Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Kurier nie ma obowiązku czekać na sprawdzenie przesyłki przez odbiorcę

16.10.2012 15:59
1
krukilis
139
Generał

Kurier nie ma obowiązku czekać na sprawdzenie przesyłki przez odbiorcę

Zaczyna mnie drażnić, że czy to duże firmy czy mniejsi sprzedawcy np. na Allegro, wysyłają po zakupie informację typu: "Sprawdź w obecności kuriera zawartość przesyłki". Wykazują się przy tym zupełną niewiedzą i powoduję niepotrzebne spięcia pomiędzy odbiorcami i kurierami. Osobiście sprawę wyjaśniałem w UPS i otrzymałem informację, że kurier nie ma obowiązku czekać na rozpakowanie i sprawdzenie przesyłki przez odbiorcę. Po to firma daje czas na ewentualną reklamację, aby klient mógł na spokojnie sprawdzić towar. Procedura wygląda tak, że jeśli klient stwierdzi, że coś jest nie tak z przesyłką to dzwoni pod wskazany numer i wtedy kurier przyjeżdża spisać protokół szkody.

16.10.2012 16:36
2
odpowiedz
zanonimizowany861550
5
Centurion

Myślę, że to zależy od firmy kurierskiej. Zamawiając w DHL, kurier nawet sam zaproponował bym sprawdził przy nim elektronikę, by spisać ewentualny protokół na miejscu (oczywiście nic w stylu uruchomić etc. tylko sprawdzić z zewnątrz czy wszystko jest wporządku).

16.10.2012 16:42
NewGravedigger
3
odpowiedz
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

obie strony mają słuszność

z jednej strony nie warto się kłócić z kurierem o to

z drugiej rozsądny facet poczeka 5 minut, aby nie drałować drugi raz pod ten sam adres

16.10.2012 16:46
raziel88ck
4
odpowiedz
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Mimo tego lepiej sprawdzić na miejscu, bo przypuśćmy, że w paczce zamiast telefonu znajdzie się kartofel. I co wtedy? Jak im to udowodnisz?

16.10.2012 16:46
Fett
5
odpowiedz
Fett
233
Avatar

NewGracedigger - z jednej strony tak, ale z drugiej jaki procent wszystkich przesyłek dociera uszkodzona. Jeżeli kurier ma dziennie do rozdania 100 paczek z czego 5 może jest uszkodzonych, albo złych to z 5 minut robi mu się 8 godzin.

16.10.2012 16:51
Bac02
6
odpowiedz
Bac02
75
StreetRider

Za dopłatą można zaznaczyć opcje sprawdzenia przy kurierze.

16.10.2012 17:08
s1`
7
odpowiedz
s1`
48
Konsul

[3] i [5] wyjasnily temat

16.10.2012 17:29
8
odpowiedz
darko11221
41
Konsul

Gdyby kurier miał obowiązek czekać aż ktoś sprawdzi paczkę to przesyłka kosztowała by 10 razy drożej.Ja na złość kurierowi sprawdzę paczkę na drugi dzień a kurier musi poczekać.

16.10.2012 17:30
9
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Gdyby kurier miał obowiązek czekać aż ktoś sprawdzi paczkę to przesyłka kosztowała by 10 razy drożej
Drogo cenisz dwie minuty pracy kuriera.

16.10.2012 17:36
Skiter16
10
odpowiedz
Skiter16
103
Man Utd

[9] Dwie minuty ale przy jednej paczce.. a co jeśli takich paczek jest 50 albo 100 ? Wtedy z dwóch minut robią się dwie godziny.

16.10.2012 17:43
graf_0
11
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Wiadomo że kurier nie ma obowiązku czekać aż sprawdzisz czy iphone który zamówiłeś nie ma porysowanej szybki...Albo czy nie jest ziemniakiem.
Ale powinien poczekać aż sprawdzić czy towar nie uległ uszkodzeniu w transporcie - bo za to odpowiada firma kur.
Ziemniak cały? No to kurierowi nic do tego - on NIE odpowiada i nie dba o to czy wiezie telefon czy ziemniaka.

16.10.2012 17:44
snopek9
12
odpowiedz
snopek9
210
Pogrubiony stopień

Skiter
No i jest tyle. I kazdy kurier czeka az sprawdze paczke...

16.10.2012 17:53
aope
😊
13
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

DHL - zero problemów ze sprawdzeniem paczki na miejscu. Nie wiem, jak u innych.

16.10.2012 17:59
14
odpowiedz
zanonimizowany870763
8
Chorąży

Kurier ma obowiązek czekać, aż sprawdzisz czy się wszystko zgadza. Inaczej możesz go pozwać do sądu, że to przez niego została uszkodzona paczka/sprzęt i podtrzymywać zarzut, że nie poczekał aż sprawdzisz czy wszystko jet ok.

16.10.2012 18:09
tadzikg
😃
15
odpowiedz
tadzikg
186
starszy brygadier

14 --> źródło

16.10.2012 18:10
pablo397
16
odpowiedz
pablo397
137
sport addicted

[14] --> bzdura.

16.10.2012 18:12
17
odpowiedz
krukilis
139
Generał

raziel88ck --> Chyba mylisz troszkę fakty. Kuriera, ani firmy kurierskiej nie obchodzi co jest w paczce. To, że będzie tam cegła zamiast telefonu jest winą wyłącznie tego kto paczkę nadawał i firma kurierska nie ma nic do tego, bo niby dlaczego miała by ponosić odpowiedzialność za oszustwo nadawcy?

16.10.2012 18:15
18
odpowiedz
zanonimizowany827415
5
Generał

Problemem nie są kurierzy, ale pseudo-sprzedawcy z Allegro, którzy wymyślili sobie nowy biznes.
Wysyłają uszkodzony mechanicznie towar a następnie winę za uszkodzenie zwalają na firmę kurierską. Takie są fakty, poparte licznymi negatywnymi komentarzami na koncie danego allegrowicza.
Firmy kurierskie NIE ODPOWIADAJĄ za uszkodzenia towaru znajdującego się w przesyłce jeśli uszkodzenia nastapiło w związku z nieodpowiednim zabezpieczeniem danego towaru.
I podam wam dwa przykłady moich ostatnch zakupów.
1. Dosyć wytrzymały towar w opakowaniu producenta umieszczony w zewnętrznym kartonie wypełnionym "pianką" (czy jak to tam się nazywa, taki typowy wypełniacz w postaci niereguralnych miękkich kształtek), całość dodatkowo usztywniona grubo złożonym papierem pakowym o znacznej masie jak na całość paczki. Zewnętrzny karton owinięty kilkoma metrami folii stretchowej.
Szansa uszkodzenia towaru przez firmę kurierską - praktycznie zerowa.
Ilość negatywnych komentarzy na temat transportu - brak.
2. Delikatny towar w opakowaniu producenta umieszczony w zewnętrznym kartonie do którego byle jak napchano troche papieru pakowego i zaklejono pojedynczą taśmą pakową. Plus naklejka - nie rzucać (bo kogoś ona obchodzi). Całość wyraźnie się przesuwa.
Szansa uszkodzenia towaru przez firmę kurierską (nie z jej winy) - bardzo duża.
Ilość negatywnych komentarzy na temat transportu - ponad 200.
Wiadomość w liście od sprzedającego: "otwierać paczki przy kurierze, nie przyjmujemy reklamacji towaru z uszkodzeniami mechanicznymi bez protokołu szkody wystawionego przez kuriera".

16.10.2012 18:16
Browar Drinker
19
odpowiedz
Browar Drinker
88
Szef wszystkich szefow

[17] chodzi raczej o świadka w osobie kuriera, który w przypadku sądzenia się ze sprzedawcą zezna co było w paczce.

16.10.2012 18:17
Fett
20
odpowiedz
Fett
233
Avatar

W ziemniaczanej sytuacji chyba najlepszym wyjściem jest nagranie kamerką odbioru paczki i jej otwarcie żeby później mieć jakiś dowód. Jeżeli w paczce zamiast iPhone`a jest iPotato to kurier tutaj nie ma nic do rzeczy.

Browar Drinker - równie dobrze można iść po sąsiada albo paczkę otwierać w obecności kogokolwiek na ulicy, kogo później możesz ciągnąć po sądach.

16.10.2012 18:20
21
odpowiedz
zanonimizowany827415
5
Generał

[20] Od razu mi się skojarzył iPączek z kabaretu w GTA4.

16.10.2012 18:36
22
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

[20] - I tak oskarza, ze wczesniej rozpakowales, spakowales z powrotem i dopiero nagrales z imitacja odbioru, proszac kogos znajomego o pomoc jako dostarczyciela.

16.10.2012 18:49
Fett
23
odpowiedz
Fett
233
Avatar

No to nie ma innego wyjścia jak kupować tylko i wyłącznie poprzez odbiór osobisty

16.10.2012 18:54
Herr Pietrus
24
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Nigdy jeszcze nie sprawdzałem paczki przy kurierze... Fakt, nie kupowałem nigdy 40+ calowego TV, najdroższy był chyba aparat cyfrowy... Wystarczyło mi, że paczka jest cała i absolutnie nienaruszona.

16.10.2012 19:04
Vaerin
😜
25
odpowiedz
Vaerin
111
Generał

W przypadku DPD nie ma możliwości sprawdzenia przesyłki, bo jest ona gubiona automatycznie po dojściu do sortowni :D

17.10.2012 10:12
26
odpowiedz
zanonimizowany560752
43
Generał

Zanim taki telewizor wyjmiesz z kartonu to minie 10 minut, żaden kurier nie będzie na to czekał.

Dobrze widzieć, że jest możliwość zadzwonienia później po kuriera by przyjechał spisać protokół, większość przesyłek jakie otrzymywałem była zbyt szczelnie i dobrze spakowana by szybko móc sprawdzić uszkodzenia.

Takie pytanie: czy protokół spisuje się jedynie w przypadku widocznych uszkodzeń mechanicznych (np. rozbity ekran komórki) czy jak sprzęt nie działa, nie włącza się (mogą być jakieś uszkodzenia wewnętrzne), też mogę zadzwonić do kuriera czy to już go nie obchodzi?

17.10.2012 10:18
shawnz
27
odpowiedz
shawnz
64
lieutenant

nie spotkałem się jeszcze z tym żeby kurier nie chciał zaczekać ani w dhl, dpd, siódemce

17.10.2012 11:52
28
odpowiedz
Theddas
178
Mighty Pirate

@[26] Bzdura - kupowałem TV 50" i kurier nie dość, że pomógł wnieść, to jeszcze pomogł rozpakować i wyciągnąć z kartonu żeby obejrzeć, czy wszystko ok. Całość zajęła 10 minut. Aż mu dałem z wrażenia napiwek :). Nigdy też jeszcze nie zdarzyło mi się (na grubo ponad setkę paczek) by na moją prośbę "pan zaczeka 3 minuty tylko szybko sprawdzę czy nie uszkodzone w transporcie" kurier powiedział "spieprzaj dziadu nie mam czasu". Oczywiście robię tak tylko gdy zamówiony towar może ulec mechanicznemu uszkodzeniu, bo nie ma sensu tego robić przy zamówieniach np. gier czy książek. Oczywiście są różni kurierzy i rożne firmy, ale jest wolny rynek i można wybierać, więc jak któraś firma robi problemy to po prostu trzeba ją zmienić i tyle. Obowiązku może nie ma, ale jak chcę sprawdzić, a kurier nie chce poczekać, to nie odbieram po prostu pzesyłki i tyle. Raz mi się zdarzyło. Zadzwoniłem do sprzedawcy, że kurier nie pozwolił mi sprawdzić przesyłki, więc jej nie odebrałem i w tej sytuacji będę rezygnował z zamówienia. Kurier wrócił jeszcze tego samego dnia i już nie robił problemów.

17.10.2012 11:54
Stranger.
29
odpowiedz
Stranger.
201
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że większość kurierów nie chce czekać na sprawdzenie przesyłki, a w przypadku UPS to już w ogóle sekundę po złożeniu podpisu jest z powrotem w aucie. ;) Ja tam nie robię dużych problemów, zakładając oczywiście, że paczka wygląda na nienaruszoną i że nie jest to jakiś delikatny sprzęt.

17.10.2012 12:06
30
odpowiedz
fenfir
173
Generał

Do tej pory tylko raz zdarzyło mi się, że poprosiłem, żeby kurier poczekał bo zamawiałem monitor i nie było problemu. Wyjąłem i sprawdziłem czy ekran jest w całości, natomiast ostatnio kupowałem telefon i nawet mi przez myśl nie przeszło żeby sprawdzić w obecności kuriera.

17.10.2012 12:21
Herr Pietrus
31
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Ja nawet przy kupnie monitora nie miałem takiego pomysłu, by sprawdzać, czy jest cały. Całę było pudełko, oklejone taśmą sklepu itp... A sam monitor jest przecież w folii i styropianowych wytłoczkach... Gdyby pudło było pogięte itp - wtedy bym się na pewno upierał przy sprawdzaniu (w praktyce, tak jak piszę inni - dzwoni sie po kuriera drugi raz), ale póki co nie spotkałem sie z podobną sytuacją.
No ok, pudło z kartą graficzna było lekko wgięte, ale wiedziałem, zę w srodku jest przecież drugie, producenta, jest folia, karta jest też w folli i w tekturze... Mam rażenie, zę naprawdę trudno uszkodzić dobrze zapakowane produkty. Chyba, zę rzeczywiście trafimy na jakąś czystą patologie i nasza paczka przejdzie przez ręce pracowników grających nia w nogę.

17.10.2012 12:31
Fett
32
odpowiedz
Fett
233
Avatar
17.04.2013 12:13
33
odpowiedz
upierzonywaz
8
Legionista

Nawet jeśli podpiszemy odbiór paczki i dopiero po odjeździe kuriera okaże się, że mimo całego opakowania zawartość jest uszkodzona to dalej według prawa przewozowego mamy wtedy 7 dni na zgłoszenie szkody.
Kurier powinien jednak poczekać te 2 minuty właśnie, żeby potem nie jechać do Kozich Wulek, koło Starego Młyna drugi raz nie potrzebnie. Co nieco na temat zasad reklamowania paczek tutaj [url]http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/kurier-uszkodzil-przesylke-co-zrobic.html[/url]

17.04.2013 12:47
34
odpowiedz
108
3 grosze

<żart>
Jeśli jest opcja płatności przy odbiorze, to kurier musi czekać nawet tydzień
</ żart>
.. bo co zrobi jeśli wezmę z jego rąk laptopa, przełożę przez drzwi i zaproszę go na kawę podczas odliczania 40kzł w jednogroszówkach .. gdybym nie chciał zapłacić, to ma święte prawo dzwonić po policję, ale jeśli przy 27678zł i 97 groszy jednogroszówki mi się wysypią, to może mi nagwizdać i co najwyżej zadzwonić po kogoś kto ze mną posiedzi i posłucha marudzenia przy ponownym przeliczaniu gotówki.

Chyba, zę rzeczywiście trafimy na jakąś czystą patologie i nasza paczka przejdzie przez ręce pracowników grających nia w nogę.

Z dwojga złego - ja wolę być patologią, niż normalnym, który umoczył bo ma pecha.

A na serio - kupując w sklepie sprzęt zawsze sprawdzam, zawsze wybieram opcję płatności przy odbiorze, zawsze kurier czeka (nigdy nie protestował) - staram się nie przeciągać - sprawdzam, czy wszystko jest i czy nie ma uszkodzeń mechanicznych. Podpisuję, uśmiecham się i dziękuję.

No to nie ma innego wyjścia jak kupować tylko i wyłącznie poprzez odbiór osobisty

NIEEEE! zgodnie z prawem traci się wtedy wszystkie uprawnienia wynikające z kupna przez internet - zakup przez internet i odbiór osobisty = kupiłeś w sklepie (np. nie możesz zwrócić towaru).
Jeśli decydujesz się na odbiór osobisty trzeba sobie z tego zdawać sprawę.
Przykład (z życia) kupujesz laptopa i okazuje się, że ma martwe piksele po podłączeniu w domu
- odbiór osobisty - reklamacja - odpowiedź - "liczba martwych pikseli jest zgodna z normą i nie podlega reklamacji"
- kurier - reklamacja zbędna - po prostu "g.. mnie obchodzi wasza norma macie swój badziew, oddawajcie pieniądze" (trzeba zachować termin - nie pamiętam ile dni)

17.04.2013 17:35
Herr Pietrus
35
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

"NIEEEE! zgodnie z prawem traci się wtedy wszystkie uprawnienia wynikające z kupna przez internet - zakup przez internet i odbiór osobisty = kupiłeś w sklepie (np. nie możesz zwrócić towaru)."

Oczywiście ze nie masz racji, to nagminne powrtarzana wierutna bzdura.
Tzn. masz w bardzo ogólnym zarysie - faktycznie duze sklepy (komputronik, chyba też vobis itp., niewykluczone ze wszelkei media-markty, ale tam nic ne kupowałem on-line) często stwierdzają w regulaminie, że jeśli "kupujesz z odbiorem" to twoje działania via www maja tylko znaczenie rezerwacji towaru. Ale jeśli jakiś łoś nie zastosuje takiego wykrętu, a potem ci coś nawija, zę osobiście to nie mas prawa zwrotu - spuszczasz go na drzewo. Umowa zawarta na odległość - i to sie liczy. Sposób wykonania umowy nie ma nic do rzeczy.

Myśle, że warto to podkreślać, niech konsumenci znają swoje prawa.

17.04.2013 17:46
36
odpowiedz
zanonimizowany773549
45
Senator

Korzystałem z usług DHL przy zakupie monitora. Facet, który jeździ w moim rejonie ma łeb na karku, pomimo opóźnienia na mieście (złe warunki pogodowe) spokojnie poczekał 2 minuty, abym sprawdził czy sprzęt jest cały i nawet pomógł mi go rozpakować. Oczywiście przed tym musiałem podpisać odbiór paczki.

17.04.2013 17:54
davis
37
odpowiedz
davis
201

Facet, który jeździ w moim rejonie ma łeb na karku

Tu jest pies pogrzebany, bo jak kurier w porządku to wszystko idzie załatwić ale jak jest buc to się trzeba użerać.

18.04.2013 10:42
38
odpowiedz
108
3 grosze

Herr Pietrus Oczywiście ze nie masz racji, to nagminne powrtarzana wierutna bzdura.

Kurcze, dzieki .. kupując laptopa przekopałem temat i wynikało to, co pisałem wyżej - szczególnie po przeczytaniu u źródła (UOKiK) czegoś w stylu (słowa klucze) - przedsiębiorca NIE POWINIEN umieszczać zapisów, a kupujący powinien sprawdzić, aby potem uniknąć sporu o skuteczność odstąpienia.

Przeczytałem odpowiednie punkty ustawy i wyczytałem takie coś - co wygląda dość sensownie:

iż umową zawartą na odległość w rozumieniu cytowanej ustawy będzie umowa zawarta przez konsumenta z przedsiębiorcą za pośrednictwem strony internetowej lub mailowo, przy czym do zakwalifikowania danej umowy jako zawartej na odległość nie ma znaczenia, czy odbiór następuje osobiście, czy towar zostaje do klienta wysłany pocztą oraz czy cena zostaje uiszczona przelewem (przedpłata), czy też gotówką w chwili odbioru towaru.

oraz

Od chwili, gdy wiadomość o złożeniu zamówienia i jego treść dotrą do sprzedającego, obie strony, przy braku innych postanowień umowy (np. zawartych w regulaminie sklepu), zostają związane umową sprzedaży.

źródło: http://www.eporady24.pl/umowa_na_odleglosc_czy_jest_zawierana_jezeli_odbior_jest_osobisty,pytania,4,54,5015.html

ps. mimo tego odbiór przez kuriera przy możliwości sprawdzenia czy wszystko jest jednak uważam za bezpieczniejszy - w świetle zapisów na stronie UOKiK dotyczących "uniknięcia sporu" i tego "regulaminu sklepu"

dopisek - ale regulaminy trzeba jednak czytać i to całe ..

18.04.2013 11:04
emil kuroń
39
odpowiedz
emil kuroń
68

ja z rok temu zamówiłem dużą zamrażarkę (gdzieś 300 l) i kurier nie dość, że poczekał to jeszcze pomógł wnieść pakę do domu. Rozpakowałem, sprawdziłem (oczywiście "z wierzchu"). Facet pojechał.

Niestety, nie zawsze tak jest. Chociaż, może jak zamawiamy te wielkogabarytowe sprzęty to tak jest.

Forum: Kurier nie ma obowiązku czekać na sprawdzenie przesyłki przez odbiorcę