Lords of the Fallen – odpowiedź na krytykę i dziennik dewelopera
W pierwszym filmiku Gop dobrze się wytłumaczył z zarzutów graczy- które wynikają z niewiedzy i braku poznania całego systemu gry:)
BTW żeby nie wiedzieć, że postać w cięższej zbroi porusza się wolniej?:P
Co jak co, ale zarzuty o zbyt wolnym poruszaniu się bohatera (w ewidentnie ciężkiej zbroi) są tentegonowiecie.
Niektórzy chyba za dużo się nagrali w Shadow of Mordor, gdzie animacja poruszania się (konkretniej biegu) bohatera wygląda iście groteskowo i kuriozalnie... Ewentualnie widzieli gameplaye z gibkim i szybkim gumiesiem z Inquisition...
BTW
Muszę to zrobić kolejny raz, ale w dobie Dragon Ejdżów Inkwizycyjnych (a także "dwójkowych") i Shado of Mordorów będę to robić aż do wyciszenia hajpu na Lords of the Fallen - brawo dla City Interactive za wygląd interfejsu, HUDa i ikonek! Mniej więcej w takim stylu powinny wyglądać te elementy w grze fantasy, a nie jak jakieś nieprzystające do wykreowanego świata pseudonowoczesne gówno!
tylko nadal poruszanie się jest dziwne.
W cięzkiej zbroi rozumiem: 25 na 30 ciezaru wiec powoli biega.
W zbroi super lekkiej dla rogue ma 10 na 30 i biega szybciej ale nie tak szybko jak powinien. Skoki tez nie sa jakieś dłuższe.
Ale jedno mnie uderza. Od takiej gry wymagałoby się troche realizmu. A co za tym idzie: Turlanie, skakanie w cięzkiej zbroi? Serio?
W cięzkiej zbroi turlanie powinno być wyłączone. Do obrony powinna służyć wielka tarcza i to że broniąc się nią przeciwnik nas nie przewróci(w przypadku lzejszych zbroi z tarcza powinien przewracać). No i oczywiscie powinno byc opcja taranowania przeciwnika tarczą.
Skoki powinn byc mega krótkie.
A tak widzac jak gość cały w metalu z 2 metrowa tarczą robi fikołka to aż się usmiecham.
W Shadow of Mordor jest uzasadnione czemu bohater jest taki, a nie inny. Nie rozumiem też czemu akurat od Shadow of Mordor miałoby się wymagać realizmu. A filmowego Legolasa zjeżdżającego po schodach na tarczy uruka i strzelającego lepiej od aim bota nikt już nie pamięta? To tylko gry, dajcie spokój...
Sorry, ale jezeli musisz wyjasniac dlaczego twoja gra dziala tak a nie inaczej to znaczy ze cos spieprzyles podczas jej tworzenia...
Ale jedno mnie uderza. Od takiej gry wymagałoby się troche realizmu. A co za tym idzie: Turlanie, skakanie w cięzkiej zbroi? Serio?
http://www.youtube.com/watch?v=xm11yAXeegg
Specjalnie dla ciebie.
@asmodeusz
po prostu gracze oczekiwali czegoś innego.
Jak napisałem wyżej: wpływ cięzaru na bohatera mógł być lepiej wykorzystany.
A widzisz na tym swoim filmiku żeby on się turlał? Nie. Bop w takiej zbroi nie da się turlać. Dlatego mógł zrobić gwiazdę ale nie turlać się. Do tego z 2 metrową tarczą?
Takiego realizmu mi własnie brakuje. Gram rogue=mam uniki, turlanie sie. Gram w cięzkiej zbroi= mam tarcze i to nią się bronie.
[6]
Tak, w takiej zbroi tez bedziesz mogl sie przeturlac i nawet podniesc. Jesli chcesz filmik to sobie pogoogluj. Nie mam na tyle czasu ani ochoty, aby szukac ci kazdego twojego wymyslu.
EDIT:
Znaj chamskie serce:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=U3Rm94QRREI
Masz turlanie sie w ciezkiej zbroi plytowej. OMG NIEMOZLIWE!
Co teraz bedzie nie tak? Brak helmu?
dobrze panie fajny z chamskim sercem: a teraz po proszę z taką tarczą i bronią jak na początku gameplaya. Ten twoj to robi z biegu, ten na gameplayu z miejsca.
I to nie taka sama zbroja. bo ta z twoich filmików to mimo ze płytowa to nie tak masywna.
Ogólem może tobie się to podoba alb ja nie wierze, że jakikolwiek rycerz z tarczą swojego wzrostu i tak masywnej zbroi by się turlał.
Moje zdanie.
Czy rzucanie fireballa z reki tez mam ci znalesc? Bo przeciez chcesz "wiecej realizmu". Lol.
@jaalboja
Przewraca, nawet w ciężkiej zależy od statystyk i ataku jaki wykonuje przeciwnik, jak i samego przeciwnika. Jest też opcja taranowania tarczą. Jeśli masz lekką zbroję skaczesz dalej, a dodatkowo robisz na końcu rolla. Wszystko jest na YT - https://www.youtube.com/watch?v=UkDn5r1CieI&feature=youtu.be
No i takim sposobem sprowadziłeś rozmowę do poziomu gimnazjum. Więc rozmawiaj sam z sobą skoro nie rozumiesz słowa pisanego i argumentów.
Ja o realizmie zachowania w konkretnym przypadku a ty o bzdurach.
A co do Fireballa to też smiesznie to wygląda. Jakby miał dysze w rękawie. Zamiast jakiegos niby machania reką jakby czarował albo coś:D Miotacz płomieni normalnie.
Wybacz ale jeśli sie robi grę która ma w miare oddawać realia walki rycerzem to miło byłoby gdyby bylo to dopracowane. Na co jak widać wiele osób zwróciło uwagę. Nie tylko ja.
@b4r4n
Dzieki za filmik. Fajnie ale z tarczą, toporem i jeszcze ciężką masywną zbroją sie turlać to wygląda śmiesznie i nierealistycznie. A chyba to ważny element. Bo gdyby nie był ważny to biegałbyś szybko w cięzkiej zbroi. W masywnej zbroi cięzkiej powinieneś być wolnym tankującym skur...... odpornym na obrażenia. A nie że skakanie, turlanie itd. Albo chociaż powinni zrobić tak, że po turlaniu dłużej wstajesz, o wiele dłużej, i masz słabsze ataki ze zmęczenia.
Wybacz ale jeśli sie robi grę która ma w miare oddawać realia walki rycerzem to miło byłoby gdyby bylo to dopracowane. Na co jak widać wiele osób zwróciło uwagę. Nie tylko ja.
Jesli tworca reklamowalby to jako "symulator rycerza" to moze i bys mial ty (i wiele osob) racje. Tylko ze nie jest to symulator rycerza a action-rpg w swiecie, gdzie istnieje magia. Wiec sorry worry, ale pieprzysz jak potluczony. Ty i "wiele osob".
@Asmodeusz
No masz racje. Zrobili grę w klimacie średniowiecza, zamków itd. Grasz rycerzem majacym realistyczne wyposażenie. W grze postarali się by zależnie od zbroi twoje ruchy były wolniejsze lub szybsze, abyś nie machał toporem jak mieczem jednoręcznym. Włożyli więc wiele pracy by gra nie była jakimś fantasy rpg gdzie wszystko sie może zdarzyć, gdzie obok ciebie idzie mały troll czy krasnolud lub elf. Z każdej strony ta gra wygląda jak w miare(na ile gra może być ) realistyczna.
I nagle dodajemy miotacz płomieni z ręki oraz turlanie w cięzkiej zbroi. No tak. Proponuję jeszcze smok, przyzywanie nieumarłych oraz może budowanie miast:D
Jeśli się idzie w realizm to się idzie całkowicie. Wiadomo, można włączyć magie i inne typowe dla rpg rzeczy, ale żeby to wyglądało w miare w miare realistycznie w sensie uzywania tego. A nie że turlasz sie, wstajesz machasz reką i masz płomień, za chwile znowu sie turlasz, wstajesz i biegniesz dalej.
Sorry ale tego ludzie oczekują od gry w tym stylu. Co pokazali w filmiku. Bo twórcy zrobili fajny produkt. Tylko w paru miejsach kuleje.
Ja mam swoje zdanie. Ty swoje. Zobaczymy jak pogramy:D
[14]
No przeciez jest miecz i zbroja = ŚREDNIOWIECZE!!!!
Warhammer 40000 tez ma ciezkie zbroje plytowe (space marines) i miecze oraz topory (czasami zwykle czasami power- czasami chain-) = ŚREDNIOWIECZE!!!
Lol
[13]
Zacytuje siebie:
"sorry worry, ale pieprzysz jak potluczony"
[13]
To nie jest realistyczne wyposażenie.
No tak. Nierealistyczne to są zbroje z lisci w gw2 albo zbroje kobiece w mmorpg. Ale skoro do was trzeba tak dosłownie to raczej nie pogadamy. Ja licze na to, że rozmówca ma na tyle rozumu że nie potrzebuje by mu pisać jak dziecku wprost i nie czepia sie byle detali.
rozmówca ma na tyle rozumu że nie potrzebuje by mu pisać jak dziecku wprost i nie czepia sie byle detali.
A czy to Ty przypadkiem nie czepiasz się byle detali?
Asmodeusz
Sorry, ale jezeli musisz wyjasniac dlaczego twoja gra dziala tak a nie inaczej to znaczy ze cos spieprzyles podczas jej tworzenia...
Albo odbiorcy nie grzeszą rozumem (wbrew temu co sami o sobie sądzą).
[19]
Patrzac na ten watek jest to calkiem mozliwe :)
Z drugiej strony nie pamietam, aby Miyazaki tlumaczyl sie dlaczego Dark Souls czy Demons Souls jest trudne czy dlaczego tak a nie inaczej przedstawiono fabule/lore w grze.
Jesli mam byc szczery taka bezposrednia odpowiedz na "krytyke" graczy wydaje sie dla mnie byc nieco pretensjonalna.
Tak się składa, że już gram w wersje przedpremierową, i sądzę, że nie ma podstaw do narzekania. gra jest bardzo efektowna, a gra się przyjemniej niż w DS. Moim zdaniem kolejny polski hit - murowany.
Jeszcze nie było premiery a już muszą się tłumaczyć... Pewnie po premierze jak gra zbierze przeciętne oceny, co z resztą jest bardzo prawdopodobny patrząc na ostatnie "dokonania" CI Games, to Tymiński znowu będzie usprawiedliwiał swoje studio i grę jakimiś absurdalnymi i wyssanymi z palca tekstami o dzianiach czarnego PR. W ogóle ten Lords of the Fallen wygląda jak jakaś tania imitacja Dark Souls i widać to w niemal każdym aspekcie.
JaspeR90k [22]
Pewnie po premierze jak gra zbierze przeciętne oceny, co z resztą jest bardzo prawdopodobny patrząc na ostatnie "dokonania" CI Games
Też nie wierzyłem w ten projekt*, ale ciężko mi uwierzyć, aby CDA się sprzedało, żeby dawać aż 9/10 i Znak Jakości. Chyba wyciągnęli wnioski z Monsters Inc. i już nigdy, by sobie nie pozwolili na tak gigantyczną wtopę.
Inna sprawa, że w CDA tę grę recenzował gość, którego growy gust - eufemistycznie rzecz ujmując - niekoniecznie pokrywa się z moim growym gustem.
*Co innego moje osobiste odczucia - nadal jestem sceptyczny, bo dla mnie "fajna walka" to stanowczo za mało.
Irek22--> No tak jedna recenzja wiosny nie czyni... yyy albo raczej w tym przypadku wypadało by napisać hitu nie czyni. W każdym bądź razie trzeba poczekać na zagraniczne recenzje i wtedy na pewno będziemy coś już wiedzieli .
Świetny art design ma ta gra, nawet menusy stylowe. Tylko AI jakieś takie głupawe się wydaje i styl gry jak Infinity Blade z poruszaniem się podczas walki :P I ta przechodząca przez tarczę peleryna, aaaaaargh.
Kupili mnie, nie wiem jak to się stało ale grę zamówiłem.
Ostatnie parę filmików mnie przekonało, recenzja w CDA też, najwyżej będzie się kurzyć na półce.
Byle do poniedziałku :)
Obejrzałem kilka filmików i muszę przyznać że prezentuje się bardzo dobrze. Tak dobrze, że dragon age inkwizycja zostanie przesunięty w moim kalendarzu :D
Gra jest fantazy więc pewne elementy muszą odbiegać od normalności:D Ludzie zawsze się czepiali i czepiać się będą wszystkiego więc jakoś objaśnienia developerów mnie nie dziwią. Mnie chyba najbardziej ciekawi fakt jak szybko będzie uciekał exp z naszego ducha jeśli nie mieliśmy nabitych mnożników tylko cały czas będzie exp x 1:) Chociaż z drugiej strony jeśli będziemy grę co chwila zapisywać w miarę możliwości to bliżej miejsca śmierci będziemy i tym szybciej się tam dostaniemy żeby odzyskać utracone doświadczenie.
Ja dalej nie rozumiem w czym problem z tym turlaniem. Jeżeli którykolwiek z was miał na sobie zbroję czy pierścionkową, czy to płytową to powinien wiedzieć, iż da się w niej przeturlać ale gorzej jest ze wstawaniem i zadawaniem ciosów. Jeżeli byście kiedyś takową nosili to byście wiedzieli czym jest wstanie z dodatkowymi kilogramami na całym ciele. Życie to nie gra więc warto jest jej wybaczyć część mankamentów związanych z konwencją.
obejrzalem gameplay od Epic Name Bro. wszystko mi sie podoba. gra zamowiona na PC bo 60 fps. myslalem nad ps4 ale jednak ma 30 fps
Wszyscy czepialscy niech spojrzą na serię Souls - można się turlać i skakać w najcięższych zbrojach, ale te pół sekundy dłużej w porównaniu do lekkiego sprzętu robi tak ogromną różnicę, że nikt i tak nie próbuje robić fikołków w płytówkach. Dlatego czepianie się o to jest wg mnie bez sensu.
Swoją drogą, mam pytanie do osób (fanów?) serii Souls którzy mieli okazję pograć w LOTF - jak wychodzi ta druga po bezpośrednim porównaniu? Może iść w szranki z hitem od Japończyków?
Bardzo lubię słuchać jak Gop opowiada o swojej grze. Zawsze przyjemnie się go słucha. Nie wydaje mi się, żeby to było tłumaczenie się. To tak jak w tytule odpowiedź na krytykę, wyjaśnienie tego czego ktoś nie zrozumiał. Przecież nie musiał wcale tego robić. Najwidoczniej jednak uznał, że powinien. W końcu to jego "dziecko". A jak ktoś chce realizmu, to niech się wybierze na turniej rycerski, zakuje w zbroje, turla i robi fikołki. Przecież to tylko gra.
Jeszcze nie urodził się taki, co by wszystkim dogodził. Miło jest z ich strony, że chcą tłumaczyć, tylko czy aby słusznie? Nie każdy widać łapie zasady panujące w grze, a szkoda. Przez takich osobników taki developer się wkurza, że coś nie pykło. Choć jak rozsądny to się tym aż tak nie przejmie, bo wszak do premiery jeszcze pozostało trochę czasu. Niemniej jednak ten filmik oraz składanka Developers Dairy mogą rozwiać wszelkie wątpliwości, a takiego ruchu to juz dawno nie widziałem, o ile w ogóle.