http://pclab.pl/news53705.html
Nie dość, że we wszystkie gry grali na PC to jeszcze na takich z o wiele mocniejszą specyfikacją (najlepsze jest to, że proc i grafa od NV i Intela,a przecież w konsolach siedzi samo AMD)
Czyli pewnie na konsole nie będzie żadnych exclusivów bo wszystko da się odpalić na PC. W sumie to ta sama architektura tylko parametry inne. Ktoś napisze jakiś emulator/whatever i gitara
Xbox one to najwieksza porazka w calej historii konsol, te dawne virtual boye i inne konsole ktore niewypaliły ponieważ technologia nie przyjela się, a tutaj wszystko sie nie przyjelo.
Nie wiadomo nawet które gry były pokazane na PC, ale myślę, że nawet jeżeli wszystko ruszyłoby na PC, to po prostu ich nie wydadzą na tę platformę.
No chyba nie myśleliście, że takiego Wiedźmina 3 czy też Titanfall odpalali na śmierdzących konsolach.
Nie chodzi o exclusivy bo każda konsola to komputer. Na PC we wczesnym stadium tworzy się wszystkie gry - nawet exclusivy konsolowe.
Ten fakt pokazuje, że tak naprawdę Xbox One jest w bardzo wczesnym stadium developingu - na tyle wczesnym, że microsoft nie zaryzykował odpalenia na nim swoich gier ani pokazania go na E3.
Imho Sony wyskoczyło w lutym z PS4 i zastało microsoft z opuszczonymi spodniami. Microsoft NIE przygotowywał nowego sprzętu na ten rok.
Niewazne czy wydadza, czy nie, skoro odpalenie tego na zwyklym pececie jest tak proste, to powstanie emulatora jest kwestia paru miesiecy, jesli nie tygodni.
wysiak - powtórzę - każdą grę nawet exclusivy konsolowe tworzy się na PC-tach. Nie na konsolach. To nie ma znaczenia czy jest łatwo czy trudno wystarczy w procesie optymalizacji odwołać się kilka razy bezpośrednio do hardwaru istniejącego jedynie w konsoli i żadne hacki/cracki nie pomogą.
A jakiz to hardware istnieje w xbone, ktorego nie ma w pecetach, skoro cala ta konsola to najzwyklejszy komputer, zlozony z najzwyklejszych czesci pecetowych? Nie ma tam zadnego procesora PowerPC czy innego Cella, ktorego zemulowanie na x86 mogloby stwarzac problemy.
No chyba, ze rzeczywiscie wsadza tam jakis fizyczny klucz kodujacy, byc moze wlasnie do tego jest tez wymagane to codzienne laczenie sie z netem...:)
Luki172
Ale żeś aferę wykrył:
Z kwestii mniej formalnych: przedstawiciel Ubisoftu zdradził serwisowi GameTrailers, że najnowsze demo gry (poniżej serwujemy ponownie razem z najświeższymi screenami) było odpalone na pececie „o konfiguracji zbliżonej do PlayStation 4”.
To wszystko potwierdza jedynie fakt, że na razie nic nie wiadomo i wszystko wyjdzie w praniu i pierwszych recenzjach.
wysiak
To dawaj emulator do x360
mevico --> Sprawdz specyfikacje X360, pozniej przeczytaj moj poprzedni post, a pozniej sie ogarnij.
wysiak
x360 jest bardziej chwalony przez dev w tym sensie, że ma konfigurację zbliżoną do pc i łatwo się go programuje (tą drogę poszedł w tym roku sony) więc jeśli proste jest stworzenie emulatora do konsoli na podzespołach pc to emulator do x360 już dawno powinien powstać.
poczytaj specyfikację - istnieje.
Wystarczy że zmienią jakiś mostek pomiędzy pamięcią a prockiem i będą optymalizować programy odwołując się do tego mostka i pozamiatane.
Zresztą Wysiak mi się wydaje, że Ty trochę nie rozumiesz.
Tak teoretycznie to nie musi być NIC zmienionego. Wystarczy by konsola była 100% PC o twardo i jednoznacznie określonej specyfikacji. Czyli taka i taka karta, taki procesor i tyle i takiej pamięci. Optymalizujesz to pisząc procedury (niektóre) nie na warstwę sterowników, directx etc. tylko bezpośrednio na warstwę sprzętową i programu nie odpalisz na PC z inną konfiguracją sprzętową.
Napisz teraz program - emulator który wszystkie instrukcje w takim programie działającym exclusywnie na naszej konsoli (bo PC o zamkniętej architekturze to już konsola) który podmienia te instrukcje odnoszące sie do bezpośrednio do sprzętu na odpowiedniki korzystające ze sterowników i będziesz miał emulator.
A czy to jest łatwe? Ja sobie tego nie wyobrażam.
mevico --> Naprawde nie chce mi sie tlumaczyc na czym polega emulacja, prosilem zebys sprawdzil sobie specyfikacje x360, a ty dalej pieprzysz glupoty jakoby byl on zbudowany na podzespolach pc...
Wiosnaidzie --> Fakt, moga tak zrobic, choc skoro ma to dzialac pod windowsem, to nie wiem czy byloby to takie proste:) Ale ok, zobaczymy jak bedzie.
Jezu... Xbox one = architektura X86 (to samo co w PC), Xbox 360 = zupełnie inna..
Xbox 360 nie ba zbliżonej specyfikacji do komputerów.
luki172 - architektura nie ma żadnego znaczenia.
architektura nie ma żadnego znaczenia.
Khem, wlasnie w tym przypadku ma podstawowe znaczenie. Gry na 360, mimo ze napisane na pc, sa skompilowane pod architekture PowerPC, w zwiazku z czym pecetowy emulator musialby w locie tlumaczyc kazda instrukcje procesora na jej odpowiednik w x86. Jest to zreszta jak najbardziej wykonalne, problemem jest tylko wydajnosc. Procek pecetowy musi byc wielokrotni szybszy, zeby poradzic sobie z sama gra i z emulacja - zeby obsluzyc gre, wykorzystujaca na x360 trzy rdzenie po 3.2 GHz procesor w pececie musialby miec cholera wie ile GHz:)
Pomijajac oczywiscie obecne jak zwykle wielkie grono znafcow i zakompleksionych dzieciakow w kazdym niemalze temacie na kazdym forum w PL powiem tak - XBO przegralo walke o klienta juz teraz. PS4 zarzadzi i chwala Sony ! :).
wysiak - identycznie z innymi emulatorami, to zawsze jest tłumaczenie instrukcji odnoszących się do sprzętu na instrukcje zamienniki softwarowe które zrobią to samo przy pomocy innego hardwaru.
Sprzęt na którym się emuluje zawsze musi być sporo szybszy niż ten sprzęt emulowany - nigdy odwrotnie.
Wiosna --> No oczywiscie - tylko wlasnie w przypadku XBOne tego potrzebnego tlumaczenia bedzie duuuuzo mniej, niz w przypadku praktycznie wszystkich istniejacych konsol, wlasnie z powodu architektury, identycznej ze standardem pecetowym. Chyba, ze MS wrzuci jakies sztuczne zabezpieczenia (polaczenie z netem, np).