Kontroler Steam pozbawiony dotykowego wyświetlacza na rzecz klasycznych przycisków
I po rewolucyjnym padzie... Tylko patrzeć jak i znikną te dwa panele dotykowe.
Ciekaw jestem jak poradzą sobie z pocącymi się dłońmi a tym samym oporem na kciukach, powstającym przy dotykowej powierzchni :]
123Eddy123 - dotyk zamiast grzybkow to raczej nie rewolucja, rewolucja jest Rift bo dzieki niemu odpada nam prawa galka aka myszka bo nasza glowa robi juz za nia
Koktajl Mrozacy Mozg [3]
Głowy nie obrócisz o 180 stopni, tak to rewolucja...
Paneli hepatycznych się nie pozbędą, według mnie mogli dodać przyciski, ale trza było zostawić panel dotykowy, w wielu grach można takie coś użyć na wszelakie sposoby, dodatkowy wyświetlacz na padzie to dodatkowe możliwości.
Najlepiej by było jakby te panele były ułożone tak jak analogi w padzie od x'a, tylko problem jest taki, że są za duże.
@aope Może będą dodawać antyperspirant do zestawu ;P
A tak serio to trochę szkoda, że rezygnują z wyświetlacza, bo przy odpowiednim wsparciu mógłby on naprawdę umilić rozgrywkę w wiele tytułów... Szczerze to brzydko teraz wygląda z tymi dodatkowymi przyciskami. ;P No i jest dużo niewykorzystanej przestrzeni!!!
Tak czy inaczej trzymam kciuki za pomysł Valve mam nadzieję, że wypali! Patrząc na sprzęcik od della i na jego cenę aż sam chciałbym mieć takiego boxa pod telewizorem. Mam nadzieję również, że cena się utrzyma i ta obiecana płynna rozgrywka w większość gier w 1080. ;P
Kaszanka - skoro klawiaturka nie jest zbytnio potrzebna do Rifta bo robi za nia pad badz Hydra to jaki problem? Pelnych 180 nie zrobie ale jakos ludzie na motorach/rowerach/quadach musza obrocic glowe do tylu, druga sprawa , Rift + pad i granie na stojaco, wtedy mamy pelne 360 stopni, wada sa kable ale jesli sie je dobrze poprowadzi do to nie zaplaczemy sie. Gralem w D3 czy Dreadhalls na stojaca i nie mialem problemow z utrzymaniem rownowagi i obracaniem sie, jak zawsze WSZYSTKO nowe, wymaga pewnego przyzwyczajenia
Na konsolowym L4D pod RB jak pamietam byl bind by obroc postac o 180 stopni
No i jest dużo niewykorzystanej przestrzeni!!!
No bo to jest przestrzeń niepotrzebna, poza zasięgiem kciuków. Dla mnie zmiana sensowna, na pada sie nie patrzy, wszystko ma byc do wymacania, dostępne odruchowo. Takie są właśnie klasyczne, okrągłe przyciski. Co byście chcieli upchnąć na małym wyświetlaczu od pada, czego nie można zmieścić w HUD na dużym ekranie? Zwłaszcza, że od ekranu nie trzeba odrywać oczu.
Fizyczne przyciski są jak najbardziej ok (choć może ich umiejscowienie jest dziwne), ale robią z tym za dużo zamieszania - niepotrzebnego zresztą.
Co byście chcieli upchnąć na małym wyświetlaczu od pada, czego nie można zmieścić w HUD na dużym ekranie?
Ten "ekran" to tak naprawdę nie ekran, nic tam nie miało się wyświetlać, to tylko panel "dotykalski" do miziana palcami (np. do szybkiej nawigazji czy coś w ten deseń, czy pinch to zoom) a nie monitorek do spoglądania na pada :)
Hehehe
Niech zgadnę, nie działało tak jak należy i ergonomia była do d***.
Tylko patrzeć jak membrany też pójdą do kosza i z boomboxa, zostanie przeciętny pad.
Chociaż nie ukrywam że teraz wygląda jeszcze gorzej niż wcześniej.
Krok w dobrą stronę, ale powinni jeszcze wypieprzyć te "membrany od głośników" i dać normalne gałki analogowe. Bez tego IMO to będzie jedna wielka porażka, zwłaszcza że na PC jest padów od koloru do wyboru, więc to nieudane dzieło kupią tylko chyba najbardziej zapaleni fanboje Gabena ;-)
Ogame_fan [10]
ergonomia była do d***.
Jakbyś nie zauważył, obudowy nie zmienili, a nie trochę. Po za tym na serio ktoś myślał, że te przyciski tak jak były w oryginale zostaną, przecież to od razu było widać, że nie ma opcji, aby to przetrwało.
zostanie przeciętny pad.
Tak jak stare konsole miały cały czas, choć pad o x'a był dość używalny, od ps3 porażka.
Chociaż nie ukrywam że teraz wygląda jeszcze gorzej niż wcześniej.
Mi tam źle nie wyglądał, ale teraz to wygląda jak chińska zabaweczka z "wszystko po 5 zł", coś okropnego.
Koktajl Mrozacy Mozg [6] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13078782&N=1#post0-13078825
Pelnych 180 nie zrobie ale jakos ludzie na motorach/rowerach/quadach musza obrocic glowe do tylu
Co to ma do gier? Nic.
druga sprawa , Rift + pad i granie na stojaco, wtedy mamy pelne 360 stopni
Taa, grać na stojąco, porażka, jeszcze trzymać pad w rękach, ręce odpadają po kwadransie, skoro w kinkiecie ludzie narzekają, że machanie męczy mocno to co dopiero trzymać obciążenie w powietrzu, a przecież stanie też męczy.
Po za tym i tak nie obrócisz się tak szybko jak myszką, jasne nie po to ludzie takie coś wymyślają, aby konkurować z myszka i klawą, dociera do mnie, że to jest pod konkretny typ gry i jako coś nowe, dla nowych doznań, no ale to oznacza, że nigdy we wszystkich grach to się nie sprawdzi.
Po za tym od rifta boli głowa, wielu to zauważa, zwłaszcza przy dynamicznym otoczeniu i szybkich zmianach.
To musi być lekkie i nie zrywać z siedzeniem i podpieraniem rąk trzymając pada, wiadomo szybkiego obrotu nigdy nie osiągniesz tym, ale w sumie niepotrzebnie o tym wspomnąłem, bo dla targetu gier rifta to nie problem.
Kaszanka
Co ma obudowa do ergonomi ?
Teraz twierdzisz ze jako jedyny na swiecie (nawet przed valve) wiedziales ze srodkowy panel trzeba wywalic ?
Ciekawe, bardzo ciekawe.
Czyli jak wywala te membrany i wstawia analogi, tez powiesz ze wiedziales ?
A jest to dosc prawdopodobne, biorac pod uwage pierwsze opinie ludzi ktorzy mieli stycznosc z kontrolerem. Najbardziej dostalo sie panelowi po srodku - zostal zmieniony. Teraz czas na wstawienie analogow.
Valve stawia na VR i pada również pod VR projektują, a to sprawia, że ekran byłby bezużyteczny.
Ponadto metody typu second screen czy pad z WiiU okazały się porażką i praktyka wykazała, że wybijania gracza z gry i przenoszenie uwagi na osoby ekran nie sprawdza się i pogarsza immersję.
O barany. Membran nie wywala. Ludzie sobie je chwala.
Kto sobie je chwali baranie ? Valve ?
Masz kilka opinii, żadna nie chwali - a wręcz przeciwnie.
http://www.trustedreviews.com/steam-controller_Games_review
http://www.engadget.com/2013/11/04/steam-controller-beta-hands-on/
https://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/01/06/hands-on-with-valves-steam-controller.aspx
Dla mnie to strasznie dziwny ruch, wszyscy którzy grali zgodnie twierdzą że przestawienie się na dotyk trwa dość długo i nawet w takim portalu, ciężko jest dokładnie przycelować. W takim razie po co komuś coś takiego ? Jeśli ktoś gra k+m, zostanie przy tym, jeśli ktoś gra na normalnym padzie, będzie grał dalej na normalnym padzie.
Zgaduję że przyciski w krzyż są intuicyjne - wiadomo który jest który, ale jednocześnie bardzo słabo to wygląda.
MOIM zdaniem powinni dać po 4 przyciski wzdłuż wewnętrznej krawędzi membran + 4 przyciski w miejscu ekranu.
Te 4 byłby przyciskami "spokojnymi" czyli nie musiałby być aż tak intuicyjne - coś jak start/select na dualshocku
Ogame_fan
We wszystkich linkach, ktore podales nie ma ani slowa ze membrany to gowno. Wszyscy sobie chwala, ale wymagaja przyzwyczajenia.
Moze ci podam cytat na wszelki wypadek, gdybys byl jednym z tych upartych gimbusow. Cytat z drugiego linku:
"With these goals in mind, the dual touchpads function brilliantly. Tactile feedback from the linear resonant actuators below each pad contextually provides friction, or approximates momentum, or divides the pad into distinct areas acting as buttons."
Teraz pytam sie. Czy to jest negatywna opinia czy pozytywna?
We wszystkich linkach, ktore podales nie ma ani slowa ze membrany to gowno.
A czy ja gdzieś napisałem że to gówno ?
Radzę się zapoznać z pojęciem feedback sandwitch. W większości pre-recenzji stosuje się tą technikę.
Tak na prawdę one działają bardzo dobrze ALE kiedy używamy ich do przesuwania kursora/grania wolne gry nie wymagające zręczności.
Problem polega na tym, że za to można równie dobrze pochwalić touchpad w laptopie. Ale po co komu coś takiego ?
Największy problem z tym jest taki, że każdy jak jeden mąż mówi że, nie można chwycić za kontroler i grać komfortowo od pierwszych minut, że to wymaga przyzwyczajenia i nauczenia się tych membran które jest czasochłonne i momentami frustrujące. Ale po co to komu ? Nie lepiej było walnąć dwa analogi i po środku touch pad (jak w DS4) i mieć dwa w jednym.
Po prostu nie zdziwię się jak je wywalą lub wydadzą drugi kontroler z normalnymi gałkami.
Tiaaa.... Najlepiej to by bylo gdybysmy wrocili do jaskin, co?
Ja tam sobie ogladam gameplay'e z fpsow jak ludziska graja i az tak topornie im nie idzie.
No nic. Trzeba kupic i sprawdzic samemu.
Ogame_fan [13] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13078782&N=1#post0-13079109
Co ma obudowa do ergonomi ?
Wszystko? W padach to jest podstawowy i najważniejszy element ergonomii, reszta jest mniej ważna, choć ważna.
Teraz twierdzisz ze jako jedyny na swiecie (nawet przed valve) wiedziales ze srodkowy panel trzeba wywalic ?
Nie, skąd taki wniosek, ja bym wolał, aby on został, chodzi o to, że przyciski fizyczne są potrzebne pod prawą ręką, tamte przy prawym panelu hepatycznym było za daleko, jeden tylko jako tako pod ręką, to ewidentnie za mało, więc można było przypuszczać, że się nie spodoba i to zmienią, choć panelu do tego nie musieli wywalać, a jednak to zrobili, w końcu to jest projekt beta dopiero.
Chyba każdy zna podstawową wadę ekranów dotykowych, nie czujesz przycisku, więc zawsze musisz spojrzeć, dlatego nie robi się np. dotykowych pilotów do tv, używanie takiego czegoś to masochizm.
Czyli jak wywala te membrany i wstawia analogi, tez powiesz ze wiedziales ?
A jest to dosc prawdopodobne
Teraz czas na wstawienie analogow.
To są bzdury, nie wywalą.
Ogame_fan [16]
Kto sobie je chwali baranie ? Valve ?
Powtarzam, bzdury, wszyscy chwalą, podałeś 3 linki, oj jak dużo, masa innych recenzji twierdzi zupełnie co innego, te panele hepatyczne to główny bajer, bez nich nie interesuje mnie ten sprzęt.
Po za tym co to ma być za krytyka, po co komuś coś takiego? A co cię to obchodzi, nie chcesz nie kupuj, ale żeby innym zabraniać, każdy sam oceni czy i po co mu takie coś potrzebne, jak będzie bubel to umrze śmiercią naturalną i tyle, za bardzo podniecasz się tym padem, jakby to miał być jedyny słuszny pad, a przecież to nie o to chodzi, valve chce zrobić coś innego i tyle.
Kaszanka
"Co to ma do gier? Nic."
To ze sie da zrobic, przy Doom3 obracanie do tylu bylo potrzebne bo na tym bazowal strach, ze cos za toba moze sie tez pojawic czy w Dreadhalls gdzie chodzac po labiryncie i uciekajac przed przeciwnikiem trzeba bylo lookac do tylu przy otwieraniu drzwi
"Taa, grać na stojąco, porażka, jeszcze trzymać pad w rękach, ręce odpadają po kwadransie, skoro w kinkiecie ludzie narzekają, że machanie męczy mocno to co dopiero trzymać obciążenie w powietrzu, a przecież stanie też męczy."
Ale jest znaczna roznica miedzy Kinect na Rift, wiec nie wiem czemu je porownujesz, przy tym pierwszym kucamy, skaczemy, ruszamy sie na boki, machamy rekami co jest oczywiste ze szybciej sie zmeczysz, "co dopiero trzymać obciążenie w powietrzu" no padzik i Rift to bardzo ciezke przedmioty...
"Po za tym i tak nie obrócisz się tak szybko jak myszką, jasne nie po to ludzie takie coś wymyślają, aby konkurować z myszka i klawą, dociera do mnie, że to jest pod konkretny typ gry i jako coś nowe, dla nowych doznań, no ale to oznacza, że nigdy we wszystkich grach to się nie sprawdzi."
Czyli rowniez pady sa bee bo sa za wolne? W Wolf3d czy DN3D gralismy klawiaturka bez myszki... Ale gramy dla zabawy a nie dla "1080 no scope". Grajac w GTAIV nie ma legalnego czitu kamery dzieki ktorej wiemy co nas sciga, gdy gralem to ja musialem obrocic glowe do tylu i zadnego problemu z tym nie mialem, rowniez w Doom3. Kolejny brak polaczenia miedzy myszka a Riftem, wystarczy ze na PC ludzie sa uber celni dzieki szybiej myszce, na padach takich wymiataczy railgunow nie ma
"Po za tym od rifta boli głowa, wielu to zauważa, zwłaszcza przy dynamicznym otoczeniu i szybkich zmianach."
Zapewnie ci co grali i mieli problemy, TESTOWALI urzadzenie a nie spedzili wiecej z nim czasu. Od pierwszego razu gdy mialem mozliwosc testowania az do mojego pudeleczka nie mialem problemow, jedynie raz przy Dishonored, ze po grze 10min bolaly mnie oczy, gdy wlaczylem ta gre jeszcze raz wieczorem, juz nic nie bolalo. Potrzeba czasu by nasza glowa sie do tego przyzwyczaila, jesli ktos mial 5min na targach i go glowa boli to nie oznacza ze boli kazdego i bedzie bolec zawsze. Gdyby tak bylo to by Rift umarl juz na samym poczatku
"To musi być lekkie i nie zrywać z siedzeniem i podpieraniem rąk trzymając pada, wiadomo szybkiego obrotu nigdy nie osiągniesz tym, ale w sumie niepotrzebnie o tym wspomnąłem, bo dla targetu gier rifta to nie problem."
Masz wybor, grasz na siedzaco w 180 albo na stojaco w 360, szybki obrot powtarzam nie jest do niczego potrzebny
Kaszanka9
Na litość Boską, to nie są PANELE HEPATYCZNE.
To są panele dotykowe, zapewniające HAPTYCZNY(dotykowy) feedback (ang. haptic feedback)
Poczytaj trochę o tym, bo aż mi ciarki przechodzą jak piszesz takie byki.
I to nie jest żadna super uber technologia, takie coś np. Samsung ładował do swoich budżetowych telefonów, parę lat temu.
jak będzie bubel to umrze śmiercią naturalną i tyle, za bardzo podniecasz się tym padem
Ekhm, ja ? to Ty od pierwszych zapowiedzi, latasz i bronisz wszystkich decyzji Valve i powtarzasz swoje bzdury i głupoty o tym jaki ten pad nie jest HEPATYCZNY(czyt.zajebisty). :)
Powtarzam, bzdury, wszyscy chwalą, podałeś 3 linki,
Radzę zapoznać się z pojęciem feedback sandwich oraz nie pisz WSZYSCY, ponieważ to jest dopiero bzdura. Proszę Cię, myślałem że zmądrzałeś.