zainteresowałem się tym samochodem - Ford Focus Mk2 (może być kombi) z 2005 roku (diesle w okolicy 20k). Czy ktoś może się wypowiedzieć na jego temat.
Co na dzień dzisiejszy jest korzystniejsze - diesel czy gaz (nie brać pod uwagę tylko spalania).
Dzięki za opinie.
Dobre samochody, osobiscie polecam.
Mniej awaryjny jest 1.6 tdci.
Nad dieslem mysl jak robisz wiecej niz 20000 km rocznie.
Od siebie moge dodac, ze kilka lat temu jak bywalem w serwisie Boscha (siec warsztatow specjalizujaca sie tylko i wylacznie w obsludze silnikow diesla) ze swoja swietej pamieci Honda, to za kazdym razem gdy sie pojawialem, stalo tam w naprawie przynajmniej kilka Focusow - mechaniorzy mowili, ze to zdecydowanie najczesciej odwiedzajace ich auto. Osobiscie bym unikal.
Tego się spodziewałem. Ogólnie ciężko kupić sensownego kombi lub hatchback za ok. 20k (nie licząc Golfa IV i Octavii, których nie chcę z pewnych względów)...
Po co ci kombi i diesel? Zajeżdżonych i totalnie przereklamowanych, staroświeckich Golfów IV i Octavii unikaj.
Do benzyniaka w focusie nie zakłada sie gazu (brak reg. luzu zaworowego i kiepskiej jakosci gniazda zaworowe +plastikowy kolektor) wez 1.8 tdci on jest troche starszy i nie bedzie sprawiał kłopotów
[2]- nie znasz sie
Focus jest najlepszy w klasie
Badzo czule na paliwo sa diesle forda, wiec ja bym unikal.
Dozbieraj sobie 10 k i za ok 30 k kupisz dobre a4 b6 w dobrym wyposazeniu
O ile fordowskie TDCi są bardzo przyjemne w jeździe, to prawdą jest, że trzeba uważać na jakość paliwa. Z benzynowym nie miałem kontaktu, aczkolwiek podobno bardzo nie lubią instalacji gazowych - problemy z wypalaniem się zaworów.
No i wymiana sprzęgła co 70-80 kkm. Taki urok.
Zuki16 --> Ależ wcale nie twierdzę że się zam. Wyraziłem jedynie swoją opinię wyrobioną na podstawie obserwacji kilku Fordów TDCI będących w rodzinie.
Ojciec kilka lat temu prowadził małą firmę transportową, kupił nowego Transita 2.0TDCi - już po 130tyś KM padły pompowtryski.
Prawda natomiast, że jak na diesla był bardzo cichy i przyjemny w jeździe.
Nie śmiem jednak kwestionować twojej wiedzy- wszak ja się nie znam. Ty się najwyraźniej znasz.
PrzemoDZ --> Silniki TDCi nie mają pompowtryskiwaczy, jest w nich wtrysk na Common rail.
Posiadam Focus 1.6, co prawda benzyna. 116k przebiegu, oprócz wymiany części które się zużywają (klocki hamulcowe, filtry, olej, nabicie klimy) żadne inne naprawy nie były potrzebne.
PrzemoDZ- z jakiego roku były te auta??
Widzę, że jak zwykle sami spece, nie odróżniają TDCi montowanych do Mondeo od tych montowanych do Focusów.
[14]- za to takich speców jak ty nie brakuje
ale sanson sie zna, jak nie corolle to ci poleci accorda i tyle w temacie.
Przy zakupie trzeba sprawdzać czy drzwi nie korodują, tylna klapa tez potrafi rdzewieć. Silniki TDCi sa oszczędne i dynamiczne ale nie wiem jak z tym paliwem, prawdą jest że w mondeo potrafią szybko nawalać.
Osobiście też za parę lat będę się rozglądał za jakimś kombi, na długie trasy więc pewnie diesel, i chyba pójdę w Mazdę 6, albo Saaba 9 5, choć najbardziej ciągnie mnie honda accord ale wtedy tylko benzyna.
pogromca ty za to zawsze polecasz audi wiec zdzblo w oku blizniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz
Pichtowy
diesel w maxdzie 6 jest kiepski, w saabie i hondzie dobre. jednak accord ma pojemnosc 2.2 co przy sprowadzanych egzemplarzach decyduje o wyzszej cenie ze wzgledu na zlodziejska akcyze powyzej 2 litrow
Ja mu doradzam w kwestii diesla za niewiele wiecej, moze brac nawet jakiegos VW. Nie doradze mu przeciez punta :P
No tak, ale z vw można wziąć w tym przedziale tylko golf IV/borę - a tego nie chcę.
Nikt nie wspomniał o Vectrze C albo Signum. To brałem pod uwagę na samym początku, ale trochę mnie znajomy handlarz zniechęcił opowieściami o kiepskim zawieszeniu, itp...
[21]- miał on racje :D
To tez jest fajne lepsze od vectry (tylko nie pisac, ze wtryski po 30kk wytrzymuja bo to model po fl gdzie poprawiono pompe cisnienia http://moto.allegro.pl/nowe-mondeo-oplacone-titanium-bezwyp-wzorowe-i2471129567.html
Volk -> jest sporo Accordów 2.0 benzyna, a diesle od Hondy to porazka dopiero jest, w porównaniu z nimi Mazda 2.0 TD to bóstwo
[21] --> nie zawieszeniem bym się martwił w VC tylko EGR i kolektorem dolotowym, i jeśli już szukać to wersji bez DPF.
[23] Żartujesz, tak?
A co do tematu, Focus II 2.0 TDCi jest świetny. Jedyne problemy z EGR-em, ale wiadomo, jak łatwo sobie z tym poradzić.
Dla porównania ten montowany w Mondeo to ogromna porażka. No ale, ktoś gdzieś kiedyś usłyszał, że TDCi są awaryjne i potem takie bzdury jak w tym wątku mozna znaleźć na forach...
Wysiak: bo focusy swego czasu byly najczestszym wyborem do flot. Nadal to jeden z popularniejszych modeli na naszych drogach.
Ja teraz mam focusa 1.6 tdci z 2007 roku. Kupiony poltora roku temu. Przez ten czas zrobilem 60 kkm, obecnie na liczniku jest 200 kkm i nie mam absolutnie zastrzezen. Sprzeglo nie bylo wymieniane ani razu.
Dzięki wszystkim za rady.
Ostatecznie rezygnuję z VC i poluję na Focusa II z TDCi
âřßůž® - Zawieszenie super, tylko twarde. A nikt nie polecał, bo szukasz czegoś w okolicach 20 tysi. Jakbyś dołożył troszkę, to bym ci polecił.
Kumple ma vectre c gts i jest zadowlony, ale pali mu 10-12 l beny, co dla mnie jest porazka na calej lini :)
[25] -> dokładnie to 1,7 TDi i 2.0 TDi od hondy (ale to nie ich konstrukcje). Silnik hondy 2.2 turbodiesel jest podobno świetny, ale skoro to ich pionierska konstrukcja to jednak bym nie brał, bo moze okazać sie że jest mina tak jak to było z 2.0 dieslem w subaru. Najlepsze sa dobre sprawdzone konstrukcje
Pichtowy --> 2.0 TDI montowany kiedys w Hondach to wynalazek Rovera i efekt dawnej kolaboracji tych firm (z czasow kiedy Accordy byly montowane w Anglii) - sypal sie niestety jak wszystko inne od Rovera, dlatego niedlugo pozniej Honda podziekowala za wspolprace. Troche pozniejszy 1.7 CDTI to silnik robiony dla Hondy bodajze przez Isuzu - byl juz duzo lepszy, a przynajmniej trwalszy. 2.2 CDTI ktory zadebiutowal w Accordach kilka lat temu to juz autorski silnik Hondy, i jest bardzo dobry, nie slyszalem o zadnych z nimi problemach (przynajmniej nie o wiekszych, niz z innymi silnikami roznych firm) - jest tez bardzo fajny pod wzgledem osiagow, kultury pracy i oszczednosci.