Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Empire: Total War - poradnik do gry

Empire: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Francja | Wielka Kampania w Empire Total War poradnik Empire: Total War

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Francja

Sytuacja początkowa

Kampania francuska jest bardzo łatwa. Zaczynasz z dobrą armią, rozległymi terytoriami zarówno w Europie, jak i w Nowym Świecie, a ponadto masz bardzo dobrego sojusznika - Hiszpanię - który odgradza Twoją południową i północną granicę od potencjalnych wrogów. Flota francuska również do najgorszych nie należy. Wszystkie te atuty militarne można wykorzystać praktycznie od razu. Pamiętaj o rozwoju floty - Francuzi muszą zdobyć tereny w wielu miejscach na świecie, więc potrzebne są jednostki do transportowania i desantowania wojsk.

Kierunki ekspansji terytorialnej

1 - Francja | Wielka Kampania w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry
2 - Francja | Wielka Kampania w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry
1 - Francja | Wielka Kampania w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

1. Na południu Francji masz jedną armię i jedną flotę. Załaduj żołnierzy na statki i płyń na Korsykę, wypowiadając w ten sposób wojnę Genui. Po zajęciu wyspy zorganizuj kolejny desant i zajmij również samą Genuę, na kontynencie. Armię z Genui (wspartą 1-2 pułkami cudzoziemskimi) wyślij następnie do Sabaudii.

2. W tym samym czasie rozbuduj infrastrukturę wojskową w Quebecu i Montrealu. Rozpocznij szkolenia kolonialnej piechoty liniowej i indiańskich muszkieterów. Postaraj się zająć wszystkie tereny Konfederacji Irokeskiej z pomocą sił tego typu.

3. Po walce z Irokezami zaatakuj również Czirokezów. Tych Indian jest odrobinę mniej niż Irokezów, więc powinieneś ich zniszczyć bez większych kłopotów. Jeśli dysponujesz odpowiednią flotą, możesz przetransportować do Nowego Świata armię z Genui, Sabaudii i Wirtembergii. Po pokonaniu Czirokezów przyłączy się do Ciebie Luizjana, zapewniając Ci dodatkową forsę z podatków (nastroje panują tam tak dobre, że nie trzeba trzymać tam wojska. Rejon Luizjany nie powinien też być atakowany).

4. Zobacz, jak mało wojska Brytyjczycy trzymają w swoich koloniach na wschodnim wybrzeżu Ameryki Północnej. Bardzo łatwy kąsek dla armii, którą wcześniej zniszczyłeś Irokezów i Czirokezów. Podbicie wszystkich prowincji Wielkiej Brytanii nie powinno nastręczyć problemów. Gdy będzie po wszystkim, poproś o pokój. Powinni się zgodzić.

5. Zająwszy kolonie brytyjskie będziesz mieć wystarczająco dużo terenu, by skupić się na regionach szczególnie ważnych dla kampanii. Jeżeli stwierdzisz, że masz dużo wojska w Ameryce, zlikwiduj je, a zacznij tworzyć nowe w Europie. Przygotuj desant (i to nie byle jaki - berberyjscy marynarze będą Ci przeszkadzać w podróży) i wyślij go do Egiptu. Zaraz po zajęciu Kairu postaraj się zażegnać konflikt z Imperium Osmańskim na drodze dyplomacji. Jeżeli się nie zgodzą, zachęć ich poprzez zniszczenie ich korsarskich flot na Morzu Śródziemnym i/lub zajęcie Jerozolimy.

6. Wyspy Leewarda należące do piratów można stosunkowo łatwo zająć - broni ich tylko i wyłącznie hołota. Wyślij tam 6-7 jednostek piechoty liniowej, by rozgromić piratów i zająć ich tereny. Licz się jednak z represjami z ich strony. Jeśli czerpiesz spore dochody z importu dóbr produkowanych w obu Amerykach, przygotuj sobie silną flotę do wybijania piratów na morzach.

7. Przenieś armię z Kairu do Indii (po drodze ją uzupełniając we Francji - Hindusi mają mnóstwo wojska), najlepiej na wschodnie wybrzeże półwyspu. Zajmij Orisę i przygotuj się do uderzenia na Karnatyk i północną część półwyspu (najlepiej zahaczając po drodze o Kalkutę). Dobrze byłoby wyszkolić na półwyspie trochę piechoty kolonialnej - radzi sobie ona nieco lepiej niż wojska liniowe z Europy czy Ameryki Północnej).

8. Flandrię proponuję zdobyć w sposób dyplomatyczny (nie ma sensu angażować się w konflikt z tak dobrym sojusznikiem jak Hiszpania). Zaproponuj w zamian Nowofundlandy, wyspy Winward, zbędne prowincje w Indiach, itd. Możesz też dorzucić jakąś technologię.

Dyplomacja

Po pokonaniu Irokezów i Czirokezów dołączy do Ciebie Luizjana. Warto podbić Indian szybko, bo Luizjana przynosi całkiem niezłe dochody i nie wymaga garnizonów - ludzie są tam tak szczęśliwi, że nie buntują się przeciwko władzy.

Hiszpania będzie Ci proponowała różnorodne oferty wymiany ziem. Jeżeli dzięki nim uda Ci się wymienić Flandrię na jakiś inny kawałek ziemi, zgódź się (uważaj jednak, by nie oddać terenu wymaganego do zwycięstwa w kampanii). Istnieje też szansa, że Konfederacja Maracka zaproponuje wymianę ziem. Warto przystać na ich ofertę, by mieć jakiś punkt zaczepienia w Indiach (kampania wymaga zajęcia aż trzech prowincji w tej części świata).

Handel

Oczywiście staraj się handlować z jak największą liczbą państw (niejednokrotnie oferując przy tym niezłe sumki za ustanowienie szlaków). Wysyłaj indiamany do wschodnich i zachodnich wybrzeży Afryki - zbijesz tam małą fortunkę. Ponadto, po zajęciu Korsyki polecam wysłać parę korsarskich statków na szlak biegnący w okolicach Morza Egejskiego.