Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zaklęcia i talenty | Rozwój postaci | Dragon Age Początek poradnik Dragon Age: Początek

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Zaklęcia i talenty

Wojownik

TALENTY OGÓLNODOSTĘPNE

Zdecydowanie najwięcej uwagi radzę poświęcać nabywaniu głównych talentów Wojownika, których jest w sumie osiem. Możliwie jak najwcześniej zdecyduj się na Wielką siłę, tak by zwiększyć żywotność sterowanej postaci i jednocześnie zmniejszyć jej zmęczenie wynikające z faktu zakładania różnorakich pancerzy. Analogicznie prezentuje się sytuacja z innym biernym talentem, a mianowicie Odwagą. Zdolność ta zapewnia bardzo cenne premie do obrażeń, odporności oraz trafień krytycznych. Jeśli chodzi o talenty wymagające aktywacji, warto zdecydować się na Dokładne ciosy (zwłaszcza w sytuacji korzystania z broni dwuręcznej), a po awansie na 12 poziom doświadczenia wybrać Doskonałe ciosy.

Wybór talentów z pozostałych kategorii uzależniony jest od obranego stylu rozgrywki. Ja radzę obecnych w drużynie wojowników nakierowywać na taktykę walki z bronią i tarczą lub walki z użyciem broni dwuręcznej. Nie warto natomiast korzystać z dwóch różnych broni ani z łuków, a więc popisowego oręża łotrzyków.

W przypadku wyboru działu Broń i tarcza dobrze byłoby przede wszystkim zainwestować w talent Cios tarczą. Zdolność ta daje okazję do powalania przeciwników na ziemię, co jest szczególnie pomocne w trakcie potyczek z potężniejszymi potworami. Równie interesujący jest talent Obezwładnienie, przy czym w tym wypadku chodzi już bardziej o zdezorientowanie przeciwnika w połączeniu z zadaniem mu pewnych obrażeń. Niestety, zdolność ta wymaga rozwinięcia wyszkolenia bojowego oraz zainwestowania dużej liczby punktów w siłę. Nieco później możesz się z kolei zainteresować zdolnościami o charakterze defensywnym. Tu na uwagę zasługują talenty Obrona tarczą (aktywny), Biegłość władania tarczą (bierny) oraz Taktyka z tarczą (bierny). W dalszej fazie zabawy zdecydowanie radzę też wybrać bierny profit Mistrzostwo władania tarczą, co będzie możliwe niestety dopiero po osiągnięciu 12 poziomu i znacznemu rozwinięciu zręczności. Talent ten oferuje dodatkowe bonusy do większości pozycji z tej grupy.

W przypadku wyboru działu Broń dwuręczna powinieneś zainteresować się w głównej mierze talentami pomagającymi w ogłuszeniu lub powaleniu przeciwnika. Konkretnie mowa tu o zdolnościach Cios rękojeścią, Ogłuszające ciosy oraz Oburęczny zamach. Pamiętaj, że wybór tej ścieżki rozwoju zaleca inwestowanie dużej liczby punktów w siłę, gdyż w przeciwnym wypadku wiele opcji rozwoju pozostanie nieaktywnych. Jeśli chodzi o bardziej konkretne ataki, polecam między innymi Cios krytyczny (pozwala na wyprowadzenie jednego POTĘŻNEGO uderzenia), Strzaskanie pancerza (możliwość podniszczenia zbroi przeciwnika) oraz Silny cios (oprócz zadania dużych obrażeń może także obniżyć mobilność przeciwnika na polu bitwy).

TALENTY - SPECJALIZACJE

Każdy z Twoich wojowników może specjalizować się w maksymalnie dwóch dziedzinach, stając się berserkerem, czempionem, łupieżcą lub templariuszem. Warto odnotować, że Oghren od samego początku wspólnych przygód będzie berserkerem, Loghain czempionem, a Alistair templariuszem.

Berserker: Wybierając tę specjalizację możesz liczyć na premie do siły oraz żywotności i dobrze byłoby ją "potestować" na Oghrenie przed wybraniem jej u innych postaci. Po rozpoczęciu każdej nowej walki proponuję aktywować podtrzymywany talent Szał. Godna uwagi jest również druga aktywna zdolność z tej kategorii, czyli Dobijający cios, szczególnie jeśli Twoja postać używa broni dwuręcznej.

Czempion: Wybierając tę specjalizację możesz liczyć na premie do siły woli oraz sprytu. Szczerze mówiąc nie jest to moja ulubiona pozycja, bo powiązane z nią aktywne talenty (Okrzyk bojowy i Wezwanie do boju) mają zbliżone działanie do niektórych zaklęć maga (kary do ataku i obrony przed utratą równowagi dla przeciwników i premie do ataku i obrony dla sojuszników).

Łupieżca: Wybierając tę specjalizację możesz liczyć na premie do kondycji oraz odporności fizycznej. Ciekawostką jest to, że w grupie tej nie ma żadnych zdolności biernych, albowiem dwie są aktywne i dwie podtrzymywane. Dzięki tej specjalizacji najwięcej możesz zyskać w trakcie walk z dużymi grupami wrogów, tak by wysysać z ich ciał życiodajną energię (Pożarcie) czy zadawać im obrażenia duchowe (Aura bólu). Generalnie nie jest to najlepsza kategoria, ale z pewnością ciekawszy wybór od czempiona.

Templariusz Wybierając tę specjalizację możesz liczyć na premie do magii i odporności psychicznej. Zalety tej kategorii możesz docenić zwłaszcza w trakcie walk z wrogimi magami, albowiem nie tylko będziesz bardziej odporny na ich zaklęcia, ale będziesz też mógł odbierać im manę (jest to związane z pasywną zdolnością Sprawiedliwy cios). Z aktywnych talentów polecam w szczególności Oczyszczenie obszaru, pozwalające na zniesienie wszelkich negatywnych efektów czarów z towarzyszących postaci.

Łotrzyk

TALENTY OGÓLNODOSTĘPNE

Podobnie jak w przypadku wojownika, praktycznie już od samego początku rozgrywki dużo punktów rozwoju powinieneś przeznaczać na odblokowywanie talentów bezpośrednio związanych z klasą Łotrzyka. Warto tu przede wszystkim wspomnieć o czterech talentach dotyczących otwierania zamków i rozbrajania pułapek. Jeżeli Twój główny bohater jest łotrzykiem to w miarę możliwości jak najszybciej zakup dwie zdolności z tej grupy. W przeciwnym wypadku przystąp do rozwijania talentów z tej kategorii po spotkaniu Leliany. Jest to niezwykle ważne, bo będziesz w ten sposób mógł włamywać się do kolejnych skrzyń i szafek, pozyskując niejednokrotnie bardzo cenne przedmioty.

Talenty związane z kamuflażem możesz początkowo ignorować, bo przydają się one właściwe wyłącznie do kradzieży kieszonkowej i ataków skrytobójcy, a natomiast możliwie jak najszybciej odblokuj sobie Nieczystą walkę (NIEZWYKLE użyteczna opcja ogłuszenia wroga na kilka sekund), Cios łaski (już po ogłuszeniu przeciwnika postać automatycznie może zadać jej większe obrażenia) oraz Poniżej pasa (szybki cios z dużą szansą na zadanie poważnych obrażeń).

Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie