Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja RIFT [PC]

16.03.2011 11:53
rey656
1
rey656
40
Centurion

Nikt nie powie że "pierwszy".

16.03.2011 12:19
2
odpowiedz
zanonimizowany447865
45
Generał

aha, czyli trzeba ochraniać kleryka ponieważ sam potrafi położyć trzech innych, świetna logika.
Gdyby tam miała być jakaś zachęta do współpracy to taki lekarz powinien być słabszy od reszty, wtedy jego ochrona miałaby sens.

16.03.2011 12:29
Sasori666
3
odpowiedz
Sasori666
186
Korneliusz

ale powie trzeci
TRZECI!!!

16.03.2011 12:51
4
odpowiedz
jackaroo
27
Chorąży

hellgate82 -> nie chodzi o to ze kleryk moze zabic trzech graczy na raz, ale o to ze jest w stanie ich zwiazac w walce i oni go nie zabija dopuki on ma mane. natomiast w momencie jak za kleryka wezmie sie klasa ktora moze spalac mane to kleryk padnie w momencie bo kleryk bez many to martwy kleryk.

16.03.2011 13:01
5
odpowiedz
zanonimizowany447865
45
Generał

czyli to żadna nowość, w takim WoWie też ciężko położyć healera.

Rock
Szkoda że napisałeś nic o aspekcie który w głównej mierze może zachęcić graczy WoWa do tej gry, mianowicie o PvE. Nie mam na myśli questów ale instancje grupowe i raidy. Ja pograłem w trochę w betę i zapamiętałem te rifty jako czysty tank&spank.
Po screenach widzę jednak że za daleko w grze nie jesteś (22 level?), mam nadzieję że jak dobijesz tą 50-tkę to coś dopiszesz, bo bez tego ta recenzja jest niepełna.

16.03.2011 13:06
6
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

"
czyli to żadna nowość, w takim WoWie też ciężko położyć healera. "

Ale w WoWie healer nie wylaczy z walki 3 osob ze swojej inicjatywy bo jedyne co moze robic to stac i healowac, ewentualnie polaskotac przeciownika jakims dmg spellem, ktory jakims cudem sie zapodzial na barach. W RIFT wrecz przeciwnie.

Pozatym znowu zaczynasz spiewke o WoW? Juz w jednym topicu zostalo ci udowodnione ze nie wiesz niz ani o tej grze ani o MMO wogole. Po co zaczynasz ponownie... ?

PS. Jesli screeny w recenzji sa autorstwa Rocka to jest duzo dalej niz 22 lvl. W RIFT leveluje sie bardzo szybko.

16.03.2011 13:10
7
odpowiedz
zanonimizowany447865
45
Generał

pytałem Rocka bo nie jest zaślepionym fanboyem w przeciwieństwie do ciebie i liczę na jakaś szczerą i konkretną odpowiedź. Z tobą nie mam zamiaru dyskutować bo ludzie tacy jak ty to jednostronne matoły wystawiające np Dragon Age 2 0/10 na metacritic.

16.03.2011 13:13
8
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

Ogolnie dobra recenzja tylko dziwi pewna niekonsekwencja autora, np. tutaj doczepia sie do craftingu a w recenzji Cataclysm wychwala archeologie, ktora na dluzsza mete okazala sie byc nudnym time sinkiem, niczym wiecej. W dodatku nie wspomniales nic o kolekcjach artefaktow, ksiazek itp., ktore bija taka archeologie na glowe.

Zgodze sie tez z tym ze nie wspomniano o instancjonowanym contencie PvE oraz NIEINSTANCJONOWANYM (Poziom Expert 5man i 10man raid) contencie PvE, ktorego jest chyba nawet wiecej. :)

No i te wymagania - jak na grafike, ktora gra oferuje wymagania nie sa az tak wielkie. Do tego silnik ma dobry performance i FPSowy i sieciowy przy duzych ilosciach ludzi naokolo - pod tym wzgledem bije wszystko na rynku (zwlaszcza jesli chodzi o latency przy kilkuset osobach w danej zonie naprzyklad).

"pytałem Rocka bo nie jest zaślepionym fanboyem w przeciwieństwie do ciebie i liczę na jakaś szczerą i konkretną odpowiedź. Z tobą nie mam zamiaru dyskutować bo ludzie tacy jak ty to jednostronne matoły wystawiające np Dragon Age 2 0/10 na metacritic."

Za to ty jestes super znawca MMO, ktory w zyciu zagral w jedna gierke i potrafi napisac tylko "to tak jak w WoW" mimo ze to stek bzdur. Mozesz kontunuowac - zawsze milo jest sie posmiac. :)

16.03.2011 13:26
9
odpowiedz
zanonimizowany447865
45
Generał

lol, i kto tu niby zaczyna śpiewkę o WoWie?
Lecz się stary, idź do lekarza to ci może trochę żółci i jadu odessie.

16.03.2011 13:32
Pexus
10
odpowiedz
Pexus
42
Centurion

Gra ładnie wygląda, może się skuszę.

16.03.2011 13:39
11
odpowiedz
DEFEDos
140
Generał

Co by o grze nie powiedzieć to strasznie wciąga. Wiem że zostanę przy niej dłużej bo cały czas jest co robić (aktualnie mam 49 lvl).
Co do minusów to Rock powinieneś wywalić te wymagania sprzętowe bo to gra jak na to co można w niej zobaczyć i na jej bardzo dobrą optymalizację, prezentuje się kapitalnie.
Zresztą w plusach powinieneś napisać o optymalizacji.
Rozumiem że wow jest jakimś wyznacznikiem ale grafika tam kiepska, wiec się nie ma co dziwić że do wow-a wystarczy cienki sprzęt, ale nie powinno to być wyznacznikiem w innych grach na minus że mają fajną grafikę wymagającą lepszego sprzętu niż wow. Bo inaczej to na plus co do sprzętu będzie można napisać o Tibi że nie potrzebuje dobrego sprzętu.

16.03.2011 14:07
12
odpowiedz
Czort
66
Centurion

Hellgate82, 82 to chyba nie jest rok urodzenia.
a co do samej gry pogralem troszke w bete i kurcze no niby ladna i w ogole ale jakos tak animacja bohatera do mnie nie przemowila :( jakos tak malo, sztywnie...

16.03.2011 14:14
yakuz
13
odpowiedz
yakuz
111
YUM YUM

przydaloby sie kilka slow o endgame/instancjach, sam sie motam jak kulawa łania na łące czy brac czy nie brac od dobrych kilku tyg, czekam az sie ludzie zaczna wypowiadac na ten temat i dalej cicho.

16.03.2011 14:20
14
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

@hellgate82 wielki obronca konsol wypowiada sie PCtowym MMO ? Interesujace. Gralem chwile w bete i sorry ta gra niema szans odciagnac mnie jak narazie od WoW'a. Czekamy na Guild Wars 2 dalej :)

16.03.2011 14:33
😜
15
odpowiedz
zanonimizowany673672
14
Centurion

Ten "RIFT" jest strasznie podobny do RoM'a. Czy to aby nie ci sami twórcy maczali w tym palce?

16.03.2011 14:34
16
odpowiedz
zanonimizowany447865
45
Generał

Emisarusz, ja nie jestem ograniczony do jednego sprzętu jak ty, gram na konsoli i na PC. Na tym ostatnim głownie w mmo, ewentualnie jakiś perełki typu Wiedźmin.

16.03.2011 14:45
mr_nadol
😊
17
odpowiedz
mr_nadol
44
Starkiller

Recenzja natchnęła mnie optymizmem.

16.03.2011 15:07
18
odpowiedz
Dogmaticus
102
Konsul

Mnie WoW znudzil.. i to juz jakis czas temu. Brakuje mi w tej grze magii... niestety Rift tez jakos nie potrafi rozbudzic mojej wyobrazni tak, jak potrafil to EQ2 czy LotRO.

Robie kolejne podejscie... stworzylem nowa postac na serwerze PvE i moze odnajde w Rifcie dusze. Bo jak na razie to bardzo dobre rzemioslo... tylko wlasnie duszy mi brak.

16.03.2011 15:21
Rock Alone
19
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul

Screeny są różne, z róznych poziomów. Nie zrobiłem co prawda 50 lvlu, ale z kilku powodów. Po pierwszy byłbym tam lekko samotny, po drugie musiałem sprawdzić różne klasy po obu stronach konfliktu. Mój maksymalny poziom to 48 defiant rogue. Tak gwoli wyjaśnienia. Recenzja obejmuje te aspekty rozgrywki, które sa dostrzegalne w pierwszym miesiącu grania i będa ważne dla osób rozpoczynających zabawę. Co do PvE to instancje są ok, nie odbiegają projektami od tych, jakie znamy z Warcrafta. Nie wiem czy ogarniam wszystkie pytania, ale najważniejsze jest to, że gra wymaga sporo samozaparcia, nie jest to lajtowa pozycja MMO, i trzeba włożyć sporo wysiłku żeby się nią cieszyć. Czy takie podejście deweloperów przełoży się na popularność za 2-3 miesiące? Tego nie wiem. Co do grafiki to za stronę wizualną i klimat dałem też plusa, ale wymagania graficzne jednak są spore i ten fakt też trzeba odnotować. Dlaczego w minusach? Bez zagłębianie sie w analize silnika, który owszem jest wydajny, fakt pozostaje faktem sredniej klasy sprzet moze mieć z RIFTem kłopot.

16.03.2011 17:52
Apokalipsis
😒
20
odpowiedz
Apokalipsis
64
Senator

Nie lubię abonamentu i tą świetną grę, to dyskwalifikuje. Co miesiąc 30 zł.. Ciekawe czy gdy nie gram, to i tak muszę płacić?

16.03.2011 18:11
21
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

@up nie nie musisz, i jak zachorujesz to jeszcze mozesz zadarmo zamrozic konto. co za durne pytanie. a abonament w systemi to najlepsza opcja wiesz za co placisz ( przy MMO spedzasz 90% grania przez kilka miesiecy wiec reszte gier masz 'z glowy' )

16.03.2011 19:25
Crazy_Men
😊
22
odpowiedz
Crazy_Men
35
Chorąży

zajebista recenzja zajebistej gry tylko szkoda ze ma az takie kolosalne wymagania sprzętowe " nie dla psa kielbasa " jak to mowia + amonament drugi minus dla mnie.....wg mnie sporo ale moze nieduzo na tym staci/zyska

16.03.2011 20:45
23
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

pz220 v.2 ROM'a? Masz na myśli Runes of Magic? RoM to podobny jest do WoW'a a nie RIFT'a.

16.03.2011 21:13
24
odpowiedz
Cinek966
9
Legionista

Ja zaryzykowałem i kupiłem wczoraj w ciemno Rifta.....i jestem niesamowicie zadowolony! Grałem w wiele gier tego typu ale z tych nowych żadna mnie tak nie wciągnęła jak ta:o Motyw z tymi ciągłymi eventami jest świetny, chce się non stop w nich uczestniczyć bo wszystko jest ładnie skonstruowane: mamy rywalizację między innymi graczami, w nagrodę dostajemy ciągle jakieś punkciki które zamieniani na unikalne itemy. Mam dopiero 13 lvl...ale póki co tak wiele się dzieję że czasem nie nadążam nad rozdaniem punktów w talenty bo non stop jest coś ważniejszego do zrobienia:o Nie wiem jak będzie dalej, ale skoro recenzent mówi że dalej jest tylko lepiej...to nie pozostaje nic innego jak kupować, kupować i grać:D! (co do wymagan to nie wiem czy sa one takie straszne...ja mam dwu letniego kompa i na high ustawieniach (sa jeszcze ultra) mam caly czas ok 30fpsow, a jak nawala sie caly raid to ok 25....w stolicy jedynie spada do 19-20.)

17.03.2011 01:42
WolverineX
25
odpowiedz
WolverineX
22
Legend

Mam pytanie.

RIFT ma podział na 2 nacje. Na dobrych i na tych złych.

Czy to wygląda tak jak w innych tego typu grach z podziałem. Że ci źli mogą w każdej
chwili przelecieć przez spoty tych dobrych i robić typową jatkę.

Czy raczej miejsca starć obu nacji są wydzielone i po za nimi żaden wróg nas nie zaatakuje.

17.03.2011 07:39
26
odpowiedz
Perrin Aybara
84
Craft User

W Rifcie nie ma "dobrych i zlych". Obydwie nacje sa "dobre" i walcza z tym samym "zlem" zagrazajacym najezdzajacym ich swiat. Ich poglad na swiat jest jednak odmienny i nie mogac sie porozumiec walcza rowniez ze soba nawzajem.

17.03.2011 08:36
27
odpowiedz
Kartis
46
Pretorianin

Miałem nadzieję że twórcy będą jednak chcieli balansować PvP. No cóż, wiązałem duże nadzieje z tą grą. Tak czy inaczej do samego PvE Rift powinien starczyć na 2-3 miesięcy.

Sam system riftów i dynamicznych questów w świecie jest rewelacyjny. Może nie jest to tak widoczne z poziomu DPS-a ale grając healerem lub tankiem możemy nie wychodząc ze swojej preferowanej roli efektywnie grać poza instancjami i BG.

Mam nadzieję że mimo wszystko Trion weźmie się za balans jak nie wprost to przynajmniej przez systematyczne przycinanie dominujących kombinacji dusz, to powinno wprowadzić jajo taką równowagę.

17.03.2011 09:48
28
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

"
Mam nadzieję że mimo wszystko Trion weźmie się za balans jak nie wprost to przynajmniej przez systematyczne przycinanie dominujących kombinacji dusz, to powinno wprowadzić jako taką równowagę."

Ale po co? Nie ma zadnych Aren i tym podobnych glupot wiec... po co? Bo raz za czas ktos cie zgankuje na quest spocie? Nie ma czegos takiego jak balans w MMO przy tylu klasach.

Mam nadzieje ze nie zrobi sie drugi WoW. Wlasnie systematyczne przycinanie "dominujacych" klas jest uskuteczniane w WoW od dawna i co to daje? Uja to daje. Jedynie wiekszosc buildow jest systematycznie uwalana w PvE bo sa za silne na arenkach. Nie wspominajac juz o postepujacej w zastraszajacym tempie homogenizacji klas zeby kazdy "mial rowne szanse". Jedyna klasa w WoW, ktora zachowala jako taka unikalnosc jest Shaman i to tylko przez totemy.
Pomine rowniez laskawie milczeniem skrocenie drzewek i przymus dania w jedno 31pkt - wiecie o ile to zmniejszylo liczbe potencjalnych buildow do "balansowania"? :) Przeciez Blizzard nie moze sie przemeczac. :) Czekam na kolejne zmiany bo przeciez 3 buildy na klase to za duzo.

Nie ma rownowagi i nie bedzie. Nie ma jej w WoW, ktorego "balansuja" na lewo i prawo - nie bedzie i tutaj.

Dla mnie akurat nie uwalanie jakiejs klasy (a juz w szczegolnosci mojej) tylko dlatego ze ktos przyleci na forum sie wyzalic ze rogue twoshotnal cloth maga jest calkowicie w porzadku.
I z perspektywy czasu bedzie napewno zdrowsze dla gry niz ta szopka, ktora sie uskutecznia w WoW. 5 lat grzebania z patcha na patch przy skillach i prawie zero efektow lol. Whine jaki byl taki jest po kazdym patchu a gra sie rozlazi w szwach.

PvP jest jako tako zbalansowane - bo w RIFT jest grupowe (nie jakies bzdurne 2vs2 czy 3vs3). Przy 15 osobach na strone na BG naprawde twoja OP klasa nie porobi za wiele. W grze jest mnostwo Crowd Control i dostaniesz 2 stuny, silence i zejdziesz w 10 sekund tak czy siak. :)

To jest gra glownie PvE z dodatkiem w postaci PvP - grzebanie przy skillach i mechanice bo cos tam podobno jest OP tylko skrzywdzi jej glowny feature.

Pozatym polecam zapoznac sie ze sposobami Trionu na balansowanie PvP. W grze jest stat odpowiadajacy Resilence z WoW to raz. Dwa - sa Soule dedykowane PvP (Infiltrator, Archmage, Templar i Vindicator) zawierajace swietne bonusy do PvP - ludzie zajmujacy sie na serio PvP beda robic buildy z tymi duszami dla bonusow i skilli uzywalnych wlasciwie tylko w srodowisku PvP (a kazda tak dusza ma ich kilkanascie). Jak dobrze pomysla to moga balansowac calosc PvP tylko w oparciu o te drzewka i nie musza ruszac PvE i rozwalac viable buildow, ktore ludzie sobie wymysla.

Podsumowujac: MMO to nie e-sport. Balansu 100% nie osiagniesz chocbys sie zesral i nie ma takiej potrzeby. A zwlaszcza nie ma takiej potrzeby w grze typowo PvE.
Mam nadzieje ze nie wprowadza nigdy aren (a takie sa zapowiedzi na dzien dzisiejszy - Arenom stanowcze NIE) i nie beda balansowac gry pod pseudo e-sport a gra zachowa swoj znakomity feeling MMO a nie zrobi sie z niej CounterStrike fantasy.

Tyle ode mnie w tym temacie.

"Mam pytanie.

RIFT ma podział na 2 nacje. Na dobrych i na tych złych.

Czy to wygląda tak jak w innych tego typu grach z podziałem. Że ci źli mogą w każdej
chwili przelecieć przez spoty tych dobrych i robić typową jatkę.

Czy raczej miejsca starć obu nacji są wydzielone i po za nimi żaden wróg nas nie zaatakuje. "

Od 20 lvl kazda zona jest contested. Mozna sie bic wszedzie. Dodatkowo od 35lvl wiekszosc quest hubow jest wspolna i czesto mozna sie bic nawet w nich. :) Mozna rowniez ofc zabijac NPCow wrogiej frakcji i przejmowac i niszczyc wioski i quest huby przeciwnika. Dokladnie w ten sam sposob w jaki robiato inwazje planarne.

PS. Slowo na Niedziele od Kabraxisa: Jesli szukasz takiego wlasnie pseudo e-sportowego PvP jak w WoW lub gry nastawionej na PvP i balans wokol niego jak np. Darkfall czy Warhammer (heh.. balans :) ) to RIFT nie jest gra dla ciebie. I jako podsumowanie cytacik od Scotta Hartsmana CEO Trion i Lead Designera RIFT: "Soul System its not about balance - its about variety".
JEsli to komus nie przeszkadza i lubi tak jak ja "staromodne" podejscie do balansu klas w MMO (ze np rogue jest ultimate cloth killerem i nieogarniete maga zabija w stunlocku itp...) to bedzie sie swietnie bawil nawet w PvP wymyslajac buildy i kontry do buildow innych.

17.03.2011 10:11
WolverineX
29
odpowiedz
WolverineX
22
Legend

To znaczy że system PVP i wal między graczami jest taki sam jak w Lineage 2 ?
Otwarty świat, tylko osobne wioski początkowe, gracze mogą walczyć gdzie chcą, i w sumie
zaatakować może ciebie kto tylko chce. Ale za atak dostaje jakieś tam PK points i chaotic nick.
Czy co?

Nie ma podziału jak w Aion?
o grałem w Aion kilka miesięcy i gra mnie nie wciągła bo Asmodianie przy użyciu riftów PK-owali,
grasowali po spotach w których się wykonywało questy, gdzie się grało, raidy przeprowadzało etc.

Daje się spokojnie grać PVE bez patrzenia na radar czy wróg (jak w Aion) nadchodzi żeby cie udupić ?
WAion zawsze trzeba było być czujnym i często nie szło grać.

Bo jak bynie było nie jestem takim 100% PVP maniakiem. Bowole raczej spokojne cieszenie się grą i
robienie zadań,raidów, bossów i instantów w partyczy z klanem,gildiom.

17.03.2011 11:25
30
odpowiedz
Kartis
46
Pretorianin

Kabraxxis:
No jeżeli nie interesuje cię PvP to oczywiste jest że nie widzisz potrzeby równoważenia klas. Na razie system się w miarę sprawdza bo jeszcze nie ma na tyle wyrafinowanych buildów aby niszczyły kreatywność graczy. To samo było w Warhammerze, też miał być wspaniały balans zerg v zerg, i co z tego wyszło? taki system może działać ale też musi być odpowiednio przemyślany.

I na razie wszystko jest ok ale przyjdzie czas kiedy wejdziesz na BG i na samym początku będziesz mógł stwierdzić że twoja drużyna wygrała lub przegrała ponieważ stosunek manaburnerów/healerów/dpsów/tanków jest taki a nie inny. Twarde kontry eliminują "skilla" z rozgrywki.

17.03.2011 12:45
31
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

Nie mowie ze mnie PvP nie interesuje. Nie interesuje mnie PvP w formie aren bo to nie jest MMO tylko cos ala DOTA co najwyzej (zawsze ta sama mapa, X klas, itp...). Warfronty od biedy ujda.. prawdziwe PvP to open world PvP a tego zbalansowac sie nie da, chyba ze zrobisz 3 skille na klase.

"I na razie wszystko jest ok ale przyjdzie czas kiedy wejdziesz na BG i na samym początku będziesz mógł stwierdzić że twoja drużyna wygrała lub przegrała ponieważ stosunek manaburnerów/healerów/dpsów/tanków jest taki a nie inny. Twarde kontry eliminują "skilla" z rozgrywki. "

Jak zaczna balansowac na sile to bedzie tak tym bardziej. Znowu popatrzmy na WoW... jako ze proces levelowania jest szybki (w RIFT tez) po zmianach patchowych sa masowe rerolle na "grywalne" klasy i spece. Taka prawda... i widzisz na Bg 15/20 Magow czy tam Hunterow czy Warlockow.

Wiesz co jest najwazniejsze? Zeby trzymali sie swojej wizji i nie zmieniali i okrajali jednego z najlepszych feature w MMO ever (Soul system) pod whinerow i ludzi, ktorzy wierza w wyimaginowany, magiczny balans w MMO. Oraz pod ludzi ktorzy jak rolna pure Glass Cannon maga bez zadnych mozliwosci heala itp... (pure burst DMG powiedzmy, szczatkowy armor i mizerny HP poll) ZADAJA zeby jak im zbufowany rogal z 40% szans na crita i attack speedem 1,2s z zaskoczenia siadzie ze stunem na plecy mieli mozliwosc ucieczki, spowolnienia go, pobiegania w kolko i zabicia.
W RIFT jest to raczej niewykonalne i dobrze. :) Chyba ze pojdziesz w kombinacje Dominator/Archon plus cos tam do DMG - wtedy jest to wykonalne ale to czysto supportowy build nastawiony na debuffy i naprawde superior Crowd Control. Swietny do grupy Warfrontowej (potrafi przechylic szala zwyciestwa dobrze zarzadzanym CC) ale ujowy do gry solo itp... tak wg mnie powinien wygladac balans a nie "dajmy wszytkim wszytko i kazdemu rowne szanse". To sie nie sprawdza.

Sendnem tego systemu jest to samo co od x lat swietnie funkcjonuje w Guild Wars. Wymyslanie kontr na poszczegolne buildy. Kto gral w GW1 ten wie o czym mowie. W GW robilo sie buildy grupowe i jak cos bylo fajne to ludzie tym grali ale i trak zaraz ktos siadal i wymyslal kontre i tzw "meta game" buildow krecil sie w kolko. Podobnmie jest zreszta w Magic The Gathering z ktorego GW1 czerpalo inspiracje odnosnie systemu skilli. W RIFT jest podobnie (duzo klockow dostepnych dla kazdego, ograniczona ilosc ktorych mozna uzyc naraz - ty masz niektore klocki lepsze niz przeciwnik ale on tez ma niektore lepsze niz twoje (w okreslonych kombinacjach), kwestia jest taka jakie buildy na siebie trafia.

Ja np. gralem ostatnio kombinacja Bladedancer (38 - main soul), Assassin (lekki splash), Riftstalker (lekki splash) i zabijam kazdego Barda na ktorego OP healing narzekaja na forum bez problemu - why? Bo mam 2 silence, szarze in combat ktore stunuje, 30% szans na dodge (po wlaczaniu side steps 75% na 21 sec), spowolnienie ruchu o 50% i disarm. MAgowie i inni rogale (wlasnie ten bard mimo healingu) skladaja sie jak klocki. :) Ale za to nie moge zabic kleryka bo nie mam stunow i wysysania many, silence za duzo nie pomaga bo nie zjade chain armora w tak krotkim czasie. Na Warriorow natomiast mam za malo spowolnien, nie mam debuffow do redukcji armora i ich dmg a jeden disarm trwa za ktrotko zeby plate usera zjechac.

Ale...

Po zmianie dusz na Saboteur/Ranger/Marksman (Ranged - w uj slow efektow) Warriorzy padaja jak muchy a po zmianie na full Assasina (stealth stun lock rogue) Kleryk przestaje byc problemem.
Niestety lucznikem nie zabijesz innego mobilnego rogala itd... itp....

TAk to wyglada i tak to imho powinno wygladac. Sytuacja wyglada jeszcze ciekawiej gdy gram np w static party ze znajomym (gra magiem). No wtedy juz mozna popuscic wodze fantazji bo ilosc kombinacji skilli i efektow jakie mozna zrobic zaczyna isc w setki. I to tylko przy dwoch postaciach. :)

Az sie nie moge doczekac GuildWars 2 - tam to pewnie bedzie jeszcze bardziej rozbudowane bo dojda crossclass skill combosy. :)

Oczywiscie nie mowie ze nie ma byc nerfow i buffow jesli cos jest EWIDENTNIE OP albo BROKEN ale z zachowaniem tzw. common sense, ktorego developerom np. WoW juz od dawna brakuje.

17.03.2011 12:54
32
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Nie lubię dueli 1v1 w MMO, ale ostatnio raz przystałem na takowy, głowinie dla achievemnta. Później okazało się, że walczyłem z saboteur rogalem, którzy na forum rifta zbierają sowity whine za OP. I cóż się okazało, chat od gościa po walce "WTF, how do you heal so much". Cóż, build miałem do levelowania i 3 poziomy heala. Raz non-stop HoT z peta, dwa direct (self)heale i do tego mocny heal po każdym jego krytyku. Oczywiście wygrałem, bo poza faktem heali, gość chyba nie za bardzo potrafił swoim rogalem grać, a do tego nie zabił mi peta w pierwszej kolejności.

17.03.2011 12:59
33
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

"I na razie wszystko jest ok ale przyjdzie czas kiedy wejdziesz na BG i na samym początku będziesz mógł stwierdzić że twoja drużyna wygrała lub przegrała ponieważ stosunek manaburnerów/healerów/dpsów/tanków jest taki a nie inny. Twarde kontry eliminują "skilla" z rozgrywki. "

Jeszcze a propos tego.... swego czasu pomagalem znajomemu prowadzic kafejke internetowa, w ktorej sporo sie gralo w DOTE i Heroes Of Newerth czyli gry e-sportowe eweidentnie mocno balansowane tylko i wylacznie pod competitive PvP itp...
I nawet tam czesto, gesto slyszalem... "Oni maja hero XX - przegralismy" albo "Maja 3 int hero a my jednego - przegramy", "nie mamy tanka - przegramy" itp... itd... (przyklady z dupy troche bo to bylo dawno - pro playerzy DOTY nei jechac mnei plx - chodzi o przyklad). Wiec i tak czy siak twarde kontry sa, byly i beda obecne w grach PvP. Nei zmienisz tego zadnym robionym na sile balansem, zwlaszcza w MMO. To jest jedyna droga aby to PvP sie jakos krecilo zreszta. Tak jest wlasnie w DOTAch itp.. XX zabija YY a YY zabija ZZ. Wszytko rozbija sie o teamy, dobor hero i ogarniecie graczy. I tak to pownno wygladac.

I wiesz jeszcze co? Mimo tych przedmeczowych whinow czesto wygrywali. :) Bo mieli komunikacje glosowa, bo lepiej ogarniali gre, itp... Wiec jak przegrasz Warfronta bo bylo 15 magow to zamiast leciec na forum w whinem jacy to magowie nie sa OP pierwsze co trzeba zrobic to zmienic team - bo moze tu pies lezy pogrzebany. :) Zreszta mowimy tu o PUGowych Battlegroundach wiec z zalozenia team ssie.
:)

17.03.2011 13:03
34
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

"Nie lubię dueli 1v1 w MMO, ale ostatnio raz przystałem na takowy, głowinie dla achievemnta. Później okazało się, że walczyłem z saboteur rogalem, którzy na forum rifta zbierają sowity whine za OP. I cóż się okazało, chat od gościa po walce "WTF, how do you heal so much". Cóż, build miałem do levelowania i 3 poziomy heala. Raz non-stop HoT z peta, dwa direct (self)heale i do tego mocny heal po każdym jego krytyku. Oczywiście wygrałem, bo poza faktem heali, gość chyba nie za bardzo potrafił swoim rogalem grać, a do tego nie zabił mi peta w pierwszej kolejności. "

Hehe.. no i wlasnie o to chodzi. :) Pomijajac ze koles nie umial grac i swicie wierzyl w OP swojej klasy ( a to jest ogromny wlasnie odsetek ludzi rolujacych na OP klasy po patchach - i tak nie stanowia wiekszego zagrozenia) to jednak Sabo maja pierdolniecie. :) Jakbys nie mial heala albo np tylko jednego z dlugim cast timem to by cie pewnie zabil bo sabo potrafi burstnac za 3/4 hp w kilka sekund. :)
I za to zbiera whina na forum - jak widac na w/w przykladzie troszke bezpodstawnie bo dasie go bez problemu pokonac. Sek w tym ze nie kazda kombinacja souli.... ale czy musi tak byc? Dla mnie nie.

17.03.2011 15:19
35
odpowiedz
Kartis
46
Pretorianin

Kabraxxis:
W MTG masz jednak balans, co jakiś czas wychodzą bany i restricty na odpowiednie karty jeżeli decki z nich korzystające mają za duży procent wygranych. Do niektórych kart musisz pamiętać erraty. Masz też 15 kart w side boardzie które służą aby uelastycznić twój deck na talie go kontrujące.
Więc jest to jedna z metod zachowania równowagi w grze, służąca temu aby nie było kilku dominujących tali pomimo właściwie nieograniczonemu polu możliwości ich tworzenia. I nie mam nic przeciwko temu.
W WoWie też jest podobny system:
1 wychodzi pach lub dodatek zmieniający skille
2 kilka klas okazuje się przegiętych
3 nadchodzą nerfy wyżej wymienionych klas i buffy słabszych
4 gra po 3 miesiącach uzyskuje stabilność
5 patrz punkt pierwszy
Jedyną różnicą miedzy WoW-em a MTG jest fakt że w karciance nie da się wzmocnić słabszych tali do momentu wyjścia kolejnego dodatku, po za tym system jest właściwie taki sam.

Podsumowując, widzę dwa rodzaje balansu rozgrywki:
- osłabiający najsilniejsze konfiguracje (WoW, MTG, Guild Wars)
- balans całkowity (Starcraft, Dawn of War itp ...)
Moim zdaniem wcześniej czy później Trion będzie musiał wziąść się za ten pierwszy sposób.

19.03.2011 08:07
marcinos709
36
odpowiedz
marcinos709
31
Konsul

Bardzo fajna recenzja. I brawa dla RIFT-a. 8 to bardzo dobra ocena. Podoba mi się. Wprowadza pewną świeżość do gatunku MMO, który jest pełny produkcji WOW-o podobnych. A RIFT jest inny i to jest wielki plus.
Walkli PVP w drużynach będą w tym MMO moim zdaniem bardzo ciekawe.

20.03.2011 23:42
Nolifer
37
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Aion też miał być odskocznią od WOW'A i był ale na 1 rok może ? To samo będzie z Riftem.

07.04.2011 20:36
😍
38
odpowiedz
Evander
19
Legionista

Pomijając PvP powiem to tak:
połączenie średnich i słabych elementów z Lineage 2 ze średnimi i słabymi elementami z WoW.

Tylko dla wytrwałych.

31.05.2011 22:18
39
odpowiedz
zanonimizowany793938
1
Junior

Mówcie sobie, co chcecie, ale żadne MMO nie dorówna WoW'owi w kwestii oprawy fabularnej. Jakie by nie było tamtejsze PvE, i jak wielkim faceroll'em nie dało się ubić ostatnich boss'ów to i tak żaden inny ze starszych czy nowszych tytułów MMO nie ma takiej bazy 'lore'. Jak sama nazwa wskazuje: WoW to 'świat', tyle, że stworzony przez Blizzarda już kilkanaście lat temu. Kto zaczynał od Warcrafta 1 na początku lat '90 ten wie o czy mówię. A balans w PvP? Jeżeli nawet to mrzonki i bawienie się w idealizmy to dzięki temu jest jeszcze ciekawiej i klasą mniej OP możesz udowodnić, że OP wcale nie jest takie OP. Właśnie u podstaw tego leży 'The Real Deal Skill'. Taki system walki między graczami jest najlepszy, bo mnóstwo indywidualności spotyka się z innymi indywidualnościami. Nie jesteś wystarczająco sprytny - daj sobie spokój. Jeżeli komuś to trąci Counter-Strike'm... przykro mi, ale to zdecydowanie nie ten poziom precyzji i zgrania. Racja, że balans zabił World PvP w WoW'ie już dawno temu... choć bardziej jest to zasługa dodatków, niż balansu par excellence. Ale... przecież po to w 'Cataclysmie' powstały Rated BG's, żeby PvP było w końcu jeszcze bardziej grupowe. Koniec kropka, kto nie słuchał ten trąba.

PS: Kabraxxis, mam takie dziwne wrażenie, żeś się nie spełnił w WoW'ie jako rogue na arenach...

16.08.2013 14:18
40
odpowiedz
zanonimizowany938270
1
Junior

Mnie gra bardzo sie podoba. Oceniłam na 9, ponieważ grafika nie jest jakaś niezwykła. Gra szybko się ściąga. Pierwsza mapa jest najbrzydsza. Obecnie mam 18 lvl i umarłam tylko 2x (raz musiałam wyjść ;), a więc moby nie są bardzo trudne do pokonania. Niektóre questy są trudne i nie umiem ich wykonać, ale większość jest łatwa i przyjemna. GRA BARDZO WCIĄGA! Jeżeli ktos szuka podobnej polecam Aion, a jeżeli jakąś z ładnymi widoczkami - Perfect World International.
MIŁEGO GRANIA!

01.04.2015 12:44
Belert
41
odpowiedz
Belert
182
Legend
10

chyba najlepsza gra z klasycznych MMORPG.
Poza Wowem ale w w koncu ile mozna grac w wowa.

Recenzja RIFT [PC]