Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość AMD ze wsparciem DirectX 11.2. Nowe gry w programie AMD Gaming Evolved

27.08.2013 13:23
1
BuckRogersXXV
64
Konsul

Stary numer. Wypuscilo sie za silne karty, wszyscy sie obkupili, wszystkim wszystko smiga i nikt nie potrzebuje nowych kart. Sprzedaz spada, to trzeba dowalic nowa wersje DirectX, zeby stare karty tego nie obslugiwaly. I znowu bedzie popyt na nowe karty. Niewazne, czy komus potrzebne nowe funkcje, ktorych i tak pewnie nie zauwazy...

27.08.2013 13:42
kaszanka9
2
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

jedynym producentem kart graficznych, który oferuje pełną obsługę DirectX 11.1

Kłamią bezczelnie, nv także obsługuje.

27.08.2013 13:53
3
odpowiedz
zanonimizowany338750
130
Generał

mUj GeFirce 1 obsługuje wszystko! Dajrekt Iks 22, OpenDżiEl 10.0 Smart Szader 15.2 i ma tyle pamięci że nie pamiętam ile :PPP

27.08.2013 14:09
4
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

kaszanka9->

Żadna karta nVidii nie zapewnia PEŁNEJ obsługi dx11.1, nie mówiąc już o 11.2.

"Jak zapewnia Lars Weinand – menadżer marketingu Nvidii na region EMEA – w tej mikroarchitekturze zaimplementowano sprzętowe rozwiązania pozwalające na wykorzystanie części funkcji poziomu 11.1. Najnowsze karty graficzne Nvidii nie obsługują dwóch rzeczy, w dodatku związanych z przetwarzaniem grafiki 2D: rasteryzacji zależnej od obiektu (Target-Independent Rasterization) oraz rasteryzacji z 16-krotnym MSAA (16xMSAA Rasterization). Od tych dwóch funkcji zależy trzecia, związana już z grafiką 3D – UAV dla shaderów geometrii, wierzchołków i teselacji. Brak obsługi w sumie trzech funkcji sprawia, że GPU "Kepler" nie może pochwalić się obsługą poziomu 11.1."

Generalnie ponoć nie powinno to mieć wpływu na gry, ale faktem jest że geforce nie jest w pełni zgodny z dx11.1.

http://pclab.pl/news51779.html

http://www.guru3d.com/news_story/nvidia_kepler_not_fully_compliant_with_directx_11_1.html

27.08.2013 16:41
dj_sasek
😜
5
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

"produkty z serii Radeon HD 7000 będą obsługiwały DirectX 11.2, o ile będą działały ze sterownikiem, który uruchamia tę funkcję."

AHA! Czyli to całe 11.2 to pic na wodę i wystarczą tylko sterowniki aby móc cieszyć się opcjami z tej wersji DX. Dlaczego mnie to nie dziwi? :P

27.08.2013 17:01
6
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Moim zdaniem ten nowy DX 11.1 to po prostu śmiechu warte. Wymusić zmiany kart graficznych bo nowy DX wyszedł. Jeżeli tylko na najnowszych kartach graficznych to prawdopodobnie zrobione jest to na sprawdzanie numeru karty. Powiedzmy, że starsze też obsługują tą technologię, ale dla zysku udostępnimy na najdroższe karty graficzne. Oczywiście też tylko na aktualizacje windows 8.

27.08.2013 17:11
7
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Ostatnie wersje driverow NVIDII - R326.29 Beta i stabilnie R326.77 dodaly do OpenGL, to co ma byc w DX11.2, w dodatku nie potrzeba do tego nowego systemu. Drivery dodajace to samo dla Radeonow pojawia sie w przeciagu kilku tygodni.

27.08.2013 17:31
Elessar1984
8
odpowiedz
Elessar1984
130
Lord

Przecież to jest "pic na wodę". Czy naprawdę jest ktoś aż tak głupi, żeby zmienić kartę graficzną tylko i wyłącznie dla dx 11.2 ? Już nawet nie chodzi o to że gry na dx 11 można policzyć na jednej ręce, tylko o to że kompletnie nie widać żadnej różnicy po włączeniu tych "MEGA" bajerów.

28.08.2013 01:22
9
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Moim zdaniem jedynie faktyczne zmiany wchodzące w otoczenie w grach to efekty physX. Nowy DX jest najbardziej widoczny na benchmarkach niż grach. W rzeczywistości tesalacja była już możliwa na DX 8, ale ze względu na słabsze katy graficzne nie zostały wykorzystane. Może gdyby były wcześniej dostępne, grafika wyglądała by zupełnie inaczej?

28.08.2013 12:02
10
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

Przecież to zwykłe naciąganie na hajs. Prawda jest inna. Sprzęt prześcigną twórców i obecnie karty sprzed 2 lat starczyłyby do wyświetlenia najnowszych grafik. Dlaczego nie wystarczają? Ponieważ biznes musi się kręcić, więc zamiast optymalizować gry by działały na starszych kartach leci się pod te najnowsze. I takim sposobem za kilka lat gry będą wymagały 10 gb pamieci graficznej a wyglądały będą o 2% lepiej niż obecnie(2% wzięte z dupy ale to dla ukazania zerowej praktycznie różnicy).

Wiadomość AMD ze wsparciem DirectX 11.2. Nowe gry w programie AMD Gaming Evolved