Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Demo technologiczne DirectX 12 – spadek zużycia prądu o 50% oraz wzrost wydajności o 60% w porównaniu z DirectX 11

14.08.2014 20:43
1
gorn18
27
Pretorianin

To dobra wiadomość wymagania gier będą mniejsze ale znając tych baranów to będzie tylko na Win9 :(

14.08.2014 20:47
Matekso
2
odpowiedz
Matekso
96
Generał

nowe karty i procesory już się chłodzą!!! w odlewniach. DX 12, nie będą wcale mniejsze od obecnych; i7 i 6gb ramu, GTX'y

14.08.2014 20:48
Lateralus
3
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Ni ma opcji że była by aż taka różnica miedzy 11 a 12.

14.08.2014 20:50
Bezi2598
4
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Ale co to oznacza dla graczy? Że będzie można odczuć taki wzrost w każdej grze czy to po prostu marketingowa tabelka, która tak naprawdę nic nie znaczy?

14.08.2014 20:50
5
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Dobre żarty. Jeśli ktoś w to wierzy to współczuję.

14.08.2014 21:03
6
odpowiedz
zanonimizowany624912
55
Pretorianin

teraz deweloperzy będą robić wieksze wymagania i beda wyższe ceny kart nvidi

14.08.2014 21:04
7
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

To tylko teoria i pokazy, a jak wygląda DirectX 12 w praktyce przy gier komputerowych? Czas pokaże prawdę. Niestety na pewno tylko w Windows 9 jako "exclusive". :P

14.08.2014 22:10
dj_sasek
8
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Dx12 będzie także działać na Win7: http://channel9.msdn.com/Events/Build/2014/9-004
Przewińcie sobie na 5:10. Dx12 nie będzie wymagać nowego hardware'u.

14.08.2014 23:30
FixCole
9
odpowiedz
FixCole
31
Legionista

Były zapowiedzi że układy obsługujące DX11 będą także obsługiwać DX12. Oby to była prawda.

14.08.2014 23:33
10
odpowiedz
zanonimizowany158587
167
Senator

Tiaa na pewno. Rewelacje czystego Marketingu.... DX12 do tego pierze, sprząta i wychodzi z psem....

14.08.2014 23:50
11
odpowiedz
zanonimizowany771529
31
Generał

A realnie ile można zyskać z zapowiadanej wydajności? 2-3%?

14.08.2014 23:59
12
odpowiedz
wwad
115
Generał

Bardzo słuszne kroki widzę microsoft poczynił :) I przeniósł obliczenia na GPU z procesora stąd spadek zużycia prądu CPU ;] Co zresztą widać jak chcemy by np. bitwy miały więcej jednostek itp to musi to liczyć karta graficzna CPU się dławi przy nieznacznych liczbach i nie jest przystosowany do obliczeń równoległych tylko raczej liniowych, podczas gdy GPU może liczyć równolegle fizykę dziesiątek tysięcy obiektów w tym samym czasie. Jak tak na to patrzę to bardzo przypomina mi to Mentle pod względem wyników i osiągów ale to tylko takie porównanie ogólne samej wydajności.
PS: Nowa polityka MS na prawdę mi się podoba i warto ją pochwalić zgodność z starszym sprzętem z starszymi systemami windows jakaś evolucja pozytywna :)

15.08.2014 00:54
😜
13
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Czekam na demo dymu ;P

15.08.2014 03:15
14
odpowiedz
realsolo
213
Generał

To zadna sciema. Narzut wykorzystania CPU do obslugi akrty graficznej jest kosmiczny, kto programuje DX to wie. Wiec przestancie pitolic farmazony, jak nie macie pojecia.

15.08.2014 19:03
Pilav
15
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Wszystkim niedowiarkom, którzy wątpią w znaczny wzrost wydajności, przypominam, że DirectX 12 jest odpowiedzią Microsoftu na Mantle od AMD! To Mantle, jako pierwsze niskopoziomowe API, udowodniło, że potencjał do wzrostu wydajności istnieje. O ile Mantle działa tylko pod GPU jednego producenta, co zniechęca deweloperów do pisania gier pod te biblioteki, o tyle DX12 będzie działał na każdym GPU zgodnym z DX11. Jedyny warunek wzrostu wydajności jest taki, że gra musi być pisana od początku z myślą o DX12, czyli w starszych tytułach wzrostu wydajności nie będzie.

Zresztą istnieje jeszcze jedna przekonująca przesłanka potwierdzająca, że niskopoziomowe API może powodować wysoki wzrost wydajności. Otóż zauważcie, że wzrost ilości rdzeni CPU i GPU dotychczas nie przekładał się na proporcjonalny wzrost wydajności, czyli np. wydajność dwóch GPU działających razem była niższa niż wynikałoby to ze zwykłej sumy dwóch procesorów. Jeszcze bardziej widać to w przypadku CPU, którego pierwszy rdzeń jest obciążony bardziej niż pozostałe, przez co inwestowanie w procesory 8-rdzeniowe jest nieopłacalne (przynajmniej jeśli chodzi o wydajność w grach). Zresztą przejście z procesorów 2-rdzeniowych na 4-rdzeniowe również nie dało proporcjonalnego przyrostu wydajności w grach. To oznacza, że przy wielordzeniowych procesorach istnieją niewykorzystane pokłady mocy, których potencjał dotąd się marnował. Oczywiście dotyczy to tylko PC, bo Xbox One, jak każda konsola o zamkniętej architekturze, posiada niskopoziomowe API od samego początku (dzięki temu zjawisku gry na konsolach są z reguły ładniejsze od gier działających na PC o porównywalnej do konsol mocy).

16.08.2014 14:04
Elessar1984
16
odpowiedz
Elessar1984
130
Lord

Pożyjemy zobaczymy. Póki co przy każdym nowym dx obiecują podobne brednie, więc ciężko żeby jeszcze ktokolwiek wierzył microsoftowi. Jak już ktoś pisał raczej na pewno tą technologie wykorzysta tylko nowy system windows, więc koszta. Oprócz tego dx 11 jest na rynku od kilku lat, a gry które to wykorzystują można policzyć na jednej ręce. Czy naprawdę ktoś jest tak naiwny że wierzy w to że z dx12 będzie inaczej. Microsoft ma pc-towców głęboku w d... dla nich liczy się tylko ich badziewna konsola i wtykanie gównianego windows 8 gdzie tylko się da.

17.08.2014 03:27
17
odpowiedz
zanonimizowany1022540
17
Centurion

Super!

17.08.2014 10:47
18
odpowiedz
Bazylisheq
103
Konsul

Cóż za postęp. W DX15 pewnie karty będą już same wytwarzały prąd:)

18.08.2014 18:15
19
odpowiedz
Fuzzik
22
Chorąży

[16]
Sęk w tym, że ta ich "badziewna konsola", na którą tak bardzo liczą, nie sprzedaje się najlepiej :)

Technologie Demo technologiczne DirectX 12 – spadek zużycia prądu o 50% oraz wzrost wydajności o 60% w porównaniu z DirectX 11