Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Street Fighter IV - poradnik do gry

Street Fighter IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pojęcia | Podstawy Street Fighter IV poradnik Street Fighter IV

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Pojęcia

Juggle

Chodzi tu o żonglowanie wyrzuconym w powietrze przeciwnikiem. Gdy oponent pod wpływem jednego z ciosów, wystrzeli w górę (tzw. juggle starter ), można "poodbijać" go trochę w powietrzu. Jest wtedy bezbronny i nie może blokować. Juggle to z jednej strony najbardziej ceniony, a z drugiej najbardziej przeklinany element bijatyk.

Combo

Jest to nic innego, jak seria kilku lub nawet kilkunastu ciosów zadanych przeciwnikowi. Cios, który je zapoczątkowuje, nazywamy combo starterem .

String

Przeprogramowane combo. Jeśli pierwszy cios trafi, trafią wszystkie pozostałe.

Kontratak (Counter)

Cios ten ma wyższy priorytet, a stosowany razem ze skokiem, skutecznie chroni przed rzutami oraz długimi combosami.

Atak skupieniowy (Focus Attack)

  1. MP+MK

Focus Attack odpalamy wciskając medium punch i medium kick jednocześnie. Jest to technika zarówno defensywna jak i ofensywna. Postać wykonując ten ruch, przybiera specjalną pozycję, która absorbuje pojedynczy atak wykonany przez przeciwnika (nie może to być rzut, ani Ex Attack ). Gdy puścimy przyciski nasza postać wykona cios. Focus Attack posiada trzy poziomy, które zależą od czasu w jakim trzymamy MP+MK:

  1. poziom 1 - wciskamy przyciski i po sekundzie je puszczamy. Jest to najsłabszy atak.
  2. poziom 2 - trzymamy przyciski 2 sekundy. Nasza postać błyśnie, wtedy je puszczamy. Jest to średni atak. Jeśli wejdzie ogłuszy przeciwnika i otworzy go na combo.
  3. poziom 3 - trzymamy przyciski 2,5-3 sekundy. Postać zacznie świecić na żółto. Wyprowadzony atak będzie nieblokowalny i otworzy przeciwnika na combo.

Absorbowanie ataków przy użyciu Focus Attack , ładuje nasz pasek Revenge.

Rzut

  1. n, LK+LP
  2. p + LK+LP
  3. t + LK+LP

Wykonujemy wciskając razem lekki atak ręką i nogą. Musimy być bardzo blisko przeciwnika. By wyrwać się z rzutu wciskamy LK+LP w momencie w którym przeciwnik próbuje nas złapać.

Ultra Combo

Ultra Combo wykonujemy w taki sam sposób jak Super Combo , odpowiednie dla każdej postaci, z tą różnicą że wciskamy wszystkie trzy uderzenia ręką = LP+MP+HP lub nogą = LK+MK+HK, zamiast jednego.

Ten ruch możemy wykonać tylko wtedy, gdy mamy naładowany pasek Revenge przynajmniej do połowy. Gdy to się stanie napis Ultra będzie świecił. Ładujemy go otrzymując obrażenia lub absorbując ataki poprzez Focus Attack . Pasek Revenge nie przechodzi na kolejną rundę!

Po czystym wejściu pierwszego uderzenia, wchodzącego w skład sekwencji Ultra Combo, wszystkie pozostałe są nieblokowalne.

Super Combo

Wykonujemy je tak samo jak Ultra Combo , ale na końcu wciskamy jeden atak ręką lub nogą zamiast trzech naraz.

Super Combo możemy wykonać tylko wtedy gdy nasz pasek Super będzie pełny, a napis Super będzie świecił. Pasek Super ładujemy zadając obrażenia.

Atak Ex (Ex Attack)

Ten atak wykonujemy tak samo jak każdy cios specjalny danej postaci, z tą różnicą że zamiast jednego ataku ręką czy nogą, wciskamy dwa. Np: Spinning Bird Kick Chun-Li to [d], g+K, a Ex Spinning Bird Kick to [d], g+MK+LK (dwa dowolne kopnięcia). Jeśli wciśniemy wszystkie 3 ataki ręką lub nogą efekt będzie ten sam. Dla niektórych graczy może to być wygodniejszy sposób (zwłaszcza grając na padzie).

Wykonanie Ex Attack zabiera nam 1/4 paska Super.

Focus Attack Dash Canceling

Każdy cios specjalny jaki wykonamy, możemy przerwać, wklepując Focus Attack . Poza tym możemy także zrobić dash do przodu i puścić MP+MK, by zmylić przeciwnika i kontynuować combo.

Wstawanie

Jeśli chcemy wstać szybciej, naciskamy kilkakrotnie d, zanim jeszcze nasza postać uderzy o ziemię. Nie działa to jednak po rzutach i niektórych ciosach specjalnych .

Super Armor & Armor Breaking

Focus Attack oraz niektóre Ex Attack mogą "wchłonąć" pojedynczy atak przeciwnika. Tę właściwość nazywamy Super Armor.

Wszystkie postacie mają jednak ciosy, które negują wyżej wymieniony efekt i są nazywane Armor Breaking . Jeśli atak ma taką właściwość, zaznaczam to w nawiasie, obok jego nazwy.

Personal Action (Taunt)

  1. HK+HP

Możemy zadrwić przeciwnika wciskając powyższą kombinację.