Unreal Engine i DirectX 11 czynią cuda
Wszystkie te nowinki są już w UDK od paru miesięcy więc jeszcze bardziej cieszy, że tak potężne narzędzie jest w rękach "zwykłych" graczy.
Edit:
Czy ja dobrze widzę - nowy Aliens robiony jest także na Wii U?
TobiAlex - Aliens: Colonial Marines ma trafić na Wii U - w ubiegłym roku o tym mówili na E3.
Tylko pytanie jest inne.
Czy warto tracić moc, aby coś zrobić bardzo dobrze mimo iż ma to znikomy wpływ na całość.
Czy nie lepiej zastosować jakiś trik który o wiele mniej obciąży sprzęt, a efekt końcowy może będzie gorszy, ale za to mało zauważalny i oszczędzoną moc włożyć w coś co ma większe znaczenie.
Przykład z brzegu, dym papierosa samarytanina, włosy, msaa, które trudno dostrzec na twarzy, czy nie lepiej zastosować prostsze techniki do takich pierdół jak dym z papieroska itp. aby zaoszczędzić zasoby i władować je w coś innego, myślę że lepiej.
kaszanka9 proponuję Ci ukończyć kurs Techlandu związanego z tworzeniem gier, jest on darmowy:
http://www.akademia.techland.pl/
Tam się dowiesz co jest ważne a co nie. Polecam.
Na filmie to wygląda fajnie, na filmie ;)
@TobiAlex Wiesz może od kiedy do kiedy trwa ten kurs? Na stronie nie ma żadnej konkretnej daty, tylko: "Kurs trwa w terminie określonym przez Organizatora."
TobiAlex->
Daj spokój, jakbyś mu zaproponował żeby poprowadził kurs to co innego:)
Koktajl Mrozacy Mozg->
Tak to już jest, jednemu dasz dłuto i młotek, zdobi Wenus z Milo, inny zrobi coś co przypomina psią kupę;)
nikt11 kurde, szczerze to już nie pamiętam, bodajże do 17 marca, ale nie chcę skłamać. W każdym bądź razie polecam - do stracenia nie masz nic a korzyści zawsze jakieś się znajdą np. certyfikat na koniec kursu.
UE oprocz swietnego edytora WYSIWYG oraz multiplafromowosci ma do zaoferowania to samo co wiekszosc wspolczesnych silnikow. To co naprawde potrafi zobaczymy dopiero w grach na wlasnym sprzecie a nie filmikach promocyjnych ktore w wiekszosci przypadkow sa mocno przeklamane.
cruiser tak? to zainstaluj sobie UDK i nie będziesz miał nic przereklamowanego. Stwierdzenie "ma do zaoferowania to samo co wiekszosc wspolczesnych silnikow" powinno prawidłowo brzmieć "większość współczesnych silników ma do zaoferowania to, co UE3 miało już dawno". I UE3 ma jeszcze coś, czego nie ma większość współczesnych silników - przystępność i łatwość obsługi (nie mówię tu o skomplikowanych operacjach).
Niema co się oszukiwać to jest jeden z najlepszych silników graficznych jaki kiedykolwiek powstał i z rewolucjonizował brazne gier większość produkcji na rynku jest napędzane tym Enginem
@TobiAlex: nigdzie nie napisalem ze UE jest przereklamowany, tylko nie chce mi sie wierzyc zeby wszystkie te efekty zaprezentowane na filmiku byly masowo wykorzystywane w przyszlych grach. Z latwoscia obslugi sie zgodzie w 100%. Sam pisze wlasny "silnik" i UE sluzy mi jako jeden z kilku wzorcow projektowych.
Dodam jeszcze tyle, ze nie zgadzam sie z tym, ze UE...zreszta niewazne jaki silnik+DirectX11 czynia cuda. W Dx9 lub OpenGL mozna uzyskac te same efekty, ale mniejszym kosztem wydajnosci i paroma niewidocznymi "fjuczersami" - teselacja miedzy innymi.
cruiser zgadza się, że w DX9 czy OpenGL można uzyskać podobne efekty. Po prostu dużo ludzi sądzi, że DX11 to tylko jakieś kolejne bajery wymuszające nie wiadomo co, ale nie każdy wie, że DX11 to także ulepszone narzędzia (API) developerskie i dla przykładu jakiś tam efekt w DX9 zajmuje 200 linijek kodu, w DX11 może zajmować tylko 10 linijek kodu (oczywiście to tylko taki luźny przykład).
@TobiAlex
Dzięki, ale ja już wiem co jest ważne, i na pewno nie jest to jakiś dym z papierosa z tasselacją i innymi cudami, które tracą moc na pierdoły, prawda.
Ooo screen z mojego levelu do DLC :P . Milo .
UE3 to ptoezne narzedzie ,a UE4 bedzie jeszcze potezniejszym :P (ale nie bedzie to juz imo taki skok jak ue2 vs ue3) .
DX11 to masa dodatkowej wolnosci . Dzieki wiekszej swobodzie w pisaniu bardziej zlozonego kodu nie martwiac sie o instrukcje ,deferred rendering i wogole mozna uzyskac efekty poprawiajace jakosc obrazu wzgledem dx9 masakrycznie :] zblizajac sie blizej tego co oferuja prerenderowane scenki .
Ooo screen z mojego levelu do DLC :P . Milo .
?? To wy tam w PCF robiliście DLC do Gearsów 3? Ty osobiście również? Napisz coś więcej co robiłeś odnośnie GoW3 bo mnie to ciekawi bardzo.
_MaZZeo no wiesz . Jako wewnetrzne studio Epic'a pomagamy im ,a oni nam jak jest taka potrzeba (design ,grafa ,praktycznei w kazdym aspekcie):] . Co ja osobiscie robilem ?? Grafe ,meshing do levelu Anvil (screen wyzej :P z panami walczacymi na pily) ktory jest chyba w dlc2 czy 3 , nie pamietam :p .