Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Alien Isolation survival horrorem – Obcy niczym Outlast i Amnesia

16.01.2014 13:44
A.l.e.X
1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Nawet obecny gameplay już oddaje klimat pierwszego obcego, jeśli dodatkowo AI Obcego będzie całkowicie niezależne, bez oskryptowanych momentów to nie widzę możliwości aby ta gra się nie udała.

16.01.2014 13:55
2
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

A ja nie jestem już tak optymistycznie nastawiony. Brak jakiejkolwiek opcji obrony przed Obcym moim zdaniem szybko się znudzi zwłaszcza jeśli długość gry będzie oscylować w okolicach 10 godzin. Po pewnym czasie wykorzystamy już większość zagrywek podczas ukrywania się czy ucieczki, zacznie wkradać się rutyna i znużenie. Powtarzanie tych samych znanych schematów. Ukrywanie się za skrzyniami --> szybka ucieczka do pomieszczenia --> wciśnięcie guzika ryglującego drzwi --> uczucie chwilowej ulgi. Trochę mnie to martwi. A wystarczyło by dać na przykład pistolet z jednym magazynkiem, czy pulse rifle, nie jednego tylko kilku Obcych i w kluczowych momentach pozbywać się ich, w różnych okolicznościach. Już taki zabieg dałby grze coś ciekawszego aniżeli bezustanne spieprzanie. Ja rozumiem, że Amanda to kobieta i nie jest żołnierzem. Nie przekreślam tego projektu bo jest niewątpliwie najciekawszym traktującym o tym uniwersum od czasu AVP2 czyli ostatniej moim zdaniem dobrej gry z Obcym ale mam po prostu pewne obawy. Obawy które zawsze mi towarzyszą podczas zapowiedzi każdej nowej gry w tym uniwersum.

16.01.2014 14:38
3
odpowiedz
wcogram
152
Generał

@A.l.e.X Przecież już na filmiku widać, że zachowanie jak i wszystko będzie oskryptowane.
Alien bestia, szybka, zwinna, wyczuwa ofiary z daleka - a panienka chowa się metra za obok obcego za skrzynką, później przebiega 20cm od niego do drzwi, a on się obraca jak świnia w małym korycie.

Za każdym razem jak załadujesz dany poziom obcy będzie w tym samym miejscu robił to samo.

Jedyny rozwiązaniem na taki stan rzeczy było by wprowadzenie losowych ścieżek po których podąża obcy, ładuję lvl bo zginąłem i obcego nie ma tam gdzie był wcześniej, a pojawia się w innym miejscu.

Najprawdopodobniej jeszcze wprowadzą QTE gdzie musisz szybko gdzieś dobiec, wstukać szybką kombinację i pokaże się filmik, że cudem uniknąłeś śmierci. Jak się spóźnisz w przyciskaniu i setne sekundy obcy Cię zje.

16.01.2014 15:19
JaspeR90k
👍
4
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY
9.0

Z pewnością kluczową rolę w budowaniu napięcia odegra sztuczna inteligencja Obcego i to czy większość jego zachowań i sposobu funkcjonowania w świecie gry będzie oparty na skryptach czy też nie. Mocno wieżę w to że Creative Assembly przywiąże szczególną uwagę do tego aspektu bo z resztą to już raczej poradzą sobie bez większych problemów. Może w końcu dostaniemy survival horror typu AAA z prawdziwego zdarzenia w końcu uniwersum Obcego nadaje się do tego jak mało które."Gra nie będzie posiadała żadnej formy multiplayera ani kooperacji" i chwała im za to. W dzisiejszych czasach mało kto decyduje się na takie posunięcie w obawie przed przedwczesną "śmiercią" danej produkcji i brakiem zainteresowania szerszej grupy odbiorców. Ale jeżeli fabułą będzie taka jaką zapowiadają deweloperzy z Creative Assembly to jakiekolwiek formy rozgrywek grupowych faktycznie są zbędne i mogły by nawet zaszkodzić tej grze.

16.01.2014 15:31
5
odpowiedz
zanonimizowany868766
59
Pretorianin

@Econochrist zgadzam się w pełni, to samo chciałem napisać. To aż nieprawdopodobne, żeby na całej wielkiej stacji nie było nawet małego pistoletu. Nawet w filmie R.Scotta mieli miotacz płomieni. Nie chodzi o to, żeby robić jakąś wielką strzelankę, ale dla przykładu daliby jeden pistolet z magazynkiem, nie do końca sprawny pulse riffle czy też możliwość sklecenia samemu jakiejś prowizorycznego miotacza. Mogłoby nawet służyć tylko do zranienia/odstraszenia Ksenomorfa kilka razy zamiast zabicia. Przynajmniej jak dla mnie, bo uwielbiam Obcego, ale jednocześnie nie do końca mi pasują gry, gdzie nie da się zrobić nic oprócz ciągłego uciekania.

16.01.2014 15:42
6
odpowiedz
diolsa
14
Legionista

Czekam na Alien: Isolation.bitch!

16.01.2014 16:25
7
odpowiedz
zanonimizowany56091
142
Generał

Bełkot marketingowy zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

16.01.2014 16:28
8
odpowiedz
wcogram
152
Generał

@Black Star
Miotacz był zrobiony własnoręcznie przez inżynierów lub mechaników na stacji, Którzy wiedzieli co mają i gdzie to jest.
Amanda jest nowa na statku nic o nim nie wiem. Nie wiadomo kim jest z wykształcenia. Może równie dobrze mieć umysł blondynki i nie potrafi włożyć kluczka do drzwi. A może być osobą pokroju Arnolda w pierwszym predatorze lub kopią matki.

16.01.2014 16:31
9
odpowiedz
Murabura
161
Generał

o taka gre z Obcymi prosilo sie od dawna ale po Colonial Marines poczekam na wiecej zanim sie nakrece. chyba kazdy pamieta jakie materialy z CM robily wrazenie a co wyszlo ostatecznie.

16.01.2014 16:37
cswthomas93pl
10
odpowiedz
cswthomas93pl
134
Legend

Mam nadzieję, że z tej marki w końcu coś konkretnego wyniknie..

16.01.2014 16:37
11
odpowiedz
Naczelnyk
161
Witch Hunter

Jak dla mnie to duet SEGA-CA jest skompromitowany ostatnim TW i długo nie kupię niczego firmowanego tymi znakami.

16.01.2014 16:37
marcing805
12
odpowiedz
marcing805
185
PC MASTER RACE

Ładny mi idealny drapieżnik, skoro swojej ofiary nie potrafi wyczuć schowanej za skrzynką 3 metry od niego. SOMA pewnie połknie ten horrorek od SEGI.

16.01.2014 17:28
Johy
👍
13
odpowiedz
Johy
97
MastaBlant

@marcing805 - dokładnie, również moim zdaniem nowy obcy nie ma szans z SOMA.

16.01.2014 18:00
fakk3
14
odpowiedz
fakk3
96
Pretorianin

Pożyjemy zobaczymy.

16.01.2014 18:01
quartiks
15
odpowiedz
quartiks
36
Centurion

Mam nadzieję że Obcy wreszcie odbije się od dna, które z pewnością już dawno osiągnął.

16.01.2014 18:01
loksp
16
odpowiedz
loksp
91
...silent hill...

jak dla mnie - jest klimat ! odliczam do premiery !

16.01.2014 18:14
17
odpowiedz
robak8
140
Pretorianin

Nie podoba mi się zachowanie obcych, które widziałem na jednym z gameplayów. Wygląda na to że obcy z tej gry to generacja ułomnych istot, które zostały odrzucone przez królową. Łazi to to po korytarzu i rozgląda się tępo za... no właśnie. Czego on w ogóle szuka?

O! Albo nie są ułomne ale już bardzo bardzo stare i tak ze starości mają. Zamiast chować się w ciemnościach i atakować z prędkością błyskawicy to łazi sobie na widoku. Predator posrał by się ze śmiechu gdyby kazano mu polować na takich obcych.

Będzie nędza. Groza na pewno będzie ale ktoś kto lubi obcych będzie mieć nieodparte wrażenie jakiś chińskich nieudanych klonów obcego.

16.01.2014 18:19
Majkel Dżordan
😉
18
odpowiedz
Majkel Dżordan
19
Generał

O ile fajnie wygląda, to śmierdzi mi chwytem jaki zrobili twórcy Tomb Raidera.

Szukają sposobu na sprzedanie znanej marki uderzając w słabe punkty obecnej generacji. Ostatnio popularnę są survival horrory, więc i oni się za to wzięli.
Wcisną wszystkim gniota, ludzie będą zachwyceni sami nie wiedząc z czego i zaczną kombinować dalej.

16.01.2014 18:21
reksio
19
odpowiedz
reksio
214
Pies Pogrzebany

bez oskryptowanych momentów to nie widzę możliwości aby ta gra się nie udała.

A ja widzę tych możliwości mnóstwo. Poczekamy, zobaczymy. Marka Aliena ma u mnie przejebane po całości.

16.01.2014 18:51
SlyCooper
20
odpowiedz
SlyCooper
58
Kurszok

Przyznam szczerze - brak opcji walki zawodzi. Nie wiem po co w każdym dzisiejszym horrorze jest wałkowany ten sam schemat - widzisz wroga? Właź do szafy albo spierdalaj ile wlezie. Model z [2] bardzo dobrze by się wpasował. No i jeszcze być może totalny bez istotny szczegół, ale troszkę wadzi: skaner który był na gameplay'u nie jest niebieski i nie wydaje jedynego w swoim rodzaju dźwięku.

16.01.2014 19:37
Lucand
21
odpowiedz
Lucand
109
Pretorianin

Jeśli to ma być survival, w którym uciekamy, a nie walczymy to na pewno obcy będą oskryptowani, bo to się poniekąd składa na konwencję takich gier.
Tak więc ja bym nie liczył na jakieś epickie doznania. Jak widać po, teaserze obcego może wykiwać każdy kto ma panoramiczny monitor w dużej rozdzielczości :).

16.01.2014 20:42
GhosteKl
22
odpowiedz
GhosteKl
66
Pretorianin

Czyli tak zwany symulator chodzenia zwany survival horrorem.. Już parę razy zaznaczałem, gra wygląda obiecująco ale jak alien ma zachowywać się tak ułomnie jak widać na filmikach to gra będzie niczym więcej jak gniotem. Graficznie wygląda bardzo ładnie, podejrzewam że dźwiękowo też będzie fajnie ale ten obcy.. obcy to łowca, opiera się na instynktach, atakuje błyskawicznie gdy tylko wyczuje ofiarę.. a tutaj.. to jest śmieszne że chowając się za osłoną będąc 4/5 metrów przed obcym ten nas nie zauważy.. Dobra pożywka, dla gimbazy.

16.01.2014 21:23
Józef T
23
odpowiedz
Józef T
30
Chorąży

Widzę, że wszyscy wzorują się na Obcym z filmu Camerona i pierwszym AvP, a zapominacie, że twórcy chcą się wzorować na filmie Scotta. Obcy w obu filmowych produkcjach diametralnie się od siebie różnili.
W jedynce Obcy był właśnie powolny. Nie biegał jak szalony po ścianach i nie skakał jak małpa. Był metodyczny. Doskonale to było widać w scenie śmierci Bretta (pierwsza ofiara). Obcy powoli zsunął się z łańcuchów i porwał swoją ofiarę. Podobnie było zresztą w przypadku śmierci Lambert. Najpierw cień Obcego zbliżającego się do ofiary, a potem pamiętne już ujecie ogona drapieżnika owijającego się powoli wokół jej nogi. Jego węch nie było chyba taki doskonały skoro nie wyczuł Ripley, kiedy ta próbowała dostać się do wahadłowca. Obcy wyszedł nagle ze śluzy w podłodze, a Ripley po prostu schowała się za rogiem kilka metrów dalej. Czy Obcy wyczuł ją od razu? Nie. Zajął się kotem w klatce. W samym wahadłowcu też nie był zabójczo szybki. Ujawnił się dopiero, gdy Ripley przeszła obok niego, a wyszedł z kryjówki dopiero, gdy potraktowała go parą.
Tak to właśnie wyglądało pierwotnie. Dopiero Cameron na potrzeby filmu akcji zrobił z Obcego szybką maszynę do zabijania. Jeżeli twórcy zamierzają wzorować się całkowicie na Obcym z filmu Scotta to musi być on taki powolny.

16.01.2014 22:34
Love&Pain...
24
odpowiedz
Love&Pain...
101
Generał

Jak ktoś słusznie zauważył jakaś forma obrony w tej grze powinna być (poza obcym przecież urocze twarzołapy mogły by być oponentami które moglibyśmy unicestwić) jeśli twórcy uparcie chcą JEDNEGO obcego to przecież on też co jakiś czas może oberwać od gracza i wycofać się

17.01.2014 10:45
Aen
25
odpowiedz
Aen
231
Anesthetize

[23] - Do-kła-dnie. Młodzieży, lecieć do sklepu i kupić film "Obcy-Ósmy Pasażer Nostromo", bo chyba nie zdajecie sobie sprawy że cała ta bajka zaczęła się właśnie od takiego xenomorpha jak ten na filmiku. Późniejsze filmy i gry (a większość z narzekających jest pewnie w wieku, że Obcego po raz pierwszy zobaczyło w AvP II) zupełnie pokręciły wizerunek stwora. Nie mówię że na gorsze, ale stał się dużo bardziej zwierzęcy.

17.01.2014 11:06
marcing805
😊
26
odpowiedz
marcing805
185
PC MASTER RACE

Co nie zmienia faktu, że idealny łowca nie powinien mieć problemu z wytropieniem swojej ofiary, która znalazła się za skrzynką w odległości 3-4 metrów od myśliwego.

17.01.2014 18:04
27
odpowiedz
robak8
140
Pretorianin

Mało tego, obcy Scotta był po prostu drapieżnikiem i atakował z zaskoczenia. Aby atakować z zaskoczenia trzeba się najpierw ukryć lub zakamuflować. Obcy z gry łażący po podłodze (jakby po ścianach nie mógł) w oświetlonym pomieszczeniu i raz obracający się w jedną a raz w drugą stronę nie wpisuje się w znaczenie słowa "drapieżnik".

Mnie się wydaje że twórców gry nie było stać na rasowego obcego :D i zapłacili jakiemuś staremu emerytowi aby "zagrał" w ich produkcji :P

Z drugiej strony wcale to nie oznacza że gra będzie słaba, jeno obcy jakiś taki mało obcy.

17.01.2014 19:11
28
odpowiedz
PegazTenPrawdziwy
24
Legionista

Ostatnia dobra gra na podstawie Alien to było "Alien Trylogy". Im dalej w czasie tym coraz więcej mącenia, komplikowania, kombinowania. I efekciarstwa w grafice. Zapowiada się właśnie coś takiego.

17.01.2014 19:40
29
odpowiedz
Eunuj
88
Pretorianin

Jestem fanem obcego ale pomimo tego że obydwa filmy kocham tak samo, w dziele Camerona obcy byli przedstawieni bardziej realistycznie niż w dziele Scotta. Co jak co ale obcy był czymś na kształt pszczoły/termita[o pszczole wspomina Orson Scott Card w nowelizacji obcego]. Czyli organizm stadny, atakujący w kupie i zawsze z dużą przewagą, nie liczący się z stratami własnymi, a jedynie z obroną gniazda i królowej. Działający poprzez proste instynkty, co nie koniecznie musi mu odbierać inteligencji i improwizacji, bo jako mózg zbiorowy mogą po jakimś czasie wykombinować rozwiązanie danej przeszkody.

17.01.2014 20:02
30
odpowiedz
zanonimizowany626335
17
Generał

@ A.l.e.X Nawet obecny gameplay już oddaje klimat pierwszego obcego, jeśli dodatkowo AI Obcego będzie całkowicie niezależne, bez oskryptowanych momentów to nie widzę możliwości aby ta gra się nie udała.

Obcego z ubiegłego roku też wychwalałeś a jak wyszedł, to już cię wtedy na forum na temat tamtej gry nie widziano...

18.01.2014 11:14
31
odpowiedz
ubersniper
96
Pretorianin

Mamy Obcego, mamy retrofuturystykę w hołdzie Nostromo, mamy brak strzelania tylko surwiwal, mamy klimatyczną grafikę i dźwięk z naciskiem na ambient. Inne szczegóły są mało ważne bo w końcu po wielu latach możemy dostać grę, w której jest chyba więcej z pierwszego filmu o Obcym niż we wszystkich poprzednich grach razem.

18.01.2014 12:03
32
odpowiedz
TheJungle
5
Junior
8.0

Ludzie, użyjcie trochę mózgu. Scena kiedy siedziała za skrzynkami trwała 5-7 sekund. To że się na nią od razu nie rzucił nie znaczyło że jej nie czuł. To też zwierze, a nie robot z czujnikami. Jakoś chyba to napięcie musi być zrobione, gdyby miał być wszechwiedzący to gry też być by nie mogło. Tak ciężko ruszyć głową. Jak to polaczki, tylko komentować potrafią, ale żadnemu się palcem kiwnąć nie chce. Umiesz lepiej? Zrób lepszą grę, albo stul dziób i siedź grzecznie.

18.01.2014 12:05
Majkel Dżordan
😊
33
odpowiedz
Majkel Dżordan
19
Generał

Jak to polaczki, tylko komentować potrafią, ale żadnemu się palcem kiwnąć nie chce. Umiesz lepiej? Zrób lepszą grę, albo stul dziób i siedź grzecznie.

Typowy polaczek. Skończą się argumenty, to mówi, żeby zrobił lepszą gre.

18.01.2014 13:29
34
odpowiedz
mnkh
19
Konsul

0utlasta i tak nic nie p0bije

18.01.2014 18:16
35
odpowiedz
Lyserg1260
40
Pretorianin

@mnkh no w kategorii najgorszego horroru ostatnich lat na pewno go nic nie pobije.

18.01.2014 19:55
36
odpowiedz
mckk
28
Senator

Outlast to słabizna

18.01.2014 20:45
FanGta
37
odpowiedz
FanGta
166
Generał
9.0

W Outlascie nieco denerwowały troche korytaże,nie wiadomo gdzie trzeba było iść, to jedna z najbardziej wkurwi@jących rzeczy obok małej ilości autosejvów/checkpointów,albo takze kompletny brak jakiejkolwiek broni (czy ktokolwiek lubi gdy jest sztucznie ograniczany np. gdy leży pałka a my nią nie możemy trachnąc zbira?), co nie znaczy że gra słaba, bardzo dobra. Jeśli nie popełnią takich błędów twórcy tego nowego Aliena to bedzie porządny tytuł, lepszy od Outlasta

Zapowiedź Alien Isolation survival horrorem – Obcy niczym Outlast i Amnesia