Na przykład mamy kompana jakiegoś, którego traktujemy jako kumpla lub przyjaciela i w pewnym momencie gry możemy go wydać jakimś złym ludziom lub dobrym, zdradzić go, albo opuścić z wyrzutami sumienia. A w dalszej części gry tej osoby możemy nigdy nie spotkać, albo możemy ją spotkać i nam wybaczy lub odwdzięczy się zdradą próbując nas zabić, albo wciągając w pułapkę, scenariusz można dowolny napisać, szeroki zakres możliwości jest.
W GTA IV
w Swtor i Mass efect np w tej 2 grze jest tak że decyzje w 1 mają wpływ na wydarzenia w 2
Simsy
Czemu? Sam mam ochotę czasami kogoś w grze wycwaniaczyć i wbić mu nóż w plecy
Ludzkie pragnienia :D
-Fallout New Negas(W sumie inne części też)
-Deus ex(Nie ma ich zbyt dużo, ale troszkę jest)
Arcanum, Fallout, Baldurs Gate i pewnie mnóstwo innych, starych RPGów.
Weź sobie jakąś grę multiplayer np. Dayz
W tego typu grach satysfakcja jest o wiele większa :P
W Dark Souls przed ostatnim bossem "zdradza się"* wszystkich npc, handlarzy etc.
*
spoiler start
Morduje się dla przedmiotów, albo żeby zobaczyć ich reakcję, ostatnie słowa.
spoiler stop