Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Prośba do grafików - zmiana koloru tekstury drewna

17.06.2013 22:54
blee_991
1
blee_991
84
Generał
Image

Prośba do grafików - zmiana koloru tekstury drewna

Witam,

Czy jest ktoś w stanie zmienić kolor tej tekstury płyty OSB tak by wyglądała ona jakby była polakierowana na czarno? Próbowałem sam..ale zmiana na czarno-białe i zwiększenie kontrastu nie dają zadowalających efektów .

Chce mniej więcej uzyskać taki efekt : http://piotrstolarski.com/dane/zdjecia/1219773475_2_norm.jpg

No chyba, że ktoś ma już gotową taka teksturę czarnej OSB?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

17.06.2013 22:59
2
odpowiedz
Apocaliptiq
167
Legend
Image

-> ups. problem z uploadem

17.06.2013 23:08
blee_991
3
odpowiedz
blee_991
84
Generał

Apocaliptiq -> no właśnie uzyskałeś taki efekt jak ja. gdzie to wygląda jakby ona była pomalowana różnymi odcieniami szarości. Ja bym chciał żeby ona była całkowicie czarna ale nadal była (lekko) widoczna ta tekstura

17.06.2013 23:13
4
odpowiedz
zanonimizowany896083
3
Generał

imho to trzeba zrobić w jakimś programie 3d - np. 3d max.
Robisz nowy materiał - a teksturę ładujesz jako wzór odkształceń powierzchni, całość czarny metallic. Powinno zadziałać.

Poproś kogoś kto siedzi w 3d maxie nie powinno zająć więcej niż 5min roboty. Ja niestety nie bawię się już 3d maxem.

17.06.2013 23:17
5
odpowiedz
Zapruder
104
MAN UP
Image

W photoshopie tez da radę (jesli o to chodzi -> )

17.06.2013 23:17
Widzący
😉
6
odpowiedz
Widzący
234
Legend
Image

Tak lepiej?

17.06.2013 23:17
7
odpowiedz
Apocaliptiq
167
Legend
Image

-> efekt z tą teksturą. Dodane światło. Możesz dostosować sobie adjustami - dostosujesz tak jak Ci się podoba.

Nie o to chodzi?

17.06.2013 23:47
ProTyp
😍
8
odpowiedz
ProTyp
161
random

Chcesz mieć teksturę z napsiem "Forum Gry-Online" w lewym górnym rogu?

17.06.2013 23:48
9
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Do czego potrzebujesz tej tekstury ? Jesli nakladasz ja na siatke 3d i masz dostep do edytora materialow, to nie nakladaj tekstury diffuse , tylko speculara i opcjonalnie bump`a. Nawet bez przerabiania tekstury uzyskasz dobry efekt koncowy.

18.06.2013 00:10
blee_991
10
odpowiedz
blee_991
84
Generał

tak dokładnie, chcę uzyskać taką teksturę do wizualizacji w 3ds. Jeśli możecie mi jaśniej wytłumaczyć co i jak żeby uzyskać fajny efekt. Pracuję na vrayu.

18.06.2013 00:42
11
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
108
Senator

W slocie diffuse daj czarny kolor (1,1,1 - nie używaj 0 ani 255, nic nie jest idealnie czarne), a tą swoją mapę (pozbawioną koloru, masz mapę Color Correction do tego) daj do slotów reflection (100%), reflection glossiness (tak z 20% a sam glossiness na .85) i bump (tak z 15%). IOR na 2.5-3.0

18.06.2013 00:47
12
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Nie pamietam dokladnie jak to wygladalo w maxie, ale w material editorze zamiast wrzucac mape do slotu diffuse, wrzuc ja do slotu specular(tutaj bedziesz musial podregulowac wartosc shininnes) lub do slotu bump. Teksture mozesz przekonwertowac do wersji monochromatycznej. Do tego mozesz pobawic sie wartoscia pixeli - jasniejsze=wiekszy polysk + wieksza wypuklosc materialu.

Forum: Prośba do grafików - zmiana koloru tekstury drewna