AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX
Tania propaganda AMD, mantle po 2 miesiącach trafi do śmieci z powodu zerowego zainteresowania programistów.
Zauwaz, ze takie posuniecia AMD - przywracaja do stolow zarzad NV, a Microsoft zmusza siebie do szybszego wydania DX12, ktory ma podobno dawac efekty przypominajace Mantle. I tak z AMD jest od wielu lat - czy to w kwestii procesorow dawniej - gdzie brudne zagrywki Intela i ich chciwosc wykoleily czerwonych/zielonych, mimo tego ze to Intel zaczal wykorzystywac technologie AMD (W sumie to sam Intel doprowadzil do powstania swojego wlasnego konkurenta, sadzac ze nie bedzie zagrozeniem - przeliczyl sie), czy w kwestii kart - choc tutaj nadal jest wybor miedzy Radeonami, a Geforce'ami - i to cieszy.
[Jestem niesłyszący]
Oczywiście, że jest to propaganda i nie damy się na to nabrać. Ale mam nadzieję, że zmusi Microsoft i NVIDIA do rozsądne działanie zamiast spoczywać na laurach.
mantle po 2 miesiącach trafi do śmieci
Nie jestem co do tego przekonany. To jest jedyna nadzieja dla SteamOS, valve powinno ich jakoś wesprzeć.
Tylko czemu AMD non stop porównując swoja technologię do DX daje wersje 11 a nie 11.2 które podobno daje do 40% skoku wydajności w górę jak ich technologia.
@UP - nie odczulem zadnej roznicy miedzy zwyklym 11 (Badz 11.1), a 11.2.
@UP - ale jeśli robisz jakieś testy porównawcze należy zaopatrzyć się w najnowszą wersję jaka jest dostępna a nie używać starszej i mówić że twoje jest lepsze bo konkurent nie dał rady nie wspominając o tym że nie jest to jego najnowsza wersja.
Niech dalej to ładnie rozwijają. Mocno im kibicuję i liczę że już niedługo zmiotą NV a i MS będzie robił w gacie ze strachu jeszcze bardziej niż teraz.
I tak w następnym PC przerzucę się na tandem Intel-Nvidia (obecnie mam ATI-AMD), ale konkurencja - nawet ta polegająca na czczym gadaniu i propagandzie - jeszcze nigdy nikomu na złe nie wyszła. Zwłaszcza konsumentom.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli w rzeczywistości wyniki we wszystkich grach będą o wiele lepsze, producenci zaczną stosować Mantle w swoich grach a AMD poprawi prądożerność swoich procesorów, to w znów zacznie się opłacać (nawet jeszcze bardziej) składać cały zestaw składający się z podzespołów "czerwonych". Super.
Benchmarku? Będziemy grali w benchmarki?
Poproszę różnicę w grze, która nie dość, że ma świetnie zoptymalizowany silnik i działa z prędkością ponad 100 klatek na najniższych ustawieniach na komputerze 3-4 letnim wyglądając przy tym jakoś, to na dodatek wygląda najlepiej ze wszystkich gier na najwyższych ustawieniach. Jak na razie taką grą jest Crysis 3. Wiadomo - to nie jedynka i gameplay jest gorszy; mają kijowe rozwiązania na multi itd.; ta firma zresztą upada, ale gra jest po prostu piękna :)
mantle po lewej, directx po prawej, zgadza sie?
My wszyscy, ktorym gry chodza 2-4 fps po przesiadce na mantle bedziem mieli 50 fps.
Panowie jak zwykle w tyle.
kacper31321 [1] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13313680&N=1#post0-13313680
mantle po 2 miesiącach trafi do śmieci z powodu zerowego zainteresowania programistów.
Ty się wczoraj obudziłeś, mantle jest już od miesięcy na rynku, programiści nie mają tu nic do gadania to góra decyduje,a góra w np. EA zdecydowała, ze frostbite 3 ma wbudowane mantle i każda gra na tym silniku może je użyć, nawet taka gra jak PvZ garden warfare obsługuje mantle.
Sir Xan [3] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13313680&N=1#post0-13313691
Ale mam nadzieję, że zmusi Microsoft i NVIDIA do rozsądne działanie zamiast spoczywać na laurach.
Jak pisałem, obaj panowie mocno w tyle, jakby GOL bym ich jedynym oknem na świat.
NV już poprawiła znacznie sterowniki w odpowiedzi na mantle, a M$ w końcu ruszy tyłem i zoptymalizuje DX.
Co by nie mówić mantle już dało dużo graczom, tak czy siak, jednak AMD spoczęło na laurach, od pierwotnego wydania nie zrobili ani jednej aktualizacji tej technologii, a samo mantle nadal jest zamknięte, a miało być otwarte.
Od czasu aktualizacji do bf'a dodającego mantle to nadal siedzi w becie.
Mantle działa i daje rezyltaty, nie tylko bezpośrednio.
@lubiekozy56
Nie, nie zgadza się. Masz już poważne problemy z zauważaniem napisu Mantle i DX11? w BF4 Mantle daje zauważalnie lepszą wydajność na słabszych procesorach, więc nie rozumiem po co robili ten "test".
@kaszanka9 -> Co do fakty to już wiem (sterowniki NVIDIA i DirectX 12 w projekcie). Ale jak się mówi: "Nigdy nie lekceważ konkurencja". W końcu Mantle jest jeszcze młody i będzie dalej rozwijał, a więc nadal nic nie wiadomo w przyszłości... Może ma marna szansa, ale życie nie raz potrafi zaskakiwać.
Mantle wspiera EA oraz Ubi w czesci gier. To troche za malo. Nowego DX beda wspierac wszyscy bądź nowe openGL. Co do steamOS nie liczcie że nagle deweloperzy będą robili gry na ten system, lub producenci sprzętu będą robili sterowniki. Będzie tak jak w przypadku Mac'a lub linuxa.
Mantle to tylko ciekawostka i taka pozostanie.
Przy realnej rozgrywce w BF4 i Thief się nie sprawdziło. Przy obrazkach porównawczych widać, gdzie potrzebne były cięcia graficzne, aby to w ogóle poprawnie funkcjonowało.
Mocno im kibicuję i liczę że już niedługo zmiotą NV
Na szczęście za marzenia nie karzą ;D
@BOLOYOO -> Mylisz się. Intel procesor CPU jest do podstawowy obliczenie różnych zadań. Mantle jest raczej konkurencyjna wersja DirectX w celu "lepsze współpracy gry a sprzęty PC w imię wydajności". Tutaj jest skrócony opis o Mantle:
http://www.amd.com/pl-pl/innovations/software-technologies/mantle#przegld
Procesor CPU (Intel lub AMD) zawsze stanowi "serca" dla PC i nigdy nie zostanie zastąpiony przez jakaś karta graficzna z procesor GPU jako "pomocnik".
Tak, ale procesory od AMD same w sobie nie są złe, ale mają niską wydajność w grach i wysoki pobór prądu. Z Mantle opłacałoby się brać procesor od AMD z kartą od AMD bo byłby mniejszy narzut obciążenia na procesor. Tak więc ja tutaj wciąż widzę większą konkurencję dla Intela niż nVidii.