Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Napęd wirtualny a kwestia licencji/prawa etc.

13.01.2013 10:14
1
sebu9
69
O_o

Napęd wirtualny a kwestia licencji/prawa etc.

Wpadł mi w ręce ostatnio laptop bez napędu DVD. Coś pomiędzy netbookiem a ultrabookiem. Starsze gry powinny śmigać no ale w większości wymagają obecności płyty w napędzie.
I tu moje pytanie. Czy taka wirtualna kopia gry nie łamie licencji/prawa ? Płyty takie są zazwyczaj zabezpieczone przed kopiowaniem. Czy są programy do tworzenia napędów wirtualnych, które to zabezpieczenie obchodzą (najlepiej darmowe) ?

13.01.2013 10:19
2
odpowiedz
ElNinho
159
STROH 80

a nie możesz po prostu dokupić napędu zewnętrznego ?

13.01.2013 10:21
3
odpowiedz
sebu9
69
O_o

ElNinho - ale ja już MAM napęd zewnętrzny. Chodzi o to, że to laptop 12" - i ma służyć jako sprzęt mobilny. Konfiguracja nie jest porażająca, ale chciałbym sobie stare gierki móc odpalać. A zabieranie dodatkowo napędu jest mało wygodne.

13.01.2013 11:09
PanSmok
4
odpowiedz
PanSmok
247
Legend

szczerze? instaluj deamon toolsy i niech Ci wszystko inne majta luznym kalafiorem...
jezeli posiadasz oryginalna wersje gry/programu - mozesz z nia zrobic cokolwiek chcesz w obrebie uzytkowania ( przez Ciebie ).

13.01.2013 12:47
5
odpowiedz
sebu9
69
O_o

PanSmok - Mam oryginały, zainstalowałem Daemon'a ale nie daje rady uruchomić gry. Pojawia się komunikat o potrzebie włożenia oryginalnego dysku :(. Tak jakby płyta miała zabezpieczenie którego Daemon nie potraf "obejść"(?).

Sprawdziłem 2 gierki (Prey i SWAT4) - obie działają z płytą w napędzie. Gdy próbuję zainstalować napęd wirtualny i uruchomić, pojawia się komunikat.

13.01.2013 14:02
6
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

O ile wirtualna kopia gry nie łamie licencji, o tyle crackowanie plików gry już tak - a niestety bez tego drugiego się nie obędzie, jeżeli planujesz grać bez płyty w napędzie.

13.01.2013 14:27
lipt0n
7
odpowiedz
lipt0n
78
Atlas zbuntowany

Poważnie pytasz czy możesz użytkować swój sprzęt ? Instaluj i graj w co chcesz, te wszystkie licencje są g.... warte.

13.01.2013 14:56
8
odpowiedz
mikmac
162
Senator

Jako osoba, ktora zyje z pracy autorskiej, mowie - lej na to ;)
Tak jak jestem zagorzalym wrogiem "piractwa" tak jednoczesnie jest wrogiem idiotycznych zapisow licencyjnych i ograniczen w dostepie do zakupionych tresci. Wczesniej czy pozniej i tak zostana zderegulowane, bo nie sa OK.

13.01.2013 16:14
9
odpowiedz
sebu9
69
O_o

[6] - No i o to właśnie chyba chodzi. Czyli nie mogę sobie tak po prostu, zainstalować legalnego programu do tworzenia napędów i za jego pomocą stworzyć działający (!) napęd wirtualny danej gry ? Nawet jak mam legalną grę ?
To trochę paranoja.

13.01.2013 16:17
Michlos
10
odpowiedz
Michlos
103
Generał

Szukasz problemów na siłę.

14.01.2013 07:38
11
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

To trochę paranoja.
Jeżeli gra wymaga płyty w napędzie, to gra wymaga płyty w napędzie... a nie wirtualnego dysku w wirtualnym napędzie.

Gdyby takie coś byłoby możliwe, to cracki do gier by nie istniały, gdyż nie byłyby potrzebne... przynajmniej do takich gier, o których wspominasz.

14.01.2013 09:35
12
odpowiedz
nikt11
44
crywar

Masz prawo zrobić kopię, ale nie masz prawa łamać zabezpieczeń.
Producent/wydawca ogranicza twoje prawo do zrobienia kopii zapasowej ale on przecież chroni swoją własność.
Jednak Ty chronić swojej nie możesz poprzez zrobienie kopii bo musisz złamać prawo jeżeli chcesz skopiować zabezpieczoną płytę.

Zgubisz/stracisz płytę i złapią cię na używaniu wirtualnej kopii to ciężko będzie udowodnić, że ją kupiłeś a nie ściągnąłeś z netu, a ściąganie gier/programów jest nielegalne (tylko ściąganie filmów/muzyki jest legalne).

Sam korzystam z http://gamecopyworld.com/ żeby zagrać w zakupione gry bez wymiany płytek. Nie wiem jak to się ma do polskiego prawa.

Forum: Napęd wirtualny a kwestia licencji/prawa etc.