Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Upadła firma 38 Studios odpowiedzialna za grę Kingdoms of Amalur Reckoning

25.05.2012 10:52
ZwP
1
ZwP
65
GameJunkie

Szkoda ich. KoA:R jest naprawdę dobrą grą.
Być może utworzą nowe studio i stworzą coś nowego...

25.05.2012 11:04
DomPas
2
odpowiedz
DomPas
75
Centurion

Tak gra dobra, ale w dzisiejszych czasach gra musi mieć dobrą markę żeby się sprzedać, ewentualnie musi robić to znane i pewne studio. Dodatkowo gra nie została u nas spolszczona co wpłynęło na mniejsza sprzedaż w naszym kraju.

25.05.2012 11:10
pena
3
odpowiedz
pena
47
Chorąży

kolejne studio "zabite" przez piratów?

25.05.2012 11:12
Molzey
4
odpowiedz
Molzey
114
Generał

Oczywiście, że przez piratów. Gdyby nie oni gra sprzedałaby się w trylionie egzemplarzy. Fo' sure.

25.05.2012 11:12
DanuelX
5
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

"kolejne studio "zabite" przez piratów?"
Raczej kolejne studio zabite przez nudną i wtórną rozrywkę. Tak to jest jak pierwotnie robi się mmo a później przerabia się je na single-playera. Kto o zdrowych zmysłach grałby w wowa of-line?

25.05.2012 11:15
6
odpowiedz
zanonimizowany827415
5
Generał

Tak właśnie się kończy współpraca z Electronic Arts.

25.05.2012 11:40
7
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

a jak dla mnie to failem okazala sie jakas mega pozyczka od politykow- wolny rynek jednak najlepiej dziala pozostawiony sam sobie.

25.05.2012 11:40
BloodPrince
8
odpowiedz
BloodPrince
170
Senator

Eg4o- http://cristgaming.com/pirate.swf

Gra była mocno średnia więc jakoś wielkiego zdziwienia nie mam.

25.05.2012 12:05
KMyL
9
odpowiedz
KMyL
119
SnowflakesEverywhere

Skoro firma upadła, to co z samą grą ? Będzie dalej sprzedawana i wspierana ?

25.05.2012 12:09
10
odpowiedz
zanonimizowany839715
0
Pretorianin

@anotherworld86
Każde zabezpieczenie jest do złamania. Jedynie to kwestia czasu ile to zajmie.

A jeśli chodzi o Diablo III to "granie tylko online" nie jest zabezpieczeniem. Ta gra się opiera na graniu z innymi i wymianie.

25.05.2012 12:13
Henrar
11
odpowiedz
Henrar
103
Generał Whiskas

@Eg4o:
A jeśli chodzi o Diablo III to "granie tylko online" nie jest zabezpieczeniem.
Oczywiście, że jest zabezpieczeniem. To DRM, który udaje coś więcej. W dodatku bardzo zaawansowany DRM, bo część plików jest tylko na serwerach Blizzarda.

25.05.2012 12:13
Mortalking
12
odpowiedz
Mortalking
133
Senator

To skoro musieli sprzedać aż 3 mln pudełek aby wyszli na swoje to ile oni wpakowali $ w tą grę.
Wychodzi na to że po sprzedaniu takiej ilosći przychód wyniósł by 180 mln $, zapewne 70 % z tej sumy zainkasował by wydawca czyli EA a reszta przypadła by dla tworców.

25.05.2012 12:19
Henrar
13
odpowiedz
Henrar
103
Generał Whiskas

@Mortalking:
To skoro musieli sprzedać aż 3 mln pudełek aby wyszli na swoje to ile oni wpakowali $ w tą grę.
Wychodzi na to że po sprzedaniu takiej ilosći przychód wyniósł by 180 mln $, zapewne 70 % z tej sumy zainkasował by wydawca czyli EA a reszta przypadła by dla tworców.

Bzdura. Tylko część pieniędzy ze sprzedaży wersji pudełkowej idzie do deva i wydawcy 3 mln sprzedanych pudełek=/=180 milionów przychodu dla nich. Odlicz marże sklepowe, koszt wyprodukowania pudełek, płyt, koszty transportu, magazynowania, opłaty takie i owakie, VAT, itp. Z tych 3 milionów to pewnie byłoby jakieś 50-60mln$ do podziału. A gra zeszła w niecałym milionie.

25.05.2012 12:44
Xartor
14
odpowiedz
Xartor
140
Konsul

3 miliony? O czymś nie wiem? Płyty były ze złota? Diamenty w pudełkach?

25.05.2012 12:47
15
odpowiedz
koobon
82
Legend

Tak się kończą interesy zarządzane przez idiotów. Tyle kasy utopić w jednej produkcji... to musiało się tak skończyć.

25.05.2012 12:58
kaszanka9
16
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Widzę, że kręcili, to były kombinacje grubymi nićmi szyte, prawdy się nie dowiemy, ale jak zwykle chodzi o to pewno kto tak naprawdę zarobił i kto wyszedł na frajera.

25.05.2012 13:01
17
odpowiedz
Demilisz
193
Generał

Pierwszy błąd - gatunek. Wchodzenie z action-RPG, do tego wyglądajacego jak MMO na szybko ścinane do singla, na początek tego roku to nie był dobry pomysł. Do marca liczył sie tylko Mass Effect, a jak ten lekko przycichł to wszyscy i tak czekali na Diablo.

Drugi błąd - iście z tym do EA. Przecież oni mieli zapewne cały marketing już od dawna przygotowany pod ME 3, więc KoA potraktowali jak grę drugiej kategorii.

Zdziwionym skąd taki budżet, że potrzebowali 3 mln sprzedaży aby wyjsć na swoje - jak scenariusz pisał Salvatore to wątpię, aby sobie za usługę mało policzył.

25.05.2012 13:05
18
odpowiedz
Gromwort
10
Legionista

Widzę że na forum sami ekonomiści i przedsiębiorcy,no nie pogadasz.A sama gra była poprostu nudna i słaba.

25.05.2012 13:07
19
odpowiedz
koobon
82
Legend

iście z tym do EA - iście piękna konstrukcja

Action-RPG to akurat gatunek, który dobrze się sprzedaje. Co udowodnił KoA, bo 1,2 mln w trzy miesiące to niezły wynik jak na nową markę i świeżego wydawcę.
Błędne były kalkulacje; ktoś tam odstawiał machloje. Tę samą grę można było wyprodukować za dużo mniejsze pieniądze.

"Widzę że na forum sami ekonomiści"
Jak już zaczniesz zarabiać i dbać o własny budżet też będziesz więcej rozumieć.

25.05.2012 13:08
Bierzgal
20
odpowiedz
Bierzgal
120
Konsul

Kiepska gra kiepsko się sprzedała, cóż za niespodzianka :P. Ja pamiętam, że nawet dema nie chciało mi się dokończyć. Ktoś wyżej słusznie przyrównał. Gra miała feeling takiego bardzo średniego MMO granego w trybie single player. Wszystko wydawało się tam średnie i byle jakie tam. Animacja, rozgrywka, tworzenie postaci, wszystko. Może by się obronili gdyby to nie była od samego początku gra pełnocenowa. Jakby zaczęli z pułapu nie 50 euro a np. 25-30 jak niektóre gry, które nie oszukują siebie samych, że są czymś więcej niż są to by się lepiej sprzedało.

25.05.2012 13:10
21
odpowiedz
koobon
82
Legend

Sęk w tym, że gra się wcale kiepsko nie sprzedała. Po prostu twórcy mieli prognozy z sufitu.

25.05.2012 13:16
22
odpowiedz
Bibel
160
Konsul

gierka taka sobie, monotonia po prostu, taki masiv tylko ze single :D
teraz kazdy mysli "wydamy gre mmo zarobimy kupe siana" a to jest bledne gdyz nawet wow traci subskrybentow i w koncu tez go zamkna. masiwy nie maja przyszlosci.

25.05.2012 13:23
kęsik
😒
23
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Szkoda, Reckoning był dużo lepszy niż Skyrim...

25.05.2012 13:28
24
odpowiedz
zanonimizowany735426
33
Pretorianin

Nic dziwnego, w grze zaczęło wiać nudą zanim jeszcze skończyłem demo, postaci i świat niczym z tandetneju sesji dnd zabiły tę grę. No i oczywiście wymaganie sprzedania 3 milionów od mało znanej marki jest absurdalne.

25.05.2012 13:41
25
odpowiedz
Drau
82
Legend

Gra byla miejscami niedoszlifowana, choc sama w sobie byla interesujaca i wciagajaca.
Ale imo najwiekszy blad to byl brak coopa. tworza gre single pozujaca prawie, ze na MMO, a nie daja gry w coopa? Strzal w stope..

A szkoda, liczylem na sequel.

25.05.2012 13:46
Raistand
😒
26
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Szkoda...

25.05.2012 13:49
Thermometrr
27
odpowiedz
Thermometrr
132
out of space

Szkoda, gra mi się podobała. Na forum powstał kiedyś jakiś wątek, w którym zebrała się grupa ludzi gotowych wykonać spolszczenie. Słaba sprzedaż mogła być też ze względu na to, że nie wydali tej gry w polskiej wersji językowej (a w grach RPG akurat dialogi i fabuła jest dość ważną sprawą). Jestem ciekaw czy olali tylko polaków czy też inne kraje.

Gra będzie dalej wspierana? Będzie można ja gdzieś jeszcze zdobyć?

25.05.2012 13:51
28
odpowiedz
Duncan Idaho
6
Junior

Kupiłem grę skuszony nazwiskami Salvatore'a i Mcfarlane'a. Zainstalowałem, doszedłem do wschodniej strony świata, nie pamiętam nazwy. Tylko że to hmm 2/3 gry a ja już postać mam wymaksowaną w magii i gra stała się nudna. Przestałem robić questy poboczne bo są nudne, gear zrobiłem sobie sam bo to co oferuje gra jest cienki. Gra jest niewyważona, tereny ogromne i mało zaludnione pod względem moobów. Często powtarzają się schematy lokacji. Także gra ma dobre podstawy ale jest niedopracowana. Racja że widać iż to było planowane na MMO. Szkoda bo świat jest ciekawy, walka także.

25.05.2012 13:54
Raistand
29
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Być może to taka likwidacja w celu restrukturyzacji.

25.05.2012 14:09
30
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Thermometrr > Słaba sprzedaż mogła być też ze względu na to, że nie wydali tej gry w polskiej wersji językowej (a w grach RPG akurat dialogi i fabuła jest dość ważną sprawą).

A co niby daloby dodatkowe 10-15 tys sprzedanych egzemplarzy w Polsce w porownaniu do juz sprzedanych 1,2mln? Polski rynek prawie nie mial realnego wplywu na ilosc sprzedazy ogolem.

25.05.2012 14:10
Apokalipsis
😒
31
odpowiedz
Apokalipsis
64
Senator

Gra była bardzo udanym połączeniem starego Fable'a i TES'a, które już w połączeniu se sobą tworzą nową jakość w tym gatunku. Mimo wszystkich mankamentów, produkcja okazała się nad wyraz dobra, a to z kolei zapowiadało świetlaną przyszłość serii. Nie wiem z czego wróżono taką ilość sprzedanych egzemplarzy.. Rzecz w tym, że dobra kampania marketingowa, to co najmniej połowa sukcesu, jaki gra może odnieść. W tym przypadku, zostało to potraktowane po macoszemu przez wydawcę, co zaowocowało takim, a nie innym "wirem" wydarzeń. Z marginesu nie łatwo dojść do sukcesu finansowego (osiągnąć go).. hmm.. Przy takim marketingu trudno wywróżyć to, co twórcy planowali.. niestety. Zapewne sami zdawali sobie z tego sprawę, bo to nie możliwością jest.

spoiler start

Jestem totalnie załamany i to jest powodem braku składu i ładu..

spoiler stop

25.05.2012 14:46
Benitonater
32
odpowiedz
Benitonater
116
Generał

Kurde szkoda trochę. Reckoning było super. Kupiłem w dniu premiery. No ale dobrze przynajmniej że historia w grze jest zamknięta. Gorzej by było gdyby zostawili otwarte zakończenie xd

25.05.2012 16:44
33
odpowiedz
xittam
165
Generał

Gra zabugowana jak cholera. Za trzecim podejściem do gry sejwowałem po każdej misji po dwa razy, ponieważ dziesiątki razy skrypt nie zadziałał i quest się nie finalizował. Epickie przedmioty chjowe jak barszcz - sam sobie robiłem lepsze; pełne zbroje też słabe dawały bonusy; liczba stworków to dwa modele na krzyż różniące się od siebie tylko liczbą wyrastających nóg/rogów z czoła; misje wtórne, a większość zadośćuczynienia za wykonanie żałośnie marna; poziom trudności miejscami kompletnie bez balansu. Jedyne rzeczy w tej grze, które są bez zarzutu to:
- dobra optymalizacja
- trzymanie na stałym poziomie ilości wyświetlanych klatek
- podróżowanie po mapie (szkoda, dodatkowo twórcy nie pokusili się o jakiegoś wierzchowca)

Oczywiście znam tuzin tuzinów gorszych gier pod każdym względem, ale przy żadnej nie kląłem jak przy tej.

25.05.2012 16:58
A.l.e.X
34
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

a gra była po prostu świetna tak samo jak pierwsze DLC, drugie słabsze, ale takie jaj to tak jakby dzisiaj był 1 kwietnia, SZKODA, naprawdę szkoda !

25.05.2012 19:45
35
odpowiedz
zanonimizowany827415
5
Generał

[25] No już nie przeginaj. Owszem gra była/jest bardzo dobra, ale Skyrim oferuje więcej.

25.05.2012 21:14
jaro1986
36
odpowiedz
jaro1986
174
Generał

Ja tam nie żałuję, mnie już samo demo znudziło, wcześniejsze opinie o singlowym MMO są jak najbardziej trafione. Do tego paskudne postacie, lokacje bez szału, grafika jak sprzed 5 lat (albo i więcej), no i przede wszystkim (jak dla mnie) beznadziejny gameplay. Tak to jest jak za robienie gry się biorą bejsboliści :P Niby szkoda tych wszystkich pracowników, ale z drugiej strony epickiego dzieła nie stworzyli, żeby uważać ich za super profesjonalistów.

25.05.2012 23:38
Nolifer
37
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Gra była całkiem fajna , szkoda że twórcy tak skończyli :(

26.05.2012 00:12
38
odpowiedz
Llordus
214
exile

A ja tam się nie dziwię. Grałem w demko tego czegoś. I muszę przyznać, że na swój sposób developerzy osiągnęli w moim przypadku coś niesamowitego. Tak jak z reguły w grach gram po jasnej stronie mocy, tak od samego początku demka miałem ochotę przyłączyć się do tych "złych" tylko i wyłącznie po to, żeby wybić te wszystkie pokurcza biegające dookoła.
A to nie była jedyna rzecz, która w demku irytowała, oj nie.

26.05.2012 03:07
39
odpowiedz
Walter Alan
70
Pretorianin

KoA:R nie dorzuciło nic od siebie, tylko było kolejnym wtórnym RPG'iem. Myślałem jednak, że studio się jakoś utrzyma.

26.05.2012 09:15
40
odpowiedz
zanonimizowany826434
6
Konsul

[25] trolololo

Gra byla po prostu slaba. Wielki pusty swiat, nudne questy, feeling mmo, slaby system walki. Jedynie graficznie bylo przyjemnie dla oka, to wszystko.

26.05.2012 10:10
41
odpowiedz
HuangKaiJie
19
Pretorianin

Na poczatku gralo sie super. Potem sie przeklikiwalo, i pokonywalo tabuny wrogow (troche jak expienie w MMORPG), zeby tylko pchnac dalej.

26.05.2012 10:43
James_007
42
odpowiedz
James_007
185
Septimus

Fajna gra, ale przez ostatnie 4 krainy dosłownie przebiegłem zeby zobaczyc jaki jest koniec bo juz mi sie tak gra dluzyla... w sumie to odkad trafilem na drugi kontynent to juz mi sie nei chcialo prawie grac
Za długa i zbyt nudna, a fabula to w niej niestety porywajaca nie byla

26.05.2012 11:56
43
odpowiedz
zanonimizowany827415
5
Generał

[42] slaby system walki
To chyba w dwie różne gry graliśmy bo moim zdaniem był fantastyczny.

26.05.2012 11:58
DARKI
44
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Gra jest całkiem niezła...niestety tylko na początku, im dłużej gramy tym bardziej ogarnia nas znudzenie wtórnością dalszej rozgrywki i brakiem jakiekolwiek motywacji aby robić dalsze questy. Kolejne zadania są bliźniaczo podobne do siebie, ich wykonanie nie ma praktycznie żadnego wpływu na otaczający nas świat, po zakupie DLC spotykamy się ze zjawiskiem które wcześniej nie miało miejsca w innych grach, questów i expa jest za dużo, na długo przed zrobieniem wszystkiego dobijamy maksymalny poziom i questowanie traci wszelki sens.
KOA trzeba sobie dawkować, jak się za długo zacznie przy niej przesiadywać na początku gdy nas fascynuje tym szybciej się nam znudzi, ja musiałem robić 1-2 tygodniowe przerwy, zamiast chęci kontynuowania przygody miałem odruch wymiotny na myśl o tym tytule.
Samo Amalur zasługuje na ocenę 7/10 i nic więcej, na rynku jest wiele ciekawszych pozycji, nie jest mi jakoś specjalnie żal bankructwa firmy, może to twórców nauczy aby lepiej przemyśleć jak stworzyć grę która nie będzie nudzić;)

26.05.2012 18:25
crazy_race
😱
45
odpowiedz
crazy_race
54
Pretorianin

Ale czasów dożyliśmy. Ponad milion sprzedanych egzemplarzy gry to mało i niewystaczająca ilość by developer istniał dalej ? Przecież to absurd. Jedna produkcja i cała firma się wykruszyła ? To musi być jakiś rekord, bo pierwszy raz słyszę o czymś takim. Szkoda tych całych tłumów ludzi którzy za swoją ciężką pracę stacili stracili ją tak szybko.

26.05.2012 18:44
Raistand
46
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Ale czasów dożyliśmy. Ponad milion sprzedanych egzemplarzy gry to mało i niewystaczająca ilość by developer istniał dalej ? Przecież to absurd. Jedna produkcja i cała firma się wykruszyła ? To musi być jakiś rekord, bo pierwszy raz słyszę o czymś takim.

Dlatego, że oni równoczesnie pracowali nad miażdżącym konkurencję MMO. I pewnie na to poszło teżsporo kasy.

29.05.2012 11:13
Mellygion
47
odpowiedz
Mellygion
117
Generał

Pamiętam te achy i ochy, pianę na ustach obrońców "gry w klimatach Diablo", podniecenie redaktorów jakby nigdy nie widzieli klona. Ale jedno jest dobre, przynajmniej nie zostaliśmy oszukani kolejny raz przez masowe rycie mózgów reklamami czyniące z każdej przeciętnej gry (można zamiast 'przeciętna' wstawić słowo 'dobra' jak nie nie jest się choć odrobinę wybrednym) nie wiadomo jakie objawienie. Hmm, ale czy i to by jej pomogło?

29.05.2012 11:49
nagytow
48
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Pewnie nie widzialo im sie oddawanie kasy to oglosili upadlosc.

05.09.2012 10:24
49
odpowiedz
Evander
19
Legionista

@Demilisz
""Drugi błąd - iście z tym do EA. Przecież oni mieli zapewne cały marketing już od dawna przygotowany pod ME 3, więc KoA potraktowali jak grę drugiej kategorii.""

Gra mogłaby sprzedać się w większej ilości egzemplarzy, ale miała cross-promotion łączoną z Mass Effect 3.

Ponieważ ME3 okazał się szajsem, wielu ludzi, w tym ja, zapowiedziało bojkot EA i ich produktów.
Serio, przed ME3 byłem pewien, że kupie amalura. Po ME3 wybrałem Skyrim. Amalura kupię jak będzie po 20zł w koszu w realu.

Wiadomość Upadła firma 38 Studios odpowiedzialna za grę Kingdoms of Amalur Reckoning