Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Odrzucona reklamacja zamka w kurtce 4F

05.12.2013 07:50
1
Grzesiek
78
Legend

Odrzucona reklamacja zamka w kurtce 4F

Sprawa wygląda następująco. Rok temu zakupiłem kurtkę zimową (narciarską) w sklepie 4F.
Dokładnie wraz z końcówką sezonu, szlag trafił zamek wywietrznika po prawej stronie oraz zamek w kieszeni "napoleońskiej" (tak to nazywają), który pokryty/wszyty jest na jakiejś gumie (ze względu na wodoodporność chyba). Zepsuł się w ten sposób, że w tej gumie zrobiła się dziurka u nasady zamka (3mm).

Oddałem na gwarancję. 13dni (regulaminowo 14) i dzwoni Pan, że można odebrać kurteczkę, że naprawiona.
Pojechałem, sprawdzam i co ... zamek wywietrznika naprawiono, natomiast zamek na kieszonce z przodu już nie. Poszła znowu reklamacja.

Wczoraj dzwoni Pan i mówi mi, że reklamacja została odrzucona. Pytam - dlaczego? Uszkodzenie powstało z winy użytkownika.

Teraz pytanie - czy mam jakieś szanse, aby wywalczyć naprawę?
Argument, że uszkodzenie powstało z winy użytkownika do mnie w ogóle nie przemawia w tym przypadku, ponieważ drugi zamek naprawili bez problemu, więc o co chodzi?

Ponadto nie tylko ja mam ten problem - (jak się okazało) dużo klientów narzeka na te zamki (przy składaniu reklamacji przyszedł właśnie jeden klient z reklamacją zamka, jak się skończyło nie wiem).

Irytuje mnie w tej sprawie jedno - czy naprawa zamka wartego 20-30zł jest naprawdę tak uciążliwa dla producenta, który za kurtkę zgarnia kilkaset złotych?
Zainwestowałem w nią taką kwotę, ponieważ liczyłem na to, że dostanę dobrej jakości odzież - owszem, ciepła, wiatro/wodo odporna jest. Niestety zamki, to jedna wielka kicha.

05.12.2013 08:29
2
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Napisz odwołanie od decyzji skoro się z nią nie zgadzasz, a firma pewnie na wstępie odrzuca w ten sposób ok. 70% reklamowanych towarów. Pamiętaj że papier przyjmie wszystko i nikt Ci za to głowy nie urwie.
Wzór odwołania od decyzji znajdziesz zapewne w internecie.

05.12.2013 08:35
Yaca Killer
3
odpowiedz
Yaca Killer
261
russiaisaterroriststate

Na początek powiatowy rzecznik praw konsumenta. W wielu przypadkach sama informacja, że się nie poddasz działa motywująco na sprzedawcę :)
Miałem podobną sytuację z butami żony (dość droga marka). W sklepie próbowano żonę odesłać z kwitkiem, że uszkodzenie nastąpiło w wyniku złego użytkowania (po tygodniu użytkowania w normalnych warunkach w kilku miejscach puścił klej). Żona miała zamiar odpuścić, więc wziąłem sprawy we własne ręce. Wizyta w sklepie z informacją, że składam zawiadomienie do rzecznika poskutkowała naprawą w ciągu tygodnia.

05.12.2013 08:36
4
odpowiedz
Grzesiek
78
Legend

Ustawę już przestudiowałem, zaraz sobie przygotuję odwołanie na wszelki "W" :) Dzięki!
Rzecznikiem też postraszę w razie czego ;)

05.12.2013 09:05
Belert
5
odpowiedz
Belert
182
Legend

reklamacja powtorna i grozba oddania sprawy do sadu.Rzadaj naprawy , na ogol naprawiaja zebys sie odczepil ,ja tak mialem z butami z Venecji , 3 razy w naprawie w koncu czwarta naprawa ale w koncu naprawili .I nawet sie trzyma.Ale przy okazji nie polecam butów z Venecji dla osob ciezszych niz 90 kg

05.12.2013 14:26
6
odpowiedz
Grzesiek
78
Legend

Za godzinę jadę, ale może ktoś rzuci na to okiem ;)

ODWOŁANIE
OD DECYZJI SPRZEDAWCY
DOTYCZĄCEJ REKLAMACJI nr REK xxx/KR9/2013

Proszę o ponowne rozpatrzenie reklamowanej przeze mnie kurtki KUM130 T4Z11, kolor czarny, rozmiar M zakupionej w dniu 18.12.2012r. w sklepie firmowym 4F Sport Performance Outlet KR9, ul. Prof. A. Różańskiego 32, 32-085 Modlniczka k/Krakowa.

Powodem reklamacji był uszkodzony zamek błyskawiczny lewej „kieszeni napoleońskiej”, którego uszkodzenie polegało na zniszczeniu gumowej „osłony” w dolnej części zamka. Uszkodzenie uniemożliwia prawidłowe korzystanie z przedmiotowego zamka, a co za tym idzie z kieszeni.

Zamek błyskawiczny był używany zgodnie z jego przeznaczeniem, w żadnym przypadku nie próbowałem doprowadzić do celowego jego uszkodzenia. Uszkodzenie wynikło podczas prawidłowego korzystania z zamka i najprawdopodobniej wiąże się z wadą materiału/technologiczną „osłony” zamka.

Zwracam uwagę, iż podczas pierwszej reklamacji (nr REK xxx/KR9/2013) zgłosiłem również uszkodzenie zamka błyskawicznego w kieszeni wywietrznika. Zamek ten został naprawiony, więc tym bardziej decyzja odmowna naprawy zamka błyskawicznego „kieszeni napoleońskiej” argumentowana tym iż, „uszkodzenie powstało z winy użytkownika” jest dla mnie niezrozumiała.

Nie zgadzam się z decyzją zawartą
w „DECYZJI SPRZEDAWCY DOTYCZĄCEJ REKLAMACJI nr REK xxx/KR9/2013”.

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Kodeksu Cywilnego (Dz. U nr 141, poz. 1176) Rozdział 1 Sprzedaż Konsumencka, domagam się od sprzedawcy doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez NAPRAWĘ ZAMKA BŁYSKAWICZNEGO LEWEJ „KIESZENI NAPOLEOŃSKIEJ”, a jeżeli jest to niemożliwe, odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy.

W trosce o zachowanie dobrej opinii o produktach i usługach Waszej firmy, wnoszę po uwzględnieniu informacji zawartych w tym piśmie o rozsądne i rzeczowe rozpatrzenie niniejszego odwołania.
Liczę, że po ponownym dokładnym przyjrzeniu się zamka lewej „kieszeni napoleońskiej” reklamacja będzie przyjęta i nie będę zmuszony kierować sprawy do Polubownego Sądu Konsumenckiego ani do Rzecznika Praw Konsumenta.

Odwołanie proszę rozpatrzyć i ustosunkować się do niego na piśmie w ustawowym terminie 7 dni.

11.12.2013 08:46
👍
7
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Daj znać jak to się zakończy.

11.12.2013 12:16
8
odpowiedz
Grzesiek
78
Legend

Dam znać na pewno.
Póki co w zeszły czwartek poszła 3 reklamacja wraz z moim odwołaniem ;)

Patrząc po numerkach, to mają sporo reklamacji - w przeciągu tygodnia prawie 20 :)

11.12.2013 12:33
zloteuszy
😁
9
odpowiedz
zloteuszy
51
Generał

Grzesiek [6]

11.12.2013 13:00
tadzikg
😊
10
odpowiedz
tadzikg
185
starszy brygadier

zloteuszy chyba czegoś nie zrozumiał i go to śmieszy

30.12.2013 08:16
👍
11
odpowiedz
Grzesiek
78
Legend

Udało się :)

Otrzymałem pozytywną odpowiedź na moje odwołanie i ... zwrot gotówki.
Oprócz standardowego pisma, które otrzymałem w sklepie, przyszedł również do mnie list, w którym w zasadzie wszystko zostało powielone, ale ostatnie zdanie mnie rozbawiło trochę - reklamacja została uznana z powodu budowania dobrych relacji firma vs klient ;)

Tak czy siak, narzekać nie mogę - jedyne co, to należy walczyć do końca :)

30.12.2013 11:59
Herr Pietrus
12
odpowiedz
Herr Pietrus
223
Ficyt

W sumei fakt, zę zamiast naprawy woleli odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy wiele mówi o firmie i jej produktach... Pytanie tylko, czy pozytywnie , czy negatywnie... :D

05.01.2014 07:45
👍
13
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Zawsze opłaca się walczyć o swoje racje, zwłaszcza gdy taka jest uzasadniona i niebezpodstawna.

Forum: Odrzucona reklamacja zamka w kurtce 4F