
Jeckyl
94
Nieuk

Z tego co piszecie, to lepiej poszukać kogoś, kto zechciałby poświęcić czas na stworzenie takiej gry.
Będzie ciężko.

W ostateczności oddam komuś pomysł. Jest dobry moim zdaniem i szkoda żeby się zmarnował.

11.01.2015 10:51
6
odpowiedz
zanonimizowany561661
45
Senator

Nie musisz go oddawać. Skoro uważasz ż gra jest dobra i potrafisz poprowadzić taki projekt idź do banku i weź kredyt.

11.01.2015 10:58
7
odpowiedz
Child of Pain
178
Legend

Nawet zapominając o tym co wsyscy napisaliscie czy na Kickstarterze jako Polak po prostu nie ma mozliwosci rozpoczecia projektu? Za całe konto musi wziac odpowiedzielnosc jakas osoba ze Stanów?

11.01.2015 11:35
Jeckyl
8
odpowiedz
Jeckyl
94
Nieuk

Longwinter -> Kredytu na ten moment nie dostanę. Najwyżej 2-3 lata poczekam.

11.01.2015 11:39
9
odpowiedz
Haszon
124
Senator

Za całe konto musi wziac odpowiedzielnosc jakas osoba ze Stanów?

Od 2012 roku działają także w UK, więc wystarczy tam założyć firmę.

11.01.2015 15:09
10
odpowiedz
Lutz
173
Legend

licz sie z tym ze ujawniajac zbyt duzo na KS mozesz rowniez zostac okradziony z pomyslu.

gdyz, wbrew temu co pisze longwinter/soulcatcher graficy/programisci to rzecz drugoplanowa, jest ich nadpodaz i majac dobry pomysl, a przede wszystkim inwestora, spokojnie znajdziesz odpowiednie osoby.

11.01.2015 15:11
graf_0
11
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Zdecydowanie warto.
Ale tylko pod warunkiem że to postapokaliptyczny sandbox z zombiakami i craftingiem.

11.01.2015 15:14
Arxel
12
odpowiedz
Arxel
219
Kostka Rubika

A czy aby wejść na Kickstartera nie trzeba przypadkiem mieć już czegoś gotowego, jakiegoś prototypu?

No i oczywiście - im mniej będziesz miał i pomysł wypłynie to inna firemka, czy nawet grupka pasjonatów, zrealizuje ten sam pomysł zanim zbierzesz kasę..

11.01.2015 15:19
Mastyl
13
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Jestem w troszkę lepszej sytuacji od Ciebie, mam przygotowany dość szczegółowy scenariusz, mam kupione programy narzędziowe do stworzenia enginu oraz grafik, oryginalny pomysł, ale brak czasu, i prawie nic do pokazania. Zaledwie kilka grafik i zręby mechaniki.

Zrobienie ładniej grafiki oraz płynnej animacji to kupa roboty - czas którego nie mam.

Też się zastanawiam nad Kickstarterem, ale uznałem, że wystawiać prawie nic to trochę obciach. Jak będę miał coś do pokazania, to wystawię.

Na razie postanowiłem włożyć trochę własnej kasy w zatrudnienie grafika 3D, żeby mi wymodelował modele 3D, na podstawie których powklejam do gry animacje ruchomych spritów.

W międzyczasie próbuję nawiązywać kontakty z twórcami niezależnymi, jeździć na targi typu Pixel Heaven etc.

Kickstarter jest dla tych, którzy już coś mają do pokazania.

11.01.2015 15:23
14
odpowiedz
Malaga
134
ma laga

wbrew temu co pisze longwinter/soulcatcher graficy/programisci to rzecz drugoplanowa

może i rzecz drugoplanowa, ale jeśli rozważa się tu Kickstartera jako sposób na zgromadzenie funduszy to właśnie te osoby "drugoplanowe" w tym momencie grają pierwsze skrzypce, bo nie trzeba wiele, ale te concept arty czy jakieś szkice interfejsu już dają jakies ogólne pojęcie o kierunku w jakim pójdzie gra.

11.01.2015 15:25
Jeckyl
15
odpowiedz
Jeckyl
94
Nieuk

Lutz -> Po tym co tutaj przeczytałem jestem na etapie zastanawiania się nad oddaniem pomysłu osobom, które będą w stanie go wykonać.
Zasada byłaby prosta, jeśli w ciągu dwóch lat od przedstawienia pomysłu i podpisania odpowiedniej umowy gra zostanie stworzona to nie chcę za to nic. Jeśli nie to wszelkie prawa do gry wracają do mnie. Wtedy już powinienem mieć odpowiednie warunki finansowe aby sam się tym zająć i wynająć kogoś do pracy. Myślę, że taka umowa byłaby dobra. Wymagałaby tylko od producenta poświęcenia mi czasu i uwagi aby wyjaśnić co i jak.

graf_0 -> Skąd wiesz? Nie kradnij mi pomysłu! Tak nie wolno!!!!1jeden

Mastyl -> U mnie zaczęłoby się od zwykłej wersji przeglądarkowej. Kwestia silnika to na allegro jakieś 5 do 10 tysięcy. Do tego jakiś grafik do zrobienia modeli 2D i wio.
Właśnie o to chodzi aby z wersją przeglądarkową wystartować jako demo. Jeśli się przyjmie to mógłbym to rozwinąć.

11.01.2015 15:29
Arxel
16
odpowiedz
Arxel
219
Kostka Rubika

Mastyl
mam kupione programy narzędziowe do stworzenia enginu oraz grafik
Chcesz tworzyć autorski silnik? ;) IMO nieopłacalne na tym etapie.

11.01.2015 15:33
17
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[16]
Yup. Wielu indie devsow sie na tym przejechalo (mozna poczytac w wywiadach).

11.01.2015 15:42
18
odpowiedz
Lutz
173
Legend

zwlaszcza ze koszty "pro engine-ow" nie sa tak duze.

11.01.2015 15:50
Azerath
19
odpowiedz
Azerath
156
Senator

Możesz zawsze pobawić się jakimś darmowym programem typy GameMaker czy Unity. Spróbuj zrobić prototyp gry, jeśli będzie dobry, to będziesz w stanie znaleźć kogoś do współpracy ("niezależna" społeczność jest całkiem spora). Jest masa tutoriali na każdy możliwy temat łącznie z gotowymi rozwiązaniami dostępnymi za darmo bądź drobną opłatą (patrz Unity asset store, modele, tekstury, skrypt, shadery itd.) czy nawet serii filmików z ludźmi tworzącymi gry od 0. Taki Braid przed zatrudnieniem artysty wyglądał okropnie, jak screen narysowany przez dziesięciolatka w paincie. Mike Bithell, który zdołał się wybić na dosyć prostym Thomas Was Alone, dostał od losu szansę na pracę nad Volume. I tu też stworzył prosty prototyp, potem dopiero, jak miał już rdzeń gry, zaczął zatrudniać czy zapraszać do współpracy innych ludzi.

I pamiętaj, że stworzenie gry, zwłaszcza dla amatora, trochę czasu zajmie. Jeśli jesteś pewien, że grzebanie nad czymś w swoich wolnych chwilach przez np. 2 lata nie jest ci straszne, to kontynuuj. Jeśli masz jakiś większy projekt, to lepiej byłoby też pobawić się paroma mniejszymi, podszkolić się w projektowaniu gier i programowaniu, zanim przeskoczysz na coś większego.

11.01.2015 15:55
Jeckyl
20
odpowiedz
Jeckyl
94
Nieuk

Azerath -> Czy gry stworzone na takim "darmowym" programie nie należą wtedy do jego właściciela?

11.01.2015 16:03
21
odpowiedz
Lutz
173
Legend

naleza do ciebie.

z reguly licencja nie pozwala na publikowanie gry. czyli mozesz dlubac ale kiedy chcesz juz sprzedawac placisz licencje.
czasem placisz miesiecznie unreal (doatkowo po przekroczeniu okreslonej kwoty wplywow), adobe flash

unity
unreal engine
cry engine
flash air

dodatkowo cala masa niezaleznych typu cocos2d, kiwi
http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

11.01.2015 16:11
Azerath
22
odpowiedz
Azerath
156
Senator

Jeśli się nie mylę, to GameMaker i Unity (ale musisz posiadać wersję Pro) nie biorą nic, z czego zarobisz. Prawa autorskie do gry ma jej twórca. Przy takim Unreal Engine 4 wystarczy raz zapłacić te 15$, które sobie za niego życzą i możesz z silnika korzystać już zawsze (tyle, że bez aktualizacji, wiec jeśli coś zrobią tydzień po, to będziesz musiał zapłacić jeszcze raz, a silnik usprawniają cały czas, dlatego niektórzy płacą za niego w formie abonamentu, żeby zawsze mieć najświeższą wersję), a jeśli o dzielenie się zyskiem chodzi, to wynosi on od kilku procent od jakiegoś kilkutysięcznego progu zysku, do większych % przy większym zarobku, jeśli się nie mylę.

11.01.2015 18:36
Mastyl
23
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Arxel - kupno silnika Unity albo Unreal oraz nauka jego obsługi od podstaw, żeby zrobić grę z wizualizacją na poziomie Braida, Hotline Miami albo To the moon wydaje mi się trochę wytaczaniem armat przeciwko komarom. Używam płatnego Fusion z pluginami. Do gier 2D w zupełności wystarczy. To jest program do pisania prostych enginów 2D ;

Forum: Kickstarter - Czy jest sens zaczynać?