Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie PlayStation 4 pozwoli twórcom gier wykorzystać jedynie 4,5 GB pamięci RAM

27.07.2013 09:19
1
Azakiel
22
Legionista

PlayStation 4 rezerwuje 3,5 GB z 8 GB GDDR5 pamięci na system operacyjny, co pozostawia 4,5 GB na gry - wynika z dokumentacji konsoli, ujawnionej przez jednego z deweloperów. Rozmówca Digital Foundry sugeruje, że pozyskać można dodatkowe 1GB „elastycznej pamięci” z rezerw sytemu operacyjnego.

Dokumenty Sony informują, że 4,5 GB to absolutne minimum, zawsze dostępne dla twórców gier (co potwierdza zużycie pamięci dema Killzone: Shadow Fall), wykorzystywane przez większość tytułów startowych. Jednak inne źródła twierdzą, że z zasobów systemowych pozyskać można dodatkowe 1 GB - ale tylko jeśli pozwala na to system operacyjny. Podobno użycie ten opcji nie jest łatwe i może zostać zarezerwowane dla wewnętrznych oddziałów Sony.

Obecne zestawy producenckie PlayStation oferują „Game Memory Budget Mode” w dwóch ustawieniach: normalnym i dużym. Pierwsza opcja potwierdza, że dla gier dostępne jest 4,5 GB pamięci. „Duży” tryb rozszerza zasoby do 5,25 GB, ale w dokumentacji napisano, że dodatkowy RAM zarezerwowany jest dla tworzenia aplikacji, prawdopodobnie do przechowywania danych z testów. Jak się domyślamy, gigabajt „elastycznej pamięci” działa jako dodatkowa pamięć i nie jest uwzględniony w trybie „dużym”.

Wiadomość, że system operacyjny wykorzystuje zasoby na poziomie Xbox One może być zaskoczeniem, zwłaszcza że z wcześniejszych dokumentów Sony wynikało, że OS wymaga jedynie 512 MB - ale ta informacja pochodzi z czasów, gdy sądzono jeszcze, że PS4 otrzyma 4 GB RAM-u.

Podobieństw pomiędzy konsolami jest zresztą więcej: obie alokują dwa rdzenie procesora Jaguar na potrzeby systemu operacyjnego, który wymaga zaskakująco dużej ilości RAM-u, zwłaszcza w porównaniu z PC, które działają komfortowo nawet na jednym gigabajcie. Z drugiej strony, w świecie, w którym nawet Nintendo Wii rezerwuje 50% pamięci na system operacyjny, duże wymagania nowych konsol może i nie są całkowitym zaskoczeniem. Skok z 4 GB do 8 GB prawdopodobnie umożliwił Sony nieco ambitniejsze podejście w kwestii tego, co konsola może robić „w tle”, równocześnie z grami.

Microsoft zaprezentował już rozwiązania Xbox One w tym zakresie, a nasze źródła wskazują, że PlayStation 4 ma podobne możliwości, prawdopodobnie zbliżone bardziej do funkcji z PS Vita - gry można zatrzymywać, płynnie przełączać się pomiędzy aplikacjami, a następnie wrócić do rozgrywki bez resetowania aplikacji. Zalety takiej opcji są niepodważalne, ale wymagają sporych zasobów pamięci.

Na obecną chwilę, obie konsolę ukażą się z 8 GB ujednoliconej pamięci, która jednak nie będzie w pełni dostępna dla twórców gier. Jednak spore różnice w podejściu do alokacji pamięci przez system operacyjny mogą w przyszłości zmienić podejście do zarezerwowanej porcji RAM-u. Pracownik z Microsoftu przyznał w rozmowie, że inżynierowie odpowiedzialni za Xbox One specjalnie zdecydowali sie na zarezerwowanie aż 3 GB RAM-u, by konsola mogła rozwijać się przez następne dziesięć lat - trudno jest dodawać nowe funkcje, gdy już na początku otrzymuje się ograniczone zasoby. Zarezerwowany RAM został ustalony i już się nie zmieni.

Źródła w Sony sugerują, że podejście producenta PlayStation 4 jest prawdopodobnie bardziej „elastyczne” - część zarezerwowanych obecnie mocy przerobowych w procesorze i RAM-ie może zostać w przyszłości zwolniona, gdy system operacyjny zostanie dopracowany. W skrócie, choć nie ma gwarancji na zmiany w przyszłości, Sony zostawia sobie furtkę, gdyby zespołowi odpowiedzialnemu za rozwój sprzętu udało się zmniejszyć zapotrzebowanie na zasoby - co w przeszłości zrobiono już w przypadku PlayStation 3.

Skupiając się jednak na teraźniejszości, możliwości w okresie premierowym konsol zostały już ustalone i choć to właśnie gry skorzystają z większości zasobów, twórcy udowadniają, że aplikacje i inne usługi są także bardzo ważne. Microsoft od początku nie krył się z takim podejściem. Czas pokaże, co jeszcze szykuje PlayStation 4.

27.07.2013 09:26
😉
2
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

Od dawna już to wiadomo.

tak btw. patrząc na te całe konsole to są one strasznie słabe. Co z tego, że taki 7850 w ps4 jest dobra kartą skoro i tak nie wykorzysta swojej mocy bo cpu to nędzny Jaguar?

27.07.2013 09:44
3
odpowiedz
tybet2
147
Generał

@Up
Fajny txt. Trochę mnie zdziwiło ogromne zapotrzebowanie takiej szybkiej pamięci na system.

27.07.2013 09:45
4
odpowiedz
power xxl
49
Pretorianin

4.5 gb na grafikę to bardzo dużo , karty w pc średnio mają po 1,2 gb , nie mówię o najdrożtych kartach np titan który ma 4 gb ramu bo karta jest droższa od całej konsoli. Teraz w ps3 mamy 512 ramu i gry jakoś chodzą na pc minimum to 4gb ramu i 1 gb ramu w gpu.
Sony podajecie kiedy premiera bo wczoraj zamówiłem pro order :)

27.07.2013 09:50
5
odpowiedz
power xxl
49
Pretorianin

Lukas będzie dobra optymalizacja i wszystko będzie wykorzystane w 200% to jest konsola nie pc .
A SONY doszło do wniosku by dac podzespoly z mid endu , i zrobić konsole tańsza a pewnie za 5 lat będzie ps5 , wiadomo że po 2 latach pc znacznie przerośnie konsole w kwestii wyswietlanej grafiki.

27.07.2013 09:54
6
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Tylko co tam ma przerosnąć, grafika zbliża się do takiego poziomu, że będzie coraz trudniej przekonywać ludzi do ponoszenia kolejnych kosztów na nią.

A z tym 4,5 GB to dziwne, bo Jonathan Blow już jakiś czas temu twierdził, że jego gra korzysta z 5GB (miał na myśli wersję na ps4)

https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/343884810458128385

27.07.2013 09:57
PitbullHans
😁
7
odpowiedz
PitbullHans
93
Legend

wiadomo że po 2 latach pc znacznie przerośnie konsole w kwestii wyswietlanej grafiki.

Przecież już obecnie grafika PC wygląda znacznie lepiej od konsol, które mają wyjść.

27.07.2013 10:01
Ogame_fan
8
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Power - nie trudź się, dla PCtowców istnieje tylko liczba 4.5 i tyle, nie przetłumaczysz że konsole to zamknięte architektury, na które lepiej optymalizować. Dlatego zawsze na początku jakiejś generacji, konsole mimo że słabsze od high endowych PC-tów, radzą sobie od niech znacznie, znacznie lepiej.

Poza tym 4.5 gb GDDR5.

No i oczywiście, 2-3 lata miną, zanim PC-ty realnie wyprzedzą (mam na myśli to że będą dostawać lepsze graficznie wersje) PS4 i Xone.

No i standardowo przez cały lifetime konsol, PC-towcy będą żebrać o konwersje eksów - jak zawsze eksy są najbardziej dopracowane.

27.07.2013 10:12
9
odpowiedz
power xxl
49
Pretorianin

Pewnie będzie tak jeżeli chodzi o jakoś grafy ps3 low , ps4 hight , a very hight będzie na wypasonych kopach z gtx 680 bądź titanem na pokladzie, wiadomo że z czasem różnice będą jeszcze większe ale ps4 kosztować będzie 399 e, pokazscie mi pc za 399 który pociągnie bf4 na hight .
Żeby nie było gram na ps3 ale również na kompie z hd6850 na pokładzie ( żeby nie było że jestem fanboyem)

27.07.2013 10:17
10
odpowiedz
zanonimizowany577884
45
Konsul

Przecież już obecnie grafika PC wygląda znacznie lepiej od konsol, które mają wyjść.

Tutaj masz w 100% rację.

27.07.2013 10:23
11
odpowiedz
zanonimizowany897750
6
Pretorianin

@pitbullHans - grafika na starcie konsoli będzie słaba, jak deweloperzy się poduczą to może zbliży się do obecnej grafiki na pecetach ;) ale, co tam - grafa jest drugorzędną sprawą, myślę że większość graczy się z tym zgodzi.

27.07.2013 10:27
dj_sasek
12
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@issewen - powiedz to konsolowcom, którzy zmieniają swoje zdanie o konsolach każdej generacji. Jak wychodzi nowa konsola to grafika jest najważniejsza, a jak konsola ma już 2-3 lata to wtedy gameplay jest najważniejszy. Zauważyłem ten trend już jakiś czas temu.

27.07.2013 10:27
ma_ko
13
odpowiedz
ma_ko
61
 

wiadomo że lepsza grafika to jedyny argument pecetowców :P

27.07.2013 10:30
14
odpowiedz
sir Qverty
9
Generał

Co to znaczy "hight"?

27.07.2013 10:32
Stra Moldas
15
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

O, już wojna w komentarzach? Szybko poszło.

27.07.2013 10:38
16
odpowiedz
zanonimizowany577884
45
Konsul

wiadomo że lepsza grafika to jedyny argument pecetowców :P

Zapomniałeś o lepszym sterowaniu w 99% procentach tytułów.

27.07.2013 11:09
17
odpowiedz
reo
52
Pretorianin

@Lukas172
"Nędzny Jaguar" jak odpalasz na nim Starcrafta lub inną grę używającą max dwóch rdzeni i zoptymalizowaną tylko pod procesory Intela. Ale gry na konsole będą używać wszystkich ośmiu rdzeni (i oczywiście będą zoptymalizowane pod AMD, bo obie konsole mają CPU AMD), a wtedy Jaguar jest szybszy od najnowszych Haswelli i5.

27.07.2013 11:15
18
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

Ogame - no nie wiem.
Patrząc po tej generacji to, hmm....
Konsole wyszły w 2006 roku i w tym roku wyszło parę gier multiplatformowych i większość na PC wyglądała najlepiej, np. Oblivion, który był graficznie znacznie lepszy od edycji konsolowych.
No cóż, exy się liczą prawda?
No to dla przykładu jak dobrze pamiętam wyszły wtedy takie gry jak: Resistance: Fall of Man (który w sumie nie grzeszył ładnaoprawą, zaś dwójka to co innego, to była przyjemna dla oka gra), Motorstorm (ładna nawet dziś), Dead Rising (w sumie nie byłą piękna, ale była po prostu czytelna, wiec nie mam nic do zarzucenia), Gears of War (który wyszedł później na PC i też wyglądał lepiej, bardziej graficznie zbliżony do części 2).
W tym też roku wszyscy się jarali tym co pokazywali ludzie z Crytek, czyli PCtowy Crysis.
Tak też dla przypomnienia na PC w tamtym roku wyszły takie gry jak Titan Quest (który do dziś ładnie wygląda), Company of Heroes (też dziś bardzo dobrze wygląda), Gothic3 (gra ładna, ale cholera, na moim kompie z GF5200 nie dało się w to grać, znajomy z 6600 grał bez kłopotu) czy choćby Dark Messiah. To były gry bez kłopotu mające poziom graficzny nowej generacji, w dodatku często nawet lepiej wyglądające.
W roku gdy wyszła ta generacja, to PC już prezentowało lepsze graficznie gry, wiec PC już w tej generacji przebijał pod tym względem konsole.
Tak wiec proszę, nie pisz, że konsole co generacje konsole radzą sobie lepiej, skoro ta generacja pokazała, że już na starcie PC dostawał ładniejsze multiplatformy jak i exy.

ma_ko - jakbym był PCtowcem z krwi i kości to bym powiedział, że masa exów :)
W tym roku np. chętnie bym pograł np. w The Night of the Rabbit (średnia ocen 74, wśród graczy 80), Deponię (tu trzeba nadrobić całą serię, ale część 3 wychodzi w tym roku), Blackguards (całkiem ciekawie się to preentuje), Ostatnio wydany Shadowrun (średnia 76, wśród graczy podobnie), Rogue Legacy (średnia 84, wśród graczy 78), CoH2 (średnia 80, wśród graczy 19 :D metacritics ostro strollowany prze rosjan :D), Van Helsinga (średnia 72 wśród graczy 85) czy choćby Grim Dawn (na którego czekam już ze 2 lata i który cholernie dobrze się zapowiada :))
Wiedz, ze to jest ułamek gier które wyszły i mają wyjść na PC.
To że rasowy trollik Pctowy będzie płakał nad grafiką mnie to wali.
Na Pc jest co grać, nie tak jak mówi masa ludzi, że nic nie wychodzi i się błaga tylko o exy.

reo - taki Starcraft 2 jest na tyle dobrze zoptymalizowany, że nie dość, że odpala u mnie na Athlonie Xp 2800+ (stary proc sprzed chyba 9 lat, bez SSE 2 i 3 itp. etc.), 1GB RAM DDR1 200mhz, GF7300GT 256MB DDR3, to jeszcze można komfortowo grać.
Problem się robi gdy ma się full armii i idzie w tango z równie liczna ekipą przeciwnika :)
Jak się szybko rozwalało przeciwnika dało się grać, ale jak mi się mecz przeciągał tonie dało się za bardzo, za duże lagi graficzne.
Ale co tam, komp który był możliwy do złożenia prawie 10 lat temu, więc można mu wybaczyć :)

27.07.2013 11:23
Meno1986
19
odpowiedz
Meno1986
178
Szkubany Myszor

@dj_sasek i tu ustrzeliłeś sedno sprawy. Każdemu grafa zwisa, ale jak co do czego przyjdzie, to przesiadka na nową konsolę, bo na starej grafa nie taka i 30 klatek na sekunde...
@reo jasne, tak jak to miało miejsce na Cellu... Wątpliwe.

27.07.2013 11:27
20
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

reo - co z tego, że ma osiem rdzeni skoro wydajność pojedynczego rdzenia jest tragicznie słaba. Budżetowe procesory Intela są wydajniejsze.

4.5 gb na grafikę to bardzo dużo

Tylko, że to 4,5gb ramu to nie jest tylko dla grafiki lol.

Poza tym 4.5 gb GDDR5.

Taa nie wiem jak to się ma do konsol, ale procesory pod podstawkę AM3 są w stanie korzystać zarówno z ddr2 jak i ddr3 i zbyt dużej róznicy nie było.

No i standardowo przez cały lifetime konsol, PC-towcy będą żebrać o konwersje eksów

Ehe a konsolowcy teraz pieprzą o tym jaka grafika jest ważna, a za rok jak już konsole będą daleko w tyle za pc będę gadać, że liczy się tylko gameplay.

27.07.2013 11:32
ma_ko
21
odpowiedz
ma_ko
61
 

Endex - odnosiłem się tu raczej do multiplatform które i tak obecnie wyglądają lepiej na PC i... własciwie tylko to, ale wystarczy orodoksyjnym fanom PC jako argument że PC zawsze górą...

Exy to inna sprawa, wiadomo że najbogatsza biblioteka jest na PC, sam często gram w indie i inne ciekawe pozycje PC-only ;) Wymieniac nie musisz bo większość (no dobra niektóre) znam cenię/będę cenić

27.07.2013 11:39
Ogame_fan
22
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Ehe a konsolowcy teraz pieprzą o tym jaka grafika jest ważna,

Znowu zmyślasz, żadni konsolowcy nie piszą że grafika jest ważna - takie głosy słychać tylko i wyłącznie u PCtowych onanistów :)

a za rok jak już konsole będą daleko w tyle za pc będę gadać, że liczy się tylko gameplay.

Bo taka jest prawda, PC-ty to ostatnio tylko platformy dla beta-testerów gier MMO i MOB.

Co z tego że PC-ty mają takie super bebechy ? Liczą się gry, zwłaszcza te ekskluzywne - których PC nie ma - oprócz wyżej wymienionych.

27.07.2013 11:43
23
odpowiedz
UbaBuba
106
Generał

@power xxl - przedewszystkim 4,5GB w PS4 nie jest na grafike, tylko na dane+grafike. Patrzac po tym ze gry na PC zjadaja 2-2,5GB RAM + 1,5GB VRAM mozna sadzic ze obecne "sredniaki" PC beda wystarczajace jezeli chodzi o pamiec.

Obecnie karty na PC maja po 2GB RAM, poczawszy od Radeona 7850, wiec to jest wystarczajaca ilosc zeby porty z konsol zaspokoic.

27.07.2013 11:49
24
odpowiedz
power xxl
49
Pretorianin

a na dane ile pojdziw 1gb moze 1,5 gb a 3 gb bedzie na grafe pozniej wiecej jak zaktualizuja os

27.07.2013 11:50
25
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

Oczywiście, że exclusivy na pc są np. Diablo 3, Starcraft 2, Company of Heroes 2 itp. problem w tym, że nie lubisz tego gatunku (tak samo jak ja z resztą), nie mniej pisanie, że exclusivów na pc nie ma to bzdura (to nie są mmo i moby).
Jest także pełno mniejszych tytułów jak np. Amnesia The Dark Descent, która zapewniła mi o wiele więcej frajdy niż nie jeden tytuł wysokobudżetowy.
Outlast który zapowiada się rewelacyjnie wychodzi za miesiąc.. Tylko na PC. Konwersja na konsole dopiero za rok.

Co do grafiki to pamiętam jak xboxowcy jarali się tym jak wygląda Gears of War.

27.07.2013 12:05
Piotr44
😁
26
odpowiedz
Piotr44
205
Generał
Wideo

Ogame_fan --> Na PCta jest mnóstwo ekskluzywnych tytułów, ale dla mnie Total War Rome II załatwią wszystkie konsolwe exy odmownie, a z modami to zapewne będzie gra na najbliższe kilka lat... nic takiego nie pojawi się na obecnej ani następnej generacji konsol natomiast praktycznie wszystkie znaczące konsolowe exy albo pojawiają się z opóźnieniem na PCtach albo są bardzo zbliżone zamienniki :-)

Oj już się nie mogę doczekać :-D
https://www.youtube.com/watch?v=kghClIVMoxE

ps. Taka ciekawostka lista 50 najbardziej obiecujących exów na PC na rok 2013 według IGN (50 a nie wszystkich)... Ciekawe kiedy PS4 dorobi się 50 exów, hmm może nawet do końca swojego życia PS4 nie będzie miał tylu co PCty w samym 2013 :-P
http://uk.ign.com/articles/2013/01/18/50-pc-exclusive-games-in-2013

27.07.2013 12:06
27
odpowiedz
tybet2
147
Generał

BTW ktoś się nie jara grafiką tylko wtedy, gdy ta grafika ssie:]
Jeśli jest śliczna to jak najbardziej należy na nią zwrócić uwagę i czerpać radość z widoków.

Gothic 3 chodził dobrze dopiero na GF7900 i podobnych kartach. Wiem, bo właśnie wtedy robiłem upgrade. Oczywiście mówię o grafie na maxa ze zmienionym cfg. Tak, zabugowana gra, że aż się człowiek dziwił.

27.07.2013 12:07
kaszanka9
28
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Ogame_fan [8] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12817852&N=1#post0-12817880

Na serio skończ już te bzdury, kiedyś tak było, teraz tak nie jest, high endowe pc już są mocniejsze od nadchodzących konsol (zresztą mid end także) i nic się nie zmieni podczas premiery, 2-3 lata buhahah, no spadłem z krzesła, crysis 3 już wygląda o wiele lepiej niż jakakolwiek gra na nowe konsole.

Znowu zmyślasz, żadni konsolowcy nie piszą że grafika jest ważna

Ależ właśnie tak jest, konsolowy fanboju, na zagranicznych forach latami pisali, że grafika nic nie znaczy, a jak ktoś wspomniał o grafice na pc to już go krytykowali, a co teraz mówią, gdy ich sprzęt w końcu odpali te 1080p? A no, że nie mogą się doczekać 1080p, bo to takie zajebiste i ważne, i wszyscy hipokryci plusują, że wreszcie po latach gdzie 1080p na pc jest standardem oni też dostaną, doczekali się, haha.

I i jak chcesz się kłócić znowu o exy to ci powiem, że pc ma ich o wiele więcej niż konsole, i zarobki z gier na pc są o wiele większe także, konsole nawet nie są w stanie się do tego pułapu zbliżyć.

Co do newsa, dla mnie mocna bzdura.

Tak jak xone dają 8GB, a zabierają na system 3gb to jest jakieś nieporozumienie, na kita im tyle ramu, dodam też, że dla gier dostępne będzie tylko 6 rdzeni .

Więc nagle z konsol z 8gb ramu i 8 rdzeni, robi się 5gb i 6 rdzeni, może to i starczy, na średnią jakość, ale możecie zapomnieć o jakiekolwiek grze w 1080p z tymi samymi detalami co dana gra na pc.
Szkoda, bardzo liczyłem na ps4.

27.07.2013 12:17
29
odpowiedz
power xxl
49
Pretorianin

Może nie obrazu ale po roku gry na konsole powinny wyglądac lepiej niż crysis 3 na pc , ale po 2 latach pewnie wyjdzie crysis 4 który najlepszą grafe i bajery będzie miał na pc na ps4 będzie medium high .

27.07.2013 12:20
marcing805
30
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

Sorry Ogame, ale też pierdzielisz jak potłuczony za przeproszeniem. PC jest na chwilę obecną platformą priorytetową jeśli chodzi o gry Indie. Masz mnóstwo mniejszych rewelacyjnych produkcji jak wspomniana Amnesia i Outlast. Gadanie, że blaszak nie ma eksów jest debilizmem.
Też bardzo liczyłem na PS4. Naprawdę miałem nadzieję, że SONY zrobi konsolę przede wszystkim dla graczy. Myślę, że zkażdym kolejnym dniem do premiery nowej plejstacji będą wychodziły nowe "rewelacje". Dla mnie na zimę to raczej jakiś dobry Alienware i WiiU z uwagi na tego genialnie zapowiadającego się nowego Donkey Konga.

27.07.2013 12:23
Bezi2598
31
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

No rzeczywiście PS4 zniszczyło XO pod względem sprzętu.

A jak pisałem, że obie konsole będą podobne to mnie wyśmiali.

27.07.2013 12:23
32
odpowiedz
Tyugar
19
Chorąży

@Lukas172 Jeśli chodzi o te mniejsze tytuły to w końcu każdy ma komputer, i nawet taki stary grat uciągnie te perełki, a SC i CoH pozostaną "exami" rmna PC ( to brzmi idiotycznie bo pc'ty jakby nie było są wolną platformą i można tam robić co ci się żywnie podoba, i żeby sprzedać grę możesz wystawić ją na swojej stronie, a nie w sklepie producenta. Po za tym, strategie na padzie byłyby co najmniej idiotyczne.

Jeśli gry Naughty Dog i Quantic Dream ( Beyond to po prostu next-gen) na „marnych” 512mb RAM’u robią gry które graficznie są bardzo ładnie na 7 letniej konsoli to spokojnie na tych 4 czy 5 GB będą znów czynić cuda. Na tweeterze zaćwierkało paru developerów Naughty Dog którzy zabrali głos w tej sprawie. M.in pan Bellomy lekko wyśmiał niektóre osoby które zabrały zdanie wobec tej sprawy, „There are not enough palms to face.”

Widzieliście. The Dark Sorcerer? ma jakaś gra tak piękne postacie (pod względem graficznym, nie chodzi o urodę) jak w tej scence? I tak grafika to drugie skrzypce, mi bardziej zależy na rozwoju AI, bo nie pamiętam żebym ostatnio grał w grę gdzie mógłbym powiedzieć że sztuczna inteligencja ma taktykę i jest sprytna.

27.07.2013 12:34
33
odpowiedz
oskarxdd
32
Generał

[28] Blagam to powiedz mi czego oczekiwales po konsolach kosztujacych dwa tysiace? pc wartego 5k w innej obudowie z nazwa xbox/playstation? Przeciez to logiczne, ze na konsoli nigdy nie bedziesz mial takiej grafiki jak na dobrym komputerze. Te twoje zarobki to sobie wyssales z palca, chyba ze liczysz jakies hajsy z wowa i innych mmo. Prawda jest taka, ze wiekszosci gier AAA na pc sprzedaja sie jakies sladowe ilosci w porownani z konsolami. Chocby BF3, czyli nastepna czesc PCTOWEJ serii sprzedala sie na nim najgorzej, ale nikogo to nie dziwi. Nie ma sensu wymieniac innych gier bo tak jest praktycznie z kazda. Czy w ogole na PC wychodza gry AAA nie bedace mmo?

Tyugar - cala seria Halo. Nie wiem czy gralem w niedawnym czasie w jakas gre, w ktorej AI by przebijalo to z 1 czesci, czyli 2001 roku. Ale to w sumie bardziej smutne, kiepsko swiadczy o obecnych producentach gier (wszystkie czesci coda np)

27.07.2013 12:38
34
odpowiedz
MakSz2345
32
Chorąży

4,5 GB RAM, ale GDDR5, o znacznie większej przepustowości niż PC-towe GDDR3. Konkretnie rzecz biorąc, GDDR5 jest 3 razy bardziej wydajne od GDDR3. Porównam na przykładzie swojego komputera. Zawszę odpalam sobie Skype, 5-6 stron w przeglądarce, parę innych rzeczy. W każdym razie pisze mi w menadżerze zadań, że zajęło mi to w przeliczeniu z procentów (w raz z systemem) jakieś 3 GB RAM GDDR3. System PS4 zajmuje 3,5GB GDDR5, jeszcze razy 3, czyli jak gdyby 10,5 GB GDDR3. OMG. Szczególnie że PS ma lepszą architekturę. Toż to jest potwór, nie system. Na gry zostawiają więc 4,5 GB GDDR5, to razy 3 i mamy 13,5 GB GDDR3. Mój komputer nie kosztował fortuny, ale kartę graficzną ma 1,5 raza lepszą od PS4, a jak od swojego łącznego ram-u odejmę to co zajmują mi wcześniej wspomniany system z paroma programami, to mam jeszcze 13 GB wolne. Wiem że nie duża ilość osób ma 16 GB RAM i taką kartę graficzną, ale osoby które grają więcej w gry z czasem posiądą takie komputery jak ja, i szacuje że takie parametry będzie miał przeciętny PC gracza za 2-3 lata. Biorąc pod uwagę to że nawet PS4 ma dużo bardziej zwartą architekturę, to już teraz możesz zbudować komputer mocniejszy, lub porównywalny za nie ogromne pieniądze. Oczywiście, że drożej niż cena konsoli, ale PC ma więcej zastosowań, a gry są tańsze. Nawet Crysis 3 można odpalić mając 8 GB GDDR3 na ultra, a ta gra z wybitnej optymalizacji nie słynie, więc nie widzę w czym problem że SONY daje tylko 4,5 GB GDDR5 (13,5 GB GDDR3), skoro nie trzeba aż tyle by odpalić wybitnie ładne gry, choć źle zoptymalizowane, w pełnej krasie. Przez pewien czas (2-3 lata) twórcy i tak nie wykorzystają tego w stu procentach, może nie licząc samych ludzi z SONY, a potem może niech zaczną po prostu lepiej optymalizować gry? W końcu konsole mają bardziej zwartą architekturę. Tak czy siak mam wrażenie, że ta generacja konsol utrzyma się max 6 lat, ale pod koniec możemy mieć powtórkę z rozgrywki: Że za 6 lat komputer o parametrach konsol dziś nowej generacji będzie można śmiało nazwać słabym.

27.07.2013 12:59
Sebo1020
35
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Ogame_fan--> Na wstępie nie mam nic co do tego kto na czym sobie gra bo mam na to wyjebane, ale człowieku przestań pisać bzdury że gracze konsolowi nie lecą na grafikę bo gdyby było to prawdą to w najnowszych pudełkach od MS i Sony dostał byś sprzed taki sam lub nawet gorszy od swoich poprzedników, dziwi mnie także ze jakimś dziwnym trafem nie pamiętasz co wypisywali gracze konsolowi po premierze X360 i PS3 (jak to było)......PC do piachu, PC umarł, grafika w 360 i PS3 zjada każdego PC-ta na śniadanie itd. itp, a najwięcej komentarzy dotyczyło mocy PS3 i jego superowo wydajnego procka który to nawet potrafił nowotwory leczyć

MakSz2345--> Zapominasz i jednym PC nie stoi w miejscu już w 2014 roku mają pojawić się na rynku DDR4

http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_newsy/201301/PM/micron-crucial-ddr4-pamiec-ces-2013-1%281%29.png

27.07.2013 13:07
36
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

Crysis 3 można odpalić mając 8 GB GDDR3 na ultra

W obecnej chwili nie ma gry która byłaby w stanie wykorzystać 6gb ramu, a i tak posiadając 4gb różnica wynosi jakieś 3-4 klatki..

35 - dokładnie. Przecież co niektórzy do dziś twierdzą, że gry na PS3 są najładniejsze. Problem jest taki, że Uncharted 3 nie jest ładniejsze nawet od Crysis'a 1

27.07.2013 13:13
37
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

Ogame - Co z tego że PC-ty mają takie super bebechy ? Liczą się gry, zwłaszcza te ekskluzywne - których PC nie ma - oprócz wyżej wymienionych.
Dlaczego tak kłamiesz w żywe oczy?
Wyżej wymienione gry to tylko ułamek tego co wyszło i wyjdzie na Pc w tym roku O_O
Już nie wspominając o całej tej generacji.
Dalej twierdzisz, że na PC nie ma exów?
A znasz takie tytuły jak (oczywiście będę podawał gry z tej generacji): Shogun 2, Starcraft 2 (1 i 2), Diablo 3, Titan Quest plus dodatek, wszystkie części Kings Bounty, 2 gry serii Elemental (turówki), Heroes 5 i 6 plus dodatki, 2 części Anno, Warhammer 40k plus dodatki (obie części), Company of Heroes plus dodatki i cześć druga), wielgachne dodatki do WoWa, Dungeons of Dredmor, gry Daedalic czyli świetne przygodówki wysoko oceniane, cRPGi z serii Dark Eye, Cryostatis, Arma II i za jakis czas III, STALKERy, Wiesiek 1, Penubra, Aquaria, Sins of a Solar Empire plus dodatki, King Arthur 1 i 2, Eador czy jakoś tak, Torchlight 2, GW2, Supreme Commander, Newerwinter Nights 2 plus dodatki, Warlock, Cywilizacja, Crusader Kings II plus dodatki, Krater itd. etc. blablabla (to są tak na prędce wyciągnięte z pamięci gry, pisałem tą listę mniej więcej minute)
To jest cząstka exów na PC z tej generacji wiesz?
Jakbyś nie trzymał się tylko PS3 to byś te gry zauważył już dawno temu.
Aha, tak jak już kiedyś wspominałem, jestem człowiekiem który grywa na większości konsol już od lat. Po prostu je posiadam i lubię ich używać, ale nie rozumiem tych co maja jakiś sprzęt i wręcz negują zalety innego jak w tym przypadku Ty, pisząc, że nie ma exów, a jest ich po prostu kilkukrotnie więcej niż wszystkich exów z konsol stacjonarnych tej generacji.

27.07.2013 13:14
38
odpowiedz
alhaszasz
110
Generał

Przeskok technologiczny bd najmniejszy w historii

27.07.2013 13:24
39
odpowiedz
wcogram
153
Generał

@Ogame_fan

Wielu twórców zapowiedziało iż tytuły na PC będą robione pod wydajność nowych konsol. Z tym, że przy wielu tytułach twórcy się chwalą iż PC dostanie bogatsze opcje graficzne.

Wszystkie gry jak dotąd odpalane były na PC, bo nawet na nowych konsolach wyglądają gorzej niż na high-end PC.
To nie czasy PS3 i X360. Teraz na starcie konsole są do tyłu a w chwili premiery PS4 i X360 mają się pojawić nowe grafiki i procesory.

Na PC będzie trudno osiągnąć stałe 60PFS jak w przypadku konsol lecz za to będzie obraz ostry jak żyleta jeżeli twórcy na to pozwolą. Ale pewnie nadal pełno będzie rozmyć, HDR, Blooma i innego gówno, które zakryje niskiej jakości tekstury i drugi plan w produkcji. Jak to ma miejsce teraz.

27.07.2013 13:34
Ogame_fan
40
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Kaszanka9

Nie masz żadnych argumentów, PC-ty to dla developerów jakieś maksymalnie 10%. Poczytaj raporty finansowe zanim cokolwiek napiszesz. No i sam fakt że większość gier powstaje z myślą najpierw o konsolach, a później tanim kosztem robione są porty na PC.

I bez osobistych wycieczek buraczku, bo później znowu się rozpłaczesz i polecisz do Administracji - po czym dostaniesz klapsa i się zamkniesz.

A co do tej maaaasy eksów na PC - liczba 50 nie robi żadnego wrażenia, ponad połowa to prawie że flashowe popierdółki w które można zagrać na tablecie/telefonie, wiele z nich standardowo doczeka się portu na konsole (jak np WoT, Minecraft). A 90% tych eksów to gry kwadrato/pikselo podobne.

Nigdzie nie napisałem że konsole technologicznie wyprzedzają PC-ty.

PC-ty są mocniejsze od konsol, tylko co z tego skoro tak na prawdę nikt nie pisze ekskluzywnych gier które wykorzystują moc PC-tów. Konsole mają eksy wykorzystujące ich moc, a na PC-ty wychodzą kwadraty które ganiają trójkąty bo PC-ty to teraz ostoja Idie, a jak wiadomo Ci lubują się w prostych (technologicznie) projektach.

Ale PC-towcy tacy jak Kaszanka tego nie zrozumieją. Ważne są liczby które nic nie znaczą, bo tak na prawdę przed premierą PS3 były komputery mocniejsze (pod względem obliczeń) od PS4, co z tego ? skoro większość developerów ma w dupie tą moc.

Dla mnie liczą się gry, a te na PC-tach to w ogromnej większości porty z konsol.

Endex - większość z tych gier, nie doczekała się porządnej kontynuacji a twórcy poszli w jakiś sposób w stronę konsol, część z nich nawet zbankrutowała. Kiepskie przykłady.

27.07.2013 13:34
41
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

MakSz2345----> Mylisz ramy. Karty graficzne mają VRAM, który nazywamy GDDR. Jest jeszcze RAM systemowy oznaczany DDR. Do twojej wiadomości GDDR5 to zmodyfikowany DDR3, aby był zdatny do karty graficznej.
Druga sprawa:
PS4 używa GDDR5 zarówno do tekstur, antyaliasingu, ogólnie efektów graficznych, jak i do danych.
Teraz jak to działa w pc: VRAM czyli GDDR5 w karcie odpowiada za grafikę.
Za dane odpowiada normalny DDR3, używany podczas korzystania z systemu (w tym czasie GDDR5 jest nietknięty w pecetach).
Mid-endowa karta graficzna ma 1-2gb pamięci VRAM. Większość ludzi obecnie ma przynajmniej 8GB DDR3 do danych.
Idąc takim tokiem myślenia mamy więcej pamięci niż w PS4.

Podsumowując:
PS4 musi dzielić te 4,5gb ramu zarówno dla danych (DDR3 w pc) jak i grafiki (GDDR5 w pc).
Kompletnie zmyślony przykład: 2GB pójdzie na tekstury, a 2,5GB na dane. Z tej perspektywy nie wygląda już tak imponująco co? Moc przeciętnego peceta.

Trzecia sprawa:
Twój system zużywa ogromne pokłady ramu.

27.07.2013 13:37
Piotr44
👎
42
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

Tak szczerze mówiąc to od niepamiętnych czasów jeszcze tak nie było żeby konsole w dniu premiery były aż tak do tyłu w stosunku do PCtów... Można się spierać czy Xbox360, PS3 w dniu premiery były wydajniejsze niż średniej klasy PC't ale na pewno co najmniej porównywalne a teraz zarówno Xbox jak i PS4 naprawdę marniutko wyglądają :-/

27.07.2013 13:40
43
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Można sobie gadać i porównywać do PCtów, ale i tak 90% z nas tego nie ogarnie, bo to zamknięta architektura i jak zawsze w konsolach liczy się optymalizacja. Spójrzcie na GTA V, które chodzi na 256 MB RAMu na PS3 i 512 MB RAMu na X360, gdzie na PCtach będzie to minimum 2 GB RAMu z lekko poprawioną grafiką i wyższą rozdzielczością. Proporcjonalnie patrząc to PCty będą potrzebowały strasznie dużo pamięci z porównaniem do XBONE lub PS4...
No ale ja się na tym nie znam, więc głowy nie dam, że tak samo będzie się to liczyć.

27.07.2013 13:49
44
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

PC-ty to dla developerów jakieś maksymalnie 10%

Przeczytaj ostatni raport Ubisoftu - PC - 20%, PS3 - 20%, Xbox - 23%

No ale ja się na tym nie znam, więc głowy nie dam, że tak samo będzie się to liczyć.

PS3 i Xbox 360 to zupełnie inna architektura niż w PC czy nadchodzących konsolach. Teraz wszędzie będziemy mieli x86

27.07.2013 13:58
45
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Ja osobiście nigdy nie zainteresuje się nowymi konsolami, wole o stokroć nowego kompa sobie kupić, a i finansowo lepiej na tym wyjdę, bo gier za 3 stówy nie kupował. Tylko PC, konsolaki cebulaki :)

27.07.2013 13:59
dj_sasek
46
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer
Image

Chciałbym do tej dyskusji wrzucić pewien obrazek, a raczej przypomnieć o czymś co miało miejsce na E3 ---->
Bo niektórzy zapomnieli chyba.

@kaszanka9 - Ogame_fan ma ten syndrom o którym pisałem w [12] poście, zbliża się kolejna generacja konsol i już gry na PC, które mają słabą grafikę się nie liczą, bo teraz grafika ma tylko znaczenie.

27.07.2013 14:00
Ogame_fan
47
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Lukas172

czemu nadal piszesz bzdury ? Napisałem Ci w innym wątku, wraz z linkiem - w ostatnim raporcie obok PC widnieje 7% a nie Twoje wyssane z palca 20%.

27.07.2013 14:06
48
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał
27.07.2013 14:08
49
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Ogame_fan Cebulaku konsolowiaku, 20% ma, jak nie widzisz to kup sobie okulary.

27.07.2013 14:19
hardcoholic
50
odpowiedz
hardcoholic
136
Arten

Nowa generacja konsol, a config 2/3letniego PeCeta :D Ide po popcorn :p

27.07.2013 14:21
Ogame_fan
51
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Lukas

heehe, cytujesz bzdury bez zagłębienia się w temat,

20% razem z 12% zysków z gier przeglądarkowych.

Poza tym nie jest to % z całego roku tylko z pierwszego kwartału, a tak na prawdę nic na konsole w pierwszym kwartale nie wyszło za to na PC wyszedł Trails Gold, Shootmania Storm oraz Far Cry 3 i Gunslinger.

Opierajmy się na całorocznych wynikach, założe się z Tobą o jedną swoją wypłatę że po premierze AC4, SC Blacklist i WD - PCty to będzie około 6-8% :)

Rvn10 - Ty jesteś polakiem cebulakiem, którego stać albo na komputer albo na konsole, ja mam wszystko.

Zacytuje Ciebie

Niestety, konsole nie dla biednego polaka, za drogie gry.

27.07.2013 14:21
ReaLynX
52
odpowiedz
ReaLynX
34
Hejdasz

dj_sasek _> prawdą jest, że większość konsolowych gier we wczesnej fazie, na takich targach itp. pokazywana jest na PC-tach, bo jakbyś tego nie wiedział, to konsolowe produkcje też tworzy się na komputerach. Więc sam ten fakt akurat nie jest niczym nadzwyczajnym :))

27.07.2013 14:22
mario1088
😁
53
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

@MakSz2345

Co ty za dyrdymały człowieku wypisujesz??? Ty nie myl pamięci operacyjnej RAM z pamięcią graficzną. Po drugie co to za bzdurne wyliczenia 3,5GB = 10,5GB? Dane do pamięci muszą być również z czegoś wczytane, czyli z innego źródła (HDD). Tutaj komputer wygrywa SSD lub ultra SSD. Od wieeelu lat pamięci GDDR5 są na kartach graficznych i jako takie spełniają swoją funkcję dokładnie tak jak w przyszłych konsolach (Czyli operowania na danych graficznych z dużą prędkością). Jedyna różnica jej ilość. W kartach musi spowszednieć ilość powyżej 4GB żeby spokojnie docisnąć powyżej Full HD oraz ultra HD tekstury. Benchmarki bardzo często wykazują że wpływ szybkosci RAM nie jest tak znaczący dla wydajności jak sama moc obliczeniowa (czytaj - ilość tranzystorów oraz architektura procesorów). Dlatego korzyści z takiej pamięci nie zrekompensują słabych GPU i CPU konsoli (relatywnie rzecz jasna). Nawet DD3 zapewnia dostateczną szybkość w dostarczaniu danych do wyliczeń. Wąskim gardłem są nośniki masowe.

Kolejna rzecz - nie wiem czy zauważyłeś ale większość gier które mają napisane wymagania 1GB - 2GB na PC, w rzeczywistości ich proces nie przekracza 550MB. Odpowiada to dokładnie temu co jest na starych konsolach. Ewentuane różnice to kwestia indywidualnych ustawień grafiki. I dokładnie to samo satało się na konsolach - pierniczenie konsolowców że te same gry na PC potrzebują 4 razy więcej ramu. Bzdura taka sama jak powyższe wyliczenia. W kontekście owego artykułu.

27.07.2013 14:26
54
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Ogame_fan - To jest prawda, a ty jesteś cebulakiem konsolowiakiem, naprawdę szkoda mi wydawać pieniążki na taką zabawkę(konsole) powodzenia cebulaku.

27.07.2013 14:27
55
odpowiedz
Barbiruss
4
Junior

Ogame_fan w ostatnim raporcie ubisoftu było 9% dla pc (7% było w poprzednim), ale np. w innych firmach np. activision blizzard jest już więcej dla pc (1,2 mld pc, ok 1mld xbox, 0,8 mld ps3). Wszystko zależy jakie gry dany producent wydaje (ubisoft głównie wydaje gry tworzone z myślą o konsolach, choć zdarzają się wyjątki np anno)

27.07.2013 14:33
mario1088
56
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

PortalGta@

Przeczytaj mój poprzedni post. Odczytywanie wymagań z pudełka od gry (GTA V 2GB RAM) to jest kompletne nierozumieniem tematu. Powyższy artykuł dobitnie ukazuje o co chodzi. Czytajcie dzieci ze zrozumieniem.

Dla niekumatych: Jeżeli gra ma napisane na pudełku że do jej uruchomienia potrzeba komputera z pamięcią 2GB i Windows 7 (DX10 - DX11) to oznacza ni mniej ni więcej że sama działająca już gra nie może przekroczyć magicznych 500-700MB w pamięci ponieważ komputer żeby mogł wykonywać swoją funkcję (czytaj - obslugiwać usługi systemowe, programy w tle, inne procesy - multitasking). To chyba jasne i logiczne - analogia do wyżej wspomnianego 3,5GB na system w PS4. Rozumita teraz? Gdy pisze komputer z 2GB RAM to nie oznacza że gra bierze 2 GB ram tylko że tyle musi być żeby odpalić grę na systemie który wspiera wszystkie niezbędne technologie. Sama gra to często process poniżej 550MB. Najlepiej to widać na przykładzie tych samych tytułów PC - XBOX360.

27.07.2013 14:33
Ogame_fan
57
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Rvn10 powtarzasz się dzieciak.

naprawdę szkoda mi wydawać pieniążki na taką zabawkę(konsole) powodzenia cebulaku.

Za pewne szkoda Ci kasy na odtwarzacz Blu-Ray - wolisz ściągnąć BDRip i obejrzeć na komputerze - mnie stać więc nie jest mi szkoda. Dla Ciebie konsole są złe bo rodzice nie chcą Ci kupić - cytując redaktora Makułę - dla przeciętnego polaka PC jest lepszy, tak jak dla przeciętnego polaka najlepszy jest ŻUK. Dlatego że to taka maszyna do wszystkiego.

27.07.2013 15:02
dj_sasek
58
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@ReaLynX - thank you captain obvious. Tylko, że to nie było motywem przewodnim tego postu.

27.07.2013 15:16
kęsik
👍
59
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Opierajmy się na całorocznych wynikach, założe się z Tobą o jedną swoją wypłatę że po premierze AC4, SC Blacklist i WD - PCty to będzie około 6-8% :)

Orly? Zajrzałem w swoją szklaną kulę i przy Watch_Dogs ujrzałem takie liczby: PC-30%, PS4-30%, X360-20%, PS3-10%, XO-8%, WiiU-2%.

27.07.2013 15:37
60
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

Ogame - większość z tych gier, nie doczekała się porządnej kontynuacji a twórcy poszli w jakiś sposób w stronę konsol, część z nich nawet zbankrutowała. Kiepskie przykłady.
Znowu piszesz nieprawdę :)
Wyżej wymienione przeze mnie gry i historia twórców:
- Shogun 2 - twórcy dalej robią gry na PC, co więcej seria Total War jest dalej opłacalna, nawet SEGA która jest bardziej wydawcą konsolowym, nie każe im tej gry przystosować pod konsole i na nie też ja wydawać. Jest to godna kontynuacja poprzedniczki, w dodatku w przez graczy uznana za lepszą niż pierwowzór. Czyli pudło w sprawie przejścia w stronę konsol i bankructwa.
- Starcraft 2 (1 i 2), Diablo 3, WoW itp - Blizzard który nigdy nie był sztywno powiązany z PCtami, wydawali grę na PSXa, na GBA, chcieli zrobić na PS2, ale nie wyszło, ale znów będzie ich gra na konsoli. Są to też bardzo dobre kontynuacje godne marki (nie wypowiem się zaś o Diablo, bo wielu go jedzie, zaś wielu go chwali, wiec to już kwestia gustu)
- Titan Quest plus dodatek - oni poszli do piachu, ale prawdą jest, że ich gra znalazła 1mln nabywców, dlatego też to jest dziwne, że upadli. Gra nie miała kontynuacji, ale miała całkiem duży dodatek. W dodatku twórcy tej gry przygotowują teraz Grim Dawn, wiec jeśli wyjdzie, będzie to swoisty następca tej świetnej gry. Nie przeszli w stronę konsol, bo ich nowa gra wychodzi jak na razie tylko na PC. Wiec znów nie trafiłeś :)
- wszystkie części Kings Bounty - wszystkie części są rewelacyjne, długie, ładne, z pięknym udźwiękowieniem. Tutaj dodatki są dłuższe i wciągające od większości tytułów AAA. Twórcy nie zniknęli z rynku, zarabiają, w dodatku robią (albo zrobili) nową grę, znów tylko na PC, czyli kolejne pudło na temat bankructwa lub przejścia na stronę konsol.
- 2 gry serii Elemental (turówki), Sins of a Solar Empire plus dodatki - gry od Stardock, firma znana z tego, że bardzo dobrze idzie im zarabianie na grach TYLKO PCtowych. Nigdy nie wydali chyba nic na konsole, od lat wydaja i robia gry na PC, i dalej istnieją, ich gra która kosztowała tylko 1mln dolarów sprzedała się bardzo szybko w takim nakładzie, wiec pomyśl jaki mieli zysk na tym. Ta gra to chyba właśnie Sins of solar Empire. Czyli kolejne pudło.
- Heroes 5 i 6 plus dodatki - gry tej serii nigdy nie były TYLKO PCtowe, ale główna część serii jest i prawdopodobnie dalej będzie, bo nie słychać nic na temat ewentualnej konwersji tych gier na konsole, a w tej generacji aż 2 części wyszły i masę dodatków. Czyli jak wyżej, znów pudło.
- 2 części Anno - oj wielka i długa seria... tylko na PC... fakt, byłą jedna gra która wyszła na Wii i na NDS, bodaj Anno 1404, ale, edycję konsolowa robił ktos inny, no i każda edycja byłą inna, PCtowa taka jak zawsze, Wii, kolorowa stylistyka jak z Disneya itp., a z NDS gra jakby najstarsze wydane Anno. Tak wiec kolejne pudło.
- Warhammer 40k plus dodatki (obie części), Company of Heroes plus dodatki i cześć druga) - W40k miał świetną cześć pierwszą i świetna drugą, choć bardzo inną. Obie miały dobre recki. Dodatki do tych gier były ogromne, było ich wiele. Company of Heroes, obie części, maja dobre recenzje i pierwszy ma 2 dodatki, dość duże. Relic Zrobił spinoff w formie multiplatforma, po czym zrobił kolejną grę tylko na PC. Czyli kolejne pudło. Kurde, ależ Ty siedziś mylisz.
- Dungeons of Dredmor - nie wiem, ale zrobili już chyba 4 DLCki, robią nową grę... TYLKO NA PC... bankruci jak cholera, w dodatku przeszli pod szyld konsol... Kolejne pudło.
- gry Daedalic czyli świetne przygodówki wysoko oceniane - wydaja i robią gry TYLKO na PC, już od x lat, maja w tym roku w planach 3 gry. Cholera, znów tylko na PC. Ba jedna z nich nie jest już przygodówką w pięknym 2D, tylko turową strategią 3D z walkami ala Heroes, Disciples etc. Czyli kurde, kolejne pudło z Twojej strony.
- cRPGi z serii Dark Eye - Drakensangi itp. Twócy tych gier zrobili więcej, wszystko na PC, ostatnia ich gra to Drakensang Online i przez to narazie nie robią nic nowego. Czyli znowu pudło.
- Cryostasis - Ci akurat padli z tego co pamiętam, tyli pierwszy raz trafiłeś.
- Arma II i za jakis czas III - Bohemia nigdy nie był związany z PCtami, ale ich wszystkie ostatnie gry i 3 nowe które szykują są tylko na PC, czyli kolejne pudło.
- STALKERy - ostatnia gra twórców tej serii to ostatni STALKER. I to nie wina PCtowców, tylko wydawcy, każdy STALKER sprzedał się dobrze, szczególnie ostatni, w 3miesiace, mocno przebił wynik pierwszego STALKERA, który w rok, czy półtora roku po premierze miał ponad 2mln nabywców. Całą seria STALKER może mieć nawet ponad 7mln nabywców. Już nie wspominam, że seria Kozacy też była bardzo popularna na PCtach. Już ich nie ma pod nazwą GSC, ale zrobili nową ekipę o nazwie Vostok Games i ich nowa gra wychodzi znów na PC. Innymi słowy znów pudło z Twojej strony.
- Wiedźmin - CDP nie było związane z PCtami, oni chcieli jedynkę już lata temu wydać na konsole, ale tego nie zrobili, dopiero drugą część wydali, trzecia też wyjdzie jako multiplatforma, wiec o co chodzi. Jedynka sprzedała się z kolei bardzo dobrze, mały przychód który miał CDP jest tylko i wyłącznie ich winą, bo podpisali beznadziejna umowę, przez którą dostawali mały procent kasy od sprzedanej gry. Przy Wiedźminie 2 już tego kłopotu nie było, sprzedali dużo na PC i z tego co pamiętam w miarę na Xboxie i mieli czysty zysk, co spowodowało, że mogli robić kilka gier na raz. Innymi słowy, takie małe pudło z Twojej strony.
- Penubra - twórcy tej serii to Ci sami co Amnesie robią. Zrobili już 4 gry na PC i ich najnowsza też jest na to druga Amnesia, choć nie są jej producentem, tylko pomagają ekipie od Dear Easter (czy jak to tam się zwało) i znów na PC. Czyli pudło z Twojej strony.
- Aquaria - twórca niezależny, zrobili grę i wygrali nagrodę, po latach od premiery na PC, wydali też na tabletach. Dalej istnieją. Nie sądzę by byli związani z PCtami, po prostu chcieli grę zrobić i zrobili naprawdę fajną grę.
- King Arthur 1 i 2 - dobra gra z dobrą kontynuacją. Ich kolejna gra to Van Helsing który ostatnio był tak chwalony.
Kto wie co będzie następne. Czyli pudło z Twojej strony.
- Warlock, eador itp - gry które wyszły i w chwile sie ludziom spodobały, twórcy tych gier wydaja gry tylko na PC i jakoż żyją, nie bankrutują i nie przechodzą w stronę konsol. Pudło z Twojej strony.
- Torchlight II - nie tak danów news że 2mln sprzedali od premiery, jedynka sprzedała się tez dobrze, jest kontynuacją pod każdym względem lepszą od jedynki, czyli godna kontynuacja. Pudło z Twojej strony.
- GW2 - kontynuacja wielkiego MMO. Wydają na PC, zarabiają na PC, nie są bankrutami. Pudło z Twojej strony.
- Supreme Commander - ekipa która robiła gry dla THQ, zrobili 2 część Dungeon Siege i SC. Już pierwszy SC wyszedł na konsole, THQ chcieli tą grę, bo na PC ta gra się dobrze sprzedala, ponad rok trwała konwersja tej gry i wyszedł pół produkt którego nie dało się grać. SC 2 jużbył robiony tak by pasował też pod konsole, ale to nie jest wina tego, że to oni chcieli uciec w stronę konsol, tylko dlatego, że THQ chciało więcej zarobić i przez to powstał drugi pół produkt który był pod wszystkimi względami kilkukrotnie gorszy od jedynki. Wiec tu i masz racje i nie, ale to nie jest problem producenta, tylko wydawcy, wiec bardziej pudło z Twojej strony.
- Neverwinter Nights 2 - Obsidian nigdy nie był zwiazany z PCtami. Nie licząc ich doświadczenia pod banderą Black Isle, to ich pierwsza grą jako Obsidian była gra na Xboxa, potem port na PC, potem NW2 który był na PC i był pod każdym względem lepszy od jedynki (nie licząc bugów). Innymi słowy pudło z Twojej strony, bo to studia robi multiplatformy, jedyny ex jaki wydali, to ex PCtowy. Ba ich drugim exem w historii, znów będzie ex PCtowy.

Coś tam pewnie pominąłem, ale nie chce mi sie juz pisać. Niestety znów napisałem ścianę tekstu której nie będzie się nikomu chciało czytać.
Wiec podsumuje, Twoje wywody na temat tego, że ktoś tam przechodzi pod bandere konsol, bankrutuje, czy nie ma kontynuacji, to pierdoły wyssane prze Ciebie z palca.
Bo:
- większość wyzej wymienionych gier ma dobre kontynuacje, czy to normalne, czy w formie wielgachnego dodatku który mógłby być osobną grą
- nikt z wyżej wymienionych nie przeszedł pod konsole, ze 2 studia nie były co najwyżej związane z PC, tylko są wolnymi strzelcami i robią na co popadnie
- był tylko jedne bankrut, czyli ludzie od Titana, zaś STALKERZY padli z powodu wydawcy, bo ich gry się sprzedawały na poziomie gier z konsol.

Coś mi się zdaje, że nawet nie przeczytałeś tytułów gier jakie napisałem i dlatego napisałeś takie głupoty.
Pisałeś, że moje przykłady nie są za dobre, ale prawda jest taka, że są bardzo dobre.PC ma wiele świetnych exów, wyżej wymienione są tego dobrym przykładem i nie pasują do Twojego stwierdzenia na temat bankructwa, zmiany platform docelowych i kontynuacji.

Tak w ogóle to Twój tok myślenia w ogóle jest dziwny. Z tego co napisałeś, można wywnioskować, że głupio jest do exów zaliczać coś bez kontynuacji. Bo co, nie ma prestiżu czy co?
To co, w takim razie mam uważać, że Heavy Rain czy nawet Last of Us mam olewać jaki przykład Exa, bo nie ma dobrej kontynuacji?

No weź, nie bądźmy śmieszni, wiele gier nie ma kontynuacji, bo po prostu nie potrzebowały, wiec nie wyskakuj mi tu z takimi tekstami O_O

20% razem z 12% zysków z gier przeglądarkowych.
Źródło poproszę, na słowo nie uwierzę.
Poza tym nie jest to % z całego roku tylko z pierwszego kwartału, a tak na prawdę nic na konsole w pierwszym kwartale nie wyszło za to na PC wyszedł Trails Gold, Shootmania Storm oraz Far Cry 3 i Gunslinger.
Po pierwsze, Gunslinger wyszedł na każdej platformie w tym samym momencie.
Po drugie, Farcry 3 wyszedł z tego co pamiętam mniej więcej w tym samym czasie co wersje konsolowe O_O
Po trzecie, jest to w miarę świeża gra, twierdzisz, ze 3 miesiące po premierze, nikt na konsoli już tego nie kupuje, a 23% z konsol, jest nabijana tylko i wyłącznie poprzez płatne DLC?
Po czwarte Trails, to pewnie chodzi o Trials Evolution? Wątpię by to się sprzedało nawet w 100k.

27.07.2013 17:50
61
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Ogame_fan - Cebulaku konsole są biedne, gorsza grafika i możliwości, ja nie gram dużo, ale już wole kupić sobie grę niż wydawać na ten sam tytuł 3 razy więcej ( tak kupuje gry dla twojej świadomości). Co do blu-ray ja wiem,że ty masz wszystko łącznie z tysiącami filmów w formacie super hiper HD, no ba nie ma innej opcji muszę ci zazdrościć :D Śmiechłem. Akurat Makuła wie co dobre i zawsze wolał PC, nie dziwi mu się jest inteligenty i wybiera lepszy sprzęt do grania.

27.07.2013 17:51
62
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Oczywiście mówię o cenach gier na PC i 3 razy droższych grach na konsole.

27.07.2013 17:55
63
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

Rvn10 - gry na konsole można kupić za 30zł jedną. Więcej, ja kupiłem 3 pierwsze części Ratchet and Clank na PS3(!) za 60zł. Każda w osobnym boxie a nie jakaś kompilacja. I nie reedycja HD gier z PS2, tylko pełnoprawne gry z PS3.

Apropo Makuły.
VonZay posiada Xboxa i jakiś czas temu np. z Quazem grywał sobie przez neta w Gearsy od PCF. Wcześniej ciupał w Halo, co więcej, zauważyłem po jego materiałach z tej gry, że bardzo ja ceni i się nie dziwię, bo to zacna seria.

Wiec tak za przeproszeniem, nie pierdziel głupot.

27.07.2013 18:00
Legion 13
64
odpowiedz
Legion 13
158
The Black Swordsman

@Endex
Dodatkowo wydawcy CoH padli między innymi przez stworzenie gry typowo konsolowej: Darksiders II.

27.07.2013 18:35
Pan Dzikus
65
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Gdy PS4 miało mieć 4GB RAM to była mowa, że system używa tylko 1GB. Dlaczego tak spierniczyli system operacyjny PS4, że teraz potrzebuje aż 3,5 GB RAM?

27.07.2013 18:45
X@Vier455
😈
66
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

Jaga21 Ty niegrzeczny. Jak na konsoli napiszesz grę to wtedy pogadamy. Gdyby nie PC to byś grał w gry planszowe.

Rvn10 ceny są bardzo porównywalne (wiem bo sam sprzedaje). Tylko taki EMPIK i inne badziewia bierze sobie 40 % marży więc obwiniaj ich. Z moich źródeł: Far Cry 3 np. PC-89zł a na konsole 109zł no porażka AŻ 20zł różnicy ;)

27.07.2013 19:08
😁
67
odpowiedz
Tyugar
19
Chorąży

Nie no PC't dla niektórych się bardziej opłaca bo niektórzy ściągają gry z internetu bo zapłacili w końcu za neta to im się należ.

27.07.2013 19:19
68
odpowiedz
UbaBuba
106
Generał

@power xxl - skoro wspolczesne gry biora na dane 2 do 3,5GB RAM to nie zostaje tak duzo na grafike. Pamietaj ze im grafika lepsza, tym danych wiecej musi siedziec w ram zeby procesor mogl przerobic geometrie i fizyke, i po tej "orbobce" dane przerabia GPU.

Pozatym taki Radeon 7950 z 3GB VRAM ostatnio byl w promocji za nieco ponad 900zl.

Serio, zapewniam ze gry nie beda braly wiecej niz 2GB VRAM, nawet jesli to te pozostale dane ktore sie nie zmieszcza, beda streamowane do pamieci. Nic to nie zmieni w kwesti wydajnosci przy obecnym rozwinietym API Open GL i DirectX.

Na prawde nie wiem dlaczego tak sie uczepili niektorzy tej pamieci - to nic nie znaczy, co najwyzej to ze konsole dorownaja obecnym sredniakom. Dzis standardem jest 8GB i wiecej, nie wazne czy DDR3 czy GDDR5, bo DDR3 moga stanowic (i stanowia) bufor dla GDDR5 zeby nie tracic na plynnosci gry. Wiec to czy mamy 8GB GDDR5 czy 2 nie wiele zmieni, a dla osob chcacych spac spokojnie zawsze sa karty z 3GB (Radeony z 384bitowa szyna) i 4GB (niektore tansze konstrukcje Geforce ponizej 1000zl)

Pozatym jezeli bedzie zapotrzebowanie na duza ilosc pamieci VRAM (znam sie troche na rzeczy i gwarantuje ze w ciagu 2-3 lat nie bedzie) to producenci w standardzie beda montowac zamiast 2, to 4GB, przy cenie o 30zl wiecej.

27.07.2013 22:19
😁
69
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

@Rvn10
Po pierwsze polecam zaopatrzenie się w pewną maść.
Po drugie powiedziałeś: "Ogame_fan - Cebulaku konsole są biedne, gorsza grafika i możliwości, ja nie gram dużo, ale już wole kupić sobie grę niż wydawać na ten sam tytuł 3 razy więcej" - mam rozumieć, że cebulak to człowiek bogaty, a może używasz tego słowa tylko ze względu na rym? o.O
Po trzecie, ktoś ironicznie już wcześniej napisał, że PCtowiec, to chyba taka nazwa upośledzenia umysłowego, które nie pozwala na kupno konsoli i odwrotnie, jeśli chodzi o konsolowca. Ty potwierdzasz tę tezę. Myślisz, że jak ktoś ma konsolę, to komputera na oczy nie widział i pojęcie grania na PC jest mu zupełnie obce?

27.07.2013 22:21
70
odpowiedz
Malaga
135
ma laga

co to kogo obchodzi, że PC'ty już dawno wyprzedziły konsole następnej generacji pod względem graficznym skoro i tak na te platformy pojawiają sie najlepsze tytuły

27.07.2013 22:36
😈
71
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Po co się znowu kłócicie; tak czy inaczej dobry temat:]
<frytki i zaczyna>
Przecież na końcu i tak najwięcej robi to, kto ma jakiego skilla w multi i właśnie takie coś sprawia (mi) największą frajdę:-D
(Singiel rządzi się innymi prawami i tam już jest o wiele więcej do napisania, ponieważ każdy gra w trochę odmienny sposób)

27.07.2013 23:24
Lothers
72
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Biorę Playa 4, to pewne. Czekam na PES15 i GT7.

28.07.2013 09:41
mario1088
73
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

@Jaga21 2013-07-27 - 18:40 napisał: "Czy zawsze muszą być te wojenki każdy rozgarnięty gracz wie że konsole są najlepsze koniec kropka tu nie ma co dyskutować." .

Najlepsze w czym?

28.07.2013 10:19
😈
74
odpowiedz
sir Qverty
9
Generał

kąsole śmierdzo

28.07.2013 10:43
75
odpowiedz
MakSz2345
32
Chorąży

Tak czy siak, skoro już teraz mamy na świecie lepsze PC-ty, to konsole na starcie są w tyle. I mniejsza z tym o ile. Ze 3 lata będą się bronić exclusivami, potem będzie coraz gorzej. Szkoda mi na nie pieniędzy, szczególnie że gry kosztują po nawet 300zł. Stać mnie na taki wydatek, ale te pieniądze można lepiej zagospodarować. Konsole są dla tych, których nie stać na drogie PC, a grają w nie dużą ilość gier. Bo wiele jest osób które kupią konsolę, a potem ze 2-3 gry w roku. Pozostali konsolowcy to fani konkretniej serii gier. Ja pozostaję na swoim PC.

28.07.2013 10:49
😁
76
odpowiedz
Child of Pain
179
Legend
Image

Przybyłem, możecie paść i całować palce łaskawemu avatarowi PC.

Na wszystkim sa fajne gry, do cholery grajcie na czym chcecie, na czym wam wygodniej.

28.07.2013 10:56
mario1088
😁
77
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

CO nie zmienia faktu że konsolowcy nie znają się na sprzęcie i piep....ą 3 po 3.

28.07.2013 12:52
Rozetko
👍
78
odpowiedz
Rozetko
22
Chorąży

Jebać konsolowce!

28.07.2013 13:03
79
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Ja zakończę ten spór. Prostym przykładem. Na konsolach nowej generacji BF4 ma chodzić w 60fps, ale w 720p.
Wymagania BF4 mają być ciut wyższe niż BF3. Teraz przykład: na radeonie 7770 (lub na karcie o podobnej mocy) można mieć stałe 60fps w 720p w BF3. Konsola=średniak. I nie kłóćcie się ze mną, że tak nie jest, bo to chyba producenci gier wiedzą najlepiej o mocy konsol.

28.07.2013 13:36
80
odpowiedz
DonOskar
8
Legionista

Nie dbam o to, chce płynnie grać w najnowsze gry, exclusivy takie jak Destiny czy The Division, Halo czy Killzone, bez bólu zębów czy mi pójdzie czy nie, nie chce problemów z konfigurowaniem i instalowaniem oraz przypisywaniem ich do konta (kupując po odpowiednim czasie grę na konsole i odsprzedając można na tym taniej wyjść niż przy pc, trust me!), chce raz kupić platformę i mieć przez 5 lat spokój z zastanawianiem się nad różnicami w taktowaniu procesorów i kart graficznych, krótko mówiąc chce komfortowo grać, a nie jak jaskiniowiec dłubać w moim blaszaku zastanawiając się co jest nie tak, finalnie chce też być traktowany z szacunkiem i dostawać gry zoptymalizowane bez czekania i bez konieczności zdawania się na łaskę moderatorów naprawiających szajsowate porty robione w 5 min na kolanie. Nie przeszkadza mi zatem cyferka stojąca przy napisie RAM, konsole to wszystko oferują, więc perspektywa najbliższych 5 lat z PS4 jest perspektywą dobrą. Jeśli jednak przez kolejne 5 lat nie będzie nowej generacji, to pewnie kupie sobie lapka żeby ponadrabiać zaległości w Starcraftach i cywilizacjach czy jakichś indykach, tak jak to teraz robię. Myślę że to jest uczciwy plan i guzik mnie obchodzi jak do tego ma się masa technicznych parametrów.

28.07.2013 13:39
81
odpowiedz
DonOskar
8
Legionista

moderatorów -> modderów ofc, kontrola językowa pod ppm mnie pokonała

28.07.2013 14:32
mario1088
82
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

DonOskar@ I to jest właściwy pogląd osoby która chce mieć konsole. Nie interesują cie technikalia i tyle. Chcesz grac i konsola ci to oferuje. Więc niech inni konsolowcy biorą z ciebie przykład i nie wypowiadają się na tematy techniczne mając o nich blade pojęcie lub żadne. ;-)

28.07.2013 15:23
83
odpowiedz
Murabura
161
Generał

nagrywanie video w tle, opcje spolecznosciowe, mozliwosc przelaczania sie miedzy zadaniami itp itd - to wszystko zzera RAM tylko dziw bierze ze az tyle. co jest takiego magicznego w OS PS4 ze potrzebuje tyle ramu? byc moze aktualizacje beda zmniejszaly jego zasobozernosc ale na starcie wyglada to slabo.

28.07.2013 15:49
84
odpowiedz
zanonimizowany933971
0
Chorąży

Skoro pozwoli wykorzystać 4,5 GB to na cholere wsadzają tam 8GB? Bezsens jak dla mnie. Po 2 i co to ma być niby lepsze od PC? No to Sony pojechało po bandzie, nie ma co.

[77] Ja nie rozumiem kłótni ludzi każdy gra na czym chce, mi się wygodniej gra na PC i co zmuszą mnie konsolowcy do przesiadki na konsole? Who cares na czym ja gram.

[80] I co to niby ukazuje że konsola niby lepsza czy jak bo nie rozumiem za bardzo? GTX 670 i mam 100 fpsów na ultra w BF 3, więc BF 4 będzie gdzie 70-80 oscylowało F HD . A a konsoli HD ready i 60 fpsów? Jeśli to next geny to tyle fpsów powinno mieć w full hd a nie hd ready.

28.07.2013 16:09
85
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Lei_Shen [ gry online level: 0 - Legionista ]
Skoro pozwoli wykorzystać 4,5 GB to na cholere wsadzają tam 8GB? Bezsens jak dla mnie.

Wsadzaja po to tyle, zeby system mogl korzystac z pozostalej czesci. Ale skoro to dla Ciebie bezsens jest to z czym do ludzi...

28.07.2013 16:37
Amadeusz ^^
👍
86
odpowiedz
Amadeusz ^^
200
of the Abyss

Forum jak widzę dąży w dobrym kierunku, news o specyfikacji technicznej nowej konsoli, a w komentarzach oczywiście wojenka masturbatorów graficznych i innych ekspertów którzy uwielbiają wmawiać ludziom co jest lepsze i na czym kto powinien grać, ponadto mają mnóstwo do powiedzenia na temat o którym nie mają zielonego pojęcia.

Dziękuję jasnowidzom za ujawnienie jak dokładnie będą wyglądały i działały gry na konsoli która nie ujrzała jeszcze światła dziennego i tak naprawdę nie wiadomo czego możemy oczekiwać. Przypominam tylko, że skoro GPU porównywalne do 7800GTX jest w stanie wygenerować grafikę na poziomie The Last of Us czy Killzone 3, odpowiednik HD7950 zapowiada się bardzo optymistycznie.

Chyba czas na dobre przenieść się na Neogaf, niebawem dobije setka postów a takich z sensem (bez jadu i na temat) jest może kilka - naprawdę przykro się na to patrzy.

PS. Piona dla tych którzy potrafią po prostu czerpać radość z grania.

28.07.2013 17:03
Bart2233
😁
87
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

<--Masturbatorów graficznych.

Konsole jak konsole, o tyle dobrze że w tej generacji obie są do siebie bardzo podobne co znacząco ułatwi pisanie gier na nie. Zastanawia mnie tylko czy AMD wykorzysta ten fakt i ich nowe CPU przewyższą w kwestii wydajności "gejmingowej" Intele.

28.07.2013 20:51
😁
88
odpowiedz
zanonimizowany769698
15
Centurion
Image

Oczywiście Glorious PC Master Race musi jak zwykle udowodnić swoją wyższość nad konsolami.
Nie ważne ile Ram wykorzystują nowe konsole ważne jest jakie gry będą oferować i jak dalej będą się na nich pojawiać takie hity jak The Last of US to konsole będą mieć przewagę nad PC.

Konsole rządzą rynkiem gier, koniec dyskusji.

28.07.2013 20:57
emil kuroń
89
odpowiedz
emil kuroń
68
Image

świetnie się je popcorn i czyta tą dyspute pod takimi newsami. polecam.

29.07.2013 00:20
dj_sasek
90
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Bart2233 - powiem ci szczerze, że wolałbym mieć intela niż obecne AMD w opisie. Niby proc z górnej półki od AMD a ledwo zipie w 30 klatkach w ARMIE 3. Grafa daje rade a proc się krztusi. Poprzednio miałem Intela i chyba będę zmuszony wrócić do tej marki i zapowiada się zmiana proca. Dlatego też wątpię by AMD miał cokolwiek do powiedzenia nawet w nadchodzącej generacji konsol niestety. AMD już wiele razy zapowiadał, że ma rewolucje w rękawie, takie miały być Phenomy II, a co wyszło? KUPA, mówiąc językiem kolokwialnym.

@Jaga21 - to samo mogę powiedzieć, że biedni konsolowcy nie dostaną wielu mega exów na PC, ale przecież do kogoś kto wielbi tylko jedną platformę i patrzy przez pryzmat kilkunastu tylko exów na konsole to to nie trafi.

29.07.2013 08:00
NewGravedigger
91
odpowiedz
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Ja jestem tylko ciekaw po cholerę konsola ma mieć możliwość zawieszenia gry i wyjścia do systemu.

29.07.2013 08:49
mario1088
😊
92
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

Ludzie, dajcie już spokój. Ten artykuł omawia kwestie techniczne pamięci RAM konsoli a nie exclusive games! Na litość. W poprzednich postach opsałem na czym polega dyletanctwo konsolowców w kwestii oceniania wymagań gier na PC oraz jak to się ma do ich konsoli. Poprostu - KONSOLOWCY, NIE WYPOWIADAJCIE SIĘ NA TEMATY TECHNICZNE - to nie wasza działka.

29.07.2013 09:22
wysiak
😊
93
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

dj_sasek --> Oczywiscie zdajesz sobie sprawe, ze praktycznie kazdy 'konsolowiec' posiada rowniez peceta? Nie sadze, zeby przynajmniej na tym forum bylo wielu takich, ktorzy maja tylko konsole..

Za cholere nie rozumiem dlaczego niektorym ludziom sie zdaje, ze posiadanie konsoli (tzw bycie "konsolowcem") wyklucza granie w gry rowniez na pc, ze niby mozna grac TYLKO na jednym lub drugim. I dlaczego ci ludzie nie moga zrozumiec, ze sami sie ograniczaja.

29.07.2013 09:50
94
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

wysiak - tylko, że sami gracze konsolowi dają do zrozumienia tym co piszą, że nie grają.
Na tym forum jest to bardzo widoczne.

Teksty konsolowców na temat grania na PC:
- "mam już konsole wiele lat i od tego czasu nie gram na PC"

- "na PC nie ma w co grać, na konsolach są super exy, zaś na PC są gry z facebooka i MMO" - co jest straszna bzdurą, wyżej wymieniłem masę exów ale taki ogame uznał, że to nie są dobre przykłady exów, bo twórcy bankrutowali i inne gówna. To też byłą totalna bzdura, bo z ponad 50 gier jakie podałem, tylko jedni są bankrutami, a i tak robią nową grę tylko na PC... Więc powiedz mi, skoro konsolowy gracz nawet nie zna gier na PC, to jak ma grać?

- "PC nie jest do grania, tylko do pracy i do tego go wykorzystuje" - nie muszą mówić, że to też totalna bzdura.

- "nie gram na PC, bo nie chce sobie zepsuć kręgosłupa siedząc na krześle, wole leżeć na łóżku z piwem w jednym ręku, a padem w drugim i grać w mega wygodzie" - ja grywam cholernie często na konsoli i muszę przyznać, że ja tak nie potrafię. Jak ja gram w super wygodzie to zasypiam z padem w ręku. Może to wina gier i mnie nie jarają tak mocno jak innych, ale przy takim .hacku nie czułem nudy, a czułem nawet przy grach od NaughtyDog. Może gry które są jak kinowe blockbustery nie są dla mnie?

Tak wiec widzisz, sami konsolowcy twierdzą, że nie graja na PC, ale potem lubią zapomnieć to co mówili i nagle jednak grają, ale też każda gra jest nagle do dupy. Nie ważne jak dobra by była, to wielu trolli po prostu ja pojedzie, bo nie jest z konsol.
To samo zresztą robią PCboye.
Tak też śmieszna jest ta szyderczość z PCtowców o których konsolowcy mówią Master Race, skoro boye konsol jak dla mnie zachowując znacznie gorzej (mowa o botach PS3).
Wszystkie te Sony Defence Force, ośmieszanie PCtowców pisząc, że są z krajów trzeciego świata, petycje fanów ze stajni SONY o to by jakieś gry nie wychodziły na inną platformę, często jak jakaś gra stała się multiplatformem, to PSboye krzyczą na forach o zdradzie graczy. Jak nazwać takich? To już raczej oni się bardziej czują jak Master Race.

29.07.2013 10:10
mario1088
95
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

@wysiak Uzytkownicy konsol z braku wiedzy informatycznej rozsiewają bzdury na temat wymagań gier na PC. Jak można uznać za poprawną informację że np. Dead Space 2 wymaga minimum 1GB RAM kiedy na kolsoli jest 512MB i działa? Robienie z tego argumnetu od lat wałkowanego na forach - że konsola robi to samo przy nieraz 4 krotnie mniejszej pamieci. To nie prawda - Dead Space 2 nie przekracza u mnie 500 MB podczas działania, reszte bierze system (Przy windows 7 to oczywiste ze chodzi minim 2GB RAM). Tak jak na PS4 3.5GB.

29.07.2013 10:26
wysiak
96
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Endex --> Coz, i jednym i drugim fanatykom pozostaje tylko wspolczuc:)

mario --> Te 'bzdury' nie sa rozsiewane przez 'konsolowcow', tylko przez producenta gry, to oficjalna informacja odnosnie wymagan sprzetowych tej gry. No i nie jest to bzdura, bo sam napisales ile ci gra zajmuje pamieci - w wymaganiach pc podaje sie ilosc konieczna do uruchomienia gry na komputerze, jesli twierdzisz, ze "minimum 1 GB" to "bzdura", to znaczyloby, ze uwazasz, ze na kompie z 512MB ta gra by ruszyla?

29.07.2013 10:38
mario1088
97
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

@wysiak. Jeżeli przeczytasz moje poprzednie posty toi zrozumiesz o czym piszę (bzdury = interpretacja ofilanych wymagań gry do jej uruchomienia). Na 512MB RAM w kompie nie ruszy, ale konsolowcy przerabiają oficjalne wymagania gry (ktore zawierają system operacyjny + niezbędne technologie + grę) na to że z braku optymalizacji gra potrzebuje przykładowych 2GB dla siebie (kiedy na konsoli XBOX jest 512 i chodzi). Jest to nie prawda. A idealnym na to dowodem jest oficjalna iknformacja dla PS4 o 4,5GB RAM. Analogia do układu Win + gra. Nie gra wymaga 2GB RAM, ale żeby ją uruchomić na Windows 7 trzeba mieć komputer z taką ilością pamięci. Nie wiem czy to co piszę jest jasne, ale jestem pewny że absolutnie logiczne. Na konsolach poprzedniej genracji system operacyjny to jakieś 50MB i nie pozwala on na nic innego podczas dzialania gry jak jej obsługę.

29.07.2013 11:31
Irek22
📄
98
odpowiedz
Irek22
154
Legend

power xxl [4]
4.5 gb na grafikę to bardzo dużo , karty w pc średnio mają po 1,2 gb

Nie podniecaj się bo tu chodzi o zwykłą pamięć RAM a nie grafikę. To są dwa różne podzespoły!
8GB RAM gracze z najnowszymi Windowsami mają już teraz a i 16GB RAM nie jest niczym nadzwyczajnym.

29.07.2013 13:10
99
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

Kiedy ludzie się nauczą, że nie można porównywać podzespołów konsol i PC?
Konsole to zamknięta architektura, zupełnie inne wykorzystanie zasobów i możliwość dużo większej optymalizacji. PCty oferują za to dużo większą swobodę w doborze komponentów, ale kosztem milionów konfiguracji do których program/gra musi być dostosowana. Coś za coś.

29.07.2013 13:25
mario1088
100
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

@cyniczny Tylko że obecna generacja konsol to custom PC, a różnice o których piszesz (Konsole - Windows) to maksymalnie paręnaście procent. Do zniwelowania 'kilkoma tranzystorami' w chipie. A slynna Optymalizacja to proces redukcji danych w jednym momencie wyświetlanych na ekranie (czyt. redukcja detali). Kwestią dyskusyjna jest czy efekt owej redukcji są widoczne dla przeciętnego gracza.

29.07.2013 13:42
101
odpowiedz
power xxl
49
Pretorianin

konsola ma wspoldzielony ram na grafe i reszte wiec moge sie podniecac bo to od tworocow zalezec bedzie co na co pojdzie.

29.07.2013 14:43
102
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

@mario1088
Nie masz pojęcia o czym piszesz i do tego używasz jakichś z dupy wziętych procentów.
To czy konsola to custom PC czy nie, nie ma najmniejszego znaczenia. To wciąż jest ZAMKNIĘTY system, jeden i ten sam zawsze i wszędzie. Konfiguracji PCtów sa pierdyliardy. Z jednej konfiguracji dużo łatwiej wycisnąć maksimum możliwości, niż pisząc kod pod tysiące różnych systemów na których program musi tak samo działać.

To dlatego im dłużej konsola jest na rynku tym lepsze rzeczy deweloperzy są w stanie z niej wycisnąć, a jedyną droga dla PC by dotrzymać kroku jest dokupienie nowej grafiki czy więcej RAM. PCty muszą mieć nadwyżkę mocy, żeby wyświetlić to samo co zamknięty system w postaci konsoli.

Dlatego też porównania bebechów są zwyczajnie głupie, to są dwa różne światy.

29.07.2013 14:55
mario1088
👎
103
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

Cyniczny Rewolwerowiec@

Kolego Rewolwerowiec. Uzasadnij swoją wypowiedź. Narazie posługujesz się od lat stosowaną demagogią (i dyletanctwem) konsolowców. Zatem nie traktuję ciebie jako partnera do poważnej dyskusji - póki co.
Uzasadnieniem moich kilkunastu procent to wzięta grubą krechą sfera w której odbywa się realizacja zadań podsystemow API jakimi są OpenGL czy DX, czy Windows jako kompeksowy system operacyjny. Je uważam za głowny hamulec pomiedzy realizacją zadań. Jeżeli w praktyce są one mniejsze to i tak nie ma to znaczenia w kotekście dopakowania szybszych podzespołów. Druga sprawa - w praktyce mamy tutaj jedną architekturę CPU (x86) tak więc zapomnij o tym że developerzy optymalizują cokolwiek pod konkretny sprzęt. Jedyne wyjątki są z marketigowego punktu widzenia promowane w mediach (BF4). Dzisiaj tworzenie softu to sprawa szeroko pojętej abstrakcji pomiędzy softem a sprzętem - dotyczy to również konsol. Silniki są multiplatformowe. Jeżeli nie wiesz o czym mówie, spadaj dyskutować gdzie indziej.

29.07.2013 14:59
104
odpowiedz
zanonimizowany577884
45
Konsul

Patrząc na przyszłe konsole to za kilka lat wyjdzie jakiś emulator który pozwoli nam na PC odpalić wszystkie tytuły z konsol.

29.07.2013 15:25
105
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

@mario1088
Wow, znalazłeś w googlu kilka zwrotów żeby zabrzmieć mądrze! Zaklaskałbym ci ale nie chce mi się rąk podnieść.
Brzmisz mniej więcej jak Attyla z tym swoim pseudo-naukowym bełkotem.

Masz rację tylko w jednym - posługuję się od lat stosowaną. Tylko że nie demagogią, ani tym bardziej dyletanctwem, a faktami, które potwierdza każdy, kto kiedykolwiek programował na jakąkolwiek platformę. Nie jesteś w stanie zrozumieć podstawowego faktu - ani DX, ani OpenGL, ani architektura x86 nie ma tutaj najmniejszego znaczenia.

To co ma znaczenie, to zarządzanie zasobami i mocą obliczeniową.
W momencie pisania kodu na konsolę, każdy wie DOKŁADNIE co ma do dyspozycji i JAK może to wykorzystać. Na PC nie masz tego luksusu, konfiguracji są miliony i nie możesz sobie pozwolić na to by na którejś nie działało jak należy. Ileż to było przypadków że gra działała cudnie na kartach nvidii a na porównywalnych radeonach nie?

29.07.2013 16:02
mario1088
106
odpowiedz
mario1088
63
Pretorianin

Cóż, operujesz argumentami które nie mają związaku z tematem naszej dyskusji (o tym poniżej). Nie napisałem że zamknięte konstrukcje nie mają przewagi - owszem mają, ale tylko owa "zamkniętość" daje im gwaracje jakości. Jakiej? to już kwestia jakiegoś kompromisu, o czym pisałem wcześniej. Ten "Pseudo naukowy bełkot" to coś zapewne oczym nie miałeś wcześniej pojęcia (hihi, może właśnie dzięki mnie dowiedziałeś się w google co kryje się pod skrótami HAL czy API). Żeby podsumować tą żałosną polemikę, zupełnie nie potrzebną - moj występ na tym forum miał dotyczyć trywialnej kwestii - tego że większość użytkowników konsol mając blade pojęcie nt. technologii szerzy błede poglądy jakoby gry na PC wymagały klika razy więcej RAM niż na konsoli (słynne 2GB RAM przy Win7 vs Xbox360 czy PS3). Pisałem o tym wyżej. W praktyce jednak wspomniane różnice (porównując PC o podobnych parametrach co konsola) nie mają większego znaczenia bo PC się nieustannie rozwija. Do tego przykład słynnych już 3,5GB na system PS4 pokazuje w jak śmiesznym błędzie byli ci którzy śmiali się z układu Windows + Gra. Cóż. I tutaj chciałbym zaprzestać tej pomieszanej dyskusji.

30.07.2013 00:43
107
odpowiedz
zanonimizowany933971
0
Chorąży

[86] Yhy system 4,5GB? Nawet PC z skypem, firefoxem, gg, i pierdyliardem innych programów tyle nie bierze... Więc proszę cię, z czym do ludzi, ale skoro zamiast na gry by lepiej chodziły, ładniej wyglądały ok jest że prawie połowe pamięci zeżre system no to cóż...

[89] Fajnie jest mieć swój mały świat prawda w którym się zyje i wierzy w swoje wyimaginowane fantazje :D. Prawdą jest to że exów macie tylko parę i więcej gier jest multiplatformowych i to pobijających te exy z konsol ktoś kiedyś w jakimś temacie na tym forum podawał wyniki sprzedaży exów konsolowych i PC'towych, bodajże w jakimś wątku GTA V (bo jakże by w innym). Po za tym oczywiście szydzisz z ludzi chwalących PC a sam robisz to samo z konsolami, proszę Cię nie bądź hipokrytą.

[67] A wiesz że większość ludzi zarzucających innym piractwo sami masowo pobierają z internetu? Zastanów się nad tym :).

[94] Ciekawe jak twórcom skończą się pomysły na te "super exy" co nie? Ciekawe co wtedy konsolowcy zrobią :D.

Technologie PlayStation 4 pozwoli twórcom gier wykorzystać jedynie 4,5 GB pamięci RAM