Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1404 - poradnik do gry

Anno 1404 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział IV - Zaginione dzieci (cz.2) | Kampania Anno 1404 poradnik Anno 1404

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Świat Orientu

Oddawszy dzieci do klasztoru, otrzymasz zadanie polegające na przekazaniu specjalnego prezentu Wielkiemu Wezyrowi Al Zahirowi. Być może posiada on jakieś informacje o reszcie dzieci. Prezent zostanie Ci przekazany po kliknięciu na statek Lorda Northburgha znajdujący się przy brzegu wyspy Gelfdon. Ruszaj z podarkiem do portu B . Wezyr spyta się czy cenna rzecz na pokładzie Twojego statku jest przeznaczona dla niego. Wystarczy potwierdzić, tak jak we wcześniejszych misjach w prawym górnym rogu ekranu (menu decyzyjne). Przekazawszy prezent, Al Zahir zgodzi się pomóc Ci w poszukiwaniach zagubionych oraz nabierze do Ciebie więcej zaufania (1 ranga). Przywódca wyspy B oświadczy, że przekaże Ci swoją karawelę, na której znajduje się druga grupa dzieci oraz różne towary. Musisz dostarczyć tylko 3 tony lin do miejsca S - obrazek [#5]. Oddaj teraz dzieci do klasztoru, załaduj dodatkowe 10 ton drewna i narzędzi na otrzymany statek i ruszaj na zachód do C skontaktować się z Karimem.

[#5] - Rozdział IV - Zaginione dzieci (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#5]

Po zbudowaniu na wyspie C małego domu targowego i połączeniu go drogą z siedzibą Karima dowiesz się, że jest on w posiadaniu trzeciej grupy dzieci lecz nie zamierza oddać Ci ich za darmo. Przechodząc do sedna, musisz zbudować bazar, a w jego zasięgu osiedle nomadów liczące 145 mieszkańców. Zabierz się do pracy - zbuduj wspomniany bazar, minimum 11-12 namiotów dla nomadów i poczekaj aż na Ku'Raast zamieszka 145 osób. Z wyspą C wiąże się jeszcze kilka celi głównych. Mianowicie, Lord Northburgh zechce, aby na Gelfdon zamieszkali patrycjusze. Awans mieszczan na patrycjuszy wymaga przypraw. Zbuduj na Ku'Raast: najpierw użyźniającą glebę małą norię, potem uprawę przypraw i utwórz zw. z nimi szlak handlowy - pobieraj je z tamtejszego portu, a wyładowuj na wyspie A . Wybuduj także plantację daktyli w celu zaspokojenia elementarnych potrzeb nomadów. Prawa część grafiki [#6] przedstawia przykładowe rozmieszczenie namiotów, zaś lewa uprawę przypraw, plantację daktyli oraz małą norię.

[#6] - Rozdział IV - Zaginione dzieci (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#6]

Kiedy już wyzwolisz trzecią grupę dzieci, wezyr Al Zahir poprosi Cię o ponowne podpłynięcie statkiem do jego portu. Wszedł on w posiadanie nowych informacji nt. zaginionych. Czwarta gromadka dzieci jest zmuszana do pracy w kopalni na wyspie El-Mukha - D . Al Zahir da Ci list dla naczelnika kopalni. Jeśli mu go przekażesz, z niechęcią, ale jednak zgodzi się on pod jednym warunkiem na uwolnienie i przeniesienie jeszcze niedawnych niewolników na statek. Musisz mu dostarczyć 10 ton narzędzi i 5 ton przypraw.

Walka z piratami

Ktoś doniósł plotki mówiące o tym, że piąta grupa dzieci prawdopodobnie znajduje się na pirackim statku przebywającym w Zatoce Diabła. Aby otrzymać zadanie abordażu na ów okręt, najpierw musisz go znaleźć. Znajduje się on przy porcie wyspy E . Podpłynąwszy w te okolice zostaniesz ostrzeżony przez szefa piratów Hassana ben Sahinda, że jeśli zbliżysz sie za blisko - statek otworzy ogień. Dopiero teraz Lord Northburgh da Ci wolną rękę tj. poleci rozprawić sie z niegodziwcami. Niestety, nie posiadasz ekipy abordażowej. Al Zahir ofiaruje Ci jedną w zamian za 5 ton broni. Wystarczy, że na wyspie A wybudujesz chatę płatnerza (w rejonie kopalni rud) i cierpliwie poczekasz na wytworzenie określonej ilości broni. Dostarcz je wezyrowi i ruszaj - z grupą abordażową na pokładzie - w kierunku pirackiej łajby. Kliknij lewym klawiszem na ikonę przypominającą harpun w prawym dolnym rogu, , i zaznacz nieprzyjaciela. Po chwili abordaż zakończy się sukcesem, a Ty przejmiesz wrogi okręt razem z dziećmi. Screen [#7] pokazuje poszukiwany piracki statek.

[#7] - Rozdział IV - Zaginione dzieci (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#7]

Rozwścieczony herszt piratów wypowie Ci wojnę i przypadkiem zdradzi, że jest on w posiadaniu ostatniej, szóstej grupy dzieci. Aby je uwolnić będziesz musiał zniszczyć wszystkie 4 pirackie łajby - port F . W tym celu wyprodukuj co najmniej 2 małe okręty wojenne i razem z okrętem flagowym i przejętym w wyniku abordażu statkiem zaatakuj piratów. Dodatkową flotę, tak jak napisałem na początku, możesz stworzyć dopiero po wzroście liczby mieszkańców. Rozprawiwszy się z piratami podpłyń do magazynu Khor Bedi i zabierz stamtąd dzieci. Po oddaniu ich pod opiekę braciom z klasztoru na Gelfdon misja zostanie pomyślnie zakończona.

Misje poboczne

Począwszy od misji 4, za zdecydowaną większość spełnionych celi drugorzędnych otrzymasz tzw. punkty sławy. To za nie np. Wielkiego Wezyra Al Zahira zaopatrzysz się w aktualnie dostępne, unikatowe przedmioty/towary.

  1. Wskazówka - zacznij poszukiwania od zbadania zniszczonego okrętu na północnym wschodzie. Wystarczy odnaleźć dryfujące dziecko w beczce na północnym wschodzie. Jest to wskazówka (traktowana jako zadanie poboczne), która prowadzi do wypełnienia celu głównego.
  2. Wyprodukować 5 ton ubrań dla dzieci. I tak będziesz musiał zacząć produkować ubrania, aby w późniejszym etapie na Twojej wyspie osiedli się patrycjusze. Zbuduj 2 plantacje konopi, chatę tkacza i czekaj aż w magazynie uzbiera się 5 ton odzienia. Opiekujący się dziećmi mnich z klasztoru sam się po nie zgłosi.
  3. Zacząć wytwarzać narzędzia na Gelfdon. Na północy od centrum Twojego targowiska znajduje się jedno ze złóż rudy. Załóż tam kopalnię rudy. Obok wybuduj piec hutniczy oraz chatę smolarza. Ostatnim krokiem jest budowa kuźni. Umieść ją niedaleko wspomnianych konstrukcji. Budynki te wymagają, oprócz drewna, także narzędzi. W razie ich braku w klasztorze chętnie Ci je sprzedadzą.
  4. Wybudować małą norię i plantację daktyli na Ku'Raast. Zadanie to zleci nam Karim. Chce on w ten sposób zaspokoić potrzeby nomadów. Powinieneś wykonać to zadanie bez względu na to czy jest ono poboczne, czy nie. Zaspokojenie podstawowych potrzeb mieszkańców bardziej zachęci ich do osiedlania się.
  5. Wyprodukować 10 ton chleba dla dzieci. Do wykonania tego zadania potrzebne są nam następujące budynki: młyn, najlepiej 2 pola ze zbożem, piekarnia. Wybuduj jeszcze jeden młyn, pole zbożowe i piekarnię, jeśli okaże się że nie zdołasz uzbierać 10 ton chleba - spożywają go w dużej liczbie patrycjusze.
  6. Dostarczyć 15 ton mleka dla dzieci. Zaraz po oddaniu 10 ton chleba opatowi, ten poprosi nas o przygotowanie 15 ton mleka, również dla dzieci. Mleko możesz pozyskać na wyspie C w wyniku zbudowania zagrody kóz lub, szybciej, po prostu kupić je w odpowiedniej ilości u Al Zahira na wyspie B .
  7. Zacząć produkować broń na Gelfdon. Broń potrzebna będzie m.in. do budowy małych okrętów wojennych, więc to zadanie poboczne także musimy wykonać. Aby zacząć produkować oręż wznieś chatę płatnerza - najlepiej tuż obok kopalni rudy i pieca hutniczego.
  8. Stworzyć 2 małe okręty wojenne. Do stworzenia dodatkowych okrętów musisz posiadać ok. 1100-1200 mieszkańców łącznie na wszystkich wyspach. Wszystkie surowce potrzebne do budowy statków posiadasz i jesteś zdolny je wytworzyć na swojej macierzystej wyspie.
  9. Dostarczyć na El-Mukha 10 ton narzędzi i 15 ton przypraw. Szef kopalni na wyspie D da nam specjalny przedmiot - beczkę prochu - jeśli dostarczymy mu 10 ton narzędzi i 15 ton przypraw. Beczka prochu jest przedmiotem, który po aktywacji niszczy lub poważnie uszkadza pobliskie statki.
  10. Wyprodukować 3 tony dywanów dla Al Zahira. Zadanie to otrzymałem po osiągnięciu 2 stopnia zaufania xxx i rozbudowaniu osiedla nomadów na wyspie C . Wezyr zaczął bardziej mi ufać, gdy przekazałem mu przedmiot o nazwie Uznanie arystokracji. Przedmiot ten otrzymuje się razem z czwartą grupą dzieci od naczelnika kopalni na El-Mukha. Wybuduj x,y,z, po chwili załaduj 3 tony dywanów na swój statek i przewieź je do Wadi al Mai - B . Nagrodą jest 1 orientalny duży okręt wojenny.