Wybuchające Beczki - kto się zna na grach?
Mam pytanie czy książka będzie sprzedawana w sklepach (nie)internetowych np.empik
Mam pytanie ja mieszkam w Sowlinach i nie mogę chodzić do miasta Limanowej bo miałem operacje na noge czy mogę dostać za darmo czy a da się załatwić czy będzie w jaki kiosku Limanowej?
Bedzie gdzies w sieci jakis fragment tej ksiazki, dluzszy niz ten o checkpointach?
mik18 -> zamów sobie ze sklepu gry-online i weź przesyłkę za pobraniem musisz mieć tylko $ więc nie naciągaj na to że chodzić nie możesz
Osobiście mam nadzieję, że inni autorzy pójdą w Twoje ślady, ludzie mający podobne rozkminy i znający się na rzeczy. Sam np. interesuje się i chcę poczytać o tworzeniu scenariuszy do gier wideo i narracji w grach (BTW, pytanie: będzie coś o tym w książce? ;]), ale zwyczajnie... Nie mam dużego wyboru. Mogę szukać artykułów anglojęzycznych w necie, albo kupić trochę na ślepo jakąś książkę o game designie na Amazonie. Chciałbym po prostu doczekać czasów, kiedy będziemy mieć w Polsce duży wybór książek o game designie i jego różnych aspektach. Może Beczki sprowokują kogoś ambitnego do przetłumaczenia istniejących książek anglojęzycznych? :P
W każdym razie - popieram inicjatywę w stu procentach.
Pewnie znam odpowiedź, ale się spytam - czy jest w planach wersja elektroniczna?
Będą spotkania z czytelnikami beczek w polsce? A chociażby w warszawie? Bo chciałbym autograf a nie wiem gdzie zamówić GAAH
Jak będzie książka w Empiku lub Matrasie to kupie bo mam pod domem oba sklepy, pozdro.
Witam!
Chciałbym sie dowiedzieć czy w książce zostaną zawarte większe przemyślenia na temat wpływu gier wideo na potencjalnego odbiorce w Polsce i na świecie?
Pozdrawiam.
Książka przeznaczona jest dla prawdziwych hardcorowych graczy czy dla niedzielnych ?
Jak będzie książka w Empiku lub Matrasie to kupie bo mam pod domem oba sklepy, pozdro.
Mam całkiem podobnie, oby się pojawiła :)
Nie jest planowana sprzedaz w "normalnych" sklepach tylko sklepy internetowe wam zostawaja
co ma pokazać książka bo nic nie zrozumiałem co m przekazać i o czym jest
Zabronione są wszystkie linki do innych serwisów z grami :)
Czy książkę warto polecić komuś kto odnosi się do gier w negatywny sposób i gry go irytują?
Ile stron ma książka? Jak duże są strony? Jak duża jest czcionka? Jaką część strony zajmuje tekst (marginesy)? I najważniejsze: A obrazki są? :D
No i mniej techniczne pytania: Czy w książce odwołujesz się do konkretnych gier czy raczej piszesz oni nich bardziej "z boku"? Jest konieczna (albo przynajmniej wskazana) znajomość tych gier jeśli jednak się do nich odwołujesz? Czy nie-gracz znajdzie w tej książce coś dla siebie?
Gdzie oprucz neta można kupić ksiąrzke ???"
Ja cały czas uczę się "znania na grach". Codziennie odkrywam, obserwuje coś nowego, ciekawego. Coś, o czym można napisać, rozpocząć interesującą dyskusję. Tak jak mówisz Lord, Twoja kniga może się przydać nie tylko greenhornom, lecz również osobom, które w branży siedzą od lat. Pytanie od Roja: Beczki będą bardziej dla ludologów, socjologów nowych mediów czy grafików, programistów, którzy gier nie badają, nie piszą o nich - tylko je tworzą?
do "ymciu" Ty to lepiej sobie kup słownik ortograficzny!
Krzysiek, a kiedy zaczniesz pisać dedykacje? :) (pytanie retoryczne, bo wiadomo, że kiedy książki będą w wersji materialnej)
Może też jakiś specjalny materiał na tę okazję przygotujesz? :)
edit. Ogólnie to życzę dużo sukcesów i miłych słów od czytelników, w związku z książką. Sam zamówiłem ją pierwszego dnia, kiedy była taka możliwość i całe szczęście, że obronę mam 17, bo potem będę miał wolne i kiedy książka przyjdę to myślę, że łyknę ją na 2-3 razy. Robisz kawał świetnej roboty - życzę dużo sukcesów :)
Czy książkę będzie można kupić w PDF (coś na modłę Steam, GOG)?
Przeczytałem fragment o osiągnięciach. Już po jednej stronie zauważyłem geniusz konstrukcji w Portal 2. Myślę, że książka otworzy wielu ludziom oczy na elementy, których wcześniej nie zauważali, albo nie potrafili ich określić.
Jeszcze moja prośba do teamu TVGRY. Róbcie więcej komentarzy (recenzji). Dla mnie esencjonalna opinia (najlepiej obiektywna w miarę możliwości) o jakiejś grze jest o wiele więcej warta niż pokazówka kawałka levelu.
Czy książka będzie dostępna na amazonie w formacie mobi? PDFem też nie pogardze ;)
Dołączam się do apelu Bossmana = więcej komentarzy na TVGRY. Chętnie bym zobaczył taki komentarz "dekonstrukcyjny" w twoim wykonaniu ;)
Ogólnie bardzo fajna idea książki i myśle, że gameplay jest dobrym miejscem na jej realizacje, bo duże portale nie są chyba jeszcze gotowe na takie bardziej złożone recki. Target jeszcze nie przygotowany :)
Hej Lord.
Prosiłeś o pytania więc mam dwa od siebie. Czy przy pisaniu książki czerpałeś bardziej z własnych recenzji czy może z pracy w gry-online.pl? Co Cię tak naprawdę zainspirowało do napisania tej książki? Książkę na pewno zamówię na gry-online (tak jak chwaliłeś Wiedźmina 2 i nie żałuje że go mam ;)
Pozdro
Szczerze wątpię w wersję elektroniczną. Zaraz by wylądowała w sieci na chomikuj, pebie, czy innych torrentach :P
Czy ta ksiazka nie zepsuje nam mozliwosci imersji w gry? Niestety w zyciu jest tak, ze w im wiecej gier gramy tym bardziej zaczynamy zauwazac schematy, rozwiazania kopiowane z innych gier albo ich wariacje. Pozniej, taki juz doswiadczony gracz zaczyna sie interesowac , a jak to jest robione. Sciaga do jakies gry edytor, mody i zaczyna cos tam dlubac, podpatrywac jak skrypty dzialaja, jak sie projektuje poziomy, bohaterow, przedmioty etc. etc. etc. Przy okazji czyta/oglada recenzje w gamesaitach, gazetach. Czasami oglada tak teraz modne dev diary z produkcji danego typu gry. To wszystko fajnie, ale takie patrzenie za kurtyne niestety ma katastrofalny wplyw na nasze odbieranie gry. Nasza imersja w swiat gry staje sie utrudniona bo znika, gdzies ta magia niewiedzy jak to jest osiagane. Zamiast skupianiu sie na rozrywce i czerpaniu z niej przyjemnosci zaczynamy zauwazac slabe tekstury, projekty poziomow, dzialajace/niedzialajace skrypty, dostrzegamy celowe dzialania tworcow czyli zaczynamy odbierac gre w taki techniczny sposob. Czy jednak nie lepiej dla gracza, osoby ktora nie ma zamiaru zostac recenzentem, pracowac w developingu gier aby jednak nie zagladac za ta kurtyne? Czy po przeczytaniu Twojej ksiazki kolejna czesc magii nie zniknie, a gry bedziemy jeszcze bardziej odbierac technicznie?
ciekawy monolog, mniemam, że Krzychu robi doktorat i musiał napisać jakąś książkę? ;]
Mysle ze sensowniej bedzie najpierw ja przeczytac, a potem pytac o zawartosc albo rozwiniecie tematow w niej zawartych.
Nie uwazam akurat ze aby znac sie na czymkolwiek, wystarczy przeczytac jedna czy dwie ksiazki... do tego raczej potrzeba wlasnego doswiadczenia i wlasnego zdania na dany temat, ale z ciekawosci jak juz sie pojawi pewnie ja przeczytam.
Poza tym, nie znajac tresci... nie mogl bym sie czepiac szczegolow i wkladac kija w mrowisko ;-)
ps.
@Zdenio:
Jak ktos bedzie chcial ja "spiracic" to i tak to zrobi. Brak wersji elektronicznej w niczym nie przeszkadza, bo mozna ja zrobic w jeden wieczor. Choc dziwne to ze tak "elektroniczny" temat, nie ma wydania elektronicznego...
Sam osobiscie wole papier, ale jednak dziwne to... daleko w tyle za calym swiatem jestesmy pod tym wzgledem.
... @maciell: książka Krzyśka może jedynie poszerzyć Twoje i innych spektrum i obraz jakim patrzysz na gry wideo ... im więcej czytasz i grasz tym więcej wiesz, rozumiesz i zaczynasz rozumieć gry, nie kierujesz się stereotypami ... rozpatrujesz gry nie tylko przez: oprawę a-v, urozmaicenie rozgrywki i fabułę ... potrzebna jest 'odpowiednia' krytyka dla gier wideo ... napisałeś także, że dla 'zwykłego gracza'(osoby która po prostu gra w gry) nie jest potrzebne znanie się na grach ... zauważ, że Wybuchające Beczki są dla tych, którzy gry i całą branżę uważają za swoje hobby i pragną zgłębić ją od podszewki ...
pytanie: czy osoby które zamówiły książkę w pierwszych dniach preordera dostaną ją jako pierwsi ?!