Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Spacebase DF-9 - Tim Schafer tłumaczy wcześniejsze zakończenie prac

22.09.2014 14:13
sinbad78
1
sinbad78
181
calm like a bomb

"PR for Dummies" - ostatnio wielu ludzi z branży powinno to przeczytać

22.09.2014 15:41
2
odpowiedz
zanonimizowany529304
44
Centurion

Widać, że pan Schafer nie ma zielonego pojęcia o biznesowej stronie tworzenia gier. Jak ktoś ładnie ujął na steamie, przez lata myśleliśmy, że to źli wydawcy nie pozwalają Schaferowi rozwinąć skrzydeł, okazuje się, że to nie wina wydawcy, ale jego.
Tworzenie gry w oparciu o budżet z wpływów, z sprzedaży nieukończonej gry jest poronionym pomysłem i nie potrzeba do tego kończyć ekonomii. Jak oni zamierzali podzielić pracę na etapy jak nie wiedzieli kiedy im się skończy kasa. To nie mogło się udać.
Jeszcze wykręcanie kota ogonem, twierdząc, że to wina zbyt małej ilości sprzedanych kopii. Sam zamierzałem tę gre kupić, ale w dotychczasowej fazie produkcji oferwała za mało by mnie do tego przekonać, tak samo jak częstotliwość kolejnych updetów i zaangażowanie Double Fine w komunikację z community. Wydaje się, że w tym sposobie tworzenia gier powinno to mieć priorytet.
Obawiam się, że zarówno postępowanie z Broken Age jak i fiasko tej produkcji może Schafera drogo kosztować. Sam chętnie kupuję gry w EA i jeszcze się nie rozczarowałem, ale po tym co Double Fine odstawiło napewno nigdy nie zaryzykuję pieniędzy w ich produkcję.

22.09.2014 18:01
Koktajl Mrozacy Mozg
3
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

W druga stone, ile oraz jakie gry ktore zakonczyly etap EA sa w sklepie i prezentuja jakosc gry jaka miala byc w zalozeniach badz bliska zalozen?

22.09.2014 19:25
muhabor
4
odpowiedz
muhabor
151
Zielony

Wasteland 2
Divinity Original Sin
Blackguards

11.10.2014 21:45
😊
5
odpowiedz
para-noir
60
Centurion

Wasteland 2, Divinity Original Sin, Blackguards i zapewne Torment Tides of Numenera, Pillars of Eternity

12.10.2014 06:39
WrednySierściuch
6
odpowiedz
WrednySierściuch
106
No gods no masters!

[2]
Sam chętnie kupuję gry w EA i jeszcze się nie rozczarowałem, ale po tym co Double Fine odstawiło napewno nigdy nie zaryzykuję pieniędzy w ich produkcję.

Albo kupujesz przysłowiowe "3 gry na rok" albo zamieszkujesz jakąś inną planetę
Ludzi narzekających na gry EA przybywa w tempie lawinowym (efekt śnieżnej kuli), niedawno był nawet na GOLu artykuł o spadającym poparciu dla Kickstartera.

Przykłady dość podobnego postępowania deweloperów, z ostatniego okresu (jeszcze trochę i to będzie "standard branżowy")
- Starforge (wystarczy przeczytać komentarze na głównej )
http://store.steampowered.com/app/227680/
czy bardzo szczegółowy raport z środka -od zwolnionego pracownika
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/2dhpvd/starforge_developer_misconduct_a_look_back_from/
Producent miał na tyle nie wyparzoną jadaczkę że zrzucił całą winę za wstrzymanie prac na community i "falę hejtu". Nie, nie żartuje

Starbound -niespodzianka, kolejna bardzo dobrze zapowiadająca się gra która obecnie ma status "gówno wpadło w wentylator"

Tu macie dobry wątek
http://steamcommunity.com/app/211820/discussions/0/37470847911036525/
i od deva, wątek pod tytułem "Gdzież są te zapowiedziane Updaty"?
http://steamcommunity.com/app/211820/discussions/0/613937943096669065/#p1

Całkiem niedawno pisałem o innym wałku z tematyki EA, więc "copy+paste"

Dziedzictwo" Dwelvers
Nie chodzi mi tu o jakość gry (bo ta nie ma tu znaczenia), tylko o BARDZO śmierdzącą sprawę gry Towns
która była pierwszym projektem tego producenta. Gra ta odniosła wielki sukces na Kickstarterze i później na Steam Early Access, a MIMO TO -twórcy porzucili ją, nawet nie kończąc.
Pieniądze natomiast w dużej mierze posłużyły do sfinansowania produkcji Dvelwers
Co jak co, ale swiadczy to niezbyt dobrze o tym studiu (aczkolwiek nie przekłada się to oczywiście na jakość samego Dvelwers -a jeśli nawet już to raczej pozytywnie, gdy twórcy dopalili ten tytuł potężnym zastrzykiem zfraudowanej kasiory ;D )

http://www.eurogamer.net/articles/2014-05-09-the-fall-of-towns
http://store.steampowered.com/app/221020/ (gra ma obecnie 100% "kciuków w dół")
http://steamcommunity.com/app/276870/discussions/3/616187839407563694/

Z Spacebase mamy do czynienia z dokładnie takim samym wałkiem jak w Towns i Starforge -tzn pieniądze "wyszły" na finansowanie innych projektów (choć tu raczej je "przejedzono" bo Broken Age miało swoją niezależną kampanię -i te pieniądze TEŻ nie wystarczyły na dokończenie gry), a nie wróżący dalszych zysków stary projekt najzwyczajniej w świecie porzucono (zanim wyszedł z stadium bety) -bo co niby mogą im zrobić tumany które zapłaciły za taką fuszerę Z GÓRY ?

Wiadomość Spacebase DF-9 - Tim Schafer tłumaczy wcześniejsze zakończenie prac