Niezależni nadal w formie
ta ta nie zalezne, wielki koncern weznie jakiegos nerda ktory zrobi prosta gierke z pomoca innych programistow, a puzniej za ogromna kase go wypromuja poczta niby pantoflowa i tak to wyglada oficjalnie ze jakis mlody zdolny zawojowal swiat eh, nie badzicie frajerami
krzysiu26 co, zazdrościsz? Kolejny polaczek, który potrafi tylko narzekać. Weź się do roboty i zrób coś sam a nie pierdolisz głupoty.
krzysiu ma racje bez pleców i chociaż jednego nie "zapięcia" przez szefa dużej korporacji to tylko jednemu na 100000 z tych niezależnych nerdów się uda przebić ... reszta pod stołem lachy opierdala na 100% a taki TobiAlex kolejny polaczek mysli że milion dolarów zgarnie jak zrobi dwa mody do jakiejś gierki w które zagrają koledzy
@hedasw
Święta za nami, zawieszenie broni zakończone, co się dziwisz :)
A do panów wyżej: nie uważacie, że gdyby wasze teorie były coś warte dawno by się ktoś przyznał do Minecrafta, Torchlight i wielu innych indyków, które się sprzedały?
Adventures of Shuggy - sprawdziłem z ciekawości link w tekście. Platforma: XBLA i nagle przestało mnie dziwić, czemu ta gra ma świetne recenzje i słabą sprzedaż. Micro$oft ma złą opinię u twórców niezależnych i nie bez powodu. Ah, w tekście macie trochę nieaktualne dane: Amnesia 200 000 to miała jakoś na początku roku, kilka miesięcy temu było już drugie tyle.
To jasne ze nie kazdemu sie udaje. Ale sukces takich Minecrafta czy Terrarii pokazuje ze mozna.
[2]
odezwał sie
Angliczek
lub
Amerykaniczek
troche szacunku
dla Polski ......
jak jesteś z afryki to nie obrażaj i spier...j
mysle ze mylone sa tu pojecia gier 'niezaleznych' i produkcji 'jedno/kilku osobowych'. Taki minecraft czy inne niektore male gierki sa robione przez czlonkow wielkich zespolow, ktorzy niby odeszli z wielkich koncernow, ale tacy ludzie nie zostaja nagle niezalezni, porownania do mafii sa moze przesadzone, ale w kazdym biznesie znane twarze nigdy juz nie moga zostac niezalezne, za bardzo branza sie wgryza w siec wplywow i zaleznosci. Prawdziwie niezalezne gry to takie ktore nigdy nie mialy kontaktu z wielkimi tej branzy, czyli np samorost, ostatnio eye divine cybermancy itd. Poprostu jakos nie umiem uwierzyc w bunt jakiegos pionka obrazonego na swoj wielki koncern, ktory odchodzi i 'im pokaże'. Swiat to nie bajka.
A polaczkow byscie sobie darowali bo tym zwrotem dajecie tylko obraz siebie, poczucie wlasnej godnosci i narodowosci.
Panowie mylicie chyba pojęcia. Twórca lub zespół niezależny to taki, który tworzy bez ingerencji zewnętrznej - sam wymyśla grę, sam ją tworzy i najczęściej sam finansuje oraz wydaje.
To, że ktoś pracuje na stałe w jakiejś korporacji wcale nie oznacza, że po godzinach nie może być niezależnym producentem - przynajmniej do czasu póki firma nie zacznie finansować jego projekt bezpośrednio (pośrednio to robi płacąc za jego pracę na stałym etacie ;-] ) lub ingerować w to jak ów projekt ma wyglądać.
Lordareon: napisałem "chyba" :-P
nikt tu nic nie myli bo na swiecie nie ma jedynej-slusznej definicji gier niezaleznych ani ich tworcow. mozna dyskutowac o tym co kto mysli, ale nie zaczynajmy kazdego posta od stwierdzenia ze poprzednik sie myli ;)
anotherworld86 pierdoły piszesz. Wystarczy spojrzeć na Steame i jedno osobowe zespoły nawet z Polski (świetne niezależne gry stworzone
AsasynX spadaj kretynie, przez takich zjebów jak Ty mamy właśnie taką opinie na świecie jak napisałem w [2]. Wystarczy poczytać fora związane z grami niezależnymi, już po samych postach widać kto, skąd jest. A, nawet będąc z Afryki (nazwy państw piszemy z wielkiej litery kretynie) to i tak byłbym bardziej wykształcony niż Ty.
Ja nie lubię gier niezależnych, szczerze to bym wolał żeby ten gatunek nigdy nie powstał.
SlyCooper,
Czy to, że coś Ci się nie podoba oznacza, że nie powinno istnieć? Akceptuj odmienność, której nie lubisz. Przecież nie musisz grać w gry niezależne. To, że nie lubię telewizji nie oznacza, że nie powinna ona powstać. Pożytecznym jest, co ludziom nie szkodzi a wyznacza nowe drogi i kanony.
SlyCooper: Rozumiem, wolałbyś, żeby normalny człowiek nie miał dostępu do programowania i do tworzenia grafiki, gry powinni robić tylko ci co mają kupę kasy, a na wszystkich grach powinni szastać forsę tylko wielcy wydawcy typu EA, albo Activision...
Warto też dodać że gry niezależne pokazują coś co pewnie zostało wymienione - nie trzeba mieć wielkich pleców, wsparcia koncernów aby grę wydać i na niej zarobić (zupełnie inaczej jest w innych dziedzinach - chociażby muzyki, gdzie utarło się że bez koncernów nie ma żadnych szans na zarobki i dotarcie do szerszej publiki). I mówię także tutaj o Microsofcie i Sony - grę zawsze można na steam wydać, która to pomoże sama w marketingu (o czym mówił i pochwalał twórca Super Meat Boy) - zresztą koncerny też nie chcą się obudzić za późno i wydają gry niezależne - chociażby Warner Bros w przypadku Bastion... Lecz takie wydanie zapewne wygląda zupełnie inaczej niż normalnie - to twórcy ją tworzą jak chcą i co chcą, a wydawca tylko wydaje (zapewne chodzi o lepszą pozycję w przypadku konsol, opłat, certyfikacji itd).
Ja się cieszę że taka branża się rozwija, można dostać bardzo ciekawe produkcje tak jak napisane w tekście - przypominające te z dawnych lat, dobrze że przynajmniej wielcy analitycy i "znafcy" nie ogłaszają że normalna branża jest skończona bo niedługo gry niezależne totalnie opanują rynek, to wtedy byłby śmiech, chociaż poczekamy zobaczymy :)
Minecraftowy Notch mnie rozwalił.
Jak dla mnie Minecraft to jedno wielkie nieporozumienie, ale jak inni lubią w to grać to niech sobie w to graja:) ja grałem 10 min i więcej tego nie chcę tknąć ;)
STANLEY PARABLE - świetny mały mod, który nadaje nowego spojrzenia na gamedesign i narrację - wręcz kpi z gracza w perfidny sposób.
Polecam się zapoznać: http://www.moddb.com/mods/the-stanley-parable/downloads/the-stanley-parable-v14
Wymagana bierna znajomość angielskiego.
Przechodzić wiele razy na różne sposoby ;D
Minecraft może i rozszedł się w ogromnej ilości ale jak dla mnie w tym roku wyszło kilka lepszych indyków, np.: Anomaly Warzone Earth, Bastion, Beat Hazard Ultra, Capsized, Dungeons of Dredmor, E.Y.E, Eufloria, Limbo.
TobiAlex
To ty się popisałeś wykształceniem, Afryka nie jest państwem, jest kontynentem.
Czemu już na starcie obrażasz Asasyna? Zakompleksiony z ciebie tępak i frustrat, w życiu nic nie osiągnąłeś i z taką postawą nic nie osiągniesz.
Dlaczego przejmujesz się opinią o Polakach na świecie? Czyżbyś nie był w stanie wybronić sam siebie, własną nienaganną postawą, wszechstronną wiedzą i nietuzinkowymi spostrzeżeniami? Zapewne uważasz się za oświeconego światowca, ale tak naprawdę nie ogarniasz najprostszych spraw, to dlatego najeżdżasz na Polaków (i Bulletstorma) bardziej nawet niż ludzie z zagranicy?
Tak jak napisał Asasyn trochę szacunku, bo jak Polacy nie będą się wzajemnie szanować, to żaden obcokrajowiec też nie będzie.
Jeśli za granicą też, za byle co, tak na Polaków z ryjem wyskakujesz, to nawet sobie nie zdajesz sprawy, na jakiego kretyna przed obcymi wychodzisz.
Nienawidzę słowa "polaczek", jest bardzo obraźliwe nie tylko dla adresata, naprawdę są inne sposoby na wyrażenie własnego zdania.
@Yergall
Dlaczego nie jest? Bo zostało wydane przez WB? IMO Bastion idealnie pasuje pod określenie "indie".
Qbaa synku sam jesteś tępakiem a osiągnąć to osiągnąłem już dużo jeszcze jak ty miałeś mleczko pod nosem (chyba dalej he masz). I naucz się czytać ze zrozumieniem, bo masz z tym duże problemy. A gdzie Ty widzisz, aby Polacy się szanowali, bo na pewno nie na forach gry-online. I nie czepiaj się banałów, bo to świadczy o twojej inteligencji.
Yergall Bastion jest grą niezależną. A to, że znalazł sobie dużego wydawcę to inna sprawa.
Yargall ze strony Supergiant Games:
"Bastion is the debut title from Supergiant Games, and we’re a small independent studio based in San Jose, California. Our team includes former members of Electronic Arts’ Command & Conquer franchise and Infinity Ward’s Modern Warfare franchise. We moved on from working for giant publishers to make games our way. "
Na stronie dostępne są też szczegóły dotyczące roli WB jako wydawcy tej gry.
tobialex taki dorosly, wyksztalcony, bogaty itp. a kloci sie na forum internetowym o grach :D ktos tu ma male ego i leczy kompleksy ;<
annihiluzz a kto powiedział, że bogaty? I nie kłóci - zniża się do poziomu większości ludzi z tego forum, bo w innym przypadku nie miałby z kim gadać ;-)