Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Wysokie detale czy większy fps w grze co wolicie?

09.07.2013 13:10
1
koksu121313
0
Konsul

Wysokie detale czy większy fps w grze co wolicie?

detale ultra 30 fps
detale wysoki 60 fps
co wybieracie?

09.07.2013 13:11
2
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Wzialbym wysokie, bo roznicy i tak nie byloby widac.

09.07.2013 13:11
3
odpowiedz
zanonimizowany706326
23
Generał

detale ultra 30 fps
Sethlan <- Widzę, że z wyborem avatara nie możesz się do końca zdecydować. :P

09.07.2013 13:11
wornock
4
odpowiedz
wornock
126
FC Internazionale

60fps

09.07.2013 13:16
Mac94
5
odpowiedz
Mac94
87
Inner Peace

Zależy od gry. W jedne da się spokojnie grac na niskim FPS, w inne bez szans. Np. gry online, gdzie każda milisekunda jest ważna, tam FPS > Piękna grafika.

09.07.2013 13:16
6
odpowiedz
daro11221
86
Generał

Gdyby chodziło o detale niskie i wysokie to mógłbym się zastanawiać a tak to nie ma nad czym oczywiście, że lepiej mieć 60fps, teoretycznie 30fps to już jest płynność niestety w grze płynnie to nie wygląda, ale mają na to wpływ inne czynniki, mikro przycięcia skoki płynności itd.

09.07.2013 13:31
7
odpowiedz
zanonimizowany925983
3
Chorąży

[5]
nie prawa, nie każda milisekunda (1 sekunda = 1000 ms, mówisz, że 1 ms lub 5 ms to ogromna różnica dla ciebie?)

btw. youtube.com/watch?v=3XM-4Qavh5k (pamiętaj, że nie możesz sam upuścić sobie linijki, bo wtedy test jest oszukany, musi to zrobić inna osoba byś nie przewidział kiedy zrzuci linijkę, po prostu patrzysz się na nią i nie wiesz nic więcej).

A autor tematu powinien nauczyć się innych możliwości, kompromisu. Możesz zrobić sobie 40 FPS.

09.07.2013 13:44
Kukula
8
odpowiedz
Kukula
44
Pretorianin

60fps to dla mnie mus w strzelankach i w bijatykach.

09.07.2013 13:45
Dym14
9
odpowiedz
Dym14
109
Senator

I to, i to - po co się ograniczać? Jeżeli by trzeba wybrać to najwyższe detale gdy FPS >=30.

09.07.2013 13:46
kzwwdo
10
odpowiedz
kzwwdo
75
Generał

Po wymianie kompa mam to i to. Polecam wszystkim.

09.07.2013 13:51
11
odpowiedz
Kiss
122
Generał

Jeśli monitor ma ustawione odswiezanie na 60hz to wszystko poniżej 60fps będzie mniej lub bardziej niepłynne. Wybor oczywisty.

09.07.2013 13:56
bisfhcrew
12
odpowiedz
bisfhcrew
170
oversteer

Jeśli 30fps stałe, to wybrałbym ultra detale.

09.07.2013 14:03
Filip550
13
odpowiedz
Filip550
78
FragHunt3r

zalezy od gry

jak gram w konkurencyjne gry to wole FPS

09.07.2013 14:08
14
odpowiedz
Freeman992
103
Roger Federer

Płynność ponad wszystko, ale jeśli gra jest naprawdę dobra to nawet na błędy związane z optymalizacją jestem w stanie przymknąć oko.

09.07.2013 14:28
jasonxxx
15
odpowiedz
jasonxxx
149
Szeryf

Wzialbym wysokie, bo roznicy i tak nie byloby widac.

Bzdura. Różnica jest bardzo duża.
Dla przykładu wręcz ciężko grać w Forzę Horizon (30 fps) po uprzedniej sesji w Forza Motorsport (60 fps).

Zawsze wybieram więcej fps. Choc 60 nie jest konieczne, wystarcza mi 40-50. Jednak 30 to za mało.

09.07.2013 14:40
16
odpowiedz
zanonimizowany343226
134
Senator

Wolałbym 60FPS. Najnowsze gry wystarczająco dobrze wyglądają już na średnich detalach więc po co mi ultra.

09.07.2013 14:43
ReaLynX
😊
17
odpowiedz
ReaLynX
34
Hejdasz

30 fps to już płynna rozgrywka. Ale wiadomo, 60 jest lepsze, to zauważalna różnica (ja na to mówię "masełko" :D )
Raczej wybrałbym wysokie i 60. Lubię dobry framerate, a gra na haju potrafi pokazać już pazur. ;)

09.07.2013 14:44
18
odpowiedz
zanonimizowany777435
34
Senator

Stanson - ale jemu właśnie o to chodziło, że wziąłby wysokie kosztem tych ultra.

Sam również nie wyobrażam sobie grać na niskich fps, zwłaszcza w multiku.

09.07.2013 14:45
CyberTron
😁
19
odpowiedz
CyberTron
108
Imperator Wersalka

mnie
jest wszystko
jedno. lubie miec
ultra detale
i 15 fps
a wy jak
sadzicie

09.07.2013 14:47
adam11$13
😊
20
odpowiedz
adam11$13
118
EDGElord

Oczywiście ,że więcej FPSów nawet kosztem grafiki.

09.07.2013 14:47
21
odpowiedz
wlodzix®
113
Zapach starca

Właśnie to jest dylemat u mnie zawsze. I tak źle i tak źle.

Czy wybrać niższe detale ( rozmazane tekstury i ogólnie mało WOW gdy patrze się na widoki itp. ) ale więcej fps
Czy może większe detale ( Duże WOW ) ale za to ściny, nie stała liczba fps, spadki płynności.

09.07.2013 14:52
Pshemeck
22
odpowiedz
Pshemeck
58
Semper Invicta

Jeśli ktoś woli klatkowanie w grafice ultra, niż płynność w mid to musi mieć problem ze sobą ;)

Dużo zależy od tytułu. W shooterach online jednak fps ma większe znaczenie niż powiedzmy w singlu takiej Fify czy chociażby NFS.

09.07.2013 15:02
23
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

[15] Ja mowie o grafice w dzisiejszych czasach, a nie ilosci FPSow. Chyba mozna sie domyslic, skoro wyraznie napisalem, ze "wzialbym wysokie", a nie ultra - nieprawdaz?

09.07.2013 15:05
TinyTiger
24
odpowiedz
TinyTiger
48
Senator

Ja wolę zdecydowanie bardziej detale ultra 30fps.

09.07.2013 15:36
Haitaish
😃
25
odpowiedz
Haitaish
38
Night Hunter

wydajność > wygląd
W moim FPS'owym świecie tylko płynność się liczy.

09.07.2013 15:49
Patryx0
26
odpowiedz
Patryx0
151
Look for the Light

detale ultra 30 fps

30 FPS to już płynna gra ;p

09.07.2013 16:39
27
odpowiedz
zanonimizowany925983
3
Chorąży

Need For Speed The Run ma blokadę 30 FPS, nawet jeśli ktoś kupi kartę za 30 000 zł to będzie miał 30 FPS.
W La Noire też 30 FPS limit (ale można go obejść chyba)

09.07.2013 16:52
👍
28
odpowiedz
wawel |PL|
40
Zabijaczduchuw

Najlepiej Najniższe, by wyciągnąć najwięcej fps. 60 Fps to min. w niektórych grach.

09.07.2013 16:56
fazikjunior
😜
29
odpowiedz
fazikjunior
151
eXtreme

Zawsze jak uruchamiam jakas nowa gre to ustawiam wszystko na max, ale gdy widze, ze komp sie zaczyna mocno pocic i fps spadaja, to rezygnuje stopniowo z jakich efektow, az plynnosc bedzie dla mnie zadowalajaca.

09.07.2013 17:18
30
odpowiedz
zanonimizowany560811
101
Senator

Do grania na singlu wystarczy mi 30fps, ważne żeby nacieszyć oko ;) ale grając w fpsy online wolę mieć większą liczbę klatek, grafika schodzi na drugi plan.

09.07.2013 17:27
31
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

10-15 lat temu tryb LOW w grach był wciskany tylko żeby był. Gry na nim wyglądały często zupełnie inaczej, wręcz szkaradnie i czasem drastycznie zmieniały wrażenia z rozgrywki. Deweloperzy po prostu nie przejmowali się tym, a tryb był żeby ludzie na słabszych kompach grę odpalili.
W efekcie nie raz zaciskało się zęby i grało w 15-20 fps na medium żeby gra wyglądała w miarę normalnie ;)

Teraz wygląda to inaczej. Gry na LOW często zachowują pełną estetykę (w sensie kierunku artystycznego) w porównaniu nawet do UTLRA wymagającego nie raz komputera 10x mocniejszego.

Teraz gry FPP lepiej mieć w 60 FPS. W multiplayer granie na 30 FPS daje sporą przewagę przeciwnikom.
Należy pamiętać, że w grach, w przeciwieństwie do filmów, liczba klatek na sekundę wpływa nie tylko na płynność obrazu (estetykę), ale również na coś znacznie bardziej ważnego - responsywność.

Wszystkie gry mają opóźnienia i związane jest to z FPS. Na konsolach+TV jest najgorzej, ale na PC to również jest problem, bo opóźnienia są znacznie bardziej wyczuwalne przy myszce niż analogu pada. Gry w 60 FPS na monitorze 60hz mają minimum 40 ms opóźnienia (od reakcji gracza do wyświetlenia wyniku na ekranie). Przy 30 FPS czas ten się wydłuża (zwykle ponad 60ms), a przy 120 fps skraca.

Ludzie grający na monitorach 144hz z lightboost (działa to prawie jak CRT) mają gratis 2x lepszy skill niż normalnie i już nie chcą wracać do normalnego grania. Daje to ogromną przewagę, szczególnie w grach typu counter-strike.

Ostatnio przeprowadzono testy na normalnych ludziach: postawiono komputer z 60hz monitorem i komputer z 120hz monitorem. Odpalili tą samą grę FPP i kazali ludziom powiedzieć gdzie wolą grać. 88% osób stwierdziło, że o wiele lepiej gra się na tym drugim i że gra chodzi znacznie lepiej.

Forum: Wysokie detale czy większy fps w grze co wolicie?