Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Konsole kontra PC według twórcy Quake'a

08.08.2011 20:44
1
jrkjlh
51
Grievous

czyli jedno i drugie ssie ..?

08.08.2011 20:50
2
odpowiedz
BleJd09
36
Chorąży

ta

08.08.2011 20:57
3
odpowiedz
igloopol
64
Generał

nie rozumiem argumentu którego użył w strone konsol przecierz z konsoli nie zrobimy PC zawsze można dodac edytor map wystarczy popatrzec na edytor dodany do HALO ja nie chce bawic sie na konsoli w ustawienia to zostawmy PCtowcą

08.08.2011 21:04
4
odpowiedz
Nutcracker
38
Chorąży

"PCtowcą" - pała

PCtowcom

08.08.2011 21:06
5
odpowiedz
tybet2
86
Generał

Bo ten argument (jak i inne) jest tylko po to, żeby lać wodę i nie było z tego nic konkretnego. KASA KASA KASA. Nie mam nic do tego, że twórcy chcą zarobić na grach, ale widać po przeszłości, że DA SIĘ połączyć zarabianie kasy i pasję tworząc gry

@down
No ja piszę, że to pic na wodę co on tam nawija :O. Dla przykładu: gdyby chcieli dodać edytor na konsole to by dodali.

08.08.2011 21:06
6
odpowiedz
7ymek
55
Konsul

Założyciel id Software wspomniał też o problemach, z jakimi borykają się programiści podczas dodawania dodatkowych linijek kodu

haha. nie wiem co ma platforma do procesu dodawania dodatkowych linijek kodu do programu. jak mają problemy z dodawaniem kodu to niech zmienią programistów bo to tylko i wyłącznie wina głupio napisanego kodu. chyba że taki argument sobie na poczekaniu wymyślił....

08.08.2011 21:12
7
odpowiedz
dzony600
41
ru ru ru rurkowców

oo widzę mamy na golu specjalistę od programowania na wielu platformach

08.08.2011 21:18
8
odpowiedz
Soplic
88
Generał

7ymek->

Cóż, biorąc pod uwagę dotychczasowe dokonania Twoie i Carmacka, podziwiam tupet, Twój oczywiście;)

08.08.2011 21:29
9
odpowiedz
Invader01
95
Konsul

"konsolowe wersje Rage traktuje priorytetowo, a pecety określa mianem „muskularnych” konsol.". Jeśli to oznacza, że na PCty wydadzą tylko uproszczony do konsolowych standardów port, to podziękuję.

08.08.2011 21:33
10
odpowiedz
Sebo1020
94
Generał
08.08.2011 21:42
11
odpowiedz
Conath
132
Senator

7ymek- to oczywisty skrot/przeinaczenie/blad w tlumaczeniu.

news tlumaczony z innego serwisu, ktory wzial to z innego serwisu, ktory wzial to z innego serwisu...
na koniec dostajemy taka papke, ktora w ogole sie kupy nie trzyma.

08.08.2011 21:45
12
odpowiedz
oskarxdd
32
Generał

cos nie chce mi sie wierzyc ze to bedzie tak swietnie wygladac w 60fpsach na konsolach.

08.08.2011 22:07
13
odpowiedz
Drau
82
Legend

@oskarxdd [ gry online level: 19 - Generał ]: alez nie musisz, dotychczasowe videosy mowia same za siebie.

@7ymek [ gry online level: 47 - Konsul ]: tak abstrahujac od dennego tlumaczenia w newsie.. odpusc sobie, Carmack zna sie troche lepiej na swoim fachu :)

08.08.2011 22:07
14
odpowiedz
MChef
40
Konsul

Ten cały Carmack jest albo idiotą, albo żyję w latach 80'. Istnieje coś takiego jak port USB, John, i dzięki temu możesz podłączyć do konsoli co chcesz, od pogrzewaczka kubka, lamki, na klawiaturze kończąc. Konsola, to konsola. Na niej się gra, a nie bawi w jakieś edytory (chociaż i te działają, wystarczy spojrzeć na Far Cry'a 2).

@GOL

Kopia z VG247? Dodając jedno zdanie nie zmienicie tekstu... Google za Was wszystkiego nie zrobi.

08.08.2011 22:20
15
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
135
VR Evangelist

MChef - tylko ze na PC prawie kazda gra kiedys miala edytor, dzisiaj czesto jest to blokowane przez platne DLC, nie damy edytora a bedziemy sprzedawac gotowce - MW2, BO i zeby nie byc hejterem to rowniez BC2 na PC

08.08.2011 22:20
16
odpowiedz
WlodarW
79
Generał

Najpierw sobie posłuchajcie w jaki sposób Carmak opowiadał o tych niuansach, a później się wypowiadajcie. On w żadnym stopniu nie przypominał dzisiejszych pijarów, którzy leją wodę. Opowiadał o swojej pracy z pasją i z improwizacją, czyli podobnie jak wy kiedy chcecie opowiedzieć w jak najlepszy sposób jakieś ciekawe wydarzenie, które was spotkało. Do czego zmierzam, mianowicie do tego, że w Polsce mamy wielu specjalistów, którzy wiedzą absolutnie wszystko i na wszystkie tematy.

Co do tego, że na konsole mu się wygodniej programowało, to pamiętam, że on mówił tam o tym, iż na x360, czy ps3 wie dokładnie gdzie co ma umieścić, jak zaadresować pamięć i to dokładnie zawsze tam jest (tak jak sobie zamierzył), a na PC jest juz trudniej, bo każdy PC ma inną architekturę (mówił chyba m.in. o różnych typach pamięci itd.) i nie koniecznie jest tak jak programista sobie zaplanuje. Jedak ciężko się wsłuchać w cały ten jego monolog od początku do końca, bo jak każdy kto o czymś opowiada nie z kartki, to zdarza mu się mówić pokrętnie.

08.08.2011 22:28
17
odpowiedz
alhaszasz
86
Generał

dodanie klawiatury do konsoli to największy debilizm o jakim słyszałem

08.08.2011 23:18
18
odpowiedz
dzony600
41
ru ru ru rurkowców

najpierw obejrzyj sobie prezentację, bo tylko pieprzysz bez sensu

08.08.2011 23:55
19
odpowiedz
kaszanka9
82
Delbralstroperslerartor

Koktajl Mrozacy Mozg - no i co, miałbyś edytor, a i tak płatne dlc byłby lepsze niż cokolwiek co zrobi społeczność, dopracowane i przed wszystkim z realną datą debitu, smutne, ale prawdziwe.
Crysis jakoś ma editor, a super dodatków jakoś brak, tylko sam chłam albo proste misje.

Chodzi o to że nie wystarczy edytor , zrobienie mapy itp. nie te czasy, trzeba mieć story, media, ścieżkę dźwiękową, coś więcej po prostu i co co ma jakość, nikt nie ma w dzisiejszych czasach ochoty tracić czasu na jakieś wybrakowane produkty społeczności.

09.08.2011 01:54
20
odpowiedz
AAAman
0
Centurion

http://www.youtube.com/watch?v=mng8JU692iY&feature=related

To tak apropo modow do Crysisa. :)

Mody do Diablo II czy Obliviona przez niektorych uwazane sa za lepsze niz to co zrobili sami developerzy. Tak samo Project Reality w BF2, ktory trzyma gre przy zyciu.

09.08.2011 03:16
21
odpowiedz
tybet2
86
Generał

kaszanka9

Nie siedzisz w tym to się nie znasz. Czasem lepiej milczeć niż palnąć głupotę.
Szkoda nawet czasu na komentowanie tych bredni, które napisałeś.

09.08.2011 06:41
22
odpowiedz
TobiAlex
118
Senator

kaszanka9 to rusz dupę i zrób coś, pokaż jaki jesteś wielki. Jak nie masz o czymś pojęcia to nawet nie pisz. Dopracowane DLC? Ta, szczególnie Legacy. Do Crysis'a powstało dużo dobrych modów. Co ludzie potrafią pokazały też konkursy nVidia i EPIC (Make Something). Trzeba mieć story, media...? O czym Ty gadasz. Zobacz powstające niezależne gry (pierwsza z brzegu - Limbo) - te gry są często dość proste, ale grywalnością biją "duże" tytułu.

PS.
Poszukuję grafika. Jak jesteś grafikiem to pokaż, co potrafisz...

09.08.2011 07:09
23
odpowiedz
Perkel
45
Konsul

Kilka informacji dla dzieci neostrady i niewtajemniczonych.

Carmac to koleś ktory prawdopodobnie jest jednym z najlepszych koderów na świecie jeśli nie najlepszy. Nie skończył 18stki to w wielkiej brytanii armia prosiła go o pomoc przy ich pierwszych kompach bo tylko on miał wiedze i kilka innych osób w stanach jak zaprogramować te kompy.

Koleś odpowiadał za każdą grafikę w grach ID. Jeślli mało wam to mówi to polecam włączyć Doom 3. Wszystkie nowinki next genowe jakie są dziś w zastosowaniu takie jak bump mapping i shadery były tam zastosowane.

To jest człowiek który sam z kilkoma innym ludzmi rozwija jak nasze gry wyglądają.

Tak więc troche szacunku bo chłopak wie co mówi.

Co do klawiatury i myszy dzięki niemu wiemy teraz czemu devi nie dodają m+k taj jak w UT3 na ps3. Bo jest to zabronione przez Sony i MS. Skurwysyny...

Zresztą RAGE na konsolach pprzy tej grafice w 60 FPS mówi coś o nim jako o koderze.

Gdzie inni mówią że trzeba okiełznać konsolę itd. On mówi że to dla niego proste.

09.08.2011 09:05
24
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
135
VR Evangelist

Kaszanka - ale pierdolisz... Wolisz 5 mapek do MW1 bo tyle dali w DLC niz mozliwosc wyboru http://www.codutility.com/index.php?file=Page&name=Latest_CoD4_Maps ? Moze rowniez w L4D2 bys gral 2 lata na podstawowych map bo innych nie uswiadczysz na konsolach gdzie scena wypuszcza wiele dobrych map, co najwazniejsze kazdy sam moze je zrobic jak komus sie nie podoba. Ty wolisz zaplacic i miec dodatkowe 5 map na polroku... Gratulacje

09.08.2011 09:10
25
odpowiedz
inc09nito
18
Centurion

@TobiAlex
Z tym poszukiwaniem grafika to serio piszesz?

09.08.2011 09:46
26
odpowiedz
Naczelnyk
137
Witch Hunter

Carmack i jego studio to gwarant jakości gry, dobrej zabawy i wysokiego poziomu technologicznego silnika, a to wszystko potwierdzone prawdziwymi megahitami.

Na tym tle teksty młodocianych kolesi, którym udało się pokończyć gimnazjum (albo i nie) - atakujące faceta - wyglądają dosyć żałośnie.

09.08.2011 10:06
27
odpowiedz
Sebo1020
94
Generał
09.08.2011 12:43
28
odpowiedz
hansatan
67
Generał

Jeśli chodzi o Carmacka to zarówno jego wypowiedzi jak i możliwości tworzenia nowych, innowacyjnych silników, które wyprzedzały czas dawno moim zdaniem minęły i nie jestem odosobniony w tym zdaniu. Postać ta oraz jej dzieła od pewnego czasu charakteryzuje się przejawem formy nad treścią, widać to chociażby po Doom 3, który mógł być znacznie lepszy. Nie zaprzeczam, że Carmack zrobił wiele dla branży gier, może i więcej niż by tego chciał, jednak czas jest nieubłagany, a na scenie pojawiło się wielu zdolnych programistów, którzy są w stanie "pozapinać" wszystko w terminach i bez zbędnego gadania o technikaliach...

Dlatego moim skromnym zdaniem powinniśmy szanować wypowiedzi tego Pana, jak i jego wkład w dzieła, które tworzy, jednak nie traktujmy go jak boga programistów...

09.08.2011 16:30
29
odpowiedz
Drau
82
Legend

Legendy maja to do siebie, ze ich slawa i szacunek dla nich nieprzemija i Carmack wlasnie jedna z takich legend jest. On nie musi dzis robic nowych, wyprzedzajacych czas is przet silnikow - on tego juz dokonal, byl tam, zrobil to. Dzis to w zasadzie on juz nic nie musi.

natomiast nie rozumeim "zbednego gadania o technikaliach"..
Sorry, ale madrego to dobrze posluchac, niz te cale towarzystwo powyzej, ktore przeciez i tak wie lepiej.

09.08.2011 16:38
30
odpowiedz
Fett
160
Avatar

Carmackowi nie chodziło przypadkiem o to, że dzisiejsze gry są pisane głownie z myślą o konsolach i dlatego tworzenie ich (porty) w wersji na PC jest trudniejsze do wykonania? Przynajmniej tak mi się wydaje po jego argumentacji odnośnie tych 60 klatek na sekundę i dopisywaniu linijek kodu w wersjach Pecetowych

09.08.2011 17:29
31
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Fett [ gry online level: 87 - Avatar ]: nie, on mowil o trudnosciach zwiazanych z roznymi architekturami podzespolow na rynku PC, w przeicwienstwie do prostoty kodowania pewnych rzeczy na konsolach, ze wzgledu na staly hardware.

Wiadomość Konsole kontra PC według twórcy Quake'a