Witam,
mam pytanie. jak uzyskać mniej więcej efekt jak na zdjęciu (chodzi mi o te porozrzucane losowo literki)? czy muszę po kolei umieszczać każdą literkę w przestrzeni i ją obracać?
Dla kazdej litery musisz stworzyc osoby motion path ktory zmienia jej transformacje(pozycja, rotacja i skala) w czasie czyli tzw. animacja na klatkach kluczowych(ang.keyframing).
Kazda litere musisz stworzyc osobno budujac otexturowanego quada posiadajacego texture z kanalem alpha, ktory z kolei tworzy przezroczystosc w miejscach gdzie nie ma znaku.
Keyframingiem mozesz takze zmieniac w czasie kolor i przezroczystosc kazdej litery.
Jak do animowania masz zbyt duzo liter to mozesz uzyc reaktora do symulacji ruchu, opcjonalnie jakiegos skryptu.
oryginał był tworzony w 3d maxie? Bo to płaskie jak cholera..?
Oczywiście, że nie. Jest wiele lepszych programów przystosowanych do wykonania takiej rzeczy.
W każdym razie jeśli się upierasz, to możesz zrobić każdą literkę jako osobny obiekt a potem pobawić się fizyką i np. zrzucić je z wysokości na płaską powierzchnię żeby się ładnie rozsypały.
Może jakiś generator cząstek (particles)?
armata na slonia, zreszta mowiac szczerze, max (jakikoliwiek program 3d) w tym przypadku to chyba ostatnia rzecz ktora przyszlaby mi do glowy.
zanim dojdziesz do tego jak uzyc particli, inny 15sto latek uzywajac tylko photoshopa zapelni losowymi literkami ze 100 takich ekranow.
tak..tylko ja muszę przedstawić to w przestrzeni, a nie tak jak na zdjęciu płaski obrazek (to było tylko poglądowe) .
Karrde -> jak zrzucić jej na płaską powierzchnie?
Pichtowy podsunal najlepsze rozwiazanie, uzycie generatora czastek. Efekt jak na focie uzyskasz po paru minutach jesli wiesz gdzie co jest w opcjach.
Karrde -> jak zrzucić jej na płaską powierzchnie?
Pewnie chodzilo o symulacje w reaktorze - robisz podloze jako duzy quad zwrocony w gore, z gory rzucasz losowo rozmieszczone quady z roznymi parametrami fizycznymi(masa, sprezystosc itp). Po odbiciu od podloza uzyskasz zadany efekt efekt.