Hakerzy zaatakowali witrynę Sony Pictures?
Tu już się robi żałosne a to totalnie rozwala "aby móc dokończyć dzieła prosi o wsparcie finansowe"
Chyba wyjade z polski i zaczne polować na tych "hakerów". A Sony poprosze o dofinansowanie ha ha ha :D
@Gasto
zebys wiedzial ze tak mozna powiedziec ;) zapomniales co robili m.in. z audio-cd? teraz maja za swoje :)
@Gasto -> No chyba tak :/ Ja już nie wiem o co im chodzi, czasem mam wrażenie że oni też to robią tylko dla sportu. Z drugiej strony, brutalnie obnażają prawdę o tym, jak "bezpieczne" są nasze dane. Wątpie jednak w to, że tylko Sony ma takie lipne zabezpieczenia.
I dobrze, to tylko pokazuje jakie ma podejscie Sony do klientów - załosne,na serwerach jawnych? tyle zarabiaja i takie traktowanie.
niech dadza im przerobic ps3 do konca na stale to sony bedzie mialo spokuj:D
A ja się tak zastanawiam dlaczego to Sony jeszcze nie zostało pociągnięte do odpowiedzialności za te wycieki? Przecież jeśli jest prawdą co tutaj piszą to jest po prostu skandal. Taka korporacja i jej strony są podatne na SQL injection a hasła w bazie danych nie są szyfrowane? Litości, to dziecko z gimnazjum lepiej zabezpieczyłoby swoją stronę!
Znowu? Ciekawe kiedy skończą tą napaść na Sony (o ile wogóle skończą?). To powoli przeradza się w codzienność że z rana czytam newsa o ataku na Sony.
Powinni sie wziąść za porządne zabezpieczenie serwerów jakie mają w posiadaniu.
A chwalili sie ze zniszcza calkowicie sony a tu takie gowno , pewnie grupka zapalonych iksboksiakow sponsorowanych przez microsoft ;]
Jak tak dalej pójdzie to zniszczą sony, firma straci reputacje i przy okazji klientów.
edit:
Wiecznie Niezadowolony-->Jeśli masz do tego kompa to nie ma problemu, a jak nie to są np. Książki jeszcze i piwo z kolegami :)
atakowanie Sony to raz, a uniemożliwianie grania milionom ludzi to k**** dwa
Wspierajmy ich finansowo aby mogli wykraść resztę naszych danych, lol.
I znowu to samo, ile razy można to wałkować - HAKERZY nic nie kradna!!!!!!!!!!! Czy ten portal nie nauczy się, że to robią CRACKERZY?
Powoli zaczyna mi się robić szkoda SONY..Dostali już nauczkę i powinni dostać w końcu święty spokój...
Nauczkę to dostaną jak ktoś im PSN zamknie na E3 :D Tak czy inaczej Sony błaźni się z każdą chwilą coraz bardziej. Przeprosiliby i zadośćuczynili swoje złe zachowanie i problemy by się skończyły.
Juz ziebi mnie to, ze sie znowu wlamali ale przerazajacy jest sposob... Przeciez to kpina.
edit: I hasla w czystej fromie...
wy sie tak nie podniecajcie dzis jest sony a jutro moze byc gry online i tak dalej z tymi ciotami trzeba zrobic porzadek
[20]
Dokladnie. Moja pierwsza strona (testowa) byla lepiej zabezpieczona (SQL Injection nie dziala, hasla w zwyklym md5, ale lepsze to niz jawne). Mimo, ze nie jestem zwolennikiem takich akcji, to uzmyslowi to moze specom od bezpieczenstwa w SONY (jesli takowi wogole istnieja), ze mamy rok 2011 a nie 1990 i wypadaloby zabezpieczyc sie przed atakami od 12stolatkow (tak, SQL injection moze zrobic pierwszy-lepszy dwunastolatek jesli tylko przeczyta tutorial)
Nie zamierzam sie bawic w formulki typu "dobrze tak Sony, powinni zdechnac" , bo zwyczajnie mi to wisi.
Jednak imo Sony samo jest sobie winne. W dodatku po raz kolejny wiemy, ze niczego sie nie nauczyli w sprawie bezpieczenstwa.
@Drau: a kto wie czy się niczego nei nauczyli? Padła witryna Sony Pictures a nie SOE. W Sony pewnie skupili się na łataniu dziur w PSN i serwerach SOE a przeoczyli serwery SONY BMG i SP.
Nie byłbym zdziwiony, gdyby tak naprawdę było. Powinni byli się skupić na naprawie całej sieci, a nie jej części.
1000 euro na konto LulzSec właśnie zostało przelane :)
niech chłopaki działają dalej! a nóż znów PSN padnie :)
No wlasnie dlatego mowie, ze niczego sie nei nauczyli. Bo jesli pojawia sie tak powazny problem, jak wysadzenie jakiejs czesci sieci, to powinno sie kazac specom sprawdzic kazda czesc sieci, we wszystkich oddzialach. Ale pewnie jakis CEO stwierdzil, ze to niepotrzebny wydatek, co jest norma dla kazdej firmy.
@Gasto i inni: Przecież wiadomo dlaczego hakerzy atakują Sony. Koncern bardzo ostro potraktował GeoHot'a oraz Kakaroto (obaj byli odpowiedzialni za JB PS3 i potem oprogramowanie Homebrew). Sony dosłownie wjechało im do domów ze służbami federalnymi i zarekwirowało wszystko mimo, że nie kopiowali gier itd. Wytoczyli oskarżenia, że będą ścigać wszystkich zamieszanych w hackowanie PS3 i obciążą ich finansowo.
Na to odpowiedzieli hakerzy, mówiąc że Sony pożałuje takiego traktowania ludzi, którzy chcieli przywrócić sobie tylko funkcjonalność z jaką kupili konsole (instalowanie linuxa, emulacja gier na ps2 itp.) a jaką Sony im odebrało z kolejnymi odsłonami FW. 3 tygodnie po tym nastąpił pierwszy atak na serwery z danymi kart kredytowych na PSN, potem kolejne.
Poniosą o wiele większe straty niż gdyby zgodzili się udostępnić te funkcje, ale to już ich ból, zasłużyli sobie na to.
LOL włamanie za pomocą SQL injection, do takiego giganta... Przeciętny hacker dałby temu rade, a z organizowana grupa, to nawet nie przeszkoda.
@Benef1cjent: najpierw poczytaj, jak PS2 było emulowane na PS3 i potem komentuj.
To było drogie - dodawano bowiem hardware z PS2 (cały do 60GB i chyba CPU do 80GB). Wszyscy wiemy, że PS3 na starcie było cholernie drogie. Sony musiało jakoś obniżyć cenę, co nie?
Drau - bo to nie jest jedna sieć. To jest koncern z setkami oddziałów, tysiącami witryn internetowych w setce krajów. I zapewne mają w niektórych z nich witryny i serwery, które miesiącami chodzą 'samopas' tzn nie ma bezpośredniego codziennego dozoru admina, sprawdzania logów czy reagowania w czasie rzecz. Taki poziom o jakim myślisz jest w bardzo niewielu firmach na świecie.
@albz74 [ gry online level: 69 - Legend ]: no co ty nie powiesz, ze to setki oddzialow.. Nie mialem na mysli, ze to jest jedna olbrzymia fizyczna siec, przeciez to oczywiste, ze tak nie jest. Ale jesli dbac o prawidlowe zabezpiecznia, zwlaszcza, kiedy pare odzialow ma z nimi problemy, to dbac o te zabezpieczenia we wszystkich dzialach, bo jak widac - rozne oddzialy beda atakowane.
Nie kupuje tlumaczenia, ze serwery dzialaja samopas. Zawsze musi byc jakis nadzor, niekoniecznie realtime. A dzis widac, ze wszystkie one sa najprawdopodobniej tak samo bezpieczne jak SOE czy SP
Drau - Nie kupuje tlumaczenia, ze serwery dzialaja samopas. Zawsze musi byc jakis nadzor, niekoniecznie realtime. A dzis widac, ze wszystkie one sa najprawdopodobniej tak samo bezpieczne jak SOE czy SP
Ja też nie kupuję bo to nie excuse. Ale nie porównywałbym jakiejś entej strony na którą mało kto zagląda (w porównaniu do ruchu generowanego) do PSN czy Playstation.com
Co do bezpieczeństwa PSN to pewnie się nie interesowałeś, więc ponownie zamieszczam diagram, na którym widać technikę włamu do PSN. Sam policz ile linii firewalli musieli obejść żeby się dostać do bazy. To na pewno nie jest, jak to kiedyś określiłeś, 'brak zabezpieczeń'
@Henrar lepiej sam poczytaj. W wersji FW 2.10 dodano "Backwards compatibility (via emulation) for PS1 and PS2 games on models lacking the Emotion Engine" (czyli hardware'owego emulatora lub inaczej GPU z PS2 + jednego wątku na rdzeniu PS3).
Po czym wprowadzono modele Slim nie obsługujące tego w standardzie i dlatego powstało dedykowane oprogramowanie Homebrew do emulacji gier z PS2.
@albz74 [ gry online level: 69 - Legend ]: uwazam, ze ilosc firewalli wcale nie usprawiedliwia braku szyfrowania bazy danych lub jej czesci.
W wersji FW 2.10 dodano "Backwards compatibility (via emulation) for PS1 and PS2 games on models lacking the Emotion Engine" (czyli hardware'owego emulatora lub inaczej GPU z PS2 + jednego wątku na rdzeniu PS3).
1. PS2 nie miało GPU, Emotion Engine to było CPU
2. Układ nie do zastąpienia przy emulacji to Graphics Syntesizer, które jest tylko rasteryzatorem, za to bardzo szybkim z wbudowanym E-DRAMEM
3. To, co się stało w FW 2.1 to dodanie oprogramowania emulującego Emotion Engine. GS dalej był wkładany do PS3 fizycznie, po to żeby fatki mogły dalej być wstecznie kompatybilne.
Po czym wprowadzono modele Slim nie obsługujące tego w standardzie i dlatego powstało dedykowane oprogramowanie Homebrew do emulacji gier z PS2.
Działające tylko na 'grubych' PS2 chyba, że o czymś nie wiem i teraz już PS3 jest takie szybkie, że potrafi emulować na pełnej prędkości EE i GS
@albz74 [ gry online level: 69 - Legend ]: uwazam, ze ilosc firewalli wcale nie usprawiedliwia braku szyfrowania bazy danych lub jej czesci.
Poproszę o przykład firmy, która bazę klientów kilkadziesiąt milionów szyfruje. To nie jest przemysłowy standard. Szyfrowane i oddzielone od reszty są przeważnie dane CC , nic więcej.
@Benef1cjent: lepiej sam poczytaj. W wersji FW 2.10 dodano "Backwards compatibility (via emulation) for PS1 and PS2 games on models lacking the Emotion Engine"
A widzisz. Emotion Engine to było CPU - którego FAT 80GB nie posiadał (natomiast posiadał GPU PS2). Znaczy to mniej więcej tyle, że do tego modelu ten FW dał możliwość ospalania gier z PS2. Zaden inny model poza 60/80GB nie może odtwarzać gier ze starej konsoli.
albz74 już to wytłumaczył.
>albz74 To nie jest przemysłowy standard. Szyfrowane i oddzielone od reszty są przeważnie dane CC , nic więcej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_27001
Biedne dzieci o normach ISO nie słyszały...
Pomijam, że zacytowałeś i pojechałeś sam sobie :D
>albz74 @albz74 [ gry online level: 69 - Legend ]: uwazam, ze ilosc firewalli wcale nie usprawiedliwia braku szyfrowania bazy danych lub jej czesci.
Poproszę o przykład firmy, która bazę klientów kilkadziesiąt milionów szyfruje. To nie jest przemysłowy standard. Szyfrowane i oddzielone od reszty są przeważnie dane CC , nic więcej.
Kilka kont czy rozdwojenie jaźni?
http://niebezpiecznik.pl/post/kolejny-atak-na-sony-wyciekly-plany-sieci-komputerowej-i-kod-zrodlowy/
Sony znowu zaatakowane, tym razem rozszczepili ich beznadzieją sieć na kawałki :)