Xbox One: więcej mocy dzięki aktualizacji narzędzi deweloperskich
To chwila, nawet gdy dana gra nie korzystała z kinceta na sztywno był zablokowany przydział dla niego.
I po co MS wydawał te miliony/miliardy na cały ten sprzęt kincet 2.0. Mogli to przeznaczyć na lepszy gpu i cpu.
braku shaderów i ropów nie nadgonią, ogólnie gdzieś było że to jakieś 5-6% nie wiecej.
I po co MS wydawał te miliony/miliardy na cały ten sprzęt kincet 2.0. Mogli to przeznaczyć na lepszy gpu i cpu.
Bo niepotrzebnie inwestowali w kinecta. Skoro już w niego zainwestowali to według nich głupie by było porzucanie tego pomysłu.
Skoro już w niego zainwestowali to według nich głupie by było porzucanie tego pomysłu.
Porzucenie tego w cholerę byłoby ich pierwszą dobrą decyzją od lat.
MS coś nie może się ogarnąć z Kinectem. W x360 teoretycznie nie było dużych tytułów na kinecta bo nie każdy go miał i do tego w pierwszej wersji miał jeszcze swoje ułomności. W XO najpierw zrobili go jako obowiązkowy (i poprawiony) co dawało szansę na wykorzystanie w dużych tytułach - ale z kolei brak pomysłów na jego wykorzystanie, brak dużych zapowiedzi i wszystko zakopują. Po wypuszczeniu wersji bez Kincecta i przekazaniu programistom dodatkowej "mocy" po jego wyłączeniu już mało kto będzie zainteresowany implementacją. W sumie dzięki temu XO mógł być w jakiś sposób unikalny.
Ta konsola to w ogóle jakiś niewypał.
Siódma generacja konsol należy i będzie należeć do Sony i żadne działania* M$ temu nie zapobiegną.
*Oczywiście mogłyby to zmienić exy na miarę Gears of War, Mass Effecta, Bioshocka - z tym, że musiałyby to być zupełnie nowe marki, a nie odgrzewane kotlety wałkowane 158 razy - czy choćby dodatków typu Episodes from Liberty City, ale nikt poważny nie wierzy, by M$ ta sztuka udała się po raz drugi. Sony nauczyło się na własnych błędach - przy idiotycznych błędach popełnianych przez M$ - i zbyt daleko odbiegło Amerykanom.
Nawiasem mówiąc jako ciekawostkę pół żartem pół serio pozycję X1 względem PS4 częściowo odzwierciedla... Metacritic.
Dajmy na to liczbę recenzji Watch Dogs: na PS4 jest ich 62, podczas gdy recenzji na X1 jest 13.
Assassin's Creed IV: PS4 - 29, X1 - 3
Thief: PS4 - 48, X1 - 21
Wolfenstein: PS4 - 64, X1 - 17
Murdered: Soul Suspect: PS4 - 23, X1 - 8
A teraz weźmy liczbę recenzji na Metacritic dla kilkunastu głośnych tytułów, które jednocześnie miały premierę na X360 i PS3.
GTA IV: PS3 - 64, X360 - 86
Red Dead Redemption: PS3 - 73, X360 - 96
Bioshock 2: PS3 - 62, X360 - 93
GTA V: PS3 - 50, X360 - 58
Mass Effect 2: PS3 - 62, X360 - 98
Mafia II: PS3 - 61, X360 - 79
Skyrim: PS3 - 16, X360 - 89
Dragon Age: PS3 - 41, X360 - 68
Max Payne 3: PS3 - 31, X360 - 80
Assassin's Creed II: PS3 - 70, X360 - 82
Far Cry 3: PS3 - 32, X360 - 39
Tomb Raider (2013): PS3 - 27, X360 - 80
Dead Space: PS3 - 67, X360 - 79
Batman: Arkham Asylum: PS3 - 70, X360 - 78
To tylko część z tego typu gier. W każdym razie gdzie by nie spojrzeć, to jest mniejsza lub większa przewaga liczby recenzji wersji X360. Teraz, przy siódmej generacji, tendencja (wytłuszczam bo liczba recenzji - zwłaszcza na tak wczesnym etapie - to wyznacznik w zasadzie żaden; ale właśnie - tendencja nawet w tak naciąganym kryterium, powinna niektórym zacząć dać do myślenia...) zaczyna się kształtować zupełnie odwrotnie. I nawet jeśli ilość recenzji na poszczególne konsole wynika z tego, że wydawcy tym razem dostarczają do recenzji więcej wersji dla konsoli Sony, to też jest to wymowne.
Zresztą, co zdecydowanie, bezapelacyjnie, bezsprzecznie i niekwestionowanie najważniejsze - same działania M$ wskazują, że różowo z ich nową konsolą nie jest.
cos czuje ze ta generacja konsol dlugo nie pozyje
z X1 jest coraz gorzej wiec w koncu wymsla ze zrobia nowa konsole lub znacznie ulepsza obecna w nowej wersji
A sony zeby nie zostac w tyle to tez pewnie cos wyda
no ale zobaczymy
Sam konsoli nie uzywam wszystko na PC, kupilem PS4 w premiere zagralem w killzona i tak lezy i sie kurzy teraz
z X1 jest coraz gorzej wiec w koncu wymsla ze zrobia nowa konsole lub znacznie ulepsza obecna w nowej wersji
Było już wielokrotnie mówione, że nie ma na to szans. Raz, że stworzenie nowej konsoli to zbyt duże koszta żeby mogli je sobie wydawać w tak krótkim czasie, a dwa co z tymi którzy kupili już XOne? Jak to sobie niby wyobrażasz? Że MS zwróci im pieniądze albo wymieni te kilka milionów konsol na nowszy model? No sory, nawet ich nie stać na coś takiego.
Irek22 niezła analiza. Dzięki :)
Te 2-3 klatki więcej nie zrobią różnicy. Nadal konsola będzie odstawać.
Jakiś fanatyk zarządza xboxem. Dla każdego jest oczywiste, że gracze chcą ładnej grafiki, dobrej rozdziałki i jak najwięcej FPS. Nie chcą 3D, dodatkowych ekranów w padach, paneli dotykowych, kamerek i centrów multimedialnych zamiast konsol. To co robili z 360tką pod koniec... przecież ich posunięcia z tą konsolą nie były zbyt ciepło przyjęte. Oni podczas tworzenia nowej konsoli rozwinęli jeszcze bardziej to czego gracze mieć nie chcą. W zarządzie chyba zasiadają osoby co nawet grami się nie interesują.
A tak w ogóle. Jeśli z XBO już teraz wyciskają dodatkową moc, to ciekawe co będzie jak poszukają jej w PS4.
Idealny moment by wejsc na rynek z konsolami zbudowanymi na architekturze PC.
Jedna konfiguracja.
I producenci gier optymalizują gry maxymalnie pod tą konfiguracje. Daje to możliwość wyciągniecia z gier max co można.
Te 2 pseudo konsole to kpina. jak wychodziły poprzednie to byly silniejsze niz PC. Obecne są gównem przy PC.
Swiadczy o tym porównywanie czy grafika jest lepsza duzo na pc niz na konsoli.
Jeśli PC nie byłyby sztucznie hamowane poprzez układ producentów gier z producentami sprzetu to widzielibyście dopiero grafike na PC.
PC bardziej hamuje sam rynek i niska sprzedaż gier AAA.
Mam nadzieje, że uda coś się im wygrzebać z Xa, bo póki co bardziej opłaca się kupić PS, sam jestem fanem serii Halo (właściwie to 90% czasu jaki spędzam przed konsolą to Fifa i właśnie Halo) i nie wiem co o tym myśleć. Mam nadzieję, że chmura, nowy DX i wykorzystanie kinectowych zasobów trochę zniweluje różnicę.
[11]
Tez jestem ciekaw, PS4 udostepnia troszke ponad 4gb ramu na gry i 5 rdzeni a mimo to i tak xbox jest w tyle.
Microsoft nie walczy w wyścigu o poprawienie grafiki na konsolach. Od początku zaliczył falstart, i teraz aż do końca generacji jedyne co będzie robił, to zmniejszał balast żeby w ogóle dojechać do mety...
Bezi2598 [4] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13269836&N=1#post0-13269851
Porzucenie tego w cholerę byłoby ich pierwszą dobrą decyzją od lat.
Przecież kinect już jest pogrzebany, nie będzie wymagany, xone będzie sprzedawany bez kinecta, a to oznacza jego śmierć, bo nikt tego syfu nie chce, jak mu się go nie wciska, jeżeli nie ma tego każdy to automatycznie nie opłaca się tym zajmować.
I to nawet nie decyzja m$, kinect jest tak żenujący i tak nieprzydatny, że ludzie i konkurencja wymusiły na nich usuniecie kinecta, na moje to on może już nie wracać nigdy w żadnej formie.
To już bardziej żałuję MOVE, coś sprzęt umarł bo w grach nie było wsparcia zbytnio, ani dedykowanych gier za dużo, może to wina zamknięcia ps3, ale teraz ps4 jest takie otwarte na indie, że może ten sprzęt by odżył, bo co by nie mówić fajny jest, lepsze to niż machać rękoma.
Przecież to już było widać na przykładzie xboxa 360 i PS3, że kontrolery ruchowe się nie przyjmą. Rozwijanie tego w konsoli nowej generacji było błędem, który dużo Microsoft kosztował.
Wiem, że w końcu pojawi się wersja bez kinekta. To nieuniknione czy tego chce Microsoft czy nie, to musi się stać.
Ogame_fan
I jak zwykle nic nie wiesz, 6 rdzeni i trochę ponad 5 gb ramu, tak samo jak x, który jest po prostu słabszy, oczywista oczywistość.
Bezi2598 [18]
Piszesz tak jakby ci umknęło ogłoszenie więc dopiszę, oficjalnie już wiadomo, że niedługo m$ będzie sprzedawał xone bez kinecta w tej samej cenie co ps4.
Zamiast kamery wystarczyl sam mikrofon - jego ficzer komend glosowych w kilku grach jak NFS, ME3 to przeciez nie zadna nowosc - wiekowy juz EndWar potrafil robic prawie to samo, o bez kamery. Jakas gierka, sportowka na XO slucha otoczenia i jesli wykryje slowko FUCK, karala gracza. Przeciez do tego nie trzeba kamery.........
Plusem kamery w XO w BF4 byla mozliwosc pilotowania heliego z MOZLIWOSCIA obrotu glowy, na padzie domyslam sie ze jest podobnie na PC, albo latasz albo sie rozgladasz. Tutaj mozna bylo latac i sie rozgladac (w koncu latanie transportowym mialby sens bo bym widzial co ktos widzi gdy latam po okregu robiac za wsparcie z powietrza
http://youtu.be/ekxteYE7Ex8?t=4m20s
Ale i tak Oculus lepszy, bo moge grac i sie obracac w 360 stopniach, a przy Kinecie musze patrzec sie w ekran, czyli oczy zostaja, reszta glowy sie rusza ;) + zapewny lag z Kinecta, chyba ze sie myle, bo nie wiem jak jest z lagem przy XO
Kaszanka9
Wlasnie jak zawsze Ty nie wiesz, stricte na gry same w sobie idzie 4 rdzenie i 4.25gb ramu, nie sugeruj sie prelekcja ND, bo bez zrozumienia diagramow gowno wiesz :)
jakie sto dolarów porypało tych autorów newsów ps4 i xbox one można kupić na allegro np z minimalną różnicą cenową pozatym jak taniej na ps4? przecie gry na obie platformy są w tej samie cenie.
MS przegralo to generacje, to fakt. Widac to po sprzedazy PS4 w USA w ktorym duzo lepiej sprzedawal sie Xbox360 niz PS3, ale role sie odwrocily i teraz Sony wygrywa globalnie. Jednak gracze powinni sie cieszyc, bo 10% dodatkowej mocy oznacza mniej okrojone graficznie gry, na PC i PS4.
Przegrać to generacje to może co najwyżej przegrać WiiU. PS4 szaleje, ale Xbone nie sprzedaje się wcale słabo, M$ i tak jest zadowolony, bo i tak One sprzedaje się szybciej niż X360 w porzpedniej generacji. PS4 jest bebechowo mocniejsze od Xbone, ale co z tego, skoro i tak jest ZBYT budżetowe by uciągnać FHD i 60fpsów (przynajmniej w topowych tytułach). Tego nie przeskoczysz. Odbiór gier natomiast, jest taki sam, te same gry, porównując je "jak działają na PS4 i Xbone" dostrzeżesz może jaśniej/ciemniej, kontrast i tyle. Upscaling też jest, więc po prostu włączasz gre i grasz, mając wyjebane bo zaczynasz rozkoszować się rozgrywką, a nie liczyć piksele z nosem w ekranie. Inna sprawa, że skoro są to zamknięte PCty, architektura dobrze znana, to nie trzeba się tu niczego "uczyć od nowa" a w takim wypadku, na PCtach powinny te gry latać duuużo lepiej niż konsoli -a co jest np. z Watch Dogiem kreowanym na "pierwszą prawdziwie nextgenową" grę, to chyba każdy wie. "Mityczna" ukryta moc tych konsol nie ma tu racji bytu, to nie jest żaden specyficzny do programowania Cell jak w starym PS3, to zwykły PC i wszystko zależy od umiejętności programistów, silnika gry itd. A to one potrafią być spierdolone i nic się z tym nie zrobi, to jest podstawa - programowanie, bo dać to się da - ale trzeba umieć! Nawet w poprzedniej generacji to się udało - vide The Last of Us, Beyond czy nawet GTA V. Frostbite przy premierze Bad Company, też pozamiatał (przynajmniej wtedy i przy kontynuacji) a więc można? Można. Ostatnie przykłady to RYSE ( nie chodzi w FHD nawet, ale grafika jest świetna, tekstury i oprawa mogą się podobać). Mocy obliczeniowej tych maszynek nie przeskoczysz, ale skoro programiści odwalają fuszerę, bo terminy, bo to, bo tamto, bo kasa kasa kasa. Wypuszczają niedorobione wersje, które chodza jak gówno i są zbugowane na maksa, co było kiedyś nie do pomyślenia! WD z E3 2012 na czymś był odpalony, na bank na PC 2 lata temu! Na POPRZEDNIEJ generacji kart i do tego rozgrywka była płynna. Więc czemu ta gra tak na PC nie wygląda dziś? Fuszera? Na PS4 chodzi płynniej, ale wygląda biedniej (ale też nie aż tak ubogo jak to niektórzy przedstawiają). Skoro jakaś "ukryta" moc, to nie w PS4 tylko bardziej umiejętne wykorzystanie Esram w Xbonie, ale to nie będzie skok w grafice co urwie jaja. Nie wierzę w to, że obecne konsole bez umiejętnego zaprogramowania i opdpowiedniego silnika gry będą w stanie jakoś nas bardzo zaskoczyć. Bo ten sam silnik na równie budżetowym PC powinien po prostu latać. Wierzę w Snowdrop engine, ale po tym co zobaczyłem w WD, mam pewne obawy.
Apu od AMD nawet na PC zdoła odpalić BF4 w FHD (Kaveri da radę) ale na jakich pożal się boże detalach. M$ i $ony zarabiają na konsolach od poczatku tej generacji, właśnie i głownie dlatego - że przyżydziły na częściach, i nie oszukujmy się - to nie są "autorskie" rozwiązania, myślę że Research & Development kosztował dużo mniej niż przy opracowywaniu PS3 i X360, bo tu są gotowe PCtowe rozwiązania od AMD. I choćby skały srały, to bez mistrzów kodu i porządnego silnika to z gówna bata nie ukręcisz.
Ha ha tylko około 10% mocy przybędzie Xboxowi. To teraz Xboxowcy, może będą mieli gry w rozdzielczości 1366x768 zamiast 1280x720!
^ Popieram osobę wyżej. Mają dopiero z czego się jarać. xD
spoiler start
PS4 KING!!!
spoiler stop
A co z nowymi bibliotekami DX? Podobno XONE miał zyskać dzięki nim sporo na wydajności. Czyżby czekali na Win9?