Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka League of Legends od kuchni - oto przyszłość e-sportu

17.10.2012 20:19
Marcines18
1
Marcines18
59
Senator

Na wall of flame jest 1 polak ;)

17.10.2012 22:04
2
odpowiedz
zanonimizowany872572
1
Junior

Nową jakością byłoby, gdyby nie padały im serwery podczas turniejów. Nie rozumiem dlaczego turnieje nie mogą odbywać się na "stand-alone" serwerach. Myślę, że dla takiej marki jaką stało się Riot games byłoby to nie dość, że dodatkowym plusem wizerunkowym to i zawodność spadłaby do minimum. Musieliby tylko przenieść konta turniejowych graczy te środowisko i po kłopocie.

Myślę, że nazywanie obecnej postawy Riot'ów przyszłością e-sportu jest (jeszcze) trochę na wyrost.

17.10.2012 22:20
3
odpowiedz
Naczelnyk
161
Witch Hunter

I tu leży prawdziwa kasa, a nie w starzejącym się gatunku mmo.

17.10.2012 23:52
kazimek
4
odpowiedz
kazimek
47
Generał

Co to jest adjowe lacze internetowe ?

18.10.2012 08:44
5
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Dawno tak sie nie usmialem , takie rzeczy w Korei byly juz lata temu :P do tego RIOT i jego fail w cwiercfinalach, przygotowanie stanowisk z mozliwoscia ogladania minimapy :P + 3x dc w czasie gry clg vs we, do takiego dreamhacka to sie nieumywa poprostu amatorka :P Najlepsze ze wg hamburgerow to niby ma byc przyszlosc e-sportu, litosci :P

18.10.2012 09:26
6
odpowiedz
MaikiPL
82
Konsul

No widać nie tylko dla hamburgerów :/

18.10.2012 11:51
7
odpowiedz
RealWaaagh
29
Legionista

No, z tego co wiem, finały WCG zawsze zbierały ogromne rzesze ludzi. Wiem że nie dotyczyły jednej gry, ale mimo popularności LOLa nie jest to ważniejsze wydarzenie od finałów WCG.

18.10.2012 12:25
8
odpowiedz
zanonimizowany337424
31
Pretorianin

@kazimek - Hehehe, uśmiałem się, ohohoho!

@Kilgur - Korea to Korea, to raz. Ćwierćfinały, to ćwierćfinały, od playoffów były inne teksty, to są wrażenia tylko i wyłącznie z finałów. Dreamhack to też inna bajka, bo tam wszyscy przychodzą grać, jest 13000 BYOC i 7000 odwiedzających. Znajdź mi drugi event, na który 10 000 ludzi przychodzi oglądać zawody (poza Azją). Nie mówiąc o prawie milionie na streamach.

@RealWaaagh - Kiedyś może i tak. Dzisiaj prestiż WCG jest mniejszy. 300 000$ w puli dla iluśtam gier? Błagam...

18.10.2012 12:43
9
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

sathorn1 -> ah czyli ta "przyszlosc e-sportu " to tylko mecz finalowy :P, a nie spierdolone od strony organizacyjnej finaly s2 i niby dlaczego mialbym niebrac pod uwage Korei, kiedy kazdy kto sie interesuje e-sportem wie ze tam jest on najlepiej rozwiniety :P Zreszta wcale mnie nie dziwia takie artykuly, bo RIOT proboje podreperowac wizerunek :P tak jak zwykle wszystkie swoje wtopy zamiata pod dywan :P jak widac wywalenie milionow $ na event nie wystarcza :P

18.10.2012 12:58
Bart2233
10
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Puzzle, Coca i Min (topowi gracze sceny SC2) ogłosili że przechodzą na LoL-a. Nie dziwię im się, większa kasa, popularność, a przy umiejętnościach które mają mogą naprawdę dużo osiągnąć.

Generalnie kiedyś E-sport to był Starcraft i CS przy udziale Quake, obecnie jest LoL dominuje i to znacząco.
Taka ciekawostka: do finałów sezonu 2 Riot wyłożył parę milionów z własnej kieszeni, impreza nie przyniosła żadnego zysku, nie licząc prestiżu i rozgłosu :)

18.10.2012 13:22
11
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Taka ciekawostka: do finałów sezonu 2 Riot wyłożył parę milionów z własnej kieszeni, impreza nie przyniosła żadnego zysku, nie licząc prestiżu i rozgłosu :)

Riot kąpie się w kasie większej niż Blizzard, te parę milionów nie było problemem.

18.10.2012 13:35
Bart2233
12
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Przecież wiem, ale to pokazuje że nie mają oporów inwestować w e-sport (o wypłacaniu pensji topowym graczom i generalnym supportem nie wspomnę).

18.10.2012 14:13
13
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Bart2233-> jak widac te miliony wpakowane w finaly s2 poszly w bloto :P bo event byl gowniany na maxa i pelen kontrowersji :P
btw. te topy z sc2 wcale tacy topami nie sa cos tam osiagneli ale do top troche im brakuje :)

LoL jako gra w e-sporcie bedzie coraz mocniej reprezentowany, wiadomo duzo ludzi sie czyms interesuje mozna duzo kasy zarobic na reklamach itp :) przyszloscia e-sportu to jednak nie bedzie :P

18.10.2012 16:03
r_ADM
14
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Puzzle, Coca i Min (topowi gracze sceny SC2) ogłosili że przechodzą na LoL-a. Nie dziwię im się, większa kasa, popularność, a przy umiejętnościach które mają mogą naprawdę dużo osiągnąć.

1. Wymienie przez ciebie gracze kolo topu nie stali.

Generalnie kiedyś E-sport to był Starcraft i CS przy udziale Quake, obecnie jest LoL dominuje i to znacząco.

2. To jest tylko polprawdy. Owszem, ogladalnosc ma najwieksza, ale wlasciciele druzyn esportowych twierdza, ze jezeli chodzi o wartosc widza to gracze gier platnych sa warci wiecej od tych 'darmowych' w stosunku 3+:1.

Riot kąpie się w kasie większej niż Blizzard

Bez zartow...

18.10.2012 16:17
15
odpowiedz
zanonimizowany337424
31
Pretorianin

@Mathiuss - Wywiad to wywiad. Zainteresowany sam się wypowiada, nikt nie każe Ci, ani czytelnikom łykać wszystkiego bez popity. Wrażenia w tym tekście dotyczyły wyłącznie samego wielkiego finału, ostatniego dnia i ostatniego meczu.

O problemach technicznych w dniu trzecim i lipie z osłonami można było u nas przeczytać i wyobraź sobie, że nikt się nad Riot Games nie cackał, bo faktycznie odwalili wtedy fuszerkę. Powtarzam jeszcze raz - tekst dotyczy ostatniego dnia finałów.

18.10.2012 16:23
16
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

r_ADM
Nie żartuję, Riot kosi na LoLu większą kasę niż Blizzard na swoich grach z WoWem włącznie. Są stosowne opracowania na ten temat.

edit
Tu kolega palnął, bo zapomniał o takiej śmiesznej grze z Pandami.

Nie zapomniał.

18.10.2012 16:29
Bart2233
17
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

r_ADM-->
Wymienie przez ciebie gracze kolo topu nie stali.
-Takie info złapałem z reddita o LoL-u
To jest tylko polprawdy. Owszem, ogladalnosc ma najwieksza, ale wlasciciele druzyn esportowych twierdza, ze jezeli chodzi o wartosc widza to gracze gier platnych sa warci wiecej od tych 'darmowych' w stosunku 3+:1.
-Co masz na myśli przez wartość widza? To że kupił grę? Myślę za na zakończenie sezonu 3 nie będziesz wątpić w moje słowa :)
Riot kąpie się w kasie większej niż Blizzard
-Tu kolega palnął, bo zapomniał o takiej śmiesznej grze z Pandami. [EDIT]<--to mnie zaskoczyłeś Karrde :O

Mathiuss, Kilgur-->Dokładnie znam zamieszanie związane z podglądaniem mapy, karą dla Azubu i problemach z serwerami, ale nazywanie całego eventu gównianym jest mocno przesadzone, zwłaszcza że sam finał odbył się bez zakłóceń i zrobił duże wrażenie na wszystkich obecnych.

Generalnie narzekacie podczas gdy pierwszy raz miało miejsce tak duże wydarzenie e-sportowe.

18.10.2012 17:24
r_ADM
18
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Karrde - zapodaj link, chetnie poczytam.

Co masz na myśli przez wartość widza? To że kupił grę?

Mniej wiecej.

18.10.2012 17:29
Mikołaj™
19
odpowiedz
Mikołaj™
68
Strikeout

Bo zawsze warto jest ponarzekać.

18.10.2012 18:02
20
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

r_ADM
Czytałem gdzieś na początku tego roku. Poszukam i jak tylko znajdę to podam.

18.10.2012 18:13
Gonsiur
21
odpowiedz
Gonsiur
138
HUEHUEHUE

jezeli chodzi o wartosc widza to gracze gier platnych sa warci wiecej od tych 'darmowych' w stosunku 3+:1.
No to tak, czy siak LOL wygrywa ze starcraftem patrzac na turnieje gdzie mozna zobaczyc obie gry to na streamach lol mial czasem 10x razy wiecej widzow niz starcraft. Do tego daje sobie reke odciac, ze chociazby co 10 gracz lola wydal na nia wiecej kasy niz kosztuje wersja pudelkowa starcrafta.

18.10.2012 18:22
Bart2233
22
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Gonsiur -->ja się przyznaje do 150zł :D

18.10.2012 20:58
r_ADM
23
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

@22
Nie wiem kiedy i gdzie LoL mial 10 razy wiecej concurrent viewers, ale chetnie poczytam. Jak zerkalem na finaly s2 to bylo cos pod 300k; Duzy turniej sc2 to cos kolo 100k.

Do tego daje sobie reke odciac, ze chociazby co 10 gracz lola wydal na nia wiecej kasy niz kosztuje wersja pudelkowa starcrafta.

Nie neguje, choc nie widze co to moze zmieniac.

18.10.2012 21:11
Bart2233
24
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster
18.10.2012 21:23
r_ADM
25
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Nadal nie jest to 10 razy wiecej.

18.10.2012 23:49
Bart2233
26
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

r_ADM-->Niby nie, ale pod względem e-sportu SC2 nie ma szans na taką siłę przebicia i nigdy nie osiągnie zainteresowania takiego jak na finałach sezonu 2 nie wspominając o tym że popularność LoL-a będzie rosła.

19.10.2012 01:36
27
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Bart2233-> zauwaz ze z dobre 75% ludzi zainteresowanych lolem to dzieciaki, tak naprawde z tych milionow kont, unkalnych osob jest o wiele mniej, znajomego syn lat 12 ma 6 kont i jak powiedzial w jego klasie kazdy ma 4 lub wiecej :P poprostu rotacja jedno zbanowane gra na drugim :)

Generalnie narzekacie podczas gdy pierwszy raz miało miejsce tak duże wydarzenie e-sportowe.
z tym to litosci :P takie wydarzenia w korei maja miejsce pare razy w roku :P jakbys nie wiedzial oni maja telewizje ktora nadaje mecze sc2 i to nie tylko w internecie ale i tradycyjna metoda :)

Ogolnie nie neguje popularnosci lola itp tylko mocno irytuje mnie takie "tryskanie" i zamiataine pod dywan tego co nie mile powered by RIOT ktory olal cala sprawe z azf, zenujace jest to ze nieprzyznali sie do winy, chociarz spierdolili dokladnie od strony organizacyjnej :P

19.10.2012 03:45
ES_Lechu
😁
28
odpowiedz
ES_Lechu
108
Mocny Mariusz

Mam nieodparte wrazenie, ze wszyscy tak strasznie jarający sie riotem zwyczajnie zostali e-sportowo rozdziewiczeni bo pierwszy raz wydarzenie tego typu bylo na tyle glosne, ze nawet takie kmioty ogarnely, ze mozna to obejrzec na streamie(co oczywiscie w ich oczach jest juz ostatecznym i niepodwazalnym dowodem na to, ze riot rzadzi swiatem egamingu) a takze dołączyć do wyimaginowanego elitarnego klubu fanów/ekspertów i zasranych specjalistów za 3gr w sprawach e-gamingu, lol.

Riot nie radzi sobie nawet z sukcesem wlasnej gry, balans jest slaby, nowe postacie zawsze OP (quess what? no własnie... $),tak żałosne organizacyjne wpadki i problemy na mistrzostwach ŚWIATA chyba mówią wystarczajaco duzo. A taki SC od poczatku egamingu jest jego wiodącą platformą. To, ze nagle kazdy dzieciak i pseudo pro-player (grajacy oczywiscie tylko w najnowsze produkcje bo stare maja słabą grafikę) czuje sie pro znajac nazwy cygańskich teamow z bangladeszu, wiedzac co to ad carry i ogladajac na streamie turniej nie powoduje juz, ze lol jest jakimkolwiek liderem(no, moze oglądalnosci. Ale e-sportu?). wtf


Gonsiur@

No to tak, czy siak LOL wygrywa ze starcraftem patrzac na turnieje gdzie mozna zobaczyc obie gry to na streamach lol mial czasem 10x razy wiecej widzow niz starcraft

Jesli wedlug twojej logiki wiecej = lepiej, to chyba nie ma sensu Cie za mocno przekonywać. akysz, idź płyn ze swoim nurtem plebu w inna strone(np. do macdonalda gdzie bedziesz mogl stwierdzic, ze to najlepsze hamburgery na swiecie bo sprzedają ich miliarT dziennie) zamiast siać farmazon na forum.

E-gaming stał sie hifi wifi trendy i riot zwyczajnie sciaga z tego profit lansujac sie na lewo i prawo tymi chwytajacymi za serce filmikami o gosciach ze slumsów w brazylii , którzy nagle zarabiaja kase na graniu i moga pomoc finansowo rodzinie, która ze łzami w oczach ogląda poczynania synka na starej unitrze. to pobudza wyobraznie i nadzieje tysiecy bezimiennych szarych graczy, którzy dostaja wscieklizny macicy i wpadaja w dziki szał kupowania bezwartosciowych paczek textur za 20zł-30zł/sztuka z uczuciem, ze to byla dobra decyzja, ze sa bardziej pro i w ogole kazdy ich teraz podziwia.

Wiecej w tym sukcesu marketingowego niz dobrej gry. I to za ten marketingowy sukces moża riotowi pogratulować, nie za gre. zobaczymy jak bedzie wygladala ogladalnosc lola za 14 lat. Do tego czasu debatowanie nad wyzszoscia swiezo wylansowanego gniota nad dziadkiem egamingu jest kompletnie komiczne i bezcelowe co wytlumaczył juz dość dobitnie Kilgur. (wybaczcie, ale summoner showcase prowadzony przez tępą dzidę pokazującą rysunki i gliniane figurki postaci z gry wykonane przez pacjentów hospicjum dr oetkera w kaliszu to jeszcze nie poziom telewizji poświęconej w pełni transmisji turniejów SC)

Ja oczami wyobrazni widze w niedalekiej przyszlosci nową produkcję, duzo bardziej konkurencyjną i lepiej zbalansowana od lola, która zabierze mu swiezo zagrzaną w oczach egamingowych dziewic pozycję "lidera". Rosnie zainteresowanie e sportem to i bedzie wiecej platform aby spełnic oczekiwania ludzi wymagajacych od gry czegos więcej niz bycia na dany moment modną ;)

Post moze troche przesycony krytyką ale poczynania riota od dluzszego czasu zwyczajnie mnie wku****** i jak do tego dorzucic ogolnospołeczne spuszczanie sie nad tym średniakiem to cięzko mi o inny ton wypowiedzi w tej kwestii. Nie zmienia to faktu, ze rano pewnie zaczne dzien od partyjki dominiona bo zwyczajnie sprawia mi to przyjemność. Ale analogicznie sama przyjemność z układania pasjansa nie powoduje, ze jest to materiał na e-gamingowy szał.

eot.

19.10.2012 11:28
Bart2233
29
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Wręcz psia mać przeciwnie, interesuje się sceną, znam drużyny i pozycje na których grają, oglądam też inne zawody (MGL, IPL). LoL jest pierwszą grą która zainteresowała mnie pod względem e-sportu, razem z 2 kumplami z którymi wynajmuje mieszkanie chętnie oglądamy mecze LoL-a przeżywając nie mniejsze emocje niż podczas meczu piłki nożnej.

ES_Lechu-->Gadasz głupoty, dla ciebie to średniak i ja to rozumiem bo gusta są różne, ale Riot ma świetne podejście do graczy jako przykład podam promocje na runy, kupiłem 2 strony z runami za 1180 RP, 2 dni później pojawiła się promocja i za tą samą cenę miał bym 4 strony, wystarczyło napisać do supportu i dostałem 2 dodatkowe strony, kup coś przed promocją na Steam i poproś o zwrot wypożyczonej gry :)
Postacie są cały czas balansowane, jeżeli myślisz że łatwo wprowadzić balans pomiędzy ponad 100 postaciami to good luck, dla obecnie "OP champów" nerfy będą w najbliższym patchu, co nie zmienia faktu że z tymi postaciami można wygrać grę i nie jest to awykonalne.
Do kupowania skórek postaci nikt cię nie zmusza, nie dają one żadnych profitów w samej grze, możesz osiągnąć wysokie elo grając postaciami kosztującymi max 3150 IP i nie musisz do tego grindować jak w chińskim MMO.

Kilgur-->Wiarygodne dane statystyczne :), poza tym od kiedy to dzieci nie mogą być klientem który przeznacza część kieszonkowego na grę którą lubi. (mówisz o swoim otoczeniu, może jakieś szersze badanie empiryczne by się przydało)

19.10.2012 12:01
30
odpowiedz
zanonimizowany337424
31
Pretorianin

@Bart2233 - Zgadzam się z Tobą w kwestii balansu. Riot lawiruje, ale powiedzenie "better nerf Irelia" stało się już takim samym hasłem jak starcraftowe "zergling rush OP". Oczywiście niewiele ma to wspólnego z rzeczywistością, ale hasło jest :)

W prawie każdej grze multiplayerowej narzeka się na balans. Co patch to w Starcrafcie zmienia się opinia. Raz Zerg jest za mocny, bo mutaliski, innym razem Terran bo czołgi, a w końcu Protoss, bo deathball + move-attack = win. Wyszło trochę hermetycznie, ale kto grał to wie, a kto nie grał, ten się domyśla o co chodzi :)

19.10.2012 13:31
31
odpowiedz
Ogarniacz
8
Generał

"z 2 kumplami z którymi wynajmuje mieszkanie chętnie oglądamy mecze LoL-a przeżywając nie mniejsze emocje niż podczas meczu piłki nożnej."

polecam sie przestawic na dziewczyny a nie ogladac mecze :P ludzie to maja rozrywke :D

19.10.2012 13:39
ES_Lechu
32
odpowiedz
ES_Lechu
108
Mocny Mariusz

"Wręcz psia mać przeciwnie, interesuje się sceną, znam drużyny i pozycje na których grają, oglądam też inne zawody (MGL, IPL). LoL jest pierwszą grą która zainteresowała mnie pod względem e-sportu, razem z 2 kumplami z którymi wynajmuje mieszkanie chętnie oglądamy mecze LoL-a przeżywając nie mniejsze emocje niż podczas meczu piłki nożnej."

Jak mozesz pisać przeciwnie? Przeciez to jest własnie dokładnie to o czym mówie. Gdybys interesował się egamingiem wcześniej, Twoje opinia była by coś warta. W tym przypadku to jak pytać napalonego 15to latka przed pierwszym razem o wady i zalety sexu, ze tak powiem ;p wad nie będzie. Bez obrazy oczywiscie.

W pełni się z Tobą zgadzam co do podejścia w kwestii zarabiania na ludziach kasy, ale to jest własnie to co napisałem. MARKETING, za który podziwiam riota ;) stworzyli sobie gre i własny system bohaterów co pozwala im zarabić na kazdej nowej postaci sprzedając rzeczy, ktore nie daja żadnej przewagi w grze. Marketingowy sukces, no doubt about it ;)

Ja uważam, ze SC jest lepszą gra jako platforma e-gamingu pomimo, ze nigdy nie lubiłem w niego za bardzo grać. A w lola tak ;)

19.10.2012 13:50
Gonsiur
33
odpowiedz
Gonsiur
138
HUEHUEHUE

[29]
Tylko zauwaz, ze e-gaming stal sie taki trendy wlasnie przez lola.
Nie flamuje tutaj Starcrafta, gram i uwielbiam obie gry (w sumie to sc chyba nawet bardziej), ale po prostu uwazam ze LOL od paru miesiecy zdecydowanie przescignal starcrafta pod wzgledem e-sportowym.
Jak nie liczba widzow swiadczy o wielkosci gry to co w takim razie? To ze blizzard olewa 90% community gry i koncentruje sie wylacznie na balansie gry na turniejowym poziomie to znaczy, ze jest to jedyna "true" gra? Moze o pilce noznej tez powiesz, ze jest gownem a nie sportem, bo jest casualowa, kazdy moze w nia grac i liczba fanow/widzow o niczym nie swiadczy?

19.10.2012 14:23
Bart2233
34
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster
Wideo

ES_Lechu-->Interesowałem się wcześniej tyle tylko że jego oglądanie w ogóle mnie nie interesowało (CS, Quake),
sam nawet przez jakiś czas grałem w lidze ESL.

http://www.youtube.com/watch?v=n7rH1C964uA<--Tu opinia o przyszłości SC2, ludzi zaangażowanych w e-sportową scenę SC2.

PS. Śmieszne jest według mnie z góry uważanie mojej opinii za bezwartościową i tak wiem że w Korei SC to legenda i "sport narodowy", tyle że to jest fenomen na skalę krajową, a nie światową.

LoL obecnie dominuje e-sportową scenę i jeżeli wszystko pójdzie po myśli riotu to nie ma szans aby spadli z piedestału.

19.10.2012 15:56
ES_Lechu
35
odpowiedz
ES_Lechu
108
Mocny Mariusz

@Gonsiur

Widzisz roznice pomiedzy graniem w piłke, a oglądanie turnieju? Oglądalność to oglądalność, popularność czegos w społeczeństwie to cos innego.

Fakt, lol wylansował egaming, pisałem o tym w 1szej linijce mojego pierwszego posta w temacie. Zwyczajnie nie uważam tego za dobrą wiadomość. Wszystko co staje się popularne na szeroką skale z reguly doświadcza tzw. "skiepszczenia". Co dobrze pokazały mistrzostwa owego lola ;p

LoL obecnie dominuje e-sportową scenę i jeżeli wszystko pójdzie po myśli riotu to nie ma szans aby spadli z piedestału.

Ponownie, jesli w Twoim mniemaniu piedestałem jest 300k dzieciaków na streamie to masz racje. Rozumiem, ze w muzyce masz podobne poglądy ?sluchasz tego co wszyscy, bo skoro wszyscy słuchaja to jest na piedestale?

ps. z mojej strony eot, temat nie jest tak bliski mojemu sercu, zeby az tak go bronic ;) zwyczajnie pomysl co ejst warte wiecej i co decyduje o tym, ze gra jest lepsza lub gorsza. Popularność wśród mas czy jakość. Nie wiem czy wiesz, ale początkiem sukcesu najpopularniejszych gier w historii (np. WoW) była własnie jakość i bezkonkurencyjność, pozniej zabita przez popularność i casualowość ;) (czyt. Cataclysm i MoP)

19.10.2012 16:10
36
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

ES_Lechu
Uważasz piłkę nożną za kiepski sport, gdy jest tak popularna na świecie?

Nie rozumiem też jak niby finał sezonu drugiego pokazał "skiepszczenie" LoLa? Popełnili jeden błąd, raz padł net - całość bardzo sprawnie załatwiono i odpowiednio mecze rozegrano. W piłce nożnej sędziowie mylą się nagminnie, przez co nawet potrafi się wypaczyć finał Ligi Mistrzów.

19.10.2012 16:22
Bart2233
37
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

ES_Lechu--> Zrozum że LoL znalazł balans pomiędzy casualem, a pro, solo Q różni się znacząco od competitive. Generalnie mecz przeciętnego gracza Starcrafta to jest to samo co na turnieju(tyle że poziom skilla dużo niższy), podczas gdy w LoL-u przeciętny gracz gra sam lub z 1 znajomym, wybierając ulubione postacie i ciesząc się z rozgrywki, podczas gdy profesjonalista obiera 1 specjalizację i wymaga się od niego wpasowanie w odpowiedni team composition itp. itd., to coś jak klepanie piłki na podwórku z kolegami i mecz ligi światowej.

Zgadzam się z tobą że zainteresowani sceną SC (Dota zresztą też) przedstawiają wyższy poziom niż interesujący się LoL-em, ale czy to źle? Nikogo nie obchodzi że chodzisz na mecze reprezentacje Polski i nie znasz połowy składu. Kupiłeś bilet? Obejrzałeś reklamy? -no właśnie :)

Nigdy nie powiedziałem że uważam LoL-a za grę lepszą od SC bo to jest głupie porównanie, gry te nalezą do dwóch zupełnie oddzielnych kategorii i w moim odczuciu LoL wygrywa jako przyszłość e-sportu bo jest popularniejszy i przyciąga casuali co jest dobre bo tego zawsze brakowało w e-sporcie, czyli otwarcia się na szerszą publikę, a nie tylko hermetyczne środowisko graczy .

Mam nadzieje że doszliśmy do pewnego konsensusu i życzę miłego dnia :D

19.10.2012 16:26
38
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Bart2233-> po co badania empiryczne ? gra jest darmowa i wiadomo ze duza czesc kont w takich grach jest dublowana :P RIOT raczej nie zdradzi przyblizonej rzeczywystej ilosci unikalnych ip z ktorych ludzie sie lacza :P Riot bardzo dobrze dba o community :) op champ i pozniej nerf :) jak cos niegra dadza darmowe ip boosty i wszystko cacy, zenujaca organizacja finalow s2 dajmy ikonke i bedzie spokoj :) jak pisalem wczesniej zamiatanie pod dywan :)

19.10.2012 17:19
39
odpowiedz
zanonimizowany37078
100
Generał
Image

Nie ma sensu się kłócić LoL odniósł ogromny sukces co widać chociażby po dzisiejszych statystykach Xfire:

19.10.2012 18:01
PanGniewosz
40
odpowiedz
PanGniewosz
4
Legionista

Jeden polski gracz jest zamieszczony na Hall of fame , za zdobycie 1000+ referali :D

31.10.2012 19:42
Nolifer
41
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Jestem ciekaw jak dalej ta gra się rozwinie . jestem z nią od samego początku i ani trochę mnie nie zawiodła pod żadnym pozorem .

Publicystyka League of Legends od kuchni - oto przyszłość e-sportu