Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Recenzja The Secret World - innowacyjne, ale niedopracowane MMORPG

05.08.2012 10:08
1
pawloki
15
Legend

Pól roku i zamkną serwery lub przejdzie na F2P, najgorsze jest to, że takie jest założenie FunCom od początku nabić kasę na sprzedaży tego gówna udostępnić F2P i robić nowe MMORPG.

05.08.2012 11:39
2
odpowiedz
wcogram
152
Generał

Do końca roku lub początkiem 2013 przejdzie na EA FreePremium czyli największe gówno jakie daje EA.

05.08.2012 12:46
Mastyl
3
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Ja jednak kibicuje temu tytułowi, bo to jest coś na rynku MMO nowego i świeżego.

05.08.2012 13:33
Nomad_91
4
odpowiedz
Nomad_91
57
DRIFT KING

Ja jestem ciekawy, jak niby ta gra ma wyglądać na Xboxie. I nie chodzi mi tu wcale o grafikę, tylko o sterowanie padem. No i czy na Xboxie będzie abonament?

05.08.2012 14:14
Mastyl
5
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

dmcNero92 - gdyby należało każdą grę wymaksowąć przed napisaniem recenzji, to gry byłyby recenzowane już po czasach swojej świetności.

05.08.2012 14:29
6
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Haha, Tera dostaje 8.5 (praktycznie zero nowości) a TSW ma ich dużo - dostaje 7.0. Ciekawe czy recenzent wie w ogóle o tym, że może coś którąś rangę kupić "sprint"? I wtedy wcale długo się nie biega. Widać też, że recenzent nie bywał często na Agarthcie vide "(...) lecz zabrakło mi tu przepełnionych rynków w miastach, na których każdy ma coś na sprzedaż, ktoś szuka pomocnika itd.". Można wręcz odnieść wrażenie, że recenzent skorzystał z darmowego weekendu, aby w ogóle wejść do gry. Jak to powiedział Gordon w najnowszym Batmanie - "teraz jesteś detektywem, nie możesz wierzyć w przypadki" (że też recenzja pojawia się właśnie, gdy w TSW pojawił się darmowy weekend dla każdego).

"Problemem jest jednak to, że twórcy tak skupili się na kampanii, że po jej ukończeniu właściwie nie ma motywacji do dalszego grania, co może znacznie skrócić żywot The Secret World.". No tak, gdyby również i tu recenzent wiedział o co caman, to wiedziałby, że co miesiąc będą się pojawiać małe rozszerzania (nowe misje itp. itd.). I pierwsze takowe już dostaliśmy - 31 lipca.

"Oprawa graficzna, choć korzysta z tego samego silnika co wydane 4 lata temu Age of Conan, wygląda bardzo przyjemnie. Można przyczepiać się do animacji i wyglądu niektórych NPC-ów, ale produkcja ta nadrabia to naprawdę ładnymi krajobrazami i świetnie stworzonym światem. Generuje to jednak problem u użytkowników, którzy nie posiadają szybkiego połączenia internetowego – są oni wtedy skazani na długie oczekiwanie, aż pobierze się klient gry (prawie 15 gigabajtów), nie wspominając już o mocno przycinającym gameplayu" - ale co ma piernik do wiatraka? Łada grafika = pobieraniem dużo danych? Wtf? Kup wersję pudełkową i problem z głowy. Chyba nic bardziej idiotycznego już dawno nie przeczytałem.

I na koniec, ktoś ostatnio mi napisał "wiesz po czym poznać gracza WoW? potem, że zamiast się ruszać i unikać ciosów, stoi w miejscu". I to chyba jest prawda, do takiego wniosku można dojść czytając tą recenzję. Widzę, że nawet okręgi pojawiające się na ziemi, mówiące, że mobek użyje jakiegoś ciosu, który trzeba uniknąć, nie pomaga.

@pawloki
Przyznaj lepiej, że nie znasz angielskiego i jak już nie ma punktu na mapie i nie ma "zabij 100 mobków" to już dupa blada, zonk i nie wiesz, co dalej robić.

05.08.2012 14:40
7
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Hmm, tak patrzę na te minusy....

1. zbytnie nastawienie na grę w pojedynkę - w SWTOR jakoś to recenzentom nie przeszkadzało, nie mówiąc już o tym, że w TSW jest o wiele więcej contentu mmo niż w SWTOR.

2. statyczny i z czasem monotonny system walki - Nigga please, jak daleko doszedłeś skoro system walki jest dla ciebie statyczny? Dotarłeś do Savage Coast chociaż? W tej grze TRZEBA się ciągle RUSZAĆ w walce, gdzie tu statyczność? Monotonny? Gdzie trzeba dopasowywać ataki do sytuacji? Ja wiem że w Kingsmouth można wszystko rzezać jednym skillem jak się człowiek uprze, ale to jest pierwszy obszar... W Transylvanii tez nazwiesz walkę statyczną i monotonną? A czekaj, nie byłeś tam przecież....

3. niezbyt przystępna dla początkujących - No tak, jak gra nie prowadzi za rączkę to już minus. Jak coś trzeba sprawdzić w googlu to już problem i minus gry. Sure.

Ja rozumiem że wasze recenzje nie stoją na wysokim poziomie ogólnie, ale ludzie - zlitujcie się. Chociaż jakieś pozory zachowajcie.

05.08.2012 14:50
8
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Karrde wiesz, po tym co Ty napisałeś, utwierdziłem się w przekonaniu, że recenzent na 100% skorzystał z darmowego weekendu - w piątek zaczął pobierać grę (ach te 15gb trzeba było pobrać, ola boga), wczoraj pograł (no to gdzie on mógł dojść?), a dziś wrzucił recenzję.

05.08.2012 14:58
9
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

TobiAlex
Jak chcesz uderzyć psa to kij się zawsze znajdzie. Ewidentnie w tej recenzji psa chciano uderzyć.
Doczytałem teraz Twój edytowany post i rzeczywiście widzę masy graczy którzy zupełninie nie zważają na pojawiające się białe okręgi i stoją jak kołki w miejscu. I zbierają takie combo na twarz że ledwo się podnoszą. W Kingsmouth to jeszcze przechodzi, ale jak się nie nauczą że w tej grze należy się ruszać to wiele dalej nie zajdą. Potem będzie płacz że gra za trudna i nieprzystępna i kolejny minus.

W ogóle stwierdzenie że minusem gry jest że jest "nieprzystępna dla nowych graczy" to jakieś kuriozum. Zrozumiałbym gdyby interfejs był beznadziejny, albo rzucono gracza na totalnie głęboka wodę bez jakiegokolwiek wyjaśnienia. Ale tutaj? Tutaj WSZYSTKO jest wyjaśnione w początkowych fazach gry, wystarczy czytać co gra podsuwa. Jedną różnicą w stosunku do innych MMO jest to, że tutaj trzeba myśleć - to widać jest zdolność deficytowa.

edit
Mastyl
To jest MMO. MMO można recenzować tak gdzieś po roku. Miesiąc-dwa po premierze to można co najwyżej napisać wrażenia. Wystawianie oceny MMO po miesiącu to debilizm totalny.

05.08.2012 15:00
10
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

@Mastyl
Pamiętaj, że gra pojawiła się miesiąc po premierze a przez ten czas w tej grze można i trochę zrobić i trochę zwiedzić. Ale jak ktoś korzysta z darmowego weekendu to niewiele zobaczy i niewiele zrobi.

05.08.2012 15:06
11
odpowiedz
zanonimizowany227597
72
Generał

Nie powiedziałbym, że po braku ruchu pozna się gracza WoWa, raczej pozna się po prostu słabego gracza, który być może wcześniej był słaby też w WoWie :)

W samą grę nie mam teraz czasu grać, za dużo do roboty w EVE jest, ale kibicuje jej z całego serca - każda gra, która wnosi coś nowego do gatunku zdominowanego przez kopie WoWa zasługuje na szansę.

05.08.2012 16:00
12
odpowiedz
zanonimizowany778857
12
Chorąży

Ten wielki koleś z mackami na screenie to chyba Cthulhu.

05.08.2012 17:19
13
odpowiedz
REDziu
17
Legionista

Gram od niecałego Tyg i przyznaje że gra jest naprawdę ciekawa.
Super fabuła oraz filmiki przy każdym queście od NPC-a (poza sasquatch:P). System walki w końcu sprawia ze trzeba biegać, unikać oraz kontrować skille przeciwnika. A każdy przeciwnik jest wymagajacy, zwykle mobki potrafią sprawić że się napocimy...albo zginiemy:D
Kupiłem ją żeby mieć co robić czekając na GW2 i po kilku dniach grania stwierdzam że jednak ta gra zawita u mnie dłużej.
p.s. Popieram przed mówców, recenzent odwalił marną robotę z recką. Sam po 5 dniach grania mam więcej do powiedzenia o tej grze niż recenzent a to oznacza że recke pisał po kilku h grania.

05.08.2012 18:41
Mastyl
14
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Karrde, TobiAlex - ok, tutaj autor recenzji mógł pograć więcej... gdyby grał wczesniej w bete, moze wiedziałby o tytule więcej. Ale nadal twierdze, że ciężko pogodzić świeżość i aktualność recenzji z ograniem się w nią. Jeśli recenzja ma wyjść w okolicy premiery, ciężko żeby autor zjadł już na grze zęby.

Faktycznie wydaje mi się, że autor nie przylożył się w tym wypadku do gry. Znacnzie ciekawiej zrecenzowal gre Glosu w tvgry.

05.08.2012 20:08
15
odpowiedz
karg
9
Legionista

Przez kilka miesięcy byla dostępna press beta, niczym właściwie nie różniąca się od closed bety.
Ale nawet jeśli recenzent nie miał do niej dostępu, to i tak ilość błędów jest spora. Najwyraźniej "zbyt trudna dla początkujących" to eufemizm dla "ciągle ginąłem, więc napisałem recenzję przeglądając wpisy na forach" ;)

05.08.2012 22:19
Soulcatcher
👎
16
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Moim zdaniem niestety bardzo słaba gra. Potencjał niezły ale wykonanie słabiutkie.
(tak grałem w betę i grałem w pełną wersję)

05.08.2012 22:25
17
odpowiedz
zanonimizowany858730
0
Chorąży

"Pól roku i zamkną serwery lub przejdzie na F2P, najgorsze jest to, że takie jest założenie FunCom od początku nabić kasę na sprzedaży tego gówna udostępnić F2P i robić nowe MMORPG."

Smutne, ale prawdziwe. Dlatego zawsze omijam szerokim łukiem tego typu gry, jakby fajna nie była to i tak strata czasu i pieniedzy(przykład: age of conan, dc online). Jak na razie Guild Wars 2 to jedyne mmo które może wnieść coś nowego.

06.08.2012 13:13
Soulcatcher
18
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Karrde & Tychowicz ---> jestem osobą odpowiedzialną za merytoryczną zawartość naszego forum i komentarzy. Wydaje mi się że wystarczająco dobrze przedstawiłem wam problem który z wami mamy. Niestety pomimo dużej sympatii jaką do was czuję nie mogę pozwolić na złośliwe niszczenie rozmowy.
Kolejny wasz post tym samym stylu co poprzednio = usunięcie z forum.

06.08.2012 13:24
19
odpowiedz
koobon
82
Legend

Mam nadzieję, że SW odniesie sukces, bo to naprawdę fajny tytuł. Moim zdaniem Norwegowie wyciągnęli wnioski z beznadziejnego Conana i zrobili bardzo grywalne i przyjemne MMORPG.
Przy okazji, kompletnie nie kumam co w nim może sprawiać trudności początkującym.

Jak na razie Guild Wars 2 to jedyne mmo które może wnieść coś nowego.
Ewentualny sukces GW2 będzie wynikiem braku abonamentu, a nie innowacyjności tego tytułu. To porządne MMORPG, ale nie ma w nim za grosz niczego "nowego", a gdyby twórcy zdecydowali się na abonament pewnie ilość grających mieliby na poziomie Rifta.

06.08.2012 17:46
20
odpowiedz
Vip_18
28
Pretorianin

"Ewentualny sukces GW2 będzie wynikiem braku abonamentu, a nie innowacyjności tego tytułu. To porządne MMORPG, ale nie ma w nim za grosz niczego "nowego", a gdyby twórcy zdecydowali się na abonament pewnie ilość grających mieliby na poziomie Rifta." - Yhym...lepiej najpierw zagraj/ dogłębnie poczytaj o GW2 a potem się wypowiadaj. Ciekawe co nowego wniesie SW w czasie swojego półrocznego "życia".

06.08.2012 20:17
👍
21
odpowiedz
Dogmaticus
102
Konsul

Jak czytam niektóre komentarze to zastanawiam się jak (i po co) nie mając pojęcia o czymś można się na dany temat wypowiadać i to w dogmatycznym tonie.

To jest bardzo dobra gra z interesującą społecznością. Jest tu sporo ludzi z SWG, bo ta społeczność od długich lat błąka się po różnych MMO, a do tej pory jedynie "Fallen Earth" dawało jej jakąś przystań. Mnie jednak TSW urzeka bardziej, bo jest innowacyjna i monotonna. Pomimo moich pierwszych obaw po obcowaniu z betą - tej grze nie brak duszy (co było moim głównym bólem w ładnej, ale płaskiej i plastikowej Terze), wygląda dobrze, ma parę genialnych questów i sprawia, że po prostu chce się w nią grać.

06.08.2012 20:20
Soulcatcher
22
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Dogmaticus ---> ogólnie, ok, ale tego nie zrozumiałem:

"Mnie jednak TSW urzeka bardziej, bo jest innowacyjna i monotonna."

Ja również uważam że jest monotonna ale to chyba wada?

06.08.2012 20:33
23
odpowiedz
Dogmaticus
102
Konsul

@Soulcatcher
Nie zrozumiałeś, bo to co napisałem było bez sensu ;). Miało być "mniej monotonna", zwłaszcza w warstwie wizualnej. Odnosiłem to do Fallen Earth.

06.08.2012 20:33
Soulcatcher
24
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

OK.

06.08.2012 21:12
25
odpowiedz
koobon
82
Legend

[20]
Uczestniczyłem w becie GW2 (nie mylić z beta weekendami). Nie muszę o niej "dogłębnie czytać" (!?), bo całkiem nieźle ją poznałem.
Poza tym, co to za argument: Ciekawe co nowego wniesie SW w czasie swojego półrocznego "życia".? Po pierwsze, polecam ci twoją własną radę: pograj/poczytaj, wtedy zrozumiesz. Po drugie, od kiedy utrzymanie się MMORPG na rynku świadczy o jego innowacyjności? No chyba, że w tym sensie, że te co bardziej innowacyjne tytuły nie zjednują sobie graczy (vide "Tabula Rasa"), bo jak wiemy od co najmniej pół wieku, ludzie lubią to co już znają.

I na koniec, żeby była jasność... Nie atakuję GW2, napisałem wyżej, że to porządna produkcja.
Ale te ochy i achy nad produkcją ArenaNet są tak naprawdę mydleniem oczu. Ludzie zachwalają jej innowacyjność, bo głupio im przyznać, że podstawową i najważniejszą cechą decydującą o ich wyborze jest brak abonamentu.

06.08.2012 21:13
Gambit
26
odpowiedz
Gambit
144
le Diable Blanc

koobon -->
Ewentualny sukces GW2 będzie wynikiem braku abonamentu, a nie innowacyjności tego tytułu. To porządne MMORPG, ale nie ma w nim za grosz niczego "nowego", a gdyby twórcy zdecydowali się na abonament pewnie ilość grających mieliby na poziomie Rifta.

Kiepski przykład sobie wybrałeś. Popatrzmy. Jest sobie Rift, niemal nikomu nieznany bez wielkiej kampanii marketingowej i nadal świetnie się trzyma. A tuż obok wielki SWtOR, napędzany wielkimi firmami kupą kasy i nie wiadomo czym jeszcze. Zobaczmy co przechodzi na f2p po niecałym roku istnienia, a co po półtorej roku wydaje pierwszy duży dodatek.

GW2 będzie działać na zasadzie podniety jak Diablo 3. No i modelu b2p - tu się z Tobą w pełni zgodzę

06.08.2012 21:22
27
odpowiedz
koobon
82
Legend

Wybrałem ten tytuł, bo wcale nie zależało mi na tym, by udowadniać wszem i wobec, że w wypadku wersji płatnej GW2 poszłoby po chwili do piachu.
Z drugiej strony, Rift jakimś potentatem też nie jest. Nie znalazłem liczby aktywnych kont, ale istnieje spora szansa, że jest to poziom SW:TOR lub nawet mniejszy. Możemy zmienić Rift na Aion, tak chyba będzie bardziej adekwatnie.

Tak czy owak, gdyby GW2 było płatne jego twórcy mogliby liczyć jedynie na ułamek tego co sprzedadzą jako bezpłatne MMORPG.

06.08.2012 21:22
Soulcatcher
28
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Gambit ---> SWTOR nie przechodzi na model F2P. Poza abonamentami które nadal pozostają będzie rozbudowany trial z możliwością dokupywania brakującego w trybie F2P kontent. Taki tryb aby zachęcić cię do kupienia abonamentu.

06.08.2012 22:38
29
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Soulcatcher --> Chyba jesteś trochę słabo poinformowany w temacie mmorpg,SWTOR przechodzi na w miarę standardowy model f2p dla tego typu gier.

Dla mnie The Secret World to bez wątpienia jedno z najlepszych mmorpg ostatnich lat (bije na głowę wszystkie swotory,tery czy inne aiony).Gra odchodzi od standardu ustanowionego przez WoWa,stawiając przede wszystkim na fabułę i przygodę,i napewno znajdzie swoje grono odbiorców wśród osób szukających czegoś nowego w tym gatunku.

06.08.2012 23:11
30
odpowiedz
koobon
82
Legend

Strasznie się narażasz ;) Na czym jak na czym, ale na MMORPG Soul zna się doskonale.

...bije na głowę wszystkie swotory (...) stawiając przede wszystkim na fabułę i przygodę..."
Trochę to bez sensu, akurat twórcy SW:TOR postawili na dokładnie to samo.
Zgadzam się, że Secret World wyróżnia się na rynku (in plus), ale niekoniecznie akurat tym co wymieniłeś. Przypomnę również, że Bioware poległo właśnie takim a nie innym podejściem do kampanii, więc to dosyć ryzykowne zagranie.

06.08.2012 23:23
31
odpowiedz
zanonimizowany829223
3
Generał

nie przesadzałbym z tą doskonałością - Soulcatcher zawsze czepi się jednego tytułu i go gorąco zachwala bez wzgledu na wszystko.
Przed SWTOR miał podobną (jak nie większą) fazę na EQ2. I też wypisał podobne bzdurki byle tylko ratować image swojej ulubionej gry.

07.08.2012 08:23
32
odpowiedz
Vip_18
28
Pretorianin

koobon - to grałeś raczej w inną grę niż GW2 (lub totalnie niedowidzisz) skoro wdg Ciebie w GW2 nie ma żadnych innowacyjności...

Gromwort, gehenna - lepiej nie krytykujcie jego ulubionej gry bo zaraz wam posty pokasuje ( ;d ) ...tak jak mi wczoraj.

07.08.2012 08:33
33
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

koobon
...bije na głowę wszystkie swotory (...) stawiając przede wszystkim na fabułę i przygodę..."
Trochę to bez sensu, akurat twórcy SW:TOR postawili na dokładnie to samo.

Jest tu pewna różnica - poza postawieniem na fabułę, TOR był ordynarnym klonem WoWa niemal w każdym aspekcie, łącznie z questami "zabij 10 królików i wróć". TSW jest pod wieloma względami dużo bardziej innowacyjny.

07.08.2012 09:13
34
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

koobon --> przeczytałem posty Soula w innym temacie i cofam słowa że się gość niezna,ale dla mnie we SWOTOR to dalej jest f2p można się co najwyżej spierać co to tak naprawdę oznacza.

Vip_18 --> Żadnej gry nie krytykuję,BioWare jako moim zdaniem firma biorąca pod uwagę opinie graczy sporo niedoróbek już poprawiła więc w SWOTORa można sobie całkiem przyjemnie pograć jak ktoś lubi tego typu gry,tylko dla mnie formuła wow clonów się już nieco przejadła i TSW które ryzykownie ale odważnie stawia na coś innego jest poprostu lepsze.Można dyskutować czy gra ze skopanym pvp i praktycznie brakiem end gamu jest dobra jak na mmo,ale za około 85zł dostajemy co najmniej miesiąc świetnego grania,a patrząc na obietnicę twórców że co miesiąc content update to można będzie się naprawdę długo tu nie nudzić.

07.08.2012 09:41
35
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

A propos EQ2 - jedna z najlepszych gier w historii, o wiele bardziej ambitna i innowacyjna od lidera branżowego.

07.08.2012 09:43
36
odpowiedz
Vip_18
28
Pretorianin

Eh nie ma to jak brak możliwości edycji posta...

koobon -
http://www.bagofgames.com/1900/01/list-of-guild-wars-2-innovations/
Poczytaj...a potem pisz jak to nie ma innowacji w GW 2.

Jeszcze coś ode mnie bo nie wiem czy tam jest:

- Dobrze zrobione dynamiczne eventy (nie jak w tych co były).
- Ciekawy edytor postaci
- System levelowania.
- Skalowanie levela.
- WvWvW .
- Możliwość wykonania zadania na różne sposoby.
- Dynamiczna walka.
- Ogarnięta główna fabuła z questami w których się sporo dzieje (a nie sprowadza się do bezmyślnego masowego wycinania mobów).
- Łączenie ataków (np strzała rangera z ogniem elementalisty).

Gromwort - Nawet jeśli w czymkolwiek się nie zgadzasz z Soulem w kwestii SW ToR możesz mieć usunięty post ;d.

07.08.2012 10:50
Soulcatcher
37
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

albz74 ---> Musisz uważać z takimi opiniami w dzisiejszych czasach bo cię jakiś nastoletni półgłówek zwyzywa od fanbojów.
Niestety wszystko wskazuje na to że czasy takich gier jak EQ2 minęły bezpowrotnie. SWTOR był ostatnią niezbyt fortunną próbą. Będzie jeszcze GW2 w ktore zagram z przyjemnością ale które swoją "darmowością" czyli np. kupowaniem za prawdziwe pieniądze kluczy do skrzyń znajdowanych w terenie, nieco irytuje.

gehenna ---> jestem o 20 lat starszy od ciebie, o mniej wiecej 20 lat dłuzej od ciebie gram w gry i proszę abyś nie komentował mojej osoby. Będzie piknik GOLa, zapraszam będziesz mógł poubliżac mi osobiście.

07.08.2012 10:54
38
odpowiedz
Vip_18
28
Pretorianin

" czyli np. kupowaniem za prawdziwe pieniądze kluczy do skrzyń znajdowanych w terenie, nieco irytuje." - A zmusza Cie ktoś oO ?. Będzie można normalnie w grze zdobyć lub kupić za wirtualny gold.

"SWTOR nie przechodzi na model F2P" - Wcale...a na co przechodzi?. W niemal każdym F2P można płacić abonament, jeśli ktoś chce.

07.08.2012 10:59
kapciu
39
odpowiedz
kapciu
185
kapciem

Soulcatcher - skrzynie w których znajdują się farbki, pety, kostiumy. I nie musisz miec prawdziwych pieniędzy, równie dobrze można zapłacic wirtualna walutą.

Za prawdziwe pieniądze kupuje sie czas. Wtedy masz wszystko szybciej i łatwiej.
Kwestia wyboru poziomu trudności.

Nie ma żadnego porównania do typowych gier f2p gdzie musisz zapłacić za content - jak chociażby wymieniany SWTOR.

07.08.2012 11:08
Soulcatcher
40
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

VIP-18 ---> grałem już w GW2 dłużej niż ci się wydaje i wiem że ludzie będą mieli z kasą problem, bo po prostu za fajne rzeczy się płaci. Będziesz grał, grał, grał za darmo, a za miesiąc spotkamy sie i porównamy nasz ekwipunek twój darmowy i mój z płatnej części crafting, kamieni transmutacji wysokiego lvl itd. Wtedy potozmaeiamy o darmowości i F2P. Nie znoszę gier w których sięgamy do portfela i mam to co chce. Np. w najnowszym "darmowym" Diablo III wyskakujesz z 30€ i masz broń na jaką inni czekają tygodniami.

Powracający do tematu GW2 jest tak z 20 razy fajniejsze od SW. I szkoda mi jej bo jestem fanem firmy od czasów Anarchy Online która swego czasu była naprawdę OK

Kapciu ---> jest tak ponieważ GW2 jest rasową gra F2P a SWTOR w chwili obecnej nie jest F2P a z planów które ogłosili również nie wygląda aby miał się taką grą stać

07.08.2012 11:12
41
odpowiedz
Vip_18
28
Pretorianin

"Nie znoszę gier w których sięgamy do portfela i mam to co chce. Np. w najnowszym "darmowym" Diablo III wyskakujesz z 30€ i masz broń na jaką inni czekają tygodniami." - a czy w item shopie GW 2 kupuje się bronie, armory itd?. O Diablo się nie wypowiadam bo czytałem i jest to aż tragiczne. Z 2 tyg przed premierą myślałem czy kupić czy nie. Dobrze, że nie kupiłem bo się bym tylko teraz tym denerwował. Na tych itach w diabło Blizz zarabia z 4-5 razy tyle niż w
MMO ze zwykłym abonamentem. Jeśli chodzi o GW 2 nie jest konieczne żebyś musiał kupić te klucze. Chcesz to kupisz nie to nie. Nie będziesz przecież dzięki temu lepiej wygearowanym playerem z przewagą nad innymi.

Edit
"czy potrafisz pogodzić sie z faktem zemasz gorszy sprzęt niż koledzy." - Czyli wdg Ciebie pet, barwnik itp. to jest gear dający przewagę?.

07.08.2012 11:17
Soulcatcher
42
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

VIP-18 ---> to jałowa dyskusja, teoretyczna, pograsz to pogadamy. Odpowiesz mi po np. dwóch miesiącach grania czy wolisz płacić więcej po sztuce, czy może lepszy był by niższy abonament, czy potrafisz pogodzić sie z faktem ze
masz gorszy sprzęt niż koledzy.

07.08.2012 11:40
43
odpowiedz
koobon
82
Legend

@[36]
Jeszcze coś ode mnie bo nie wiem czy tam jest: - wklejasz link do artykułu, którego nie czytałeś? :D
W związku z tym ja również nie mam takiego zamiaru. Nie mam również zamiaru bawić się z tobą w porównywanie długości penisów i udowadnianie, że rynek MMORPG znam jednak trochę lepiej niż ty.
A z wypisanej przez ciebie listy ani jedna rzecz nie jest nowa i/lub innowacyjna; wszystko to już było w innych grach z tego gatunku.

07.08.2012 12:43
Hellmaker
44
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

Pograłem sobie w SW (pełniak a nie free weekend: P) i ... uwagi początkowe.

Pierwsze co mnie uderzyło najbardziej to animacje postaci. Ja pierniczę - mamy 2012 rok, a nie 2002. Moja postać biega tragicznie, animacja "Strafe" powoduje, że mózg mi zaczyna trzeszczeć, animacja castowania/strzelania/ ogólnie ataków jest gorsza niż spriteowych monsterów w DOOM 1 :)
Ja wiem, że teraz jest dużo poprawności politycznej, ale dawanie na bohatera gry kaleki z połamanymi i źle złożonymi nogami i rękami, to chyba przesada.

Gram w 1680x1050. Literki w questach "klikalnych" - fabularne - te co wyskakują na środku ekranu - są prawie nieczytelne. Może znajdę gdzieś w opcjach zwiększenie czcionki :P

System questów. Ciekawy, niegłupi, czasem dość skomplikowany. Na plus.

Fabuła. Plus. Różnorakie smaczki dla fanów literatury i innych takich. Plus.

Lagi. Koszmarne. Graficzne i serwera.

Pusty świat. Naprawdę pusty świat. Rozumiem spustoszony przez potwory czy coś, ale ten świat nie jest martwy tylko pusty. Nawet SWTOR na Tatooine w Jundland ma w sobie więcej życia :P Może dalej będzie lepiej.

Póki co to mam wrażenie, że niestety zmarnowałem kasę na tę grę. Może kiedyś coś poprawią, ale w tej chwili jest dla mnie niegrywalna. Ja się chcę dobrze bawić, a nie męczyć.

07.08.2012 13:10
45
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Hellmaker od dnia premiery (a nawet podczas beta weekendów) nie miałem lagów, zresztą w mojej cabal tez, więc nie przesadzaj z tymi lagami. Nie wiem jak długo grasz, ale skoro nie mogłeś znaleźć opcji do ustawiania wielkości UI (i to poszczególnych elementów)... cóż... I co Ty byś chciał mieć w tym świecie? Oglądałeś take filmy jak 28 dni później / 28 tygodni później?

07.08.2012 13:34
46
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Hellmaker --> Możesz podzielić się tutaj dokąd w TSW dotarłeś przed napisaniem tego tekstu ? Uwagi początkowe oznaczają że pograłeś 10 minut czy ile ? Skoro jest tak pusto to skąd masz te koszmarne lagi,łączysz się modemem z lat 90' ? I skoro animacje takie tragiczne to jak byś okreslił np. animacje biegania w SWOTOR ?

07.08.2012 16:56
Nolifer
47
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Gra jest podobna z konstrukcji to SWOTOR. Niby chcę być MMO ale jednak chcę się wpasować w singla. Lepiej jakby te 2 gry wyszły w singlu .

07.08.2012 19:47
Hellmaker
48
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend
Image

Ach wiedziałem, że zaraz znajdą się "za mało grasz, żeby móc się wypowiedzieć".
Nauczcie się czytać.
"Pograłem sobie w SW (pełniak a nie free weekend: P) i ... uwagi początkowe."

Nie, nie grałem długo. Opisałem moje pierwsze wrażenia. Jestem w Kingsmouth i się tam kręcę na razie.
Łącze mam wystarczająco dobre (20 MBit). Własne - nie dzielone. I w innych grach nie mam takich lagów. Nie są ogromne, ale są irytujące.
"I skoro animacje takie tragiczne to jak byś okreslił np. animacje biegania w SWOTOR ?" - opisałbym je jako absolutnie cudowne w porównaniu z TSW.
Wpisz sobie w google "the secret world animation" albo "the secret world running animation" i poczytaj opinie, które ludzie mają - ja tu byłem i tak łagodny. I to nie te z Bety.
Połowa moich dwóch gildii (z WoWa i SWTORa) grają w TSW i też na to narzekają.

"nie mogłeś znaleźć opcji do ustawiania wielkości UI (i to poszczególnych elementów)..." - HUD Scale, Inventory Scale, Achievement Window Scale - i to wszystko? Poszczególne elementy? Seriously?
Poszczególne elementy UI to są skalowalne w SWTORZe, a nie tutaj. Tu skalujesz całość albo nic.
W SWTOR możesz skalować WSZYSTKO. Każdy cholerny element UI z osobna. Możesz mieć cztery paski Action Bar każdy innej wielkości, różne wielkości: postaci, target, targetoftarget, i osobno skalować do nich casting bary.
Jest tu jakiś UI Editor czy coś?
Popatrz na obrazek - czytelne toto? A przeskalowałem co się dało na 120%. Character Window najwyraźniej w skalowanie nie wchodzi. Może coś pominąłem.

07.08.2012 19:56
49
odpowiedz
koobon
82
Legend

Skalowanie i możliwość customizacji UI w SW:TOR wprowadzono chyba po dwóch miesiącach, więc i FunCom pewnie pójdzie po rozum do głowy.
Animacje są faktycznie kijowe.

07.08.2012 20:37
50
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Hellmaker
Popatrz na obrazek - czytelne toto? A przeskalowałem co się dało na 120%. Character Window najwyraźniej w skalowanie nie wchodzi. Może coś pominąłem.

Pominąłeś. Character window jest "przypięty" do postaci. Im dalej masz kamerę, tym mniejsze okno. Ideę pomysłu rozumiem, ale średni to wygląda, fakt.

07.08.2012 21:03
51
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Hellmaker hahaha, nie no Ty jesteś zajebisty - poszczególne elementy HUDa skalowalne to są w SWTOR... kuźwa, ale od kiedy? Od Patch'a 1.2? A ten od kiedy jest, jest 3 miechów?

http://www.swtor.com/patchnotes/1.2.0/legacy

No proszę kwiecień 2012 - 5 miechów po premierze... Pogadamy jak TSW będzie miało tyle. I gdybyś był obeznany z grą to byś wiedział, że i w TSW możesz mieć i nawet 100 pasków (tylko po co?). Character windows nie wchodzi w skalowanie - no lol, otwórz character windows i użyj rolki myszki :/

07.08.2012 21:06
52
odpowiedz
koobon
82
Legend

Swoją drogą nie kumam, czemu twórcy wszelkich MMORPG mają problem z wprowadzeniem czegoś tak podstawowego jak skalowanie i przestawianie interfejsu w dniu premiery w swoich produkcjach.

07.08.2012 21:10
53
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

koobon bo nie bardzo rozumiem po co w TSW? TSW ma jeden z najbardziej przejrzystych interfejsów, bez żadnych zbędnych ceregieli. I tak możesz mieć aktywnych 7 umiejętności więc i nawet tu nie ma problemu. Pozostałe elementy da się skalować.

07.08.2012 21:26
54
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Hellmaker --> Rozumiem że się może komuś gra nie podobać ale twoje problemy są co najmniej dziwne.
Ja też mam łącze 20 Mb i u mnie gierka nawet cicho nie pierdnie nie mówiąc już o irytujących lagach.
Jeśli twierdzisz ze animacja biegania w SWOTOR jest lepsza od tej w TSW to musisz nie zwłoczne udać się do okulisty bo to już przegięcie i za grosz obiektywizmu.Dla mnie są poprostu zwyczajne.
Odniosę się jeszcze do "naprawdę pustego świata" bo nie rozumiem o co chodzi,mapek na tą chwilę w grze niema zbyt wiele i nie są one jakoś zbyt rozległe (takie w sam raz) więc spotkać innych graczy nie trudno,a same lokacje są odpowiednio ciekawie rozplanowane (jesteś w Kingston więc tym bardziej nie rozumiem,super lokacja).

Napisze wprost że śmierdzisz trochę trollem,ale tak to teraz już jest że trzeba ponarzekać.Rozumiem skopane pvp,bugi,żadnych praktycznie aktywności poza questowaniem,słabą customizacje postaci ale na to są już patche zapowiedziane,a w pierdy typu "koszmarne" lagi na łączu 20Mb az nie mogę uwierzyć.

07.08.2012 23:00
Hellmaker
55
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

TobiAlex ---> Ależ Ty tez jesteś mega zajebisty. Tylko, że brak skalowania interfejsu w SWTOR był ogromną wadą, która została w końcu poprawiona, a tu też tego nie ma. JEST to wada i to spora. Jak na razie "customizacja UI" ssie przepotwornie.
Jak wyszedł SWTOR to też pewnie jęczałeś, że brak powyższego, a tu nagle ubogość customizacji to zaleta. To się nazywa zasrana hipokryzja. Zresztą znany z niej jesteś z wielu wątków o MMO.

"no lol, otwórz character windows i użyj rolki myszki " - szkoda, że nie ma tego opisanego nigdzie. Tak, jestem wygodnicki.

"Character window jest "przypięty" do postaci. Im dalej masz kamerę, tym mniejsze okno." - a ja tego nie rozumiem. To znaczy można to przyjąć w pewien sposób, ale co? Za każdym razem wchodząc do Char Screen mam kręcić w jedną stronę, a potem wychodząc z niego w drugą, żeby odsunąć postać, bo tak akurat lubię grać? Nie no, kurde, pomysł przedni.

" TSW ma jeden z najbardziej przejrzystych interfejsów" - i jeden z najbardziej nieczytelnych :P Przejrzystość niekoniecznie idzie w parze z funkcjonalnością.

"I gdybyś był obeznany z grą" - ale nie jestem i to jest właśnie problem tej gry. Nie mówię, że gra ma się sama grać i prowadzić mnie za rączkę, ale nie mam zamiaru poświęcać 80% czasu gry na rozgryzanie tak podstawowych rzeczy jak sensowny wygląd UI i dopasowanie go do moich - w sumie i tak skromnych - wymagań.

Tez będziesz tak fapował nad TSW jak kiedyś Kabraxxis nad RIFTem?

Gra jest potężnie niedopracowana i te wszystkie przerywniki filmowe tego nie zmienią. Jak dla mnie, póki co, grywalność jest niewielka.

Gromwort --->
"to musisz nie zwłoczne udać się do okulisty" - A Ty do szkoły po naukę języka polskiego. Poczytaj trochę różnych wypowiedzi nt. animacji w TSW, a potem sam się udaj do okulisty. Jeżeli wg Ciebie animacje w TSW są lepsze niż w SWTOR, to chyba jednak najwyższy czas.

" u mnie gierka nawet cicho nie pierdnie nie mówiąc już o irytujących lagach." - Dla Ciebie irytujący lag to 5 sekund, dla mnie 1 sekunda. Opóźnienia są - niezależnie od ustawień w opcjach.

"Napisze wprost że śmierdzisz trochę trollem" - najlepszy sposób na poparcie swoich wydumanych też o arcyzajebistości gry, to nazwać kogoś trollem. Urocze.

"skopane pvp,bugi,żadnych praktycznie aktywności poza questowaniem,słabą customizacje postaci ale na to są już patche zapowiedziane" - to co to jest? Płatna Beta?

Tak btw - jest w tej grze coś co można określić jako end-game? Może poza endless-questingiem.

07.08.2012 23:10
Soulcatcher
56
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Hellmaker ---> zestunuj ich :)

07.08.2012 23:18
Soulcatcher
😁
57
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

TobiAlex & Gromwort ---> Hellmakerowi nie wypada, więc powiem że znam go od lat i jest to prawdopodobnie najbardziej zaangażowany w gry MMO człowiek jakiego znam. Jest doskonałym graczem, prawdziwym hardcore. Jak gra to maxuje wszystko co może. Grał i to na ogół bardzo dużo i dokładnie w większość gier MMO jakie pojawiły się w ostatnich latach. Np. Jego konto w WoW to komplet zmaksowanych postaci w najlepszym gearze jakiego można tylko pozazdrościć. W każdej grze MMO jaką widziałem zrobił wszystko co się dało. Jeżeli miałbym wskazać kogoś kto gra więcej niż ja i zna się lepiej to Hellmaker jest tą osobą.

Wasza rozmowa jest naprawdę strasznie zabawna.

Może po prostu zapytajcie się go a on wam powie jak jest.

07.08.2012 23:35
58
odpowiedz
zanonimizowany37078
100
Generał

Jak ktoś się spodziewał ze Funcom zrobi dobrą i dopracowaną grę to jest bardzo naiwny. Owszem oryginalne pomysły i rozwiązania to jedno, ale ogólne doszlifowanie gry to zupełnie inna bajka.

08.08.2012 00:16
59
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Soulcatcher --> Podboje internetowych herosów,czy celebrytów klawiatury nie robią na mnie najmniejszego wrażenia sorry.Będziemy się teraz licytowali kto ma dłuższego wirtualnego penisa ?

Hellmaker --> Odniosłem się tylko do animacji biegania w SWTOR (drewnianej na maxa,chwila googlowania i sam zobaczysz co ludzie sądzą na ten temat). Polecam jeszcze filmik na youtube "SWTOR Combat Animations Compilation ... so far! " ,faktycznie rewelacja.
Jeżeli przeszkadzają ci sporadyczne 1 sekundowe opóźnienia (które nazwałeś koszmarnymi lagami) to zalecam odłączyć całkiem internet i grac tylko w gry single player.
Jeżeli TSW to dla ciebie płatna beta,to podaj mi tytuł mmorpg które w chwili premiery nie było płatną betą.

08.08.2012 00:33
60
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Dodam jeszcze tylko że jeżeli bierzesz się za WoWa to dostajesz 8 letnia grę na dopracowanie której autorzy mieli sporo czasu (a wow w chwili premiery wcale taki wypasiony nie był).
Jeżeli bierzesz się za SWTOR to dostajesz produkt jadący na utartych już schematach i produkcja takiej gry napewno jest łatwiejsza (gdzieś na forum tej gry widziałem nawet posta porównywającego skille z obydwu gier z którego wynikało jasno że BioWare niektóre rozwiązania poprostu zerznęło od Blizzarda ).
Natomiast The Secret World jest produktem innowacyjnym w obrębie swojego gatunku przez co autorzy nie mieli tutaj wzorca z którego można by było zwalić mechanikę gry,i jak każdy nowy pomysł wymaga dopracowania.

08.08.2012 00:40
Soulcatcher
61
1
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Gromwort ---> licytować się nie będziemy, ja wiem że mam większego, natomiast ty możesz posłuchać ludzi którzy grają od nastu lat w gry MMO.
Grałem we wszystkie gry Funcomu i wszystkie były niedopracowane z powodu oszczędności. Ale Anarchy Online podobało mi się, tyle że zajęło im to kilka lat, nie wiem czy mamy czas aby czekać kilka lat na pełną dopracowaną wersję SW.

08.08.2012 06:45
62
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

@Hellmaker
Sorry, we wszystkie mmo jakie gram, zawsze korzystam z domyślnego UI. Jedyne z czego mogłem się śmiać to brak modyfikacji UI w SWTOR, tyle że ten zajmuje 3/4 ekranu (tak wiem, przesadzam). Niby co mam customizować w TSW. Ten paseczek ze skilami? Już napisałem, że TSW ma jeden z najbardziej przejrzystych UI w grach mmo - jest na nim wszystko, co potrzeba, do tego zajmuje 1/100 część ekranu. Tu nie ma co customizować. Nieczytelny interfejs? Co tam jest nieczytelne??? Co, brak Ci wizerunku 3D postaci?

"szkoda, że nie ma tego opisanego nigdzie. Tak, jestem wygodnicki"
Nie no ręce same opadają. I dlaczego ludzie potem się dziwią, że gry są co raz prostsze. Proszę o to dowód.

@Soulcatcher
Jeżeli prawdziwy hardcore ma problemy z tak banalnymi rzeczami, o których wspomina, to z niego taki hardcore jak ze mnie redaktor naczelny gry-online. I nie wiedziałem, że hardcore = wymaksowane postaci w WoW. No nieźle. Rzeczywiście WoW jest grą dla hardcorów... Na Twoim miejscu nie pisałbym nic więcej, bo w tym momencie na pewno nie zrobiłeś z niego hardcora.

Do tego jest oczywiście jakąś wyrocznią i guru, co? Wszystko, co teraz napisze jest nieomylne...

"Gromwort ---> licytować się nie będziemy, ja wiem że mam większego"
Krowa, która dużo... A tak w ogóle jak się do kogoś zwracasz to wypadałoby mieć trochę szacunku do tej osoby i używać odpowiednich zwrotów typu "Ty" a nie "ty".

08.08.2012 07:14
63
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

slavo_cc widziałeś kiedyś doszlifowane mmo w dniu premiery?

08.08.2012 07:24
😁
64
odpowiedz
zanonimizowany829223
3
Generał

[35] - oczywiście, że lepsza oprócz pierdyliona rzeczy w których ugięła kolana przed konkurencją.

08.08.2012 09:29
Hellmaker
65
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

Gromwort ---> "Polecam jeszcze filmik na youtube "SWTOR Combat Animations Compilation ... so far! " ,faktycznie rewelacja."

Rozbawiłeś mnie tak, że chyba bardziej się nie da :)

Po prostu muszę Cię zacytować z małą zmianą.
"Napisze wprost że bardzo śmierdzisz trollem"

"Przesłane przez logun24x7 dnia 5 lut 2011".
SWTOR Launch Date - 20-22 December 2011"

Coś Ci to mówi? :) Czy może mam Ci podrzucić jakiś kalendarz i kalkulator?

To są animacje powyciągane z Bety - wczesnej Bety oraz z filmików promocyjnych :) I ty mi zarzucasz trollowanie? Samemu prezentując filmiki zrobione PRAWIE ROK PRZED releasem? Z filmików promocyjnych?
No ja pieprzę, toż to trolling najwyższej klasy.
Widać, że nie grałeś w SWTORa ani cholernej minuty, bo ja jestem w stanie na pierwszy rzut oka znaleźć różnice animacjami animacjami z Twojego "dowodu" , a realną grą. Owszem, większość z tych animacji jest podobna - ale tylko podobna. Jest dodane mnóstwo drobiazgów, które tę różnicę czynią.
Już pomijam te animacje, które są KOMPLETNIE odmienne, od tych, które aktualnie są w grze.

"Natomiast The Secret World jest produktem innowacyjnym w obrębie swojego gatunku przez co autorzy nie mieli tutaj wzorca z którego można by było zwalić mechanikę gry" - co Ty pieprzysz? Aż mi ręce opadły bo nie wiem, co na taką brednię odpowiedzieć.
Innowacyjna to ta gra jest w aspektach, które nawet o animacje nie zahaczają.
Od kiedy to motion capture czy pochodne są tak strasznie trudne do zrobienia, że studio mające już doświadczenie w MMO nie jest w stanie tego zrobić porządnie?
Animacja postaci, a elementy innowacyjne w tej grze, to dwie kompletnie różne rzeczy. Co ma np. wygląd UI, rodzaj zadań, mechanika questów, character creation, itd. do animacji postaci? Sorry, ale tak durnego stwierdzenia, to nawet Kabraxxis nie sypnął chwaląc RIFTa.

TobiAlex ---> "Sorry, we wszystkie mmo jakie gram, zawsze korzystam z domyślnego UI" - a ja - jeżeli to możliwe - nie. Mam swoje utarte schematy UI, które staram się powielać, żeby gra była dla mnie jak najprzyjaźniejsza. Mam swoje nawyki, których nie mam zamiaru zmieniać. Mogę co najwyżej dopasować.
I sorka, ale mamy rok 2012 i kilkadziesiąt produkcji MMO na rynku. Można chyba wymagać od gry, żeby posiadała - dość podstawowe dla takich produkcji funkcje. Nieprawdaż?
I tak - byłem w grupie, która również SWTORowi wytykała np. brak customizacji UI. I nie tylko.

Gra jest niedopracowana - myślałby kto, że taka firma jak FunCom, z takim doświadczeniem MMO pokaże coś z sensem. Ale po co?

A propos niedopracowania. Zapytam jeszcze raz.
"Tak btw - jest w tej grze coś co można określić jako end-game?"

08.08.2012 11:07
66
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Hellmaker a czy Ty wiesz, że Funcom nie jest firmą z nie wiadomo jakim budżetem? Zwróć uwagę, że ja nigdzie nie napisałem, że gra jest dopracowana. Ja wiem, że ma błędy, to i owo trzeba poprawić, ale to się da robić. Funcom raz na tydzień wrzuca patch'a, do tego są zapowiedziane dość duże zmiany w mechanice walki / efektywności walki. Dla mnie ta cała dyskusja miała związek z tym, że taka Tera dostała ocenę 8.5 a wcale nie jest lepszą grą od TSW.

08.08.2012 11:39
67
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Hellmaker --> W przeciwieństwie do ciebie i jednego takiego klakiera ja nie uważam się za pana zajebistego hardkolola.Gram w gry regularnie od czasu ZX Spectrum,miałem te wszystkie Snesy,PSXy,Dreamcasty,Xboxy itp. (nie ukrywam że rodzice sponsorowali za gówniarza takie zabawki,teraz płacąc z własnej kieszeni mam tylko PC i Xboxa z Kinectem ), i zawsze grałem i będę grał w gry dla przyjemności,a nie po to żeby napinać wirtualne muskuły w internecie.Natomiast ty grasz analizując grę pod kontem 1 sekundowych lagów,potencjalnego end game'u,czy dostosowywania UI żeby popsuć sobie przyjemność z grania.Sorry giorgio,ja na takie rzeczy nie zwracam uwagi i bawię się świetnie a ty jak widać nie.

Filmik z animacjami ze SWOTORa faktycznie jest starszy niż myślałem (spojrzałem tylko na ogólna datę "1 rok temu"). Odpaliłem specjalnie triala żeby zobaczyć na własne oczy jak to wygląda i ok,poza wciąż drętwą animacją biegania to jest lepiej niż było jak grałem w to ostatnio.Oczywiście nic to nie zmienia w temacie animacji z TSW które dalej uważam za poprostu zwyczajne (jakoś przeżyje brak 3 piruetów podczas strzału z shotguna).

Gram w TSW i dzięki dobrej fabule,klimatycznym lokacją,ciekawym questom,sporej ilości tekstów do poczytania czuję się w trakcie grania jak bym był częścią tego świata gry,czego nie mogę powiedzieć np. o SWOTOR (którego suma sumaru uwarzam za dobrą grę,to że coś nie jest dla mnie nie znaczy zaraz że jest gó...) w którego się zagrywałem po premierze.

08.08.2012 12:09
68
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

TobiAlex --> Niech dają nawet 4.0.W moim odczuciu jeżeli jeżeli nie zgadzam się z opiniami recenzentów na danej stronie,to wchodzę poczytam ale ich opinii nie biorę pod uwagę przy kupowaniu gier bo wiem że ich gust różni się od mojego.Na serwisie metacritic widać że prasa daje TSW oceny całkiem przyzwoite (22 pozytywne,18 średnich i 1 negatywna),i zwykle gra dostaje po uszach za rzeczy na które są już zapowiedziane poprawki,także nie jest źle .User score gra ma 8.4 przy 617 ocenach (Tera 7.1 przy 393) więc tu też jest nieźle :)

08.08.2012 14:44
Hellmaker
69
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

TobiAlex ---> Technologia motion capture już dawno wyszła z poziomu technologii eksperymentalnych. Ale powiedzmy, że FunCom ma tak mało kasy, że nawet na to nie może sobie pozwolić. To w tej chwili jest praktycznie jeden ze stałych punktów prawie każdej, nawet niskobudżetowej, produkcji.

Gromwort ---> "Oczywiście nic to nie zmienia w temacie animacji z TSW które dalej uważam za poprostu zwyczajne" - mam Cię zacytować, że uważasz animacje TSW za lepsze od SWTOR?

"poza wciąż drętwą animacją biegania to jest lepiej niż było jak grałem w to ostatnio" - a ostatni raz w SWTOR grałeś w pre-alpha?
"w którego się zagrywałem po premierze." - chyba się zagrywałeś przez jakieś 10 minut. Bo różnice w wyglądzie i animacjach postaci pomiędzy filmikiem, a rzeczywistością są naprawdę spore. W dodatku nawet na pierwszy rzut oka widać, że to nie są animacje z gameplay'a, tylko "sztuczne".
Typowy "polski ekspert" - nie ma pojęcia o czym pisze, ale pisze. Ja pierniczę - i z kim ja dyskutuję?

"W przeciwieństwie do ciebie i jednego takiego klakiera ja nie uważam się za pana zajebistego hardkolola" - z Twoich wypowiedzi wynika jakby co innego.

"Natomiast ty grasz analizując grę pod kontem" - naprawdę nie lubię tego robić, bo sprawia to wrażenie, że brakuje mi argumentów, ale zacznij robić coś, co poprawi Twoją pisownię, bo aż mózg trzeszczy.
Wracając do cytatu - analizuję grę pod kątem przyjemności czerpanej z rozgrywki. A na nią się składa wiele elementów. Szczególnie jeżeli mam nadzieję grać w tę grę dłużej. Rok, dwa, może więcej. Są rzeczy do których się mogę przyzwyczaić, są takie które zawsze mi będą "zgrzytać" niezależnie od czasu spędzonego przy danej grze.
I niestety animacje postaci są tutaj dla mnie na jednym z pierwszych miejsc. Bo o ile naprawdę wiele pozostałych elementów można poprawić patchami, to - biorąc pod uwagę "info" TobiAlexa o niskim budżecie FunComu - animacje postaci są jednymi z trudniejszych i bardziej złożonych elementów do poprawy. I najbardziej widocznymi.

08.08.2012 15:42
70
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Hellmaker --> Początkowo miałem ci polecić taką fajna gierkę pod tytułem DayZ,ale przypomniałem sobie że słabe animacje,brak dostosowywania UI do własnych preferencji,"koszmarne" lagi 1 sekundowe,pusty świat itp. psują ci całą zabawę więc zrób nam proszę przysługę i nie odpalaj tej gry żebyśmy nie musieli na forum czytać jaka to jest słaba.

W SWOTOR animacje poprawili z tego co widzę w patchu 1.2 (i nie mam ochoty szukać czy było więcej tego typu poprawek) więc nie pisz bzdur.

08.08.2012 17:32
71
odpowiedz
Dogmaticus
102
Konsul

Niesamowite jest jakie namiętności gry MMO potrafią wyzwolić ;). Nawet doszło do pojedynku na rozmiar wirtualnego penisa ;). To może i ja się włączę ;).

Gram w MMO mniej więcej od czasów premiery SWG, która była moją ukochaną grą MMO. Do dzisiaj żadna gra klimatem i możliwościami wedle mojej subiektywnej oceny jej nie dorównała. Grałem w większość rzeczy na rynku. Od EQ2 przez WoW, LotRO, AoC, WAR, mniej standardowe produkcje takie jak PotBS, FE, STO, aż po nowsze rzeczy takie jak wspominana tutaj często TERA (nie wymieniam masy innych mniej lub bardziej egzotycznych takich jak: DCUO, AION, CO, CoX, FML ;), RIFT, etc.). I muszę przyznać, że dla mnie TSW jest powiewem świeżości - czymś WRESZCIE nowym. Czy jest dopracowana? Wystarczająco dopracowana by dawać mi radość grania. Czy jest idealna? Nie. Ale jeśli ktoś mi pokaże grę MMO idealną, albo przynajmniej niezwykle rozbudowaną i "bezbugową" w dniu premiery - to z przyjemnością w nią zagram. Muszę przyznać, że i tak ostatnimi czasy premiery gier MMO są dosyć przyjemne, płynne i bezproblemowe w porównaniu do dawniejszych dziejów.

Myślę, że porównywanie recenzji i ocen (z resztą też samych gier) TERY i TSW jest nie na miejscu. To bardzo różne gry. TERA jest klasycznym fantasy MMO. Dobrze zrobionym, z ciekawym systemem walki, grafiką która może urzekać (ale nie musi - ja np nie jestem fanem tego stylu graficznego). Dla mnie TERA jest pusta... brak jej duszy. Jest post-WoWowską maszynką dla grinderów - to nie moja bajka. Nie umiem się zanurzyć w ten świat kompletnie (a dla kogoś kto ceni historię świata, RP jest to dosyć duża wada). Ale grę doceniam. Uważam, że jest to dobrze zrobione rzemiosło, które po prostu do mnie nie trafia.

The Secret World to zupełnie inna para kaloszy. To gra, która urzeka dobrze prowadzoną fabułą, wciągającym światem i absolutnie nowatorskimi rozwiązaniami. Questy "dochodzeniowe" są majstersztykiem. W połączeniu z wbudowaną w grę przeglądarką i stronami ze świata gier stworzonymi w prawdziwej sieci, robią fenomenalne wrażenie. Jest to gra zdecydowanie dla dojrzalszych graczy oraz dla ludzi, którzy znają nieźle angielski i potrafią się poruszać w MMO. No cóż - nikt nie mówił, że gra nie może być z założenia nieco niszowa. Brak customizacji UI uważam za wadę. Nawet jeśli sam rzadko z tego korzystam i uważam interface TSW za innowacyjny, estetyczny i intuicyjny, to uważam, że w tego typu grze warto dać graczom trochę więcej wolności w dostosowaniu UI do ich preferencji. Jakkolwiek TSW robi na mnie wielkie wrażenie, to jednak zastanawia mnie tzw. "replay value" tej gry. Ogromna dowolność w kreowaniu postaci i jej umiejętności daje nadzieję, że sposób grania sam w sobie może się tak różnić, że gra będzie sprawiać frajdę, ale fakt że zawsze trzeba podążać tymi samymi fabularnymi śladami jest pewnym zagrożeniem dla grywalności. Mam nadzieję, że twórcy będą potrafili dodawać regularnie zawartość tak, by gra rozrastała się i utrzymywała bazę fanów, bo The Secret World z pewnością na to zasługuje.

Reasumując - dla mnie TSW to świetna gra. Nie jest idealna, ale wziąwszy pod uwagę że wyprodukowało ją stosunkowo niewielkie studio, oraz że ma raptem miesiąc - to gra absolutnie się broni. Jest powiewem świeżości i nadzieją na odnalezienie portu dla zbłąkanych dusz, osieroconych wskutek CU i NGE w SWG... i to już wiele lat temu.

08.08.2012 19:59
72
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

@Hellmaker
Szczerze, to nie wiem o co Ci chodzi z tym bieganiem w TSW. Jest dobre. Normalny ludzki bieg (i to w mc). Pokaż mi na jakimś filmie o co caman.

@Dogmaticus
Chodzi też o rzetelność tej recenzji. Autor w ogóle nie ma pojęcia o niektórych rzeczach i napisał brednie.

08.08.2012 20:07
Lindil
73
odpowiedz
Lindil
248
Lumpenliberał

TSW jest zaskakująco dobre, nie na tyle jednak by przekonać mnie do przedłużenia subskrypcji. PVE zawsze prędzej czy później się nudzi, a PVP w tej grze wyjątkowo mi nie leży.
Cóż, SWTOR nie przekonał mnie do zakupu podstawki, więc ciągle plus dla TSW.

08.08.2012 20:07
Soulcatcher
74
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

TobiAlex --->

"Chodzi też o rzetelność tej recenzji. Autor w ogóle nie ma pojęcia o niektórych rzeczach i napisał brednie."

Recenzja prezentuje opinie recenzenta. Zapraszam do napisania konkurencyjnej recenzji. Ja również mam problem z ta recenzją bo ocena jest za wysoka.

08.08.2012 20:48
75
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Soulcatcher na pewno bym nie napisał, że do szybszego podróżowania wykorzystuje się... śmierć (a gdzie sprint 60%, 75% i 100%???). Ta, ocena za wysoka. SWTOR i Tera mają ocenę idealną...

08.08.2012 21:05
Hellmaker
76
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

Gromwort ---> http://www.swtor.com/patchnotes/1.2.0/legacy
Zacytuj chociaż jedną. Nie pytam złośliwie. Po prostu pytam.

I nie, DayZ mi nie podeszło. Z wielu przyczyn, których nie mam zamiaru przedstawiać, bo znowu się okaże, że niesłusznie oskarżam tak wspaniałą grę.

08.08.2012 21:48
77
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Hellmaker -->
Z patcha 1.2 "Mortar Volley's animation has been updated."
Z patcha 1.3:Allies "The animations for Laceration and Collateral Strike have been improved."

Niewiem czy to się kwalifikuje :"Based on community feedback, we have also added a number of improvements to combat gameplay, such as more reactive animations for certain abilities, better visual and audible cues for important effects...".
Na własne oczy widzę jeszcze że np. animacja Jedi Consular'a ten taki rzut kamieniem (Pulse ?) jest przyspieszona i chyba ucięta w stosunku do tego co było po premierze.

08.08.2012 22:39
Hellmaker
78
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

Gromwort ---> Ty w ogóle wiesz co za bzdury piszesz próbując udowodnić swój punkt widzenia? Zdajesz sobie sprawę jaka jest różnica pomiędzy np. animacjami skilli typu strzelanie z karabinu, a animacją ruchu postaci jak się zachowuje podczas tegoż strzelania? To są dwie odrębne animacje.
Wiesz jaka jest różnica pomiędzy zmianą koloru efektu miecza świetlnego, koloru i kształtu wybuchu, czy skróceniem czasu tego "Pulse", a animacją ruchu postaci ?
Zdajesz sobie sprawę jaka to jest różnica w mechanice gry i jakie są różnice w stopniu trudności poprawiania/zmian jednego i drugiego?
Widzę, że nie masz najmniejszego pojęcia. Wrzucasz je do jednego worka, co jest bez sensu - wiążą się ze sobą w pewien sposób, ale są na zupełnie innych poziomach.
Proszę Cię - przestań już próbować.

08.08.2012 23:30
79
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Hellmaker --> Miałem już dla Ciebie napisaną odpowiedź ale poszła do kosza bo czuję w kościach że nawet jak Ci odpiszę to będziesz dalej kombinował żeby tylko nie przyznać mi racji.Dla twojej wiadomości wiem na czym polega różnica o której wspomniałeś.

09.08.2012 18:46
80
odpowiedz
zanonimizowany858730
0
Chorąży

Skyrim był genialny, a bugów wcale tak dużo nie miał. Jak najbardziej zasluguje dla mnie na 10/10, bo żadna gra od jakichs 3-4 lat mnie nie wciągnęła jak Skyrim. AC:R był najgrosza częscia serii, ale i tak był świetna grą w porównaniu do większosci chłamu jaki teraz wychodzi.

09.08.2012 22:51
Mastyl
😃
81
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Dobrze, że Eric Draven, mój na tym forum idol, podsumował powyższą dyskusję w trzech mądrych zdaniach.

;)

09.08.2012 23:03
Soulcatcher
82
odpowiedz
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Mastyl ---> jego komentarz jest bardzo celny tyle że nie widzisz postów które skomentował :)

09.08.2012 23:50
Hellmaker
83
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

Gromwort ---> "Dla twojej wiadomości wiem na czym polega różnica o której wspomniałeś."

1. Animacja efektów wizualnych.
2. Animacja ruchu postaci.

Nie, nie wiesz, bo ich albo nie rozróżniasz, albo już sam nie wiem co. W każdym razie mi cytujesz kawałek o poprawkach do pkt. 1, próbując udowodnić, że są poprawki do pkt. 2.
Może tak jaśniej.

10.08.2012 11:31
84
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Hellmaker -->
Najpierw sam wspominasz o animacji biegania:
"Moja postać biega tragicznie.."

Na co Ci odpisuję że ta w SWOTOrze jest jeszcze gorsza :
"Jeśli twierdzisz ze animacja biegania w SWOTOR jest lepsza od tej w TSW to musisz nie zwłoczne udać się do okulisty bo to już przegięcie i za grosz obiektywizmu."

Po czym odpisujesz :
"Poczytaj trochę różnych wypowiedzi nt. animacji w TSW, a potem sam się udaj do okulisty. Jeżeli wg Ciebie animacje w TSW są lepsze niż w SWTOR, to chyba jednak najwyższy czas. "
Gdzie zapewne nie chcąc przyznać mi racji,próbujesz zmienić temat (albo faktycznie pora do okulisty).

Dałem się wciągnąć i wkleiłem filmik z animacjami ze SWTORa który faktycznie nie sprawdziłem że był trochę stary co sprostowałem w dalszym poście ale tego chyba też nie zauwarzyłeś :
"To są animacje powyciągane z Bety - wczesnej Bety oraz z filmików promocyjnych :) I ty mi zarzucasz trollowanie? Samemu prezentując filmiki zrobione PRAWIE ROK PRZED releasem? Z filmików promocyjnych?
No ja pieprzę, toż to trolling najwyższej klasy.
Widać, że nie grałeś w SWTORa ani cholernej minuty, bo ja jestem w stanie na pierwszy rzut oka znaleźć różnice animacjami animacjami z Twojego "dowodu" , a realną grą. Owszem, większość z tych animacji jest podobna - ale tylko podobna. Jest dodane mnóstwo drobiazgów, które tę różnicę czynią.
Już pomijam te animacje, które są KOMPLETNIE odmienne, od tych, które aktualnie są w grze."

Oczywiście Ty dowodów nie potrzebujesz żadnych że animacje z filmiku się zmieniły do czasu premiery,wystarczy twoja ocena.

Wklejanie dalszej części rozmowy sobie podaruję bo ja stwierdzam że od chwili premiery do teraz animacje poprawiono (tak samo jak ty wczesniej widzę to "na oko"),wklejając ci nawet pojedyncze wycinki z zawartości patchy od producenta (a nie wkleiłem wszystkiego,chcesz to poszukaj sam). Po czym mnie atakujesz że to nie to bo animacja postaci to nie to samo co animacja skilla,co nic nie zmienia w temacie.

Mógłbym Ci jeszcze odpisać że animacje od premiery do teraz różnią się tym co już sam napisałeś "...Jest dodane mnóstwo drobiazgów, które tę różnicę czynią."

Próbujesz kontrolować dyskusję poprzez sprowadzanie jej na temat gdzie możesz trochę błyszczeć (nie zbyt wyszukaną) wiedzą.Często rozmówcy dają się na to złapać ?

10.08.2012 12:00
Hellmaker
85
odpowiedz
Hellmaker
257
Legend

Gromwort ---> Nawklejałeś się, nawklejałeś i co z tego wynika? Że się sam zamotałeś w swoich argumentach?
Cały czas była mowa - mała podpowiedź ->"animacje biegania" - o animacji ruchu postaci, a nie o animacjach efektów wizualnych.

"Oczywiście Ty dowodów nie potrzebujesz żadnych że animacje z filmiku się zmieniły do czasu premiery" - bo ja widzę jaka jest różnica w animacjach z filmików promo rok sprzed premiery, a aktualną rozgrywką.

"wklejając ci nawet pojedyncze wycinki z zawartości patchy od producenta" - wklejając wycinki, które dotyczą czegoś zupełnie innego niż to o czym rozmawiamy!
Czy to w jaki sposób palisz papierosa, a raczej w jaki sposób dym ulatuje z niego i jak się świeci żar, ma cokolwiek wspólnego z tym jak chodzisz, poruszasz się? NIE MA.

Ja mówię o tym jak się poruszasz, jak biegasz, a Ty mi wklejasz wycinki z patcha o tym jak to poprawili dym ulatujący z lufy czy kolor strzałów. I nadal uważasz, że piszesz na temat?
Człowieku, naucz się czytać co ludzie do Ciebie piszą.

"Próbujesz kontrolować dyskusję poprzez sprowadzanie jej na temat" - próbujesz kontrolować dyskusję poprzez sprowadzanie jej na temat inny niż osoba z którą dyskutujesz, ale wystarczająco podobny, żeby próbować wykazać że się myli. Często rozmówcy dają się na to złapać?

10.08.2012 14:06
86
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Hellmaker miałeś wkleić jakiś filmik, co Ci nie pasuje w animacji biegu w TSW. Przyglądałem się temu i jest to normalny bieg (w dodatku z mo-cap).

11.08.2012 13:24
Oseth
87
odpowiedz
Oseth
85
Wild animal

Sprowadzać dyskusje na temat gry MMO do animacji biegania postaci to lekki absurd :) Aktywnie gralem/gram w kilka MMO i gdy właśnie spróbowałem sobie przypomnieć jak moje postacie biegają to miałem lekki problem, ponieważ nie zwracałem na to większej uwagi.
Moje pytanie jest takie czy warto w to zagrać póki serwer nie opustoszał ? Czy ktoś z forumowiczów gra w tę grę ? Nie jestem fanem pvp więc ten aspekt mnie nie interesuje a slyszalem, że kuleje.
Pozdrawiam.

11.08.2012 18:50
88
odpowiedz
TobiAlex
192
Legend

Ja gram. Do tego należę do świetnego cabal więc zabawa jest przednia (serwer RP).

Recenzja Recenzja The Secret World - innowacyjne, ale niedopracowane MMORPG