Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy przeglądarkowej gry DarkOrbit zarobili 2 miliony euro w cztery dni

24.11.2011 10:04
1
Draco01
44
Centurion

2k osób wydało po 1 tyś euro!!! na statek??????!!!
Co się dzieje ze światem ;D

24.11.2011 10:33
Raistand
😱
2
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Idę szukać swojej szczęki...
Gdzieś mi się poturlała...

24.11.2011 10:39
3
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

Ja to sie chyba na powaznie wezme za nauke programowania, generalnie jak widze jak ludzie zarabiaja na takich gierkac + android + iphone ... Mozna to traktowac jako hobby, wypuszczac 1 gre na rok jako dodatkowy dochod :P

24.11.2011 10:40
.:Jj:.
😱
4
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Jego cenę ustalono na poziomie 1000 euro. Mimo tak zaporowej kwoty znalazło się 2000 chętnych, co przełożyło się na wspomniane 2 miliony euro.

DEAR GOD.

24.11.2011 10:44
raziel88ck
5
odpowiedz
raziel88ck
196
Reaver is the Key!
Image

Można tylko współczuć tym szalonym klientom. ->

24.11.2011 10:49
BloodPrince
😍
6
odpowiedz
BloodPrince
170
Senator

65 milionów kont, a ja pierwszy raz o grze słyszę xD

24.11.2011 11:05
7
odpowiedz
eysmond
64
Konsul

1000 euro za statek? Oni chyba nie mają co z pieniędzmi robić a tego typu "mikropłatności" tracą sens.

24.11.2011 11:09
XineX
👍
8
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Jak myślicie? Lepiej zrobić normalną przeglądarkową w stylu OGame, czy we Flashu, albo Javie? :D

24.11.2011 12:01
kaszanka9
9
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

No tylko to nie jest jakaś historia sukcesu małej firemki czy kilku osób, a ogromnej firmy z milionami graczy.

Dla zaczynających w zależności od projektu polecam zwykłą grę, unity, silverlight lub flash, technologia mało znaczy, liczy się to czy gra jest dobra.
A z bigpoint można się dogadać jak się dobrą grę zrobi.

24.11.2011 12:19
10
odpowiedz
robert665
64
Pretorianin

Kwotę 1000 ojro trzeba by zacząć nazywać makropłatnością;).

24.11.2011 12:31
jaro1986
11
odpowiedz
jaro1986
174
Generał

@up - Słusznie! A co do samego newsa - DAMN! Ludzie to są jednak ładnie po**bani.

24.11.2011 14:34
BOLOYOO
12
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

No gratuluję następnym razem wyjdą dodatki "tylko" za 500 euro, żeby więcej osób kupiło ;)

Pewnie uzależnieni maniacy to kupili, albo naprawdę kasiaści ;)

24.11.2011 14:42
13
odpowiedz
mikmac
162
Senator

ale, ze nie rozumiem.
Zle ze kupili?
Zle, ze wydali za taka kase?
O co sie tak banglujecie? Wydali, znalezli sie nabywcy - szafa gra.
Mozna by dyskutowac jak by wydali za tysiac i nikt nie kupil. Ale tak? Znaczy sie udany model biznesowy.

24.11.2011 15:42
14
odpowiedz
Kacperpol
64
Konsul

totalna załamka i jednoczesny opad szczeny
Obrzydliwie bogaci grający w takie gry , nie no masakra a dla developera wielki szacun .

24.11.2011 16:35
15
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@Emisariusz
To teraz weź jeszcze pod uwagę resztę statystyk, wg których studia tworzące gry padają jak muchy jedno za drugim, ludzie są masowo zwalniani po skończeniu jednego tytułu i krążą między różnymi firmami, a na komórkach 0,01% aplikacji zarabia potężne pieniądze, podczas gdy 99% zarabia ochłapy.
W tej branży dysproporcje pomiędzy produktami będącymi sukcesami, a całą resztą są wręcz przeraźliwie ogromne. Taki COD zarabia miliardy, podczas gdy większość nie potrafi spłacić budżetu. Wygląda to nieporównywalnie gorzej niż w kinematografii.
Teraz nawiązując do twojego pomysłu "1 gry na rok" - weź pod uwagę, że do tego trzeba założyć działalność gospodarczą, a to wymusza jednak intensywniejsza produkcję, bo w przeciwnym przypadku nie narobisz na ZUS, no chyba, ze stworzysz coś pokroju Angry Birds, ale to szansa porównywalna ze skreśleniem szóstki w Lotto...

Aha, warto też dodać, że programista wybierający gamedev świadomie wybiera jedną z najgorzej płatnych dziedzin w programowaniu. Zarządzanie bazami danych czy pisanie aplikacji dla firm to nieporównywalnie lepiej płatne i często o wiele prostsze fuchy.
Jak ktoś myśli o programowaniu tylko w kategoriach zarabiania kasy, to gamedev jest najgorszym wyborem. Do tego trzeba przede wszystkim dużej pasji.

Jak to Carmack powiedział na konferencji w NASA - tworzenie gier jest bardziej skomplikowane od konstruowania rakiet kosmicznych. ;D

24.11.2011 17:51
Nerka
16
odpowiedz
Nerka
156
Generał

Oo!

24.11.2011 20:24
Marcines18
17
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

nie wierzę, jacy ludzie są głupi

24.11.2011 20:33
18
odpowiedz
zanonimizowany750202
0
Pretorianin

ALE FEST NISZOWA GRA

Call of Duty: Modern Warfare 3 - 755 milionów dolarów zysku w ciągu pięciu dni

24.11.2011 23:43
19
odpowiedz
zanonimizowany734302
19
Legionista

@Kazioo

zgodzę się z większością Twojego posta, poza stwierdzeniem, że "0.01% aplikacji zarabia potężne pieniądze, podczas gdy 99% zarabia ochłapy".

I już nie chodzi mi o czepienie się tych pozostałych 0.99%, które gdzieś Ci zniknęły : D
Istnieje coś takiego, jak zasada Pareto, która stanowi, że 80% pewnych wyników jest generowane przez 20% pewnych działań. Sprawdza się to w wielu dziedzinach (np. w szkole, gdzie 20% ilości materiału, którego się nauczysz generuje 80% Twojej oceny). Nie pytaj mnie jak, ale się sprawdza ; )

Więc bliższym prawdy byłoby stwierdzenie, że 80% przychodów w game devie jest generowanych przez 20% produkcji.

A do ludzi, którzy dziwią się tym, którzy mogli wydać 1000 euro na przedmiot w grze:
Ludzie kupują torebki za 50 tyś euro, droższe rzeźby, obrazy, pierdoły, cokolwiek. Jak kogoś stać i pomoże mu to w grze, to czemu nie? Fajny, szybki sposób na zarobienie pieniędzy dla studia.

I nie uważam, żeby to dyskryminowało biedniejszych graczy.

25.11.2011 00:17
👎
20
odpowiedz
zanonimizowany785556
4
Legionista

Smutne jest to że jedni ludzie potrafią wydać 1000euro na wirtualny statek w momencie gdy ludzie umierają z głodu na ulicy a zwierzęta trzymane są w strasznych warunkach w schroniskach... Naprawde wydac takie pieniade na Nic tak naprawde to ostre przegiecie i straszna niedojrzałość. Nabili kabze ludziom ktorzy i tak maja ju dosc pieniedzy ale skoro potrzeba im tego zeby sie dowartosciowac.. ich smutne zycie...

25.11.2011 09:01
vojak_2
21
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

mają ludzie pomysły..nie ma co

26.11.2011 12:17
22
odpowiedz
zanonimizowany815980
1
Legionista

No ładnie, nie ma co.

28.11.2011 13:40
DARKI
23
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Madness! najbardziej żałosny argument, ilekroć jest mowa o tym co ktoś kupił to od razu odzywa się troll rzucający się ze słowami o głodujących ludziach i zwierzątkach.
Nieszczęścia, śmierć i głód zawsze towarzyszyły ludzkości, zamiast pieprzyć głupoty na forum leć pomagać jako wolontariusz w jakiejś organizacji społecznej, nie Twoje pieniądze więc nic ci do tego jak kto je wydaje.

28.11.2011 17:38
24
odpowiedz
zanonimizowany807452
18
Konsul

Az dziw bierze, ze nikt nie zrozumial dlaczego tylko tyle osob kupillo te drony. Nawet przedszkolak by pojal, ze to zwyczajna inwestycja, ktora zwroci sie blyskawicznie. W Dark Orbit gra kilkadziesiat milionow osob, wiec rynek na sprzedaz kredytow jest z pewnoscia gigantyczny. Skoro w WoWie wyspecjalizowane grupy zarabiaja miliony na sprzedazy golda, to w Dark Orbit, gdzie gra ponad 60 milionow osob, zyski sa z pewnoscia duzo wyzsze (tylko teraz na 2 aukcjach na Allegro sprzedano kredytow na 300 zl), a podejrzewam, ze z taka drona mozna jeszcze szybciej zarabiac kase, wiec mozna sadzic, ze te marne tysiac Euro zwroci sie najdalej po miesiacu.

15.02.2012 17:05
25
odpowiedz
zanonimizowany828472
1
Junior

W Dark Orbit nie gra 65 mln graczy. To fikcyjna liczba kont, z których większość nawet nigdy nie doświadczyło choćby jednego logowania.
Obecnie gra w tą grę kilkaset tys. ludzi. No a dokładniej to liczba aktywnych kont, bo chyba wiecie, że jeden gracz ma ich zwykle kilka.

15.04.2012 14:26
👎
26
odpowiedz
zanonimizowany837678
1
Junior

widac pojebowx na swiecie nie brakuje, trzeba byc niezle pierdolniętymx zeby placic taka kase za takie gowno, dark orbit nie powiem byla fajna gra ale na poczatku, potem to juz tylko maszynka do rabowania kasy z kont graczy, i juz nie chodzilo kto w grze lepszy tylko kto bogatszy albo kto ma najbardziej zryty mozg i laduje kase chocby z providenta hehe, nikomu nie polecam grac w ta gre

Wiadomość Twórcy przeglądarkowej gry DarkOrbit zarobili 2 miliony euro w cztery dni