Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2010 - poradnik do gry

Football Manager 2010 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Interakcja | Prowadzenie klubu poradnik Football Manager 2010

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Interakcja

Piłkarze

Piłkarze i kibice bywają ludźmi bez serca. Często nie wierzą w nasze umiejętności. Bywają niezadowoleni z gry zespołu, taktyki, a nawet nierzadko uważają, że znęcamy się nad nimi. Zdarza się to zwykle, gdy nie osiągamy wyników, nie zajmujemy spodziewanego miejsca w tabeli. Zawodnicy potrafią opuszczać treningi, zachowywać się w stosunku do nas niezbyt poprawnie. Trzeba ich czasem nawet ukarać. W grze są i takie narzędzia dostępne.

Zawodników możemy karać na trzy sposoby: ostrzeżeniem, tygodniowym i dwutygodniowym zablokowaniem pensji. Na każde upomnień zawodnicy reagują zupełnie inaczej. Jeden przejdzie obok ostrzeżenia zupełnie niewzruszony, inny po prostu obrazi się. Trzeba znać charakter piłkarzy, co przychodzi z długością pracy. Koniecznie karzmy za czerwone kartki, które zostały sprawiedliwie otrzymane.

Chwalić bądź ganić piłkarzy można wtedy, gdy w ostatnich kilku meczach pokazali naprawdę wysoki poziom, ewentualnie bardzo słaby. Nie należy z tym przesadzać. Dwa lub trzy razy na pół sezonu wystarczy inaczej piłkarze nie będą na to zwracali uwagi. W ten sposób zyskujemy sympatię piłkarzy oraz kibiców.

W interakcjach pomagają krótkie opisy o zadowoleniu piłkarza. - Interakcja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry
W interakcjach pomagają krótkie opisy o zadowoleniu piłkarza.

Zarząd

Głównym jego zadaniem jest przydzielanie nam pieniędzy na transfery. Tyle nas właściwie interesuje. Ale można nieco z nim ponegocjować (Nazwa zespołu -> Sztab szkoleniowy -> Prośba do zarządu ).

Oto możliwości:

  • Rozbudowa stadionu - stosujemy, gdy jesteśmy przekonani, że klub się rozwija i jest większe zainteresowanie, co mogłoby przynieść dodatkowe przychody.
  • Rozbudowa bazy treningowej - również w przypadku rozwoju klubu, ale też, gdy myślimy o długiej pracy w klubie; rozbudowa bazy wiąże się z poprawieniem szkolenia piłkarzy i ich szybszym i lepszym rozwoju.
  • Rozbuduj obiekty młodzieżowe - podobnie jak wyżej, ale ze wskazaniem na szkolenie młodzieży.
  • Poproś o klub filialny - w momencie, gdy poszukujemy współpracy z jakimś klubem w celu wypożyczenia własnych piłkarzy itp.
  • Dodatkowe fundusze na transfery - zalecana ostrożność. Stosować należy jedynie, gdy zarząd naprawdę nam ufa.
  • Dodatkowe fundusze na płace - podobnie jak powyżej.
  • Więcej czasu na przebudowę zespołu - zalecane jeśli drużynie wiedzie się nienajlepiej. Starajmy się tego nie używać, jeśli nie potwierdziliśmy jeszcze swoich możliwości.
  • Poproś o nowy kontrakt - możemy się o niego starać, ale dopiero, gdy cokolwiek osiągniemy.
  • Wymiana murawy - gdy stwierdzimy, że murawa na stadionie jest w opłakanym stanie i przeszkadza w grze zespołu, szczególnie w warunkach zimowych.
Podstawowe zaufanie zarządu oraz kibiców. Na to także należy zwracać uwagę. - Interakcja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry
Podstawowe zaufanie zarządu oraz kibiców. Na to także należy zwracać uwagę.

Media

Wypowiadając się na konferencjach prasowych, optymalnie najlepiej być realistą, który ostrożnie omawia rywali i nie jest skory do dzielenia się własną opinią o transferach klubu. Przeważnie dzięki takiemu postępowaniu wpłyniemy pozytywnie na morale zespołu. Roztropność szczególnie wskazana jest podczas pierwszych konferencji w nowych klubach. Później, gdy nasze zaufanie będzie znacznie większe, nie jest to już takie ważne.

Tak naprawdę konferencje prasowe są w tej grze dużym utrapieniem, co ujawnia się dopiero po większym zapoznaniu z grą. Są nudne i powtarzalne. Najlepszym sposobem jest branie udziału w konferencjach dotyczących ważnych spotkań dla drużyny; na pozostałe wysyłamy asystenta. Można też ustawić, by asystent brał udział we wszystkich konferencjach (Nazwa drużyny -> Informacje -> Ustawienia zespołu -> Opcje asystenta ), ale najpierw sprawdźmy, jak będzie sprawował się przy kontaktach z mediami (Trener /Asystent -> Profil -> Osobiste -> Kontakty z mediami ).

Finanse klubu

Właściwie zespół to firma, która powinna przynosić pieniądze, a w parze powinny iść sukcesy. Niestety, jak to często bywa kupimy zawodników, a później klub się stacza i kasa zmniejsza się. Niejednokrotnie obejmując drużynę zauważymy, że nie mamy żadnych pieniędzy, a dodatkowo finanse są na minusie. Będziemy wtedy musieli budować drużynę na zawodnikach nie mających obecnej zatrudnienia. Przychody z klubu zwiększa się: powiększaniem pojemności stadionu, sprzedażą piłkarzy, przychodami z praw telewizyjnych, sprzedażą piłkarzy a także najważniejszym: wygrywaniem wysokiej klasy rozgrywek.

Jeśli kasa w klubie pusta (Nazwa zespołu -> Finanse -> Stan konta ), to niestety nie uzyskamy przychodów ze sprzedanych piłkarzy (% dochodów z transferów do wykorzystania).

Nie zapominajmy by nie przesadzić z budżetem płacowym. Nie jest to dobrze odbierane przez zarząd, a też czyni niepotrzebnie straty.

Smutna informacja o budżecie transferowym. Pozostaje jedynie sprzedaż piłkarzy. - Interakcja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry
Smutna informacja o budżecie transferowym. Pozostaje jedynie sprzedaż piłkarzy.