Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: reklamacja - co mogę zrobić?

14.09.2012 08:56
tygrysek
1
tygrysek
249
porywacz zwłok

reklamacja - co mogę zrobić?

witam
mam problem z lodówką i może ktoś mi pomoże w uświadomieniu mnie co do moich praw. kupiłem w zeszłym roku lodówkę LG. najdroższa jaka była na rynku. miała być perfekcyjna i ah i oh. jakieś 2 miesiące temu zaczęły się problemy z nią. skończyło się na czterech wizytach serwisu (serwis naprawiał skutek awarii a nie przyczynę) i przy piątej awarii zażądaliśmy wymiany lodówki. wczoraj lodówka została dostarczona. odczekała 2 godziny i ją włączyłem co się okazało, że nie jest w 100% sprawna, bo nie działa pompka od napojów. i teraz zastanawia mnie to, czy mogę odstąpić od umowy kupna-sprzedaży czyli czy mogę żądać pieniędzy za nią? problemem jest to, że za lodówkę płacę jeszcze kredyt. może ktoś miał podobny przypadek lub jest w stanie zwrócić mi uwagę na moje prawa?

14.09.2012 09:30
2
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Wydaje mi się, że nie możesz wiele zrobić, bo naprawy gwarancyjne to bardzo często robienie z klientów debili. Proponuję dokładnie zapoznać się z kartą gwarancyjną i zgłosić się do rzecznika praw konsumenta w swoim mieście. Oficjalne pismo od rzecznika potrafi skutecznie zmotywować firmę do skutecznego działania. Tak samo jak przesłanie do lokalnej gazety w rubryce kontaktu z czytelnikami żalów na firmę LG. Taka reklama też motywuje.

14.09.2012 11:11
Orrin
3
odpowiedz
Orrin
234
Najemnik

Z tego co się orientuje jeśli 3 razy było naprawiane to samo to możesz żądać wymiany na nowy model

14.09.2012 11:36
4
odpowiedz
zanonimizowany864645
1
Junior

Od kupa sprzedaży można odstąpić bodajże miesiąc lub mniej od zakupu, a ponieważ była to tylko wymiana to raczej się to nie uda. Proponuję zażądać wymiany na nową i sprawdzić jeszcze przy dostawcy, czy wszystko działa tak jak powinno. Jeśli ta pierwsza lodówka nadal jest na gwarancji, wymiana musi być dokonana.

---
http://www.bzwbk.pl/firmy/kredyty/kredyty.html

14.09.2012 11:42
tygrysek
😒
5
odpowiedz
tygrysek
249
porywacz zwłok

lodówka nie może być włączona przy dostawcy, bo dwie godziny musi odstać
więc kupuje się kota w worku

14.09.2012 11:59
Herr Pietrus
6
odpowiedz
Herr Pietrus
223
Ficyt

Naprawiał ją serwis w ramach gwarancji? Więc żeby odstąpić od umowy ze sprzedawcą musisz chyba i tak przejść próbę naprawy "przez sprzedawcę", (kolejność korzystania z uprawnień z tytułu niezgodności z umową) zanim złożysz oświadczenie o odstąpieniu od umowy... o ile naprawa/wymiana umowy się nie uda.

14.09.2012 12:05
tygrysek
😡
7
odpowiedz
tygrysek
249
porywacz zwłok

już wiem, że zwrócić towaru nie mogę. muszę naprawiać

więc nie polecam lodówek LG

14.09.2012 12:17
😐
8
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

więc nie polecam lodówek LG

LG to raczej telewizory i monitory, tak jak nie kupiłbym lodówki samsunga, ale telefon już tak. Co Cię podkusiło brać LG? Przecież są firmy specjalizujące się w AGD z wieloletnią dobrą marką.
Może w tej lodówce ekranik Ci się spodobał?

14.09.2012 12:42
tygrysek
9
odpowiedz
tygrysek
249
porywacz zwłok

a jak myślisz dlaczego kupuje się najdroższą lodówkę w sklepie?

14.09.2012 12:48
😐
10
odpowiedz
zanonimizowany773549
45
Senator

[8]

Lodówki Daewoo też byś nie kupił?

Moi rodzice kupili 12 lat temu i działa do dziś.

14.09.2012 12:50
11
odpowiedz
AMDD
122
on-line

mirencjum -->

tak jak nie kupiłbym lodówki samsunga, ale telefon już tak

Co za brednie. Jeszcze parę lat temu mówiło się o kupujących telefony samsunga ze są szaleni skoro kupują telefon od producenta lodówek.

Jak to sie wszystko zmienia

14.09.2012 12:50
Widzący
😃
12
odpowiedz
Widzący
234
Legend

tygrysku, nie wymagaj od mirencjuma rzeczy niemożliwych. Zresztą jeżeli trzymasz w lodówce po ludzku piwo to na co Ci pompka do wody?

14.09.2012 13:03
😃
13
odpowiedz
Piotrasq
162
Legend

A tą pompką nie można pompować piwa ?

14.09.2012 13:05
Kanon
😃
14
odpowiedz
Kanon
246
Befsztyk nie istnieje

Nie można, bo nie działa.

14.09.2012 13:09
tmk13
👍
15
odpowiedz
tmk13
252
Generał

dlaczego kupuje się najdroższą lodówkę w sklepie?

No właśnie, dlaczego?

14.09.2012 14:06
Cainoor
😜
16
odpowiedz
Cainoor
263
Mów mi wuju

Słaby sklep, skoro najdroższe to lodówki LG ;-)

14.09.2012 14:11
tygrysek
17
odpowiedz
tygrysek
249
porywacz zwłok

Widzący - nie wiesz do czego służy woda? ja też nie :) ale kobieta używa do picia (sic!)

Piotrasq - pompka pompuje tylko zimną wodę po to by kobieta się napiła gdy się zmęczy idąc po zimne noteckie

tmk13 - tego nie wie nikt, ale pasowała idealnie do kuchni

Cainoor - bynajmniej dla idiotów

04.10.2012 11:29
18
odpowiedz
piotr07
119
Konsul

Podepnę się pod temat reklamacji bo szkoda zakładać nowy wątek. W sobotę kupiłem myszkę i w niespełna 24h się zepsuła więc poszedłem do sklepu a oni nawet nie chcieli mi wymienić na inną czy oddać kasy od razu na serwis teraz nie mam ani pieniędzy ani myszki. Mogą tak robić ?

04.10.2012 12:18
BioBuster
19
odpowiedz
BioBuster
52
Generał

@piotr07
Nie powinni. Ty powinieneś się upierać, że zgłaszasz niezgodność towaru z umową i żądać wymiany na nową, omijając serwisowanie.

04.10.2012 21:32
Ragn'or
📄
20
odpowiedz
Ragn'or
223
MuremZaPolskimMundurem

He, mam podobny problem z lodówką Samsunga, która jeszcze nawet roku nie ma. Sporo kasy za nią dałem. Problem w tym, że zgubiłem kartę gwarancyjną i serwis zaczyna trochę piętrzyć trudności. Wysłałem, na ich życzenie zdjęcie faktury, rachunku oraz dwóch tabliczek znamionowych na lodówce. Na razie czekam, bo mają niby dwa tygodnie na rozpatrzenie mojej prośby na " naprawę warunkową". Duplikatu karty gwarancyjnej nie chcą wystawić.
Opisałem problem i wysłałem zapytanie do prawnika z UOKiK-u, przedwczoraj dostałem odpowiedź, więc jest szansa, że nie będę sam w potencjalnym sporze z producentem.
Oby do tego nie doszło.

Swoją drogą, to straszny szmelc teraz produkują.

piotr07----> ja tak miałem z tunerem tv, który nie działał. Powiedzieli, że sprzęt niskiej wartości nie podlega zwrotowi pieniędzy.

05.10.2012 09:06
21
odpowiedz
piotr07
119
Konsul

Ragn'or-----> Niskiej wartości może i tak, ale ta mysz kosztowała 250zł

05.10.2012 09:31
MiniWm
😈
22
odpowiedz
MiniWm
230
PeaceMaker

tygrysek ---> Pamietam jak serwisowalem laptopa :) to w umowie bylo zawarte.. jezeli nie naprawia do 3 razy sztuka to zwrot $$$

mirencjum --> Jak sie wrescie przebudzisz ze swego snu :) Czasy na MARKI minely teraz sa juz tylko UDANE(lub nie) produkty nie wazne jakiej firmy...

Ragn'or ---> tfu tuf moja juz 4 rok dziala ^^

piotr07 --> Idz do sklepu i powiedz temu %#$!% ze skoro jest taki madry :) to chcialbys skorzystac z REKOJMI a nie GWARANCJI

ps. Mialem nawet przypadek gdzie Pani sprzedawczyni ;) z zadartym nosem odpowiedziala iz ich sklep nie uznaje rekojmi ^^ oh zabawne te blodyneczki czasami sa....

05.10.2012 09:47
wysiak
23
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

MiniWm -->
"Idz do sklepu i powiedz temu %#$!% ze skoro jest taki madry :) to chcialbys skorzystac z REKOJMI a nie GWARANCJI"
http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php#faq1171

05.10.2012 09:57
MiniWm
😈
24
odpowiedz
MiniWm
230
PeaceMaker

wysiak ---> Aaaa faktycznie przepraszam Moja gafa ^^ no tak konsument *wstyd*

hmm a nie mozna by podpiac tego pod "Towar niezgodny z opisem " bo nie dziala ^^ ?

05.10.2012 10:58
😊
25
odpowiedz
zanonimizowany862520
5
Konsul

Ja to nie rozumiem w czym problem i co to za roznica czy to rekojmia, gwarancja czy towar niezgodny z opisem bo nie dziala. Nie minely 2 lata towar w EU podlaga gwarancji. Maja go naprawic, wymienic na nowy lub zwrocic kase. Po co wdawac sie w dyskusje i przerzucac sie synonimami.
Sprzedawca staje okoniem - list polecony wszczynajacy postepowanie sadowe i dowidzenia, a nie jakies zabawy w ciuciubabke. Nastepnym razem taki sprzedawca zalatwi reklamacje wzorowo.

05.10.2012 16:01
26
odpowiedz
piotr07
119
Konsul

Jak widać w Empiku samowolka robią co chcą i nie liczą się z tym co klient mówi, żądałem wymiany produktu a oni wysłali na gwarancje a sprzęt zepsuł się po niespełna 24h od momentu kupienia żenada normalnie

06.10.2012 12:21
Ragn'or
😡
27
odpowiedz
Ragn'or
223
MuremZaPolskimMundurem

Dziś mija 14 dni odkąd złożyłem prośbę o "naprawę warunkową" i nie doczekałem się zainteresowania do dzisiaj.
Zadzwoniłem więc do cok Samsunga i grzecznie powiedziałem, że dziś mija 14 dni i niebawem skieruje sprawę na inne tory.
Pani nie wydawała się poruszona, poleciła cierpliwie czekać, bo oni "nie dostali jeszcze decyzji".
Pomimo zdania UOKik-u, że mam prawo żądać wystawienia duplikatu karty gwarancyjnej, pani z Samsunga grzecznie oznajmiła, że gwarancja to ich "dobra wola" i oni nie wystawiają duplikatów karty gwarancyjnej.

No i jak tu może człowieka cholera nie strzelić?

06.10.2012 14:08
NewGravedigger
28
odpowiedz
NewGravedigger
183
spokooj grabarza

14 dni minus weekendy

Jak widać w Empiku samowolka robią co chcą i nie liczą się z tym co klient mówi, żądałem wymiany produktu a oni wysłali na gwarancje a sprzęt zepsuł się po niespełna 24h od momentu kupienia żenada normalnie

Venezia tak samo

kupiłem buty zimowe, które rozkleiły się po 7 dniach. Wracam do sklepu a tam cipa mówi mi, że wysyła je na gwarancję. A ja mam zapieprzać po śniegu w trampkach.

06.10.2012 14:55
😊
29
odpowiedz
zanonimizowany47980
118
Generał

Ragn'or--> Możesz sprecyzować co to jest ta naprawa warunkowa? Bo jeśli chodzi o niezgodność towaru z umową to w przypadku, kiedy sprzedawca w okresie 14 dni nie udzieli odpowiedzi, uznaje się, że twoje roszczenia uznał za zasadne i rozpatrzył reklamacje pozytywnie.

Battle-toad --> To nie są synonimy... Gwarancja jest dobrowolna tzn. to czy producent ją udzieli zależy od jego "widzi mi się". Z kolei rękojmia i niezgodność towaru z umową to ochrona prawna. Ta pierwsza dotyczy głównie transakcji z udziałem przedsiębiorców, natomiast niezgodnośc ma zastosowanie w sprzedaży konsumenckiej tzn. w transakcji między przedsiębiorcą a konsumentem. Poza tym rękojmia i niezgodnośc różnią się miedzy sobą w kilku elementach m.in. w przypadku rękojmi łatwiej jest uzyskać zwrot zapłaconych środków.

Niezgodność towaru z umową to bardzo przydatna rzecz, warto zapoznać się z ustawą o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej. Konsument może żądać naprawy lub wymiany towaru (wybór zależy od konsumenta), a dopiero w przypadku kiedy sprzedawca nie jest w stanie zaspokoić takiego żądania, konsumentowi przysługuje zwrot zapłaconej kwoty. Sprzedawca ma 14 dni na uznanie lub nieuznanie reklamacji - jeśli nie zrobi tego w terminie reklamacja zostaje uznana. Warto też pamiętać, że jeżeli usterka pojawi się w ciągu 6 miesięcy od zakupu towaru to zakłada się, że ta usterka istaniała już w chwili zakupu, co znacznie ułatwia dochodzenie swoich praw.

Forum: reklamacja - co mogę zrobić?