Cześć. Ostatnio zacząłem interesować się grafiką komputerową, kupiłem nawet tablet graficzny. Korzystam z SketchBook'a, nie umożliwia on niestety bawienia się efektami, jak w photoshop'ie. Moje pytanie, jaki program najlepiej byłoby używać do takich celów? Nie musi nawet umożliwiać rysowania, byleby miał szeroką gamę efektów i możliwości, oraz czytał takie rozszerzenia jak .tif, czyli umożliwiał korzystanie z warstw.
Do malowania :
Krita : http://krita.org/
Verve Painter : http://www.taron.de/forum/
SpeedyPainter : http://speedypainter.altervista.org/
Do obróbki :
Gimp : http://www.gimp.org/
Image Analyzer : http://meesoft.logicnet.dk/Analyzer/
Jak masz tablet to spróbuj :
Sculptris : http://pixologic.com/sculptris/
Pozdrowienia i powodzenia :)
Jeśli mowa o darmowych to wspomniana wyżej Krita jest świetnym softem z ciekawą symulacją materiału, którym rysujemy/malujemy. Wspomniałeś o Photoshopie i to on jest na szczycie wszelkiej zabawy z grafiką 2D czyli rysowaniem i całą postprodukcją. Są też ludzie, którzy korzystają jeszcze z After Effecta lecz to nie ma moim zdaniem sensu. Photoshop to najlepsze środowisko do tego typu rzeczy jeśli mowa o płatnych. Ja poruszam się w 3ds max/maya i zbrush więc w tej kwestii mogę wypowiedzieć się obszerniej lecz to już grafika 3d.
domin12 - akurat w postprodukcji Photoshop na szczycie nie jest, nic dziwnego, że ludzie korzystają z After Effects. Zapomniałeś jeszcze o Nuke'u (a także kilku innych), na którym sam pracuję, a który dzięki pracy na nodach jest doskonałym narzędziem do compositingu.
Nie tyle co zapomniałem ale po co sugerować programy tego typu skoro on dopiero zaczyna. Jest na szczycie w swojej kategorii. Jeśli już iść w coś bardziej skomplikowanego to można jeszcze wspomnieć o Fusion'ie. Każdy na czymś inny lubi pracować i ilość funkcji, które zapewnia program i tak nie starcza do zrobienia czegoś ciekawego.
nawet o smoke mozna wspomniec, tylko po co robic z siebie glupca
wystarczy przeczytac o co pyta OP