Kontroler Steam zaprezentowany w akcji
W przypadku tego pada dopóki samemu nie zobaczę - nie uwierzę, ale trzymam kciuki za valve!
Diabelnie precyzyjne...
Jeżeli jest aż tak dobrze to analogowe będą miały mocną konkurencję. Najbardziej denerwowała mnie precyzja gałek w tamtych konsolach. A tutaj widać jak byś miał myszkę. Trzymam kciuki.
Widać, że wolniejsze od myszki - z drugiej strony, sporo szybsze i dużo bardziej precyzyjne od standardowego pada. Może w końcu, w chociaż wolniejsze strategie, będzie dało się pograć na padzie.
Dobre na gry strategiczne z turami, jednak już na gry strategiczne z czasem rzeczywistym już nie bardzo. Jednak może by się dało.
Jak w [4]. I z pewnością osoba która grała była bardzo dobrze obeznana z padami. Posadziliby jakiegoś pecetowca albo konsolowego casuala(w tym i mnie) to celowanie trwałoby zapewne 3 razy dłużej. Mimo wszystko ciekawy projekt i jak wyjdzie to go nabędę do gier które nie wymagają precyzji.
Może to będzie taka kciukowa myszka, pewnie wolniejsza ale i tak to wygląda całkiem nieźle
Znowu wymyślili jakieś badziewie dla "alternatywnych". Już po pokazie śmiesznie to wygląda, szczególnie w CS.
zajebisty pad, ale i tak wolałbym HL3
Dobra, a teraz niech zaprezentują ten pad w akcji grając w jakąś bijatykę, albo slashera. Tutaj nie ma nawet krzyżaka.
Ja tam różnicy nie widzę. To znaczy jest różnica ale w analogu też można czułość ustawić na max i wtedy też będą szybkie obroty.
W FPSach i strategiach K+M nie przebije jeżeli chodzi o szybkość i precyzję. Do gier typowo "kanapowych" się nada, do reszty gier, wątpię.
W Starcrafcie się nie sprawdzi ;) Ale tak to kupię, chociaż do PES'a to jednak gałeczki :)
no kto by pomyślał że pad zaprojektowany do grania w pokoju na kanapie nie sprawdzi się do gier esportowych .... valve nie walczy o hale turniejowe tylko o salony ...
Na pewno lepsze od standardowego pada i ma duza szanse sie przyjac, ale w bardziej dynamicznych produkcjach myszce nie dorowna.
Jak na pada to może i jakoś to daję radę, ale do precyzji myszki i tak jeszcze baaardzo dużo brakuje. W CS GO widać to chyba najlepiej, patrząc na to ile czasu potrzeba do wycelowania w głowę. Na myszce wciąż trwałoby to zauważalnie krócej. W Civ V jakoś specjalnie ciekawie się to nie prezentuje. Trochę żałośnie to wygląda gdy po tym okrągłym touchpadzie trzeba parę razy machnąć, podnieść palec i znowu machnąć, żeby przelecieć kursorem przez cały ekran. Jak na zwykłym laptopowym touchpadzie. Na kanapie może i to się sprawdzi, ale do myszy i tak startu toto nie ma.
Szczerze to chciałbym mieć to do obsługi kompa z odległości na TV (filmy i te sprawy). Nie musiałbym brać podkładki pod mysz.
Mam szczerą nadzieję, że będzie działał też z grami z poza STEAM. Jest wiele gier, w które zagrałbym na nim, ale głównie na Origin i UPLAY...
Pad w wolniejszych rozgrywkach może i będzie się sprawdzać, ale do dynamicznej i szybkiej gry, gdzie liczy się precyzja, refleks i szybkość nie zastąpi klawiatury i myszki (zwłaszcza tych modeli, które są projektowane głównie z myślą o graczach)
Niemniej ciekawie się zapowiada. Może w końcu polubię grę na padzie jak wypuszczą to :D
W CS:GO powinni zrobić oddzielne serwery dla posiadaczy kontrolera...
Nie rozumiem tylko czemu na padzie prezentowali tytuły stricte pod K+M, ja to jestem ciekaw czy gra się na tym wygodnie w Mortal Kombat, FIFE albo DMC...
Sterowanie przypomina to znane z komórek. Raczej nie przekonam się do miziania palcem po tej powierzchni dotykowej.
Jak już na tym etapie jest tak precyzyjne, to co będzie gdy ktoś pogra na tym kilka lat?
Props za pomysł, odwagę i realizację, czekam na to cacko z niecierpliwością. Inną sprawą jest odcięcie się od świetnego rozwiązania jakim jest Wiilot lub Frag FX, bo precyzja i przyjemność z nich jeszcze prawdopodobnie większe (fizyki chyba nie oszukasz). Rozumiem jednak, że Valve musiało trzymać się chociaż kształtu który dla graczy kojarzy się z latami grania.
Nie rozumiem płaczków co narzekają na wygląd pada. Przecież jest strasznie ładny, bardzo stylowy.
Bart2233 żartujesz? Właśnie NAJLEPSZE będzie granie przeciwko takim graczom (tzn. najśmieszniejsze). Obojętnie czy w CS:GO czy w COD czy w jakiejkolwiek innej strzelance. To dopiero będzie fun jak będą płakali:->
Fakt, skilla to nie doda, ale przecież należy się co jakiś czas pośmiać i to będzie świetna odskocznia^^
Czyli panowie miałem racje:
Będzie to takie gówno jak w laptopach czy komórkach. Zwykły panel dotykowy.
SKOKOWE ruchy kursora przeciągając palcem kilka razy po dotykowym panelu?
Wielkie NIE ode mnie.
Fajnie to wygląda kiedy się gra tak na lajcie jak na tych filmikach. Ale jak on sproboje pograć w strategie czasu rzeczywistego, w strzelanki z przeciwnikami a nie tarczami treningowymi gdzie np trzeba sie szybko obrócić i jest że tak powiem w dupie.
Liczyłem że zrobią to tak, że im dalej od środka pola to tym szybszy obrót. Ale się zawiodłem.
Kto to kupi? Ci co grają w strategie i w fps na konsolach. Ale kto gra w strategie i fps padem? Masochiści?
Precyzji to to nie ma:D
kevciu1 [23] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12935295&N=1#post0-12935690
Filmik nie pozostawia złudzeń, zresztą...
jaalboja [32]
..to nie jest żaden panel dotykowy (ten jest na środku), raczej zaawansowany touchpad hepatyczny, jestem pewien, że touchpady które ty używałeś nie leżały koło tej technologii.
Po za tym, to ma być projekt lepszego pada, a nie lepszej myszki, tego nie da się zrobić, k+m zawsze będzie lepsze, ale ten pad i tak pozostawia wszystkie inne daleko w tyle.
Liczyłem że zrobią to tak, że im dalej od środka pola to tym szybszy obrót. Ale się zawiodłem.
To już chyba zależy od twórców gier prawda? Jest nadzieja, ale nie liczyłbym na to, bo użytkownicy badziewnych padów z analogami by płakali, że dostają baty.
Filmik nie pozostawia złudzeń
Pozostawia, koleś z prezentacji pewnie zna pad od podszewki a mimo to miał problemy z trafieniem nieruchomego celu. Filmik przedstawia coś co można z równą precyzją wykonać na touchpadzie w laptopie.
i tak pozostawia wszystkie inne daleko w tyle.
Gdzie ? Widziałeś co średnio zaawansowani gracze w Call of Duty, potrafią wyczynić na analogach ? Widać że bardzo się zapatrzyłeś na to coś. Pierwszy lepszy ponad przeciętny gracz konsoli potrafi z lepszą precyzją grać na analogach niż ten prezenter.
Nawet nieźle, tylko że te 'touchpady' powinny być większe, bo skokowe przeciąganie kursora jest straszne.
Ciekaw jestem jakby to wypadło w szybkim rtsie... touch za wolny i skokowy, za mało też buttonów to kombinacji klawiszowych...
M+K nie przebije. Inne pady pewnie tak. Problem będzie z optymalizacją i przystosowaniem gry pod ten jeden i specjalny pad.
O ile gry robione pod gry MS i sony są przystosowane pod ściśle określone pady, a gry pod PC od M+K i czasami nawet dynamiki oraz AI NPC są robione specjalne pod PC tak tutaj wątpię aby deweloperzy tracili czas na przystosowanie danego tytułu pod tego jednego pada na PC.
Chyba, że Valve będzie samodzielnie wydawać jakieś tam sterowniki/emulatory pod ten jak że fajny gadżet.
Produkt ten może się przyjąć tylko jeżeli cena i jakość będzie konkurować z Padami od PS4 i XBO - tylko te pady będą coś znaczyć przy grze na PC.
Ruch nadgarstka + LPM zawsze będzie szybszy niż kciuk + RT.
Precyzja i odwzorowanie ruchów to jedno, natomiast ergonomia jest równie ważna i tutaj mam duże obawy, czy wklęsłe, dotykowe panele dadzą radę...
Połączenie pada i czułości myszki... czegoś lepszego nie mogli wymyślić, sto razy lepsze niż niż ta ciulowa gałka na zwykłych padach...takie coś mógłbym już kupić.
Pierwszy raz zacząłem się śmiać gdy zobaczyłem strategię - turową (liczyłem na SC2).
Drugi raz zacząłem się śmiać gdy zobaczyłem CS:GO - na tarczach (liczyłem na grę online).
Dzięki, ale jak już pisałem - do obsługi Allplayera na TV się nada:->
Ja nie wyobrażam sobie grania na dwóch panelach dotykowych. Ten kontroler bardziej mnie przeraża niż zachęca do zabawy. Mam dwa touchpady(diNovo) i próbowałem to z symulować i po prostu nie wyobrażam sobie tego. Ja nie rozumiem valve, dwa kontrolery XboX, PS i wiele lat pracy nad tym, ergonomią i kształtem, a valve chce wbiec przez ścianę kiedy może wejść otwartymi drzwiami.
kaszanka9 [ gry online level: 36 - Człowiek Bzdura ]
[...] raczej zaawansowany touchpad hepatyczny [...]
Juz dawno nazwa levelu nie byla tak adekwatna do tresci, ale w sumie moze to tylko literowka ;)
[41]
Po co te narzekanie? Gdyby nie ryzykowne próby zapewnie nie miałbyś dzisiaj takiego pada z xboxa czy ps.
"Pierwszy lepszy ponad przeciętny gracz konsoli potrafi z lepszą precyzją grać na analogach niż ten prezenter. " - tylko prezenter gral na czystych ustawieniach pod mysz i klawiature czyli bez jakichkolwiek ulatwien typu autoaim i inne korekty jakich pelno na konsolach. gram na PC oraz konsoli i widze na jakiej platformie gra mi pomaga. mimo to na padzie mozna grac bardzo dobrze ale jednak poziomu myszki i klawiatury nie siegnie, nie mowiac o dorownaniu czy przeskoczeniu.
Pozostawia, koleś z prezentacji pewnie zna pad od podszewki a mimo to miał problemy z trafieniem nieruchomego celu. Filmik przedstawia coś co można z równą precyzją wykonać na touchpadzie w laptopie.
Dokladnie to. Celowanie w glowe w CS:GO zajelo mu mniej-wiecej tyle samo czasu ile mi zajmuje na analogach, wiec jakims cudem toto nie bylo. Widac, ze po pierwszym "szybkim" machnieciu, chwile czasu zajelo mu dokladniejsze przycelowanie.
Spoko do obsługi telewizora ( panel dotykowy na moim pilocie doprowadza mnie do takiego szału, że już miałem ochotę wielokrotnie go wyrzucić przez okno) , tak jak ktoś wspomniał wyżej, ale do gier już nie. Za wolno, brak precyzji. Paluch się ześliźnie z czujnika i game over ( notoryczne przynajmniej na telefonach). To jak 2x touchpad laptopowy lmao, jak ja nie lubie touchpadów, zawsze pytam się, czy ktoś ma myszkę pod ręką;).
Jako osoba, która dotąd bawiła się tylko myszką i nie szarpała prawie nigdy gały stwierdzam iż trzeba w końcu poćwiczyć będzie kciuki :P
Kaszana Dziewięć - zostałeś zindoktrynowany! Stąd ten Twój ogromny entuzjazm. Najpierw ME (ho ho pamiętam Twoje komentarze :) ) a teraz VALVE.
Ich kontroler ma jeszcze sporo przed sobą, jednak nigdy, powtarzam, nigdy nie będzie miał precyzji równej dobrze skonfigurowanym topowym myszkom. Ponieważ myszka porusza się po większym polu niż palec na touchpadzie, co daje jej przewagę precyzji. Natomiast to co ten kontroler może wnieść to szybkość reakcji. W porównaniu do myszek do przemieszczenia palca potrzebna jest mniejsza siła i zaangażowanych jest mniej mięśni. Stąd reakcja będzie błyskawiczna.
Natomiast co do opcji, że "im dalej od środka pola to tym szybszy obrót". Jeżeli chodzi o granie na komputerach to jest w Windowsie (i często grach FPS, i ustawieniach myszek) opcja "akceleracja wsteczna". Gość z filmiku miał to wyłączone, tak jak e-sportowi gracze. Włączona akceleracja będzie robić to o czym wspominałeś. Tak więc to nie problem i z pewnością dadzą to w ustawieniach tego kontrolera. Zresztą machanie palcem X razy aby obejrzeć się wstecz, na dłuższą metę, potrafi być, uwierz mi - męczące ;)
Resumując. Valve zamierza wejść na rynek i zagarnąć część dla siebie. Wybrali przemyślany moment, bo ich najwięksi konkurenci jako część next-genów niebawem ukarzą światu swoje nowości. A wtedy gdy rozdanie dobiegnie końca i wszystkie karty zostaną odkryte, Valve wyciągnie wnioski i spokojnie dopracuje tego pada, tak aby pobił każdy argument konkurencji. Tak więc Valve słynące z innowacji - ma szanse na odniesienie sukcesu. Jednak równie istotnym tematem jest to, w jakim stopniu producenci gier będą wykorzystywać funkcjonalność nowego kontrolera. Tymże mogą przyczynić się do sukcesu lub go bardzo przytemperować, bo to w końcu w ich produktach będzie ten pad wykorzystywany. Czy odniosą sukces? Odniosą. Wśród graczy konsolowych znajduje się gigantyczna nisza rynkowa ludzi, którzy spędzają mnóstwo czasu przy konsoli, grają solidnie i chcą być jeszcze lepsi - i co najważniejsze - są gotowi wydać na to pieniądze. Tak więc jeśli ten pad okaże się choć trochę lepszy od konkurencyjnych konstrukcji i będzie wydana odpowiednia ilość pieniędzy na marketing. To da SUKCES, bo jeśli spojrzymy na rynek myszek PC to pełno jest modeli kierowanych dla zaawansowanych graczy. Mnóstwo ludzi je kupuje, bo potrafią dać przewagę. Na rynku konsol 99,8% ludzi gra na standardowych padach. Nie ma potrzeby wymiany, bo na padzie od np. Logitecha jakieś super mocy nie uzyskasz :) Rozumiecie. :) Mam nadzieje że włożą te zarobione pieniądze w HL3 :D Wszystko.
Pozdrawiam,
Pendrak.
Valve i Gabe jak zwykle pozamiatają :] Pogadajcie sobie, ponarzekajcie, a chłopaki i tak swoje zrobią he he. Niedługo bez tego sprzętu grać już sobie nie będziecie wyobrażać ;]
Nie ma to jak klawa i mysz. Tego zestawu nic póki co nie przebije.
No, a Valve powinno się zająć Half-Life 3. Niczym więcej.
Dziwacznie wygląda,jak głośniki. Może jednak jest wygodny, mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję go przetestować. :)
Akceleracja wsteczna? Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Najpierw się naucz co to znaczy akceleracja pozytywna i negatywna, jak grają e-sportowcy (i żeby nie było - nie wszyscy, bo to kwestia preferencji), a później pomyśl o wstecznej.
deTorquemada fajna gramatyka:x
Może ja coś źle zrozumiałem, ale wydaje mi się, że ten pad nie ma w pełni zastąpić myszki i klawiatury, jedynie ułatwić korzystanie z gier przed telewizorem. Chyba lepiej mieć taki pad w ręku który zastąpi potrzebne klawisze/myszkę, niż przykucie do stolika (u niektórych i kabli) ;)
Chyba do Herosów^^
Nie-no w platformówkach bym to z chęcią sprawdził.
Teraz zacząłem się zastanawiać JAK skutecznie to działa w wyścigach. Wiem, że pad nie jest do wyścigów tylko kierownica, ale mimo wszystko zastanawiam się jak to rozwiążą, żeby dało się przyjemniej grać np. w takiego następcę FlatOuta.