Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Jagged Alliance Flashback | PC

28.05.2013 23:12
1
zanonimizowany881864
21
Generał

omg shit ja pier.. na co takie gry robić shit nad shitem . Jagged alliance i taki rodzaj grafika bajkowa itp xD

30.05.2013 19:50
2
odpowiedz
Piecia_____18
148
Generał

@up Weź wracaj do Simsów gościu a klasykę turowych gier strategicznych zostaw w spokoju. Ona da sobie radę nawet bez twojego flejmu.

11.10.2013 12:35
3
odpowiedz
zanonimizowany881864
21
Generał

Zebys gral we wszystkie gry jakie istnieja a ja gralem :D To bysmy popisali :) Dla mnie dobija grafika z lola w grach do tego klasycznych jak jagged alliance 2 :P i do tego ten typ .

11.10.2013 14:27
WrednySierściuch
😐
4
odpowiedz
WrednySierściuch
106
No gods no masters!

Misteriolalista, podsumujmy:
-grałeś we wszystkie gry jakie istnieją
nie grałeś nawet we wszystkie tytuły nawiązujące do JA, nie grałeś pewnie nawet w połowę modów do JA2. Rozśmieszaj mnie bardziej kmiotku

-uważasz że grafika z cell-shadingiem jest "bajkowa" -
łaskawie obejrzyj sobie 4 screen z linka ^, ten z zaszczanym i zakrwawionym pokojem, gdzie przysmażają akumulatorem więźnia. No doprawdy - full bajkowość -.-'

-uważasz ze w LOLu jest cell-shading
-uważasz że w JA 2 jest grafika z LoL - albo może że JA:Flashback to JA 2 ? (tu nie jestem pewien o które ci chodzi)

Werdykt:
To dość smutne - ale masz krytyczny defekt mózgu - zalecam lobotomię

10.02.2014 11:24
5
odpowiedz
bon007
36
Centurion

misrteriolalista tylko kołek może z góry krytykować nie wydany jeszcze produkt

03.03.2014 21:33
6
odpowiedz
Baroni
54
Centurion

Ostatnie zdanie "Gracze otrzymali także możliwość niewielkiej kontroli nad kamerą." calkowicie popsulo mi humor, gdyz gra w JA: BiA nie bylaby taka zla gdyby nie jedna rzecz: beznadziejne sterowanie kamerą. Mam nadzieje, ze tutaj tego nie powielą.

16.05.2014 16:10
7
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator
7.5

@Baroni

Jeżeli chodzi o sterowanie kamerą to być może chodzi tylko i wyłącznie o brak możliwości dużego przybliżania.

JA:F to jedna wielka niewiadoma, wyszła alfa, oceny na steamie są pozytywne, ale nie mamy magicznej kuli żeby zobaczyć jaki będzie efekt końcowy.

JA: BIA była słabsza od JA2, ale z drugiej strony nie była to aż tak zła gra jak się powszechnie sądzi. W końcu mam na steamie przewalone na niej ok. 100h:-)

03.10.2014 19:33
8
odpowiedz
Nitro2050
100
Generał

Wymagania:

Minimum:

OS: Windows XP/Vista/7/8
Processor: Intel i5 or equivalent
Memory: 4 GB RAM
Graphics: 2 GB Dedicated Graphics Card
Hard Drive: 1 GB available space

Recommended:

OS: Windows 7
Processor: Intel i7 or equivalent
Memory: 8 GB RAM
Graphics: 2 GB Dedicated Graphics Card
Hard Drive: 1 GB available space

13.10.2014 21:26
9
odpowiedz
TomekDex
22
Legionista

Baroni w JA:BiA nie miałem najmniejszych problemów z kamerą nie pamiętam jak jak dokładnie się sterowało (a przeszedłem po raz kolejny tydzień temu) bo było to dla mnie intuicyjne.
WrednySierściuch nie masz co się produkować misteriolalista to typowy troll już samo stwierdzenie "Zebys gral we wszystkie gry jakie istnieja a ja gralem" rozbraja. Poza tym takich gier nie trzeba bronić one bronią się same. Może ostatnie JA nie miały zbyt wysokich ocen ale dla mnie i tak są jednymi z najlepszych gier jakie wychodziły w ostatnich latach .

13.10.2014 21:44
😐
10
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator

Dziś dostałem klucz, odpaliłem, pograłem i szczerze mówiąc wrażenia są raczej mizerne.

Przeszedłem sobie tutoriala i na razie się wstrzymam z graniem. Poczekam na patche i aktualizacje do premiery (a jak będzie trzeba to i znacznie dłużej).

Nie wygląda to za ciekawie, praca kamery to jakieś jaja. Przybliżenie działa w stopniu minimalnym, wrogów ukrytych w korytarzu nie widać, żeby trafić złego cześka trzeba wykonać myszą i klawiaturą jakąś niewiarygodną ekwilibrystykę. Kamera w BiA w porównaniu do Flashbacka działa jak złoto.

Jeszcze większa jest lipa z pathfindingiem. 3 typa, jeden korytarz, wskazanie jednego miejsca, a biedne miśki z ADHD biegają naokoło dwóch budynków jak potłuczeni.

W grze devsi nie zaimplementowali ani piętrowych budynków, ani modyfikacji broni. Podobno budżetu nie starczyło, no ale żeby zj****ć takie podstawowe sprawy?!

Szykuje się jeszcze biedniejsze Dżagd Alajans niż Bek in Ekszon. Nie wiem może się mylę, może trzeba dać tej grze jeszcze jedną szansę, albo pięć? Pogram po premierze to się szerzej wypowiem i ewentualnie ocenię.

14.10.2014 06:25
11
odpowiedz
zanonimizowany881864
21
Generał
7.0

Wiadomo że mizerne jakbyście grali w tyle podrób jaggeda a jest ich troche to masakra :D Każda mizerna .

14.10.2014 08:12
12
odpowiedz
zanonimizowany869910
114
Legend

Misteriolalista, ile ty masz lat? 9? 10? Nie opanowałeś jeszcze języka polskiego, co sugeruje, że wciąż chodzisz do szkoły podstawowej albo język polski nie jest twoim ojczystym. O trollingu to już nawet nie chcę wspominać.

18.10.2014 10:45
13
odpowiedz
zanonimizowany881864
21
Generał

@Ahaswer a z cb taki forumowicz że głowa mała nie jestem polakiem pisze jak byk :) A jak to jest troll to ty jesteś hipokrytą . Bo nie mogę wyrazić swojego zdania bo tobie zapewne podobały się poprzednie jaggedy które nim nie były bo były mizerne słabe w które grać się nie dało jak już to już prędzej fallout tactic był bardziej podobny do jagged alliance 2 niż te nowe badziewia . A z tego co napisałem wyżej nie ma żadnych błędów chyba że mój nauczyciel polskiego to idiota sam jesteś trollem z tego co widzę .

19.10.2014 14:26
Dead Men
14
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

gra jest tragiczna gram od 1 aktualizacji steamowej i w tej grze nie ma nic z tego co było zapowiadane na kickstarterze. Premiera za 2 dni zobacze co dadza i napisze me wrazenia rarazie to gra warta max 2 €

20.10.2014 16:00
15
odpowiedz
Eomer1985
56
Centurion
9.0

mam nadzieję,że w grze nie zapomnieli o starych dobrych postaciach jak "Lynx" czy "Shadow" albo nawet "Ivan" lub "Steroid" bez nich ta gra traci 90 proc klimatu, plus jakaś ciekawa fabuła i wiecej mi do życia nie potrzeba :)

21.10.2014 12:49
Gambrinus84
16
odpowiedz
Gambrinus84
123
GOL

Dzisiaj się za to zabieramy. Trzymam kciuki, że twórcy nie zmarnowali ostatnich tygodni, bo wersja alfa pozostawiała dużo do życzenia.

21.10.2014 13:10
17
odpowiedz
matirixos
210
BLAUGRANA

Skąd te kosmiczne wymagania sprzętowe?

21.10.2014 15:13
Dead Men
18
odpowiedz
Dead Men
173
Senator
Image
2.0

Mapa strategiczna będzie wyglądać bardzo podobnie jak w JA2. Rozmiar mapy będzie bezpośrednio skorelowany z budżetem gry (wiadomo, im większy, tym większą mapę będziemy mieli). Oddziały będą się poruszać po mapie na piechotę, lub konkretnymi środkami transportu takimi jak jeepy, ciężarówki, helikoptery, łódki i samoloty. - JEST TYLKO PIECHOTA

Całkowitą nowością będzie możliwość zarządzanie bazą. Zaczniemy z małym lądowiskiem, a następnie będziemy mogli rozbudowywać naszą bazę, gdy wejdziemy w posiadanie odpowiednich funduszy. Nowe dodatki do naszych baz, dodadzą różne poziomy opcji, które będą wspierać nasze oddziały np. fortyfikowania baz, co pomoże przy ataku nieprzyjaciela, do lądowisk dla helikoptera i rekrutowanie rusznikarza, co pozwoli wam naprawiać broń i wymyślać nowe dodatki, podnoszące efektywność broni. - NIC TAKIEGO NIE MA MIEJSCA

W zdobytych miastach i wioskach będzie możliwość tworzenia samoobrony. Niektóre budynki używane w centralnej bazie, będą mogły być zbudowane w wioskach - np. fortyfikowanie specyficznych budynków, warsztaty naprawcze i fabryki medyczne. Tak więc ważną sprawą będzie stała obroną naszej bazy. Opuszczanie bazy umożliwi przeciwnikowi jej zajęcie, pozbywając nas wsparcia jakie daje naszym oddziałom. - NIC TAKIEGO NIE MA, SAMOOBRONE MOZEMY SZKOLIĆ

Ekonomia nie będzie się już opierać na kopalniach (ich po prostu już nie będzie). Fundusze w grze będziemy zdobywać poprzez zbiór podatków ze zdobytych wiosek i miast, zyski z produkcji przedsiębiorstw i innych działalności gospodarczych, np. z fabryk, plantacji bananów, hodowli maku lekarskiego, z burdelu, czy zyski ze sprzedaży lodów z mobilnych ciężarówek. Oczywiście nie zabraknie handlarzy bronią i innych sprzedawców, u których będziemy mogli sprzedać zdobyte lub znalezione bronie i przedmioty. To w jakich stosunkach będziemy z konkretnymi frakcjami, również będzie miało znaczenie w ilości funduszy, jakie będą wpływać na nasze konto. Jeśli np. nie będziemy w dobrych relacjach z mafią, która operuje burdelami na wyspie San Hermanos, to zyski z tego interesu, będą znacząco mniejsze. - GUZIK PRAWDA SĄ KOPALNIE I TO DWIE I NA TYM SIE KOŃCZY EKONOMIA GRY

Niestety nie będzie wszystkich najemników z poprzednich części JA (listę tych, którzy najprawdopodobniej znajdą się w grze znajdziecie tutaj). Na pewno nie będzie postaci z organizacji M.E.R.C., z dodatku JA2 Unfinished Business oraz osób z JA2 Wildfire. W zamian za to, pojawi się dużo całkowicie nowych najemników. - I TO JEST PRAWDA

Portrety najemników będą w obrazie 2D, gdyż wedle autorów pozwalają na oddanie osobowości dużo bardziej niż sztampowe głowy 3D, które nigdy nie mogą mieć tyle detali co dobrze narysowany obrazek 2D. Razem ze świetnymi animacjami twarzy, spora dawka osobowości i emocji, bez najmniejszego problemu, również może być ukazana.
Charakter najemników oraz ich osobowości, absolutnie nie zostaną naruszone. To jest trzon całej serii i zostanie to podtrzymane, a przede wszystkim sympatie i antypatie wszystkich osób w agencji AIM. - WYGLADAJĄ LEPIEJ ANIŻELI TE 3D. OBRAZY 2D SĄ MARTWE NIE RUSZAJĄ USTAMI.

Nie będzie już tylko dwóch frakcji (dobrzy i źli). W grze pojawi się ich kilka (lista wszystkich znajduje się tutaj) i to od nas i naszych poczynań w grze, będzie zależało jak one się będą zachowywać, czy będą walczyć przeciwko nam, czy z nami.
Od samego początku twórcy deklarują wprowadzenie mgły wojny. Podczas wchodzenia do nieodkrytego sektora, jego większość będzie zaczerniona i odkryta dopiero, gdy zwiedzimy dany teren. - NIE MA, MGŁY TEŻ NIE MA

Zdecydowanie będzie w grze możliwość niszczenia środowiska. To bardzo istotna właściwość i sprawi, że noszenie materiałów wybuchowych będzie miało sens np. wysadzenie cienkiej ściany granatem odłamkowym, aby usunąć osłonę, za którą chowa się nieprzyjaciel, użycie C4, aby zrobić dziurę w ścianę (stworzenie alternatywnego wejścia do budynku), wycinanie dziur w siatce nożycami do cięcia, niszczenie rzeczy takich jak radia, generatory prądy, samochody, tak aby uniemożliwić przeciwnikowi użycie ich itp. - ŻART NISZCZĄ SIE TYLKO SKRZYNKI

Nie zabraknie również podstawowej opcji, z jakiej słynie cała seria JA, czyli modyfikacji broni. W zależności od postępów w grze oraz funduszy na rozbudowę bazy, będziemy mogli tworzyć nowe wersje broni z przeróżnymi do nich dodatkami np. tłumik, celownik laserowy, celownik snajperski, dwójnóg, podwieszany granatnik i inne podobne. - ZERO MODYFIKACJI NIC TAKIEGO NIE MA

Co do możliwości modyfikowania samej gry, to deweloperzy uzależniają to, od ilości funduszy jakie zbiorą plus kwota za sprzedaż gotowej gry. Licencja na stworzenie narzędzi do modyfikowania gry, nie ma tutaj znaczenia, w tym wypadku liczą się tylko pieniądze, za które będzie można stworzyć niezależne narzędzia dla fanów i moderów. Gdy sytuacja finansowa pozwoli, to dostaniemy każdy program, który umożliwi zmianę konfiguracji całej gry, od edytora mapy, poprzez tworzenie nowych misji, a na dodawaniu i zmienianiu statystyk nowych broni kończąc. - SĄ NARZEDZIA DO MODYFIKACJI

Na koniec chcielibyśmy od razu poinformować, że twórcy absolutnie nie zamierzają popełniać błędów z gry JA Back in Action i od razu na 100% deklarują, że w JA Flashback pojawi się personifikacja naszej osoby w grze, czyli I.M.P. - NARAZIE JABIA ZJADA TO ♥♥♥♥♥♥ NA ŚNIADANIE

Z 10 punktów jakie wymieniłem i co obiecali twórcy to są 2 i to tylko w połowie po 0.5 i jeden że są narzędzia czyli słabo 2/10. Jak bedzie na wyprzedarzy -90 % czyli cenowo za 2 € mozna kupić tak to omijać szerokim łukiem

@Eomer1985 NIE MA STEROIDA
@Gambrinus84 zero różnic pomiędzy alfą a wersją finalna

21.10.2014 15:18
19
odpowiedz
zanonimizowany869910
114
Legend

Jeszcze nie natknąłem się na pozytywną opinię o tej grze. Może ktoś będzie pierwszy?

21.10.2014 15:21
Dead Men
20
odpowiedz
Dead Men
173
Senator
Image

Tu macie mapę przejście gry zajmuje niecałe 10 godz

21.10.2014 15:22
Dead Men
21
odpowiedz
Dead Men
173
Senator
Image

A tu screen z gry Ai głupie jest jak but jedynie walka daje ciut frajdy ale dupy nie urywa BIA zjada to na śniadanie

21.10.2014 15:27
k8vt800
22
odpowiedz
k8vt800
100
Pretorianin

"Skąd te kosmiczne wymagania sprzętowe?"
Patrząc po screenach wygląda jak Unity - żrące zasoby badziewie, z którego korzysta większość indie developerów, większość nie potrafi zoptymalizować kodu. Wiem, bo mam sporo gier Early Access.

21.10.2014 15:34
Dead Men
23
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

@k8vt800 to jest UNITY ale wymagania są z dupy u mnie działa na przedostatnim poziomem wyglądu na 6 letnim kompie

21.10.2014 20:07
oliee0
😜
24
odpowiedz
oliee0
10
Legionista

Jagged Alliance jest serią, która jest przykładem, że w grze grafika nie jest ważna... JA2 z '99 przebija wszystkie Jagged Alliancy, które wyszła po niej.

21.10.2014 20:27
25
odpowiedz
zanonimizowany869910
114
Legend

Przy czym Jagged Alliance: Back in Action (i dodatek Crossfire) to inna kategoria, bo nie jest to turówka taktyczna. Pozostałe gry z tej serii trzymają się ram gatunkowych, również Jagged Alliance Online.

21.10.2014 22:36
26
odpowiedz
Durex1986
13
Legionista
2.5

Oj słabiutko :( Dałem szanse, ale po 60 minutach gra wyleciała z HD.

21.10.2014 22:38
27
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

2,5gb tylko już jest ale pogram jutro.

21.10.2014 22:45
Dead Men
28
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

@MarcoV86 lepiej nie graj. Nawet w tej wersji gry nie można sprzedać lootu może dodadza w łatce... Bez komentarza

21.10.2014 23:19
29
odpowiedz
Piecia_____18
148
Generał

Ta gra ma jakiegoś pecha co do kontynuacji w ostatnich latach (pomijając świetną część drugą). Ale z tego co czytam po Waszych komentarzach to chyba będzie crap i ostatnia część z serii Jagged Alliance jaka kiedykolwiek powstanie = nikt nie podejmie się stworzenia dalszych części serii. Smutne :(

22.10.2014 10:23
Gambrinus84
30
odpowiedz
Gambrinus84
123
GOL

O mamo. Momentami ta gra chodzi mi w 9-11 klatkach :D Na GTX 660 i x4 965 BE.

Interfejs, SI, pathfindind, optymalizacja, rozwój postaci - wszystko to na minus.

22.10.2014 13:29
31
odpowiedz
Nitro2050
100
Generał

Wymagania sprzętowe:

Minimum:

OS: Windows 7
Processor: Intel i3 or AMD equivalent
Memory: 4 GB RAM
Graphics: Intel 4400 / AMD HD 6670
Hard Drive: 5 GB available space

Recommended:

OS: Windows 7 or Windows 8/8.1
Processor: Intel i5 or AMD equivalent
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia GeFirce 600 series or AMD equivalent
Hard Drive: 5 MB available space

22.10.2014 17:02
32
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator

@Ahaswer [25]

To prawda, BiA używa trybu aktywnej pauzy, tylko ma to znaczenie niewielkie. To nadal gra z tej samej szafy i z tej samej półki z oryginalne tytuły z tej serii. Najważniejsze że system działał w miarę dobrze i walka przebiegała dzięki niemu całkiem przyjemnie (tak samo jest zresztą z UFO: Aftershock, albo Afterlight). Tak więc dla mnie to kategoria identyczna, chyba że będziemy wchodzić w szczegóły i zastanawiać się jak dany tytuł otagować (czyli nie taktyczna turówka, ale gra taktyczna z aktywną pauzą, wszystko inne pozostaje z grubsza przecież takie samo).

@Piecia_____18

Mogę liczyć tylko na to, że za nową odsłonę JA będzie odpowiedzialne studio pokroju Firaxis - z umiejętnościami, wizją, mocą przerobową i kasą. Może minąć i 10 lat, nie szkodzi, poczekam. Jagged Alliance to marka niemal tak sławna jak UFO, nie widzę więc powodu by w końcu nie powstało coś co będzie mądrze i rzetelnie odwoływać się do swoich najlepszych poprzedników.

---

Nie chcę mi się wymieniać wad Flashbacka, jest ich tak dużo że tylko się wk*****ę przy robieniu takiej listy. Jedną z niewielu rzeczy która jest w miarę ok to grafika. Jest w sumie przyjemna dla oka (choć raczej mało przejrzysta), ale jakoś zupełnie nie przekłada się to na klimat i atmosferę pierwszych Dżagdów (za to przykłada się do spadku fpsów i grzania kompa). To problem chyba wszystkich tych tytułów, nawet BiA nie udało się jej odwzorować w stopniu choćby zadowalającym. Nie jestem zwolennikiem remake'ów w stylu retro z grafiką 2D, ale być może stylizowany, lekki pixelart wyszedłby tej grze na dobre. Z drugiej strony Firaxis jakoś sztuka wydania klasyka w nowoczesnej oprawie graficznej się udała i nie można oskarżyć XCOMa o brak klimatu...

Jeszcze jedna-dwie spartolone gry z tej serii i Jagged Alliance będzie mógł dołączyć do panteonu najbardziej niefartownych gier w historii komputerowej rozgrywki.

22.10.2014 20:11
33
3
odpowiedz
zanonimizowany869910
114
Legend

Lemur - cóż, dla mnie turówka taktyczna to turówka taktyczna. Albo mieścimy się w ramach tego gatunku, albo nie. Mówienie, że to żadna różnica jest co najmniej osobliwe. Ja nie mam nic do gier z aktywną pauzą, wręcz lubię takie gry, ale skoro nie są turówkami, to nie są turówkami. Są czymś innym i do rodziny gier turowych się w żaden cholerny sposób nie zaliczają.

22.10.2014 21:31
34
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator
Image

No to może inaczej, jasne że taktyczna turówka, to taktyczna turówka, a gra taktyczna z aktywną pauzą, to taktyczna gra z aktywną pauzą.

Chodzi tylko o to że zasugerowałeś (przynajmniej tak to zrozumiałem), że BiA należy do kompletnie innego rodzaju gry niż JA. Różni je przecież tylko i wyłącznie system walki, wszystko pozostałe jest z grubsza takie samo i z powodzeniem można obie umieścić pod tagiem: "squad based, tactical combat, mercs ". Podobnie zresztą jak Silent Storm, Brygada E-5, czy 7.62, które mimo innego systemu walki zaliczają się do gier których mianownikiem jest Jagged Alliance. Analogicznie jest z większością gier UFO-podobnych, wszystkie one mimo pewnych różnic zaliczają się do tego samego drzewka (taktyczna rozgrywka w niewielkiej skali i zarządzanie na mapie strategicznej w skali dużo większej).

Wszystko rozchodzi się o to czy dzielimy gry tylko i wyłącznie według sposobu walki, czy według ogólnego podobieństwa do pewnego schematu/typu rozgrywki i wspólnych elementów łączących je na przykład z poprzednikami?

Przykładowo, takie Blackguards to taktyczna turówka, ale czy system walki w jakikolwiek sposób upodabnia ją do JA, UFO, albo jakiejkolwiek innej gry posiadającej podobny system walki?

To akademicka dyskusja, czysto semantyczna i w sumie trochę głupia. Tym bardziej więc proponuję żebyś trochę zszedł z tonu (chociażby dlatego że ja mogę wejść na wyższy), nie ma o co drzeć kotów, można używać obu sposobów (wyboldowany tekst dwa akapity wyżej) i wszyscy będą zadowoleni, ok?

22.10.2014 22:04
35
1
odpowiedz
zanonimizowany869910
114
Legend

squad based, tactical combat, mercs

Hmm, nieczęsto widzę takie tagi. Częściej widzę turn-based strategy albo turn-based tactics. I w takiej kategorii JA:BiA nie znajdę, nieprawdaż?

I nie wchodzę na żadne tony, po prostu spokojnie tłumaczę, że gry turowe stanowią konkretną rodzinę gier. Do tej pory wydawało mi się to truizmem, ale Ty nagle twierdzisz, że to w zasadzie żadna różnica czy system walki jest turowy czy jakiś inny, zaś dyskusja w tym temacie jest według Ciebie czysto semantyczna. Robię wtedy wielkie oczy.
Cóż, moim zdaniem różnica jest gatunkowa, ale skoro uważasz inaczej, to ja się dłużej spierać nie zamierzam.

22.10.2014 22:31
👎
36
odpowiedz
Katon78
48
Chorąży
1.5

oj niestety baaaaardzo słabiutko! Mechanika gry kompletnie inna niż w poprzednich częściach. Ta wersja to niemalże klon ostatnich UFO. Poprzedni styl rozgrywki był o wiele lepszy. Dla mnie TOTALNA PORAŻKA!

22.10.2014 23:48
37
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator

@Ahaswer

"Hmm, nieczęsto widzę takie tagi. Częściej widzę turn-based strategy albo turn-based tactics. I w takiej kategorii JA:BiA nie znajdę, nieprawdaż?"

Niestety w przypadku steama znajdziesz BiA w kategorii np. Turn-Based Strategy, co jest oczywistą głupotą (zgłosiłem). To źle, bo wprowadza jeszcze większe zamieszanie. Obaj wiemy, że z BiA to żadne turn-based tactics/strategy, bo żadne zwierzęta tam nie występują;-), występuje jedynie aktywna pauza. Na GOLu jest już lepiej, ale tagi są nadal nieprecyzyjne.

"I nie wchodzę na żadne tony, po prostu spokojnie tłumaczę, że gry turowe stanowią konkretną rodzinę gier."

A czy ja w jakimkolwiek zdaniu się z tym nie zgodziłem?

Może odejście od tur na rzecz aktywnej pauzy w BiA było dla Ciebie tak obraźliwym i nieakceptowalnym ruchem ze strony deweloperów że postanowiłeś umieścić ją w zupełnie innej "szafie"?;-) Tak to można było zrozumieć, inny system walki=wykluczenie z chlubnego grona gier jaggedopodobnych.

"Do tej pory wydawało mi się to truizmem, ale Ty nagle twierdzisz, że to w zasadzie żadna różnica czy system walki jest turowy czy jakiś inny, zaś dyskusja w tym temacie jest według Ciebie czysto semantyczna. Robię wtedy wielkie oczy.

Cóż, moim zdaniem różnica jest gatunkowa, ale skoro uważasz inaczej, to ja się dłużej spierać nie zamierzam."

Prr, zagalopowaliśmy się, może to moja wina bo podałem za dużo przykładów. Wyszliśmy od BiA i przy nim pozostańmy, bo od tego momentu zaczęły się kłopoty. Więc jeszcze raz, żeby było jasne: nie mam zamiaru burzyć ustalonych podziałów gatunków, sam staram się ich konsekwentnie przestrzegać (zarówno w grach jak i np. w muzyce). Co do ich porządku nie zgrzeszyłem ni słowem, ni myślą:-) Są gry w których system walki opiera się na turach, a rozgrywka jest taktyczna, są gry polegające z grubsza na tym samym, a różnicą jest aktywna pauza (tak, to dwa różne rodzaje, gatunki). Wśród tychże występują gry do siebie bardzo zbliżone, są takie które prócz zbliżonego systemu walki nie łączy nic. Do tej pierwszej grupy zalicza się BiA której podobieństwa do poprzednich tytułów trudno odmówić, zgadza się tam niemal wszystko, prócz tego nieszczęsnego systemu walki.

Z Twojego postu [25] wynika że wyrzucasz BiA z wora z napisem "Jagged Alliance" tylko dlatego że system walki nie jest turowy. Zgoda, to nie tury, tylko aktywna pauza, praktycznie jedyna istotna różnica. Gra przestaje być turn-based, a staje się grą z systemem aktywnej pauzy. Pytanie czy w przypadku tego samego świata, bardzo podobnej rozgrywki, zasad i "feelingu" rozgrywki, zmiana systemu walki w całości definiuje to jak tą grę należy nazywać? Dla mnie to nieprecyzyjne i mylące, to nadal taktyczna gra drużynowa oparta na takich samych zasadach co oryginalne tytuły. Wrzucanie jej do zupełnie innego wora tylko z powodu sposobu rozgrywanej walki w tym przypadku nie ma sensu. Określenie taktyczna turówka w wielu przypadkach definiuje dany tytuł na tyle na ile jest to możliwe i generalnie powinno to wystarczyć. W przypadku gry typu JA, gdy zmodyfikowany jest dany aspekt gry, ale większość jest de facto niezmieniona, trudno mówić o radykalnej konieczności przeniesienia jej w jakąś odrębną "rzeczywistość" (a właśnie tak zrozumiałem Twoją wypowiedź).

Problem w tym że nie ma odpowiednio gładkich, chwytliwych i trafnych słów by prawidło określić odrębność gatunkową gry w niektórych jej aspektach, zarazem podkreślając silny trzon i współprzynależność do konkretnego uniwersum, lub poprzedników które czynią zeń rzeczą bardziej spójną niż zupełnie odmienną i autonomiczną. Na tym poległem...

Dla Ciebie rzecz jest zdaje się prosta, inny gatunkowo system walki=inna gra. O ile w wielu przypadkach wychodzę z tego samego założenia, to w przypadku JA jest inaczej. BiA ma tyle wspólnych cech łączących go z poprzednikami, że dla mnie wór jest ten sam. Inny rodzaj/gatunek walki nie może z góry zdefiniować zupełnej odmienności tej gry (przecież to tylko jeden z aspektów rozgrywki w tych tytułach!). Więc do zarzygania powtórzę: tak, gatunkowo system aktywnej pauzy to zupełnie coś innego niż system turowy. Jednak nie może być tak, że system walki to jedyne co w całości opisuje BiA i co ewentualnie definitywnie zabrania jej w wstępu do zacnego klubu poprzedniczek. Dla Ciebie jedyne co definiuje BiA to system walki, dla mnie to nie do końca precyzyjne.

Mam nadzieję, że choć trochę zaczęliśmy się rozumieć. Ja w każdym razie mam już dość tej pisaniny i najlepiej będzie jeżeli Tobie też nie będzie chciało się odpisywać, szkoda klawiatury i czasu:-)

24.10.2014 12:40
38
odpowiedz
]:)>
6
Junior
3.0

Co to ma być? Toć to nie powinno się JA nazywać, najemnicy sciagnieci z JA, a reszta?

+ jako taka grafika

- optymalizacja, a raczej jej brak
- brak mozliwosci wchodzenia na dachy budynków
- brak możliwości przeskakiwania płotków (0,5m wysokosci, a trzeba obchodzić dookoła)
- tragiczne AI przeciwników

Goście zebrali kase i wypuscili bubel, ciekawe ile zostało im w kieszeniach, gra nie warta instalowania, no chyba, że lubicie takie kwiatki. JA2 czy 2.5 zdecydowanie lepsze.

25.10.2014 23:58
xao
39
odpowiedz
xao
60
Pretorianin

Gralem i odinstalowalem. Gra wyglada i "smakuje" jak wczesna alpha, ktorej trzeba minimum jeszcze z rok pracy by ja doszlifowano. Jest po prostu slaba i zniecheca do serii. Nie polecam nawet jej instalowac.

26.10.2014 11:33
GNOME
40
odpowiedz
GNOME
59
Pretorianin
1.0

Ja pierdziele ale żenada z tej gry. Zacząłem tylko grę i strzelałem się z 2 pajacami. Przeciwnik był po jednej stronie kłody a ja po drugiej. Strzelaliśmy do siebie pudłując jak w filmie z Leslie Nielsenem, a dosłownie odległość między nami była taka, że można było podać sobie grabę. Totalna poracha i nie mam zamiaru w to grać. Uninstall.

26.10.2014 13:21
41
odpowiedz
wiewior390
17
Centurion
1.5

Kpina z graczy to niema wspólnego nic z J.A syf i żenada.

27.10.2014 20:10
42
odpowiedz
cyklosarin
8
Junior

Miałem podobnie jak GNOME. Na razie nie zamierzam do tego wracać.

28.10.2014 15:49
43
odpowiedz
Alamar
63
Centurion

Jagged Alliance 2 z patchami to najlepsza gra w gatunku po co to wydali i psuja jej marke?

29.10.2014 11:29
44
odpowiedz
Piecia_____18
148
Generał

[43] Powiedzmy sobie szczerze. Niestety wszystko skupia się ku temu, że jedynie dla pieniędzy.

29.10.2014 16:11
Marrcinuss666
45
odpowiedz
Marrcinuss666
19
Legionista
0.0

Kpina i robienie z graczy i klientów naiwniaków...

17.11.2014 11:37
46
odpowiedz
zanonimizowany881864
21
Generał

I co ????? !!! i co ????? !!!! pisałem że to będzie shit nikt nie umie zrobić dobrego nowego jaggeda żadna firma porażka .

17.11.2014 11:44
47
odpowiedz
zanonimizowany881864
21
Generał

Macie kolejny szajs shit śmieć wychodzi https://www.gry-online.pl/gry/jagged-alliance-3/zf257a#pc

17.11.2014 12:04
WrednySierściuch
48
odpowiedz
1 odpowiedź
WrednySierściuch
106
No gods no masters!

[46]
pisałem że to będzie shit nikt nie umie zrobić dobrego nowego jaggeda żadna firma porażka .
jaaaassssne
jedyne co pisałeś to że ci się grafika nie podoba bo "bajkowa"
Na dokładkę pisałeś to w momencie gdy był dostępny jedynie jakiś pierwszy trailer -coś jak ocenianie książki po okładce

btw mistrzu co grał we wszystkie gry -w ile z tych głównych modów do JA2 grałeś?
Chociaż w JEDEN?
http://www.ja-galaxy-forum.com/ubbthreads.php/forums/20/1/JA2_Full_Mods_&_Sequel

Grałeś w taką grę jak Paradise Cracked
https://www.gry-online.pl/gry/paradise-cracked/zac1f#pc
7,62 high Caliber
https://www.gry-online.pl/gry/762-high-calibre/zc1c6b#pc
Hired Guns:Jagged Edge
https://www.gry-online.pl/gry/hired-guns-the-jagged-edge/zc141f#pc

czy np Shadow Watch lub Freedom Force ?
(w sumie to mógłbym wymienić jakiś pierdyliard gier pokrewnych JA w które nie grałeś)

I ty śmiesz twierdzić ze "grałeś we wszystkie gry" ?
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

12.01.2017 11:30
48.1
1
zanonimizowany1185949
33
Pretorianin
0.0

pisał jebany ignorancie :D
starczy polukać wszystkie newsy tutaj oraz na innych jaggedach :D

I co że pierwszy trailer ? jakbyś grał we wszystkie nowe jaggedy to byś był tego samego zdania jak nie to się kurde zamknij bo aż mi sie ciebie czytać nie chce :D

Skoro uważasz go za mistrza to mu tylko pochlebiasz xD A tak pozatym to tak był w topce w jagged alliance 2 na multiplayerze :P

Ja też grałem we wszystkie gry i tylko czekam na nowe tak samo jest z filmami więc wybacz jeśli jesteś niedorozwojem idioto :D

Jejuś ze istnieją takie cymbały :D

post wyedytowany przez zanonimizowany1185949 2017-01-12 11:34:29
22.11.2014 14:34
49
odpowiedz
ConRed
25
Legionista

Gra słaba i nie skończona. Fanom Jagged Alliance polecam grę "Wasteland" jeżeli lubicie prawdziwe turówki taktyczne jak w Fallout

08.01.2015 07:14
50
odpowiedz
Elwi2
2
Junior

Jagged Alliance:Flashback odradzam każdemu.Jestem wielkim fanem serii i wcale nie skrajnym fanatykiem,dla którego pierwowzór jest świętością i wszystko co nowe to złe.Jestem również wielkim fanem Fallouta.Piszę to dla porównania,bo mimo,że nowe odsłony Bethesdy były kompletnie inne niż klasyczne Fallouty,to jednak były wykonane w doskonały sposób i reanimacja tej serii w takiej odsłonie sprawiła mi wielką radochę.Flashback to całkiem inna bajka.Gra jest toporna,interfejs jest skopany,klimatu starszych części nie czuć w ogóle.Ta gra jest obrzydliwa i mimo,że stare części mają już swoje lata to z ręką na sercu powiem,że są lepiej wykonane,mają lepszy klimat,walka w nich jest ciekawsza.W zasadzie to na jaki aspekt gry byście nie popatrzyli,to Flashback leży i kwiczy.Jeżeli ktoś bardzo chce zagrać w Jagged Alliance,ale troszkę nowsze,to o wiele fajniej już się gra w JA:Online.Naprawdę...nie traćcie czasu na Flashbacka,a jużna pewno nie traćcie na niego pieniędzy.

20.01.2015 16:20
51
2
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

@Wredny pisal jakbys zrozumial to co pisze tak samo pisal na innych jaggedach .

09.03.2015 21:59
52
odpowiedz
Piecia_____18
148
Generał

Twórcy definitywnie "olali" swoją grę po negatywnych ocenach:

https://jagged-alliance.pl/news809/definitywny-koniec-ja-flashback/

22.03.2015 10:18
bialypc
😍
53
odpowiedz
bialypc
37
Chorąży

Witam!
Może ktoś mi napisać czy wersja gry (Jagged Alliance Flashback (2014) v1.1.2) ma już pełne tłumaczenie na Polski (Oczywiście napisy), czy tak jak w wersji "v1.0.5" tylko gdzieniegdzie jest tekst po Polsku.
tak poza tym gra może być widziałem gorsze

22.04.2015 12:36
Distructio
54
1
odpowiedz
Distructio
14
Chorąży
0.0

Uninstalled Simulator 2014

06.11.2015 14:05
55
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
1.0

@Distructio konkret :P

Gra Jagged Alliance Flashback | PC