https://www.youtube.com/watch?v=S5t0_WVinF8
Sprawa może być dla wielu zabawna, bądź smutna. Dla mnie zaskoczenia nie było, bo doskonale pamiętam fenomenalną fizykę Mafii. Wliczając w to model jazdy oraz uszkodzeń pojazdów. A to, że Watch_Dogs, tak wielce chwalony przez Ubisoft pozostaje daleko w tyle za 12 letnim konkurentem? Normalka, bo i większość sandboksów jest w tyle.
Tyle, że nikt nie chwali się, że ich dzieło będzie prawdziwą rewolucją i prawdziwie nextgenową grą, podczas gdy mamy do czynienia z typowym produktem. I to tych niższych lotów.
Z drugiej strony, Ubi ma to gdzieś. Grunt, że kasa się zgadza. Prawdziwi mistrzowie marketingu!
W tamtych czasach powalała grafiką ;0
W watch dogsach opony są statyczne i nie dostosowują się do powierzchni, dlatego jazda po schodach wygląda jak spuszczanie kartonu z górki... a tutaj na filmiku, przy hydrancie, widzimy piękne zachowanie kół w Mafii.
Nie wiedziałem, że Watch Dogs polega na rozjeżdżaniu hydrantów i strzelaniu w ziemię. Tak to każdą grę można zrównać z ziemią, wystarczy zmanipulować materiał, dobrać odpowiednie elementy i już mamy wynik ;)
Ale jaka znów manipulacja? Brak elementarnych cech oraz okrutne i oczywiste babole techniczne to manipulacja? Jak to się mówi szanujmy się i nie nazywajmy szamba perfumerią. To są rzeczy, które wpadają w oko po 10 min obcowania z grą. Kompletna żenada i tyle.
gdzie jest ten "zmanipulowany" materiał?
Myślę, że chodzi o możliwość wybrania fragmentów z obu gier, wyśmiewając albo jedną albo drugą :)
eJay
ale czy nie uważasz, że elementy, które przedstawiono w filmie powinny być STANDARDEM w grach next gen? Poza tym, pozostałe rzeczy w WD też leżą.
Tak naprawdę jedyną fajną rzeczą w tej grze jest poruszanie się i strzelanie.
CHOCIAŻ
Aiden nie potrafi skakać. To chyba w GTA III już była taka możliwość. Aiden nie potrafi wspiąć się, jeśli powierzchnia nie jest idealnie płaska.
Aiden ma menu wyboru broni wprost z konsol. Kurwica mnie bierze, gdy za każdym razem muszę wchodzić w to menu i wybierać np zaciemnienie, bo podczas misji przydały mi się granaty. A pozostałe 6 nr na klawiaturze jest bezużyteczne.
Nie wiedziałem, że Watch Dogs polega na rozjeżdżaniu hydrantów i strzelaniu w ziemię.
^^ Bo nie polega. Z drugiej strony Mafia też nie na tym polega - a mimo tego 12 lat temu komuś się chciało o takie drobiazgi zadbać :). Mając do dyspozycji sprzęt o mocy obliczeniowej mniejszej niż dzisiejsze telefony.
^^ Tylko tyle i aż tyle - Ubi po prostu nie dba o detale. Na część tego typu braków można przymknąć oko i zwyczajnie się nie czepiać, ale brak jakichkolwiek śladów podczas strzelania w wodę, czy hydrant robiący z auta Titanic, to jednak jest żenada w grze z 2014 r. Chyba, że to wina jakiegoś paściastego pirata - bo nie mam pewności czy ten youtuber nie ma wersji z zatoczki. Tylko w takim wypadku można "zwrócić honor" :).
Bezi2598 - Tego by jeszcze brakowało, aby 12 letnia gra była ładniejsza.
eJay - Fizyka Mafii do dziś stoi na dobrym poziomie (może poza fatalną walką wręcz), natomiast fizyka Watch_Dogs jest często w tyle za pozostałymi. Gdyby Ubisoft się nie przechwalał, to nikt by dzisiaj takich porównań nie robił. Ewentualnie gdyby dopieścili swój produkt i stworzyli coś na miarę GTA IV.
Swoją drogą. Szukałem wszędzie tej całej nextgenowości w WD. Nie znalazłem absolutnie nic, co by na to miano zasługiwało.
Przenikanie przez auta to dość istotna wada. A takich kwiatków WD ma więcej.
A sama gra? Może być, ale tyłka nie urywa.
NewGravedigger - W GTA 3 można było chodzić po nierównym terenie oraz skakać.
Nokaut dobre przyznaj się raziel że przedawkowałeś. W starych grach najważniejszy był klimat i grywalnosc nikt wtedy nie patrzył na grafike jak to teraz się patrzy. Szczerze marzy mi się świetna gra z znakomitą fabułą i grywalnoscią ,ale żeby grafika dobra była. W Watch_Dogs skupili się jak zwykle na grafice no bo jak inaczej w dzisiejszych czasach (a to najmniejszy istotny szczegół) i teraz taki ból dupy że gra słaba ,bo nie działa na moim PC... Takie jest moje stanowisko w tej sprawie i następnym razem raziel nie porównuj takich gier. Aha i mechanika nie jest zła w końcu twórcy wiedzą co robią chcesz poskakać to w gta to masz nikt Ci nie broni.
graczo1818 - Na grafikę również gracze patrzyli. Nawet w latach 90, ale o tym wielu ludzi nie pamięta. Na tę nie patrzyło się co najwyżej przy pegasusie.
Poza tym ja tu piszę o fizyce. O szczegółach. Detalach.
A co do Ubisoftu i nastawieniu na grafikę? Cóż. Tego też za bardzo nie widać. Gra jak gra, najwyżej crossgen, bo o nextgenie nie ma nawet mowy. Może Watch_Dogs 2 takim pozostanie? Bo z pewnością nie jedynka.
No w szczegółach to Watch_Dogs wygrywa ,ale jak mam się zgodzić z fizyką to fakt słaba jest (nawet bardzo) ,ale to chociaż jakaś odskocznia :) Bo wspinać się można a to już wystarczy. Tak wiem nawyki z GTA skoczenie jakiemuś cywilowi na samochód to zabawe dawało ,ale tutaj też możesz walnąć choć trzeba przyznać Aiden dziwne akcje odwala jak wyleci z samochodu jakby miał hamulec ręczny zatrzymuje się momentalnie.
Irek22 ale zrobił wątek ;)
Jak dla mnie to Mafia w ogóle powala wszystkie gry bez dwóch zdań czy te najnowsze czy starsze :)
1. Fabuła - kapitalna
2. Grafika - jak na tamte czasy miażdżąca
3. Audio - niezłe (chociaż bardziej mi się podobało w Mafii 2, a o GTA Vice City nie wspominając...)
4.Grywalność - jak na tamte czasy świetna chociaż jak się chciałoby teraz zagrać to każdego pewnie denerwował by system apteczek (co kiedyś było normą).
NewGravedigger [8] i raziel88ck [10]
Aiden nie potrafi skakać. To chyba w GTA III już była taka możliwość. Aiden nie potrafi wspiąć się, jeśli powierzchnia nie jest idealnie płaska.
W GTA 3 można było chodzić po nierównym terenie oraz skakać.
Ale że jak?! Że niby w grze akcji (!) z otwartym światem bohater nie potrafi skakać?
I o co chodzi z tym wspinaniem się na (nie) idealnie płaskie powierzchnie? Nie potrafi przeskoczyć przez metrowy murek czy co?
graczo1818 [11]
następnym razem raziel nie porównuj takich gier
Takie słowa po 25 latach... Oj, oj.
Pomijam fakt, że to nie raziel88ck zrobił to porównanie.
Aiden potrafi sie wspinac. Takie sprostowanie.
Filmik przedni :)
edit: W starych grach najważniejszy był klimat i grywalnosc nikt wtedy nie patrzył na grafike jak to teraz się patrzy.
Co ty fandzolisz? Oczywiscie, ze sie patrzylo na grafike. Jak na tamte czasy grafika byla swietna.
Ta owszem patrzyli na grafike no ,bo jak gra bez grafiki ,ale jak na tamte czasy nikt się nie żalił ,że gra nie pójdzie mi na kompa ,albo inne wiksy sriksy ;) Tera Gimby widzą tylko grafike ,która musi być powalająca ,bo inaczej idzie na hejt. Takich gier się nie porównuje ,bo to dwie inne strefy czasowe i koniec kropka.
Chodziło mi w innej formie że nie tak jak dzisiaj co sekunde tworzony wątek czy mi pójdzie o ludzie...
MAFIA > Każda inna gra!
A tym bardziej słabiutki WD.
W tamtych czasach powalała grafiką ;0 <- gra powstawala tak dlugo, ze grafika w Mafii, jak na tamte czasy, juz nie powalala.
Prawda jest taka, że ponad dekadę temu strzelaliśmy jak cymbały w koła i szyby samochodów, bo to było coś niesamowitego w grze. A był to tylko malutki, niby niewiele znaczący element tej wspaniałej gry.
Mafia to dzisiaj legenda. Zakład, że za 10 lat nadal nią będzie. A gdzieś tam we wzmiankach z 2014 będzie WD wraz ze smrodkiem marketingowym, który rozpylił.
graczo1818 [19]
Chodziło mi w innej formie że nie tak jak dzisiaj co sekunde tworzony wątek czy mi pójdzie o ludzie...
A wziąłeś pod uwagę, że w 2001-2002 r. w Polsce internet nie był jeszcze tak rozpowszechniony? Że większość ludzi płaciła za minuty/godziny połączenia, więc nie traciło się czasu na bzdury? Nie wspominając już o tym, że mało kto miał w Polsce wtedy laptopa, a telefon z internetem - który dziś ma co trzeci dzieciak - to był jakiś s-f, podobnie jak sieć bezprzewodowa w większych miastach.
Dodaj do tego wszystkiego jeszcze to, że sam GOL (i inne portale o grach) był wtedy dopiero w powijakach, a wyjdzie ci "cztery".
Gracze od zawsze patrzyli na grafikę. Zmieniła się jedynie liczba środków i możliwości, za pośrednictwem których dają to do zrozumienia.
Nie tworzyli co sekunde wątków bo mało kto miał dostęp do internetów.. graczo daj spokój już bo pleciesz farmazony.
Nie wiem co mnie bardziej denerwuje, to że "Tera Gimby widzą tylko grafike ,która musi być powalająca ,bo inaczej idzie na hejt."
czy bredzenie trzy po trzy 'TRUE GAMER'ów' że grafika się nie liczy wcale a wcale, najlepiej grafikę spalić na stosie.
mamy 2014 rok, grafika ma cieszyć oko i to robi.
Wtedy się tworzyło inne wątki: czy działa wam GG?
Grafika była zawsze bardzo, bardzo ważna. Dawniej po prostu gdy pozostawiała cały czas wiele do życzenia, gra zyskiwała w wielu innych aspektach. Dekadę temu gry nie były tak popularne jak dzisiaj, przez to nie musiały być adresowane do masowego odbiorcy, któremu przeczytanie 10 zdań tutoriala przerasta jego możliwości.
Mogły wymagać nieco więcej od gracza. Niejednkorotnie trzeba było przeczytać instrukcję.
Dzisiaj liczy się hajs, a przy okazji stworzenie dobrej gry, ale niewątpliwie bardziej liczy się zrobienie dobrego marketingu.
Odnoszę wrażenie, że dawniej jednak było to bardziej wyważone.
gra powstawala tak dlugo, ze grafika w Mafii, jak na tamte czasy, juz nie powalala.
Nawet sobie tak nie żartuj...
W tym Watch Dogs naprawdę nie ma śladu po kulach? Przecież takie rzeczy były zawsze w każdej grze już w latach 90.
wy chyba jestescie nie powazni
takie porwnania mozna by zrobic do KAZDEJ nowej gry
wzisac jaka stara gre ktora ma kilka dobrych detali i porownac ja do gry ktora akurat tych paru detali nie ma ale ma za to 100 innych lepszych ktorych juz nie pokazano.
Pamietam sytulacje ze GTA 4 tez mialo kilka detali mniej od GTA 3 nie pamietam dokladnie co ale ludzie tego tak nie przezywali.
mozna by bylo znalesc rzeczy/ detale ktore lepiej zrobil w Gothic 2 od Skyrima, Half life 2 od nowego Wolfestenia czy tez Diablo 2 od Diablo 3.
W gre gralem 20-30 godzin i nie widzialem potrzeby szukania tych detalow co pokazano na tym filmiku, nie przyszlo mi to nawet do glowy
Takie porownywanie to hejtownie gry na sile
a co do mafi to gra swietna, pierwsza gra ktora na mnie zrobila duze wrazenia, jescze do dzis pamietam jak meczylem sie z misja gdzie trzeba bylo brac udziwal w wyscigu
PitbullHans
no to jest akurat fail, ale nie zapominaj ze na oknach w grze nie ma odbic to sa tylko obrazki na oknach wiec blad polega na tym ze wstawili zla teksture okna w ta miejsce.
Jakby tak wszystko mialo sie dokladnie i na zywo odbijac to by chyba zaden komputer tego nie pociagnal
No to ja teraz porównam Watch_Dogs i GTA V i wybiorę elementy lepsze z WD a słabsze z GTA V i okaże się że W_D zasługuje na 11/10 a GTA V to przereklamowane gówno 2/10... Dokładnie taka sama logika jest tego filmiku.
W gta4 wszystko się ładnie odbijało...
http://youtu.be/JGRsrFdwb2c?t=5m47s
Pamietam sytulacje ze GTA 4 tez mialo kilka detali mniej od GTA 3 nie pamietam dokladnie co ale ludzie tego tak nie przezywali.
To sobie przypomnij, bo takie pisanie po próżnicy w wątku, w którym dowody podawane są na tacy, trochę mija się z celem.
PS. Mod do czwórki dodający niektóre możliwości watch dogsów, śmiesznie to wygląda
http://www.youtube.com/watch?v=zXjNnfeaW_Q
Te odbicia lustrzane też powalają..
I nie, wspinanie nie wystarczy. Chcesz przeskoczyć z wagonu na wagon? Chuja. Kamyk, który przeszkadza w dostaniu się na wzgórze? Chuja. BA, Aiden nie potrafi wspiąć się na dach, jeśli ten jest lekko skośny.
Trzeba dodać do tego:
Kartonowy świat - ALE z wyjątkiem niektórych siatek z betonem, które są wręcz niezniszczalne.
Zdolność Aidena do zmiany samochodu w uber czołg, który może zderzyć się z każdym przedmiotem lub innym pojazdem minimalnie przy tym się uszkadzając - ALE nie dotyczy to pojazdów policji/bandytów, którzy nie dość, że doganiają Aidena w ekspresowym tempie, to bez problemu spychają go na inne przeszkody.
Aiden jest na tyle pokojowym człowiekiem, że nie nauczył się wyprowadzać ciosów pięścią. Co więcej, gardzi tym. Oczywiście nie przeszkadza mu to w zabiciu 20 policjantów podczas ucieczki z więzienia. CO ciekawe, każdy z tych policjantów opisany jest jako zbir. Jest to smaczek twórców próbujący nam uzmyslowić, że Aiden żyje tak naprawdę w TYRANII, kontrolującej całe państwo.
Co ciekawe, podczas kradzieży pojazdu, jeśli właściciel próbuje dzwonić na policję wystarczy nastraszyć go przejechaniem skradzionym samochodem, a ten automatycznie rezygnuje z powiadomienia stróżów prawa.
Jeżeli jesteśym przy tym - wyciągnięcie broni na chodniku daje 90% pewność, że ktoś zadzwonić po niebieskich - ALE nie dotyczy to strzelanin na środku ulicy związanych z wykonywanymi misjami. Te przechodnie traktują jako oczywistą konieczność.
Takich bdur niestety jest masa - nie wiem, może niektórych one nie ruszają. Ja jednak dostrzegam to, co skutecznie nastawia mnie negatywnie do tej gry. Tak jak napisałem wyżej. Może ze dwa elementy sa lepiej wykonane. Gra zasługuje na 6/10
MAJOT14 [33]
No to ja teraz porównam Watch_Dogs i GTA V i wybiorę elementy lepsze z WD a słabsze z GTA V i okaże się że W_D zasługuje na 11/10 a GTA V to przereklamowane gówno 2/10...
Gdybyś nie zauważył, to porównywana jest tu gra 12-letnia (!) z produkcją, która "zapowiadała się na pierwszą prawdziwie next-genową grę" (i to nie - z perspektywy połowy 2002 r. kiedy premiery nie miał jeszcze DirectX 9, o HDR nikt nie słyszał, a najnowszy Havok miał numer "1" - next-gen A.D. 2005, lecz next-gen A.D. 2013). I ta gra z 2002 r. w pewnych kwestiach miażdży ten "prawdziwy next-gen".
Ale proszę - zrób tego typu porównanie między GTA V i Watch Dogs. Wszyscy się pośmiejemy z niedoróbek, przeoczeń i niedorzeczności, które są w GTA V, a których nie ma w WD, a co!
Tylko nie pisz, że ci się nie chce, skoro się zadeklarowałeś, że "no to ty teraz porównasz". W przeciwnym razie zamilcz.
[36] - Chociażby interakcja ze światem i "żyjące miasto". W W_D akcje typu ktoś miał stłuczkę i jest kłótnia są na porządku dziennym. W GTA V nie ma takich fajnych akcji. Interakcja - wiadomo o co chodzi. To samo chociażby grafika która w W_D nie jest może jakaś typu Frostbite 10 ale jest dużo ładniejsza od GTA V. Nie mówię że GTA V jest złe. Ba, jest grą niemalże idealną której dałbym 9.5/10. Po prostu chciałem dać przykład. Bo taki tutaj dokładnie jest. Gdyby Watch_Dogs był grą o hydrantach to byłby słabą grą, gorszą od Mafii. Ale niestety dla niektórych hejterów, którzy hejtują W_D bo jest to modne, nie jest to gra o hydratach.
Chociażby interakcja ze światem i "żyjące miasto". W W_D akcje typu ktoś miał stłuczkę i jest kłótnia są na porządku dziennym.
Proszę Cię
ostatnia akcja - zatrzymałem konwój na środku autostrady, sypią się kule, rzucam granaty, kilka samochodów albo płonie, albo wybuchają. A kierowcy stoją i trąbią :D uciekają dopiero, gdy faktycznie coś uderzy w ich samochód.
ŻYJĄCE MIASTO :D
Interakcja - wiadomo o co chodzi.
nie wiadomo. Że co, możesz hakować światła? To jest ta interakcja? Faktycznie.
MAJOT14 masz racje. WD nie jest gra o hydrantach, odbiciach w witrynach sklepow, luskach i magazynkach, stluczonych szybach z samochodow, "interakcji" pocisku ze srodowiskiem. Ma za to "interakcje- wiadomo o co chodzi". W GTA tez bylo sklotnie.
Interakcja w Watch Dogs? Taka idealna? Dziwię się, że jeszcze wszyscy obrońcy Ubi nie wyskoczyli z tekstem "Co wy gnoicie tą grę, przecież jest profiler - "miliony różnych imion i twarzy itd.". No ale to trochę za mało jak na 2014 rok, biorąc również pod uwagę to, że premiera została przełożona o wiele miesięcy.
A co do samej interakcji, która jest wychwalana. Przykład pierwszy lepszy. Była w którymś momencie misja, w której to goni się gościa, który uciekając strzela do nas. Przebiegamy w pewnym momencie obok policji a ta zamiast gonić tego typka z bronią, zaczyna gonić nas. Wychwalanie tej gry jest zupełnie nie na miejscu. Dla mnie to jest takie naciągane 6/10 jeżeli pod uwagę weźmiemy to co było nam obiecywane, a to co w końcu dostaliśmy + bugi i niedoróbki w grze - wcześniej już wspomniane hydranty (woda przenikała przez hydranty w GTA to fakt, ale tu mowa o GTA 3, Vice City i San Andreas gdzie ta ostatnia ma już 10 lat). Tak samo jest z dziurami po kulach, a raczej ich braku, zupełny brak detekcji kolizji pocisku z broni z wodą. Również skok samochodem do wody jest dziwny. Fala to ta sama wygenerowana animacja. W GTA IV fala zmieniała swoją siłę proprocjonalnie do siły uderzenia, poziom wody przez chwilę też się zmieniał na obszarze objętym kolizją. Takich rzeczy można wymieniać jeszcze więcej.
A co do samego filmiku porównawczego. Może mi ktoś wyjaśnić moment "sleeves and clips"? Wiem, że chodzi o to, że magazynki zostają na ziemi i jest sztywna animacja zamka broni (np. w przypadku Colta 1911 zamek jset odepchnięty w tył gdy broń jest przeładowywana, lub gdy przeładowujemy rewolwer, bębenek z amunicją odskakuje w bok). O co chodzi z tymi wspomnianymi w filmiku porównawczym "rękawkami"?
preDratronIX [40]
(woda przenikała przez hydranty w GTA to fakt, ale tu mowa o GTA 3, Vice City i San Andreas gdzie ta ostatnia ma już 10 lat)
Veto! Przedwczoraj grałem w Vice City i - specjalnie i z premedytacją, a co! :) - sprawdziłem jak to jest z hydrantami w tej odsłonie. I... woda nie przenika przez samochody. Tzn. przynajmniej nie tak bezczelnie jak w Watch Dogs - w każdym razie, gdy się najedzie na strumień wody, to ona nie przelatuje przez samochód (wątpliwości można mieć jedynie, gdy opada).
O, to masz ci babo placek :) A i co do mojego postu. Mam na mysli wodę z hydrantow, przenikajaca przez auta.