Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Unreal Engine i DirectX 11 czynią cuda

08.03.2012 12:54
1
TobiAlex
193
Legend

Wszystkie te nowinki są już w UDK od paru miesięcy więc jeszcze bardziej cieszy, że tak potężne narzędzie jest w rękach "zwykłych" graczy.

Edit:
Czy ja dobrze widzę - nowy Aliens robiony jest także na Wii U?

08.03.2012 13:08
hedasw
2
odpowiedz
hedasw
107
Generał

TobiAlex - Aliens: Colonial Marines ma trafić na Wii U - w ubiegłym roku o tym mówili na E3.

08.03.2012 13:14
3
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

Ech, musiałem przespać :P Tak czy siak świetna wiadomość :)

08.03.2012 13:34
kaszanka9
4
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Tylko pytanie jest inne.

Czy warto tracić moc, aby coś zrobić bardzo dobrze mimo iż ma to znikomy wpływ na całość.

Czy nie lepiej zastosować jakiś trik który o wiele mniej obciąży sprzęt, a efekt końcowy może będzie gorszy, ale za to mało zauważalny i oszczędzoną moc włożyć w coś co ma większe znaczenie.

Przykład z brzegu, dym papierosa samarytanina, włosy, msaa, które trudno dostrzec na twarzy, czy nie lepiej zastosować prostsze techniki do takich pierdół jak dym z papieroska itp. aby zaoszczędzić zasoby i władować je w coś innego, myślę że lepiej.

08.03.2012 13:35
Koktajl Mrozacy Mozg
5
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Szkoda ze taki popularny silnik tylko w 1 grze na 10 wyglada ciekawie

08.03.2012 13:54
6
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

kaszanka9 proponuję Ci ukończyć kurs Techlandu związanego z tworzeniem gier, jest on darmowy:

http://www.akademia.techland.pl/

Tam się dowiesz co jest ważne a co nie. Polecam.

08.03.2012 14:07
7
odpowiedz
nikt11
44
crywar

Na filmie to wygląda fajnie, na filmie ;)

@TobiAlex Wiesz może od kiedy do kiedy trwa ten kurs? Na stronie nie ma żadnej konkretnej daty, tylko: "Kurs trwa w terminie określonym przez Organizatora."

08.03.2012 14:19
8
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

TobiAlex->

Daj spokój, jakbyś mu zaproponował żeby poprowadził kurs to co innego:)

Koktajl Mrozacy Mozg->

Tak to już jest, jednemu dasz dłuto i młotek, zdobi Wenus z Milo, inny zrobi coś co przypomina psią kupę;)

08.03.2012 14:27
9
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

nikt11 kurde, szczerze to już nie pamiętam, bodajże do 17 marca, ale nie chcę skłamać. W każdym bądź razie polecam - do stracenia nie masz nic a korzyści zawsze jakieś się znajdą np. certyfikat na koniec kursu.

08.03.2012 14:37
10
odpowiedz
nikt11
44
crywar

@TobiAlex dzięki :) już znalazłem w FAQ jest: 13.02.2012-13.04.2012

08.03.2012 15:05
11
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

UE oprocz swietnego edytora WYSIWYG oraz multiplafromowosci ma do zaoferowania to samo co wiekszosc wspolczesnych silnikow. To co naprawde potrafi zobaczymy dopiero w grach na wlasnym sprzecie a nie filmikach promocyjnych ktore w wiekszosci przypadkow sa mocno przeklamane.

08.03.2012 15:50
12
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

cruiser tak? to zainstaluj sobie UDK i nie będziesz miał nic przereklamowanego. Stwierdzenie "ma do zaoferowania to samo co wiekszosc wspolczesnych silnikow" powinno prawidłowo brzmieć "większość współczesnych silników ma do zaoferowania to, co UE3 miało już dawno". I UE3 ma jeszcze coś, czego nie ma większość współczesnych silników - przystępność i łatwość obsługi (nie mówię tu o skomplikowanych operacjach).

08.03.2012 15:58
13
odpowiedz
spec1345
39
Pretorianin

Niema co się oszukiwać to jest jeden z najlepszych silników graficznych jaki kiedykolwiek powstał i z rewolucjonizował brazne gier większość produkcji na rynku jest napędzane tym Enginem

08.03.2012 16:15
14
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

@TobiAlex: nigdzie nie napisalem ze UE jest przereklamowany, tylko nie chce mi sie wierzyc zeby wszystkie te efekty zaprezentowane na filmiku byly masowo wykorzystywane w przyszlych grach. Z latwoscia obslugi sie zgodzie w 100%. Sam pisze wlasny "silnik" i UE sluzy mi jako jeden z kilku wzorcow projektowych.

Dodam jeszcze tyle, ze nie zgadzam sie z tym, ze UE...zreszta niewazne jaki silnik+DirectX11 czynia cuda. W Dx9 lub OpenGL mozna uzyskac te same efekty, ale mniejszym kosztem wydajnosci i paroma niewidocznymi "fjuczersami" - teselacja miedzy innymi.

08.03.2012 16:57
15
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

cruiser zgadza się, że w DX9 czy OpenGL można uzyskać podobne efekty. Po prostu dużo ludzi sądzi, że DX11 to tylko jakieś kolejne bajery wymuszające nie wiadomo co, ale nie każdy wie, że DX11 to także ulepszone narzędzia (API) developerskie i dla przykładu jakiś tam efekt w DX9 zajmuje 200 linijek kodu, w DX11 może zajmować tylko 10 linijek kodu (oczywiście to tylko taki luźny przykład).

08.03.2012 19:24
kaszanka9
16
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

@TobiAlex

Dzięki, ale ja już wiem co jest ważne, i na pewno nie jest to jakiś dym z papierosa z tasselacją i innymi cudami, które tracą moc na pierdoły, prawda.

08.03.2012 22:15
17
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Ooo screen z mojego levelu do DLC :P . Milo .
UE3 to ptoezne narzedzie ,a UE4 bedzie jeszcze potezniejszym :P (ale nie bedzie to juz imo taki skok jak ue2 vs ue3) .
DX11 to masa dodatkowej wolnosci . Dzieki wiekszej swobodzie w pisaniu bardziej zlozonego kodu nie martwiac sie o instrukcje ,deferred rendering i wogole mozna uzyskac efekty poprawiajace jakosc obrazu wzgledem dx9 masakrycznie :] zblizajac sie blizej tego co oferuja prerenderowane scenki .

08.03.2012 23:03
18
odpowiedz
zanonimizowany484600
41
Legend

Ooo screen z mojego levelu do DLC :P . Milo .

?? To wy tam w PCF robiliście DLC do Gearsów 3? Ty osobiście również? Napisz coś więcej co robiłeś odnośnie GoW3 bo mnie to ciekawi bardzo.

09.03.2012 13:14
Laston
19
odpowiedz
Laston
157
Chaos Lord

[17] I co po tym wszystkim jaki i tak trzeba używać DX9 bo Xbox 360 ;/

09.03.2012 16:35
20
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

_MaZZeo no wiesz . Jako wewnetrzne studio Epic'a pomagamy im ,a oni nam jak jest taka potrzeba (design ,grafa ,praktycznei w kazdym aspekcie):] . Co ja osobiscie robilem ?? Grafe ,meshing do levelu Anvil (screen wyzej :P z panami walczacymi na pily) ktory jest chyba w dlc2 czy 3 , nie pamietam :p .

Technologie Unreal Engine i DirectX 11 czynią cuda