Unlimited Detail - rewolucyjna technologia generowania trójwymiarowej grafiki
A gdzie niby lipa w dżungli ? A tak w ogóle to będzie przeskok jak z 2D do 3D. Koniec kanciastych głów i kół... tylko ile trzeba będzie mieć miejsca na dysku żeby to wszystko pomieścić ? I jakie będą wymagania ?
Crysis niech się schowa ;D
PS:Nie rozumiem dlaczego komputer ma szybciej odtwarzać modele złożone z kilkuset tysięcy elementów więcej, ale SDK muszę mieć !!! Widziałem to jakiś czas temu na gamedev, ale nie przypuszczałem, że to jest praca na aż taką skalę :D
To jest tech demo, jaka premiera?
Takie rzeczy sie wypuszcza zeby zainteresowac publike co przelozy sie na zainteresowanie producentow hardware. Bo bez supportu kart graficznych ta technologia lezy.
Druga rzecz, jest to dobre do generowania rzeczy statycznych, jednak glupie ruszajace sie trawy itp sa juz raczej poza zasiegiem przy obecnej mocy obliczeniowej komputerow.
To nie jest ściema. Wygląda to niesamowicie, ale jest jeden, a właściwie 2 problemy. Czy da się to równie dobrze animować? Nie wydaje mi się. Widzimy tylko statyczne obiekty. Drugi problem to taki, że pochłania to wielkie ilości pamięci. Bo skoro ten przedstawiony świat, ta wyspa, składa się z 21 trylionów punktów to takie coś konsumuje około 20000GB pamięci, zakładając, gdyby był użyty na każdy punkt 1 bajt. Ale ten punkt jest umieszczony w przestrzeni trójwymiarowej, czyli pochłania to ok 16 bajtów na 1 punkt. Chociaż moje obliczenia pewnie są błędne bo skąd małe australiskie studio miałoby skombinować taką moc. Coś w tym jest. Ale pewnie dla nas będzie potrzebny jakiś hybrydowy silnik który połączy łatwe do animowania polygony z tym całym "unlimited detail".
przeciez nie musisz trzymac w pamieci wszystkich partikli, po to sa wlasnie technologie optymalizacji, jak rowniez LOD, ktory w tym przypadku ma ogromne znaczenie.
fajna epicka muzyka :D
Wczoraj to widziałem i już krew mi pulsowała...
Niech ci panowie najpierw zrobią pełnoprawna grę, która będzie mieć tą grafikę i która się sprzeda, a potem niech sobie porównują z crysis czy crysis2 Bo filmik to może każdy pokazać i chyba nie zdają sobie sprawy ile brakuje temu do gry.
W ogóle śmieszne jest podejście tej prezentacji, dobra grafika to nie tylko super detal obiektów, trzeba jeszcze symulować naturalne rzeczywiste oświetlenie, cienie i wszystkie aspekty z tym związane, a to już nie jest takie proste, co widać po prezentacji, bo po za "detalami" nie mają nic...
A nawet jakby mieli to gdzie ai, fizyka, dźwięk itp.
Łatwo to jest przedstawić jak się tylko detale pokazuje i "porównywać", tylko że jak będą mieli prawdziwą grę, a nie tylko pustą przestrzeń to te ich generowanie detali może się w ogóle nie sprawdzić, być zbyt zasobożerne, albo w ogóle nie pasować w ciąg renderingu silnika.
Tak więc czekam na grę a nie pseudo prezentacje.
kaszanka9 - to nie jest prezentacja gry. Autor wielokrotnie powtarza w prezentacjach, że ich zespół to nie artyści. Po prostu znaleźli sposób na zwiększenie ilości detali do nieskończoności. Porównują do Crysis-a i co z tego ? Nie twierdzą, że zrobili lepszą grę, tylko pokazują jak mogą wyglądać gry przyszłości z ich technologią. Oni z grami mają mało wspólnego, więc dlatego pracują nad tym żeby artyści mogli korzystać z ich technologii. I jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to na prawdę będzie to przełom.
Puki co to tylko statyczna grafika w trójwymiarze. Czekamy na jakiś pokaz w ruchu. Może ktoś się zdecyduje na wykorzystanie tego.
lutz, oni nie mają supportu producentów kart bo oni się ścigają na poligony :P
i przypominam co mówił gościu - w każdym momencie wystarzczy tyle "kropeczek" ile mamy pikseli, więc przy 1080p potrzeba 2 073 600 "kropeczek" ;] mi się wydaje że to jest w 1024x768 czyli 786 432 kropeczek.
Tak więc działa im to w 20FPS (sami powiedzieli), bez AI, bez fizyki, bez dźwięku, i żeby ruszyło w full hd to potrzebe prawie 3x więcej tych "kropeczek", co by nam dało przy 1920x1080 7.5FPS bez fizyki, bez AI, bez dźwięku
jeszcze parę lat żeby się dało grać w gry które nie wymagają dużej ilości FPSów
Niech wyrobia sie z tym jeszcze przy obecnej generacji sprzetu.
Takiego czegoś nie ujrzymy w przeciągu najbliższych 5-10 lat. Technologie dawkowane są z umiarem. Widzieliście kiedyś premierę nowej generacji procesorów/kart graficznych/pamięci/gier które są chociażby 100 razy lepsze od poprzedniej generacji. Czy chociaż były 10 razy lepsze od poprzedniczki. Odp. NIE. Chyba co najwyżej były 2x szybsze. Za duży przeskok. Brak długoterminowych zysków dla firm. Gdyby dziś wydali 100 razy wydajniejszą kartę graficzną od obecnej generacji to ile firma straciła by pieniędzy, skoro do tego poziomu mogłaby dochodzić przez wiele lat, zwielokrotniając swoje zyski. Nie dziwi was, że co rok są nowe procesory, karty graficzne itd. Inżynierowie są tak mądrzy, że potrafią co rok wymyślać coś lepszego o kilkadziesiąt procent na przestrzeni wielu lat, a nie potrafią zrobić czegoś fenomenalnego i ulepszyć coś 10 lub 100-krotnie. Moim zdaniem są w stanie. Jestem ciekawy kiedy doczekamy się przełomu opartego na grafenie. Jest możliwość zwiększanie wydajności 100-krotnie i więcej, ale znając życie będą nam wszystko dawkowali, mówiąc, że nie opanowali dostatecznie technologii.
avqes, gry przyszłości będą tak wyglądać i bez ich technologii
Porównanie jest bezsensowne to wymaga więcej mocy, co innego jakby pokazali coś co wygląda lepiej i wymaga mniej mocy
Nie wiadomo, czy to można animować (podobno są z tym problemy), jak będzie z kilkoma źródłami światła, z oświetleniem dynamicznym, czy da się zaimplementować fizykę. Oczywiście wszystko w takiej skali i czy wtedy też będzie bezproblemowo ze sprzętem do pociągnięcia tego, czy może jednak mały klaster obliczeniowy w każdym domu :)
@kaszanka - a ty wogóle słuchałeś co on mówił na tej prezentacji ? czy tylko obrazki oglądałeś? wielokrotnie powtarzał iż nie są firmą artystyczną, oni tworzą technologię, i tą technologię prezentują, animacją, oświetleniem, i innymi pierdołami zajmą się artyści w przyszłości jak dostaną SDK narazie to był suchy pokaz technologiczny, i zapewniam cię żaden obecny silnik by nie wygenerował takiej jakości grafiki jak nam zaprezentowali w czasie rzeczywistym, nawet bez cieni oświetlenia i animacji
Szczerze mówiąc z całego tego filmiku najbardziej mi się podobał realistyczny wygląd kamieni, jakkolwiek by to nie zabrzmiało :) Będę śledził informacje na ten temat, bo wydaje mi się, że to naprawdę może być przyszłościowe rozwiązanie.
Toż tego nie da się animować i można zapomnieć o wszelakiej fizyce. Ale w końcu to jest "so real" :D
@Matysiak G: O ile dobrze pamiętam, Voxele to odpowiednik pikseli w obrazie 2D, tyle że w przestrzeni trójwymiarowej. Świat pokazany w tym filmiku jest właśnie zbudowany z Voxeli :)
Podobno jest to jeden z pierwszych programów zbudowanych w tej technologii, który można nazwać grą. Chętni mogą to sprawdzić, słyszałem, że ciężko obecnie w nią zagrać płynnie, nawet na czterordzeniowcu:
http://voxelstein3d.sourceforge.net/
I co ja tu widzę? Masę pseudomarketingowych zagrywek ze strony malutkiej firmy, która próbuje zwrócić na siebie uwagę. Nawet jeżeli odkryli jakąś rewolucyjną technologię, to widać, że będą próbowali zarobić na tym w każdy sposób, co w gruncie rzeczy może zniszczyć ten pomysł. Jeżeli będą kazali sobie płacić za każdorazowe wykorzystanie w aplikacji, nie opublikują standardu, nic z tego nie będzie.
Czy to wielkie arcydzieło Chmielarza - Bulletstorm widzę? =D
Ta technologia mogłaby być jednym z podstaw do wypuszczenia nowej generacji konsol, coś cudownego...
Taka technologia renderowania już istniała, nazywała się voxele, i umarła wraz z serią Commanche i Outcastem w latach 90-tych.
Do postu numer 30 - Czyli odnawiają coś zupełnie bez sensu i nie na te czasy mając nadzieję, że zarobią na tym ? Logika niektórych powala.
Chętni mogą to sprawdzić, słyszałem, że ciężko obecnie w nią zagrać płynnie, nawet na czterordzeniowcu:
60 fps, działa ok ;)
Szczerze to raczej nic nie odnawiają, voxele są w regularnym użyciu przy skanach w medycynie i przy tworzeniu modeli topograficznych.
Faolan - Tylko że z tym modelem co zrobisz ? Chyba tylko obrócisz i to z prędkością kilku albo kilkunastu klatek na sekundę. Ich technologia jest na tyle ulepszona, że pozwoli na implementację animacji i efektów, no i takich zeskanowanych obiektów może tu być ogromna ilość. Bo jeśli nie, to po co tak by o tym trąbili ?
"Ich technologia jest na tyle ulepszona, że pozwoli na implementację animacji"'
Oj żebyś się nie zdziwił :)
avqes ---> Póki co ani słowa o animacji i efektach nie było, oprócz trochę bardziej zaawansowanemu oświetleniu/cieniach. Tak naprawdę to nic nie wiadomo oprócz tego, że mogą wyrenderować bardzo dokładne modele w dużych ilościach. Ale jak poszukać w necie to skomplikowane modele z voxeli to nihil novi.
Dobra, okej. Więc nic nowego nie zrobili i tak po prostu się tym chwalą. Nudzi im się, więc wrzucają to na youtube żeby zrobić sobie jaja z ludzi. Dziękuję, dobranoc.
Pan się wypowiadał że prezentacja była pokazana w trybie software'owym, czyli bez użycia karty graficznej. to dobrze rokuje wydajności.
dużego przeskoku jakości bym się nie spodziewał, nikomu w branży nie będzie zależeć na tym aby gry były robione latami z powodu artystycznego modelowania kamieni :) napewno jednak bardzo przyspieszy to ewolucje wyglądu graficznego naszych gier.
Tylko pewnie zrobienie gry z tymi wszystkimi lokacjami z tyloma detalami będzie potrzeba bardzo dużo czasu i jeszcze większego budżetu, ale co ja tam wiem. W przyszłości się okaże.
nikomu w branży nie będzie zależeć na tym aby gry były robione latami z powodu artystycznego modelowania kamieni :)
?? właśnie taka technologia przyśpieszyła by produkcję gier, bo zrobienie nawet takiego kamienia w dzisiejszych czasach jest pracochłonne
Te kamczyki robią wrażenie :O
Jeśli ta technologia istnieje naprawdę, wygląda magicznie, nawet biorąc poprawkę na wciąż toczące się prace. Dobrze, że branża wciąż ewoluuje.
Unlimited Detail opiera się na renderowaniu sceny przy pomocy niezliczonej ilości małych „atomów”, w przeciwieństwie do grafiki opartej na klasycznych wielokątach, gdzie obraz jest generowany za pomocą trójwymiarowych modeli pokrytych teksturami.
Czym się to różni od voxeli? Coś mi się zdaje, że niczym.
Pierwsze prezentacje australijskiego zespołu wzbudziły nadzieje, ale i pewne obawy. Niektórzy specjaliści od grafiki trójwymiarowej uważali technologię Unlimited Detail za „zbyt dobrą, by była prawdziwa”. Aby przekonać się o tym czy Euclideon rzeczywiście posiada rewolucyjne rozwiązanie, będziemy musieli poczekać jeszcze kilka miesięcy.
To może jednak w następnym Xboxie zobaczymy grafikę jak z Avatara? Może AMD projektuje procesory pod tę właśnie technologię?
Widzialem to ponad rok temu a premiery nadal nie ma.
A ja widziałem Diablo III nawet wcześniej i premiery nadal nie ma a Diablo III to tylko kolejny hack&slash a nie żaden przełom.
Gdyby dziś wydali 100 razy wydajniejszą kartę graficzną od obecnej generacji to ile firma straciła by pieniędzy, skoro do tego poziomu mogłaby dochodzić przez wiele lat, zwielokrotniając swoje zyski.
Gdyby jakaś firma zrobiła 100 razy wydajniejszą kartę od obecnych na rynku w tej samej, lub niewiele wyższej cenie, to zaorałaby całą konkurencję i miałaby OLBRZYMIE zyski.
i zapewniam cię żaden obecny silnik by nie wygenerował takiej jakości grafiki jak nam zaprezentowali w czasie rzeczywistym, nawet bez cieni oświetlenia i animacji
Jakiś czas temu był pokaz technologii Mega Meshes i być może silnik wykorzystujący tamte algorytmy by temu zadaniu podołał.
dużego przeskoku jakości bym się nie spodziewał, nikomu w branży nie będzie zależeć na tym aby gry były robione latami z powodu artystycznego modelowania kamieni :)
Nikt nie będzie ręcznie modelował tysięcy kamieni. Stworzy se generator kamieni albo będą firmy, które będą skanowały różne obiekty (w tym kamienie) i sprzedawały w paczkach firmom od gier tak jak teraz można sobie kupić zestawy tekstur.
OLBRZYMIE zyski.
I tak kilkaset razy mniejsze niz za te 10 generacji.
Duriii
No właśnie mi się tak skojarzyło. Ale to raczej nie jest to samo. Inaczej już dawno ktoś wpadłby na pomysł odświeżenia.
a łyżka na to niemożliwe! wszystko fajnie, może i tawet tak to(ta cała wyspa) działa na zwykłym(dobrym) pc'cie. Całe demo to jakieś 10 modeli powielone x razy. Co się stanie jeśli tak dokładnych różnych modeli będzie nie 10 a 100? i będą się ruszać(cienie, kolizje) nagle się okaże że potrzeba na to nie 10 a 100gb ramu nie 4x3ghz a 10x8ghz:) oczywiście że "polygon budget" to pojęcie które kiedyś pójdzie do lamusa, ale nie tak szybko...
Oby to weszło do powszechnego użytku. Info o tym krąży już od jakiegoś czasu i widać postępy. Potrzeba inwestycji w rozwój, bo ta technologia to przyszłość.
Ja powiem tak. gry wyglądają teraz w realtmie lepiej, niz prerenderowane scenki 10 lat temu.
Nic nie jest niemożliwe.
wowuser: a ty myślisz że model który widzisz odpowiada za wykrywanie kolizji? zazwyczaj model widzialny upraszcza się do walców, sfer, prostopadłościanów i innych prostych figur i z nich składa się model kolizyjny, którego gracz nie widzi ale fizyka już tak. takich (i innych) optymalizujących chwytów jest cała masa
[27] ja tam mam 60fps i użycie proca na poziomie 5%
ps. tu macie projekt voxel+tradycyjne rozwiązanie w silniku dla gier:
http://atomontage.com/?id=gallery#dec15_2009
Nie wiem czy niektórzy wiedzą, ale nawet jeśli wprowadzą obiekty w ruch, zrobią świetne cienie i tak dalej to w przeszłości i tak ci bardziej zainteresowani powinni wiedzieć, że gdy grafen trafi do globalnej produkcji, to komputery będą przecież setki razy szybsze niż obecnie. He z tym grafenem to polska naprawdę sie popisała w tym roku XD jak oglądałem, ze wynaleźli sposób na jego produkcje fabryczną a nie w laboratoriach gdzie podejrzewam, bo przyznam się ostatnio czytałem info o grafenie z 3 lata temu, a potem w tv zobaczyłem rewolucje, to chyba grafen o grubości ludzkiego włosa wynosił 1000$ XD każdy by mógł obecnie kupić dobrego kompa za taka znikomą ilość :D
@Pr0totype [ gry online level: 21 - Centurion ]: grafen to, grafen tamto.. kiedys na pewno wejdzie, tak jak LEDy i OLEDy. Ale nie sugeruj, ze to nastapi niebawem, ok? Bo obaj dobrze wiemy, ze minie pewnie z 5-10lat zanim do tego dojdzie.
@mblade, a po co jakiś miałby generować, żebyś miał 1 fps, pokazali coś co w takim zastosowaniu nigdy nie będzie użyte, jaki jest sens porównywania do gier skoro oni się nie znają na grach, co więcej nikt do gier nie będzie robił ręcznie tych modeli bo to zbyt kosztowne takie detale, za długo by robili gra by musiała kosztować bardzo dużo, w końcu jakoś te modele muszą przenieś w świat wirtualny, po to się buduje generatory obiektów w grach drzewa, architektura itp.
Aż dziw bierze ilu tu się nagle [pseudo]znawców znalazło.
@Lutz
To mi teraz dowaliłeś. Nie ma co.
Me słowa widocznie Cię poruszyły, więc coś jest na rzeczy.
I tak kilkaset razy mniejsze niz za te 10 generacji.
Jak firma nie ma konkurencji to czerpie zyski jakie jej sie tylko podobają. Nigdy nie będzie tak, że procesory będą miały wystarczającą moc. Jak będą generować grafikę do nie odróżnienia od rzeczywistości to będą nadal rozwijane by generować np. mowę, liczyć fizykę czy AI.
Twórca Minecrafta twierdzi, że to jeden wielki przekręt:
Zżera go zazdrość bo w Minecrafcie zrobił klocki gdzieś tak wielkości 1/4 metra sześciennego a tu ma 64 klocki w milimetrze sześciennym.
John Carmack pisze na Twitterze:
Re Euclideon, no chance of a game on current gen systems, but maybe several years from now. Production issues will be challenging.
http://twitter.com/#!/ID_AA_Carmack/status/98127398683422720
Radanosku, mozna znalezc nawet na tym forum pare osob, ktore nie zajmuja sie w zyciu wylacznie graniem i udzielaniem w karczmach na golu.
Ojej tylu "znafcow" w 1 watku daaawno nie widzialem :D "nie bedzie fizyki, nie bedzie animacji" - co ma rendering wspolnego z fizyka, animacja lub ai? Polecam zrobic tutorial jak pisze sie gry (nawet w prostym 2D, co zajmuje 20-30min max) co pomoze wam zrozumiec w jaki sposob gra dziala. Imo co do problemow jakie moga powstac z ta techologia (o ile nie jest to scam ale nie wydaje mi sie) to przystosowanie istniejacych juz narzedzi do obslugi - tak jak w filmiku, konwersja modelu z 3dmax czy mayi do mapy voxelowej czy jakby to tam nazwac... dalej, jak to wszystko dziala w trybie software to jak bedzie wygladal post-processing na tym - AA, shadery, w przypadku gdy zajmuje sie tym procesor a nie karta graficzna.
Z tego co slyszalem rok temu od znajomego ktory sie tym interesowal to cala technologia opiera sie na algorytmie wyszukiwania (podobny do bazodanowych?) tylko tych voxeli, ktore znajduja sie w zasiegu renderingu i fov. Tzn. w dzisiejszym 3D renderowany jest "caly" model + np. model za nim + mapa itd. Oczywiscie dzisiejsza technologia (patrz crysis tech demo) pozwala na pewne oszczednosci w pewnych granicach. W przypadku voxeli, do obliczen brane jest "polowa" modela (ta widoczna) bez obiektow ktore znajduja sie za nim (jeszcze raz przypominam, ze nie ma to nic wspolnego z fizyka). Pozniej po interpolacji koloru wszystkich punktow na ktore odpowiada szerokosc 1 pixela (dla kazdego pixela na ekranie), tworzony jest obraz :)
Ile w tym prawdy? Czy mozliwe jest stworzenie tak efektywnego algorytmu? Kto wie :P
To nie są żadne woksele, to algorytm który wyszukuje z pamięci aktualnie pokazywane piksele, więc nie zależnie czy wyspa ma 1 km(kwadrat) czy 50km(kwadrat) będzie to z jednakową prędkością generowane. W teorii to rozwiązanie czysto softwarowe, a hardware jest wykorzystywany do obliczeń programu generującego.
A twórcy podobno używają przy pracy komputera z jednordzeniowcem na pokładzie o taktowaniu 1GHz. teraz niech tylko wymyślą jak to animować, bo pomysł wydaje się całkiem sensowny.
Nam zostało się tylko modlić o to jak projekt wypali żeby nie przejęła go firma AMD lub NVidia
honielnik > pixel to tylko jeden 2d "punkt" z powiedzmy 1024x768 na ekranie. Aby otrzymac taki pixel przy tworzeniu obrazu musisz miec obiekt (+obliczenia) z ktorego on powstaje - polygon, voxel, shader, GUI itp...
Drau --> naturalnie i nie liczę na wcześniej XD Wraz z pierwszymi projektami zacznie się kolejna era rozwoju technologicznego :). Aż nie mogę się doczekać jakie gry i jak płynnie będą działały :). No a ja Stawiam, że w tym czasie dopiero będą testowe maszyny, a no globalnej produkcji pewnie dojdzie gdzieś za 15 lat, aa koszty najbardziej mnie intrygują :)
no fajnie ale pomyślcie o fizyce w czymś takim z perspektywy gracza, w normalnych polygonowych grach zdarza się że w grze przenikają się tekstury, a w czymś takim z cieniami i dymem itp. problem ten zniknie, wyobrażacie to sobie ?? przy uderzeniu pięść przylega do np. twarzy, skoro nie będzie już jednego modelu a kilka milionów, kolejny problem gier zniknie czyli zmiany w modelu, w modelu zniszczeń, w modelu zmian ubrań postaci itp., a czy to sobie wyobrażacie ?? postać ściągająca z siebie ubranie :) czy zniekształcenia modeli w walce(sińce itp.) albo rozbijające się samochody/samochody/czołgi, a do tego wszystkiego wystarczy dobrze napisana fizyka i kaboom mamy skok jakościowy jak z 16bitowego atari do pełnego 3d, ciekawa perspektywa na przyszłość
To ciekawe bo na jednej stronie (unlimited detail) autorzy podają, że to zaawansowany algorytm wyszukiwania, a na innej (euclideon), że to jednak voxele. Ta druga zresztą teraz leży.
Zresztą:
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1142124&postcount=16
Z tego wynika, że voxele nazywają atomami 3d, bo tak jest ładniej (i bardziej rewolucyjniej), bo drugie obraz generowany to obraz 2d.
A tutaj prawdopodobnie ta sama technologia tylko w wykonaniu nVidii w oparciu o SVO (http://en.wikipedia.org/wiki/Sparse_voxel_octree)
http://www.youtube.com/watch?v=Mi-mNGz0YMk
Przy czym koledzy wypierają się jakoby to była właśnie ta technika, oprócz tego że wszystko co piszą odpowiada właśnie jej.
MATRIX pre-alpha 0.0000.1 a
a na poważnie, jak już kilku napisało - niech pokażą animację bo statyczne to robi ogromne wrażenie.
Łał ... 5 instancjowanych obiektow na krzyz z powodu ooogromnego zapotrzebowania na zasoby dyskowe i nie mowie tu o kilku gigabajtach ,a o kilku terabajtach :] . Zapisanie wspolrzednych tylu punktow zjada duuzo miejsca . Do tego jestem ciekaw jak rozwiarza problemy takie jak oswietlenie tego ,shaderki ,postprocess. Technologia totalnie nie praktyczna i do gier sie nie nadaje . Jest statyczna , animacji brak i tego co wymienilem powyzej ora jakby wrzucic kilkaset obiektow do swiata gry to lepiej zarezerwujcie jeden z pokojow na macierz z dyskow ;] . W dobie tesselacji i innych duzo lepszych ficzerow opartych o zwykle trojkaty , to nie ma aktualnie szans :] . jak za 10 lat zacznie sie to do czegos nadawac , trojkaty pojda jeszcze dalej . ba nawet voxele pzowalaja na duuuzo wiecej niz ten potworek :] .
Sztuka dla sztuki .
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-unlimited-detail mile wyjasnienie tej sciemy i to ,ze to cos bylo pokazywane juz w roku 2003 i do dzis nei widac progressu :] . Koles nie jest wiarygodny ,a jego tech do ncizego sie w sumie nie nadaje ,do gier tymbardziej . Brak shaderow , dynamicznego oswietlenia i masy wielu innych rzeczy przekresla to . Od 8'miu lat takze nie zrobiono nic w tym temacie . Zwykle naciaganie inwestorow .
[56] tranzystory grafenowe w prockach wejdą dopiero wtedy gdy wyjdą lepsze, wydajniejsze karty graficzne, inaczej komputery staną się jeszcze bardziej powolne (przesył danych). Kiedyś tłumaczył mi to nauczyciel z UTK ale zapomniałem szczegółów.
[73] To nie ma zadnego zwiazku. Liczy sie $$$$. Beda doili nas z kasy przez nastepne kilka(nascie lat), potem nadejcie rewolucja z grafenem.
Mr_Hyde > o czym ty mowisz?!
To caly czas SA voxele... trojkaty nigdzie juz nie pojda niestety, ta cala teselacja to zadna rewolucja - taki geometryczny bump mapping + przy takiej technologii nie jest ona do niczego potrzebna.
IMO mylisz sie jak piszesz ze ta technologia do niczego sie nie przyda, jest odwrotnie bo ma ona zastosowanie od gier do CAD, medycyny itd.
Zapisanie kazdego obiektu (np. tego slonia) przy tworzeniu swiata wymaga tylko dwoch wspolrzednych (typu vector3) - poczytaj o geometry instancing.
Brak shaderow - dlatego ze to wszystko leci na CPU (mozna by je napisac softwareowo jakby pociagnelo :P), jak wrzuca to wszystko przez GPU to bedzie PS i reszta.
I dlaczego kazdy twierdzi ze animacja tego jest niemozliwa?! Juz na video widac ze moze sie po tym swiecie "kamera" poruszac = macie animacje.
Do tego wyszlo wczoraj nowe LIVE video ktore potwierdza, ze nie jest to zaden fake tak jak mesjasz minecraftowy nam objawial :D Live demo dziala na jakims slabym laptopku wiec wasze podejrzenia odnosnie wymagan moga byc zle. Live zaczyna sie od 23minuty - http://www.youtube.com/watch?v=JVB1ayT6Fdc