Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Poradnik do przygodówki „Tajne akta 2: Puritas Cordis” to ilustrowany opis przejścia, dzięki któremu bez trudu poradzicie sobie z kolejnym wyzwaniem postawionym przed parą bohaterów gry, Niną i Maksem.

12 maja 2009Autor solucji: Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Świat nawiedza seria niespodziewanych katastrof naturalnych - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Świat nawiedza seria niespodziewanych katastrof naturalnych. Zaniepokojeni przywódcy państw, naukowcy i politycy zmierzają do Nowego Jorku, gdzie w tej sprawie ma zebrać się Zgromadzenie Ogólne ONZ. Wśród nich jest również Wladimir Kalenkow – ojciec znanej nam skądinąd Niny. Sama Nina, która dopiero co rozstała się ze swym chłopakiem Maksem, wybiera się na relaksacyjny rejs statkiem wycieczkowym. Niestety, sprawy komplikują się już od dziwnego wypadku w porcie... a Nina i Maks ponownie trafiają w samo centrum tajemniczych i niebezpiecznych wydarzeń...

Interfejs gry jest prosty, wygodny i identyczny jak w części pierwszej. Kursor ma kształt myszki komputerowej, na której w zależności od możliwej do wykonania akcji zaznaczony jest na zielono klawisz lewy (rozmowa, zabranie bądź użycie przedmiotu, przejście do nowej lokacji), prawy (komentarz, odczytanie dokumentu, zbliżenie) lub oba. Inwentarz umieszczony jest w dole ekranu, a każdy pojawiający się lub opuszczający go przedmiot wyskakuje na moment w lewym górnym rogu ekranu.

W grze funkcjonuje podwójny system podpowiedzi: tradycyjna już lupka (prawy dolny róg ekranu) ujawniająca aktywne obiekty i możliwe kierunki oraz notatnik (również prawy dolny róg ekranu), w którym w ważnych momentach gry pojawiają się zapiski (ikonka dziennika w lewym górnym rogu ekranu i odgłos maszyny do pisania), prezentujące w pigułce zaistniałe wydarzenia, wynikające z nich wnioski i sugestie co do dalszego postępowania. W przypadku trudniejszych zagadek, otrzymujemy też wyraźne wskazówki (na końcu dziennika), naprowadzające na właściwy tok rozumowania (sygnalizuje je ikonka dziennika z czerwonym znakiem zapytania).

Podwójne kliknięcie LPM przyspiesza bohaterkę, a pojedynczy klik PPM przewija dialogi i scenki przerywnikowe, te ostatnie można zresztą pominąć dowolnym klawiszem, uczulam na to, bo jeśli komuś przyjdzie do głowy w trakcie takiej scenki trzasnąć grze fotkę – pozbawi się możliwości obejrzenia jej w całości. Wszystkie znajdźki zostały wyróżnione w tekście kolorem czerwonym , a rozwiązania zagadek pogrubieniem.

Tymczasem tydzień wcześniej... biskup Parrey, wykładowca w Chrześcijańskim Kolegium w Cambridge, czyta list otrzymany od proboszcza prowincjonalnego kościółka w Ashford. Podczas renowacji krypty odkryto tam zabytkowy pergamin, którego ojciec Matthew Wakefield nie był w stanie odszyfrować. Przesłał go więc biskupowi, niestety, jemu również niewiele udało się zrozumieć z tegoż dokumentu. Parrey liczy jednak na pomoc swego kolegi Williama Pattersona, który jest ekspertem w dziedzinie starych zapisków. Nieoczekiwanie rozmyślania nad listem przerywa dźwięk telefonu. Nadinspektor Falk z Wydział Zabójstw w Ashword informuje biskupa, że Matthew Wakefield został zamordowany...

Katarzyna „Kayleigh” Michałowska

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 12 maja 2009.

komentarze czytelników

andrzej1  2009-05-13 - 20:39

Ależ to jest kryminał!

WheZY  2009-07-01 - 16:14

Heh [1]

krecik21  2009-07-01 - 19:43

Jest błąd w opisie, w Paryżu w celi odpowiedz na zagadkę to 5,9,6 a nie 5,9,4 (4 nogi od krzesła + 2 nogi Niny = 6 nóg)

Kayleigh_  2009-07-02 - 12:41

Tak, zauwazylam to przy przechodzeniu polskiej wersji do recki i poprawki sa juz w przygotowaniu. W niemieckiej jest rozwiazanie takie, jak podalam... W sumie dziwne to, mozliwe, ze potem wyszedl jakis patch, bo na logike faktycznie nalezaloby doliczyc nogi Niny :) :P Dzieki za uwage :)

dorotatr  2009-11-24 - 21:15

A jak odkleić ślimaka od puszki z piwem? Sam z siebie to Max informuje, ze pije tylko w grach od 18 lat, a ślimaka jak nie było, tak nie ma...

dorotatr  2009-11-28 - 09:32

Ślimak został znaleziony, gra skończona, pełne zadowolenie. :-)

grzechoo  2013-04-01 - 18:14

Mam taki problem wczoraj zacząłem w to grać, jestem na rozdziale 7 i nie wiem czemu ale nigdzie nie ma papierowego kubka a bez niego nie przejdę do dalszej części gry. To musi być jakiś błąd w grze. Pomocy!!

jackowsky  2013-04-01 - 21:28

Papierowy kubek powinien leżeć przy tablicy informacyjnej.

grzechoo  2013-04-02 - 17:31

no właśnie go tam nie ma niestety

jackowsky  2013-04-02 - 21:28

Spróbuj stąd: http://www.przygodoskop.pl/446/solucja.htm wczytać save8.

grzechoo  2013-04-04 - 14:42

niestety ale nie pomogło trudno :)

grzechoo  2013-04-04 - 14:47

Skopiowałem save z następnego rozdziału przynajmniej będę mógł grać dalej. Dzięki wielkie :-)

dorcia 77  2013-12-11 - 08:05

mam problem z ślimakiem jak go mam odkleić pomocy

pwietrzyk  2014-02-16 - 12:54

Witam.Odnośnie papierowego kubka.Należy zmienić rozdielczość ekranu na mniejszą.U mnie pojawił się kubek i jeszcze dwa kopczyki kreta.Pozdrawiam.