Lords of the Fallen – budżet gry wyniósł 32 miliony złotych
Na tle innych gier z półki AAA budżet jest dość mały i aż dziwne, że wyszła im tak dobra gra. Brawa dla developerów, bo chyba dali z siebie wszystko.
@edin - koszty produkcji gier roznia sie w zaleznosci od tego gdzie sa tworzone. ;)
Amerykanie nie stworza gry AAA w takim budzecie, natomiast Azjaci wyprodukuja ze 3 jak nie wiecej.
Polska lezy tak po "srodku" jezeli chodzi o koszty gier, wiec nic w tym niezwyklego nie jest.
Ogame_fan Ty się zastanawiasz, gdzie oni kasę wpakowali a ja do dziś się zastanawiam, co robiło te 300 osób i te 5 zewnętrznych firm, które robiło Sniper Ghost Warrior 2, bo w grze tego kompletnie nie widać...
32 miliony zł.
Powiedzmy że nad grą pracowało 100 osób.
Co miesiac kazdy niech srednio dostaje 5000 zł
Wiec mamy miesięcznie pół miliona zł na same wypłaty.
Niech tą grę produkują 2 lata(i tak długo).
to wychodzi 12 milionów zł dla pracowników.
Teraz niech za te 2 lata zapłacą te nawet 5 mln za rachunki itd.
To na co poszło kolejne 15 milionów?
A raczej, kto je zabrał?
Czyli muszą sprzedać z milion kopii
(32mln + 10mln marketing) plus powiedzmy 10mln zysku = 52 mln zł
Cena gry w pierwszych miesiącach średnio 15-25 euro powiedzmy 20 euro czyli dla producenta pewnie 10-12 euro/sztukę x 1mln = 40-50mln zł.
@gerth, prezes CI Games powiedział, że muszą sprzedać ok. 500 tysięcy kopii Lords of the Fallen, by zwróciły im się koszty produkcji i marketingu.
zwiastun na premierę epicki; ale taki średniawo growy! od co zwykła pierdółka, wpaść-zniszczyć-pozamiatać! Nie chce mi się w to grać. jaalboja pod warunkiem, że wszystkim pracownikom co miesiąc wypłacali pensję!
Powiedzmy że nad grą pracowało 100 osób.
Tyle wyliczen na marne a wystarczylo newsa przeczytac :>
Produkcja gry rozpoczęła się w 2011 roku i sprawowało nad nią pieczę w sumie 170 osób.
@jaalboja gre robiło 15 Polaków w CI Warszawa i 85 Niemców w Deck 13 gdzie w Niemczech pensja twórcy gier to 3000 € = 12000 zł ( mowa o DECK 13 ) Pomnóż to sobie 85 razy 12 000 razy 24 i masz 24 000 000 zł samej pensji.
Nie zapominajcie ze gra byla robiona po czesci w Niemczech a tam sprzataczka zabia tyle samo lub niewiele mniej niz programisci w polsce (nie mieszkam w pl i nie mam pojecia ile zarabiaja programisci) wiec nie ma co sie dziwic ze gra kosztowala wieciej niz W2
To na co poszło kolejne 15 milionów?
A raczej, kto je zabrał?
Małą szansa żeby każdy pracownik zarabiał tak samo. Oprócz tego pozostaje wynajem, rachunki za prąd i tym podobne, koszt sprzętów, programów itd.