Porady ogólne

Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry

24 grudnia 2008Autor solucji: Karolus (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Otwieranie zamków i kradzież

Zamknięte skrzynie lub drzwi możesz otwierać bez obaw, niezależnie od tego, czy ktoś stoi obok Ciebie. Nie musisz się przejmować, tym czy ktoś Cię zauważy, ponieważ mieszkańcy Aventurii nie zwracają na to uwagi. Jedynym wyjątkiem jest kradzież kieszonkowa. Jeżeli skończy się niepowodzeniem, okradana postać stanie się uważna i nie będziesz miał okazji spróbować ponownie.

Otwierając zamki używaj spinek lub wytrychów, które znacznie zwiększają szansę na powodzenie.

Grabież

Rozbijaj rozmieszczone po lokacjach beczki i skrzynie. Szczególnie na początku gry jest to dobry sposób na zarobienie pieniędzy. Czasem może udać Ci się również znaleźć coś naprawdę ciekawego.

Po walce przeszukuj ciała zabitych. Ze zwierząt i potworów możesz zabrać różnego rodzaju składniki, a przy ludziach i człekokształtnych stworzeniach znajdziesz pieniądze, bronie i wiele innych przedmiotów.

Rozmowa

Staraj się rozmawiać ze wszystkimi napotkanymi postaciami. Niektóre osoby mają dla Ciebie zadania, inne są kupcami, nauczycielami, a część z nich może Ci po prostu powiedzieć coś ciekawego lub zabawnego.

Podczas prowadzenia dialogu bardzo przydatne są umiejętności społeczne. Najczęściej będziesz stosował Gadaninę. Etykieta przyda się kilka razy, kiedy będziesz rozmawiał z ludźmi z wyższych sfer. Uwodzenie to cecha szczególnie ważna dla bohaterek. Męskim postaciom przyda się znacznie mniej. Ludzka natura to umiejętność, bez której spokojnie sobie poradzisz, ale jest bardzo ciekawa i czasami się przydaje. Dzięki niej jesteś w stanie ocenić zamiary drugiej osoby, sprawdzić czy kłamie, coś ukrywa lub po prostu wyczuć jej nastrój. Ostatnią cechą jest Targowanie się. To obok Gadaniny najcenniejsza umiejętność. Dzięki niej w niejednym zadaniu wręczysz mniejszą łapówkę, sprzedasz lub kupisz specjalny przedmiot za korzystniejszą cenę. Dodatkowo kupcy będą oferować swoje dobra za niższą kwotę.

Walka

Poziom walk w grze jest dosyć zróżnicowany. Zdarzają się proste potyczki ze szczurami, jak i ciężkie walki z bossami. Żeby żadna walka nie okazałą się nie do przejścia stosuj się do kilku podstawowych zasad:

  1. Bądź dobrze przygotowany do walki. Twoi bohaterowie powinni mieć maksymalny poziom życia i nie mieć żadnych ran.
  2. Podczas ciężkich walk pij eliksiry i stosuj specjalne maści.
  3. Często używaj aktywnej pauzy, żeby na spokojnie przyjrzeć się sytuacji i podjąć odpowiednie działania
  4. Sensownie i jak najczęściej używaj umiejętności walki (np. nie opłaci się użyć Potężnego ciosu, zabierającego 30 Punktów Życia na przeciwniku, któremu zostało 5 PŻ).
  5. Wspieraj swoich bohaterów zaklęciami. Szczególnie zwracaj uwagę na ich poziom zdrowia i lecz najbardziej potrzebujących. Trudnych przeciwników warto osłabić specjalnymi czarami. Na grupę wrogów najlepsza jest niezawodna we wszystkich RPGach kula ognia.
  6. Pamiętaj, że podczas walki możesz zapisać grę.
  7. Najlepiej skupić się na jednym przeciwniku, zamiast walczyć jednocześnie z całą grupą.

Drużyna

W grze możesz mieć w danym momencie maksymalnie trzech towarzyszy. Reszta z nich od pewnego momentu będzie czekała w Twojej rezydencji. Drużynę staraj się dopasować do lokacji, którą aktualnie zwiedzasz. Jeżeli chodzisz po mieście, spotykając wielu ludzi przydadzą Ci się osoby, które mają wysoko rozwinięte cechy społeczne. Jeżeli chcesz okradać przechodniów lub otwierać skrzynie, weź ze sobą postać z cechami złodzieja. Na terenach, w których jest dużo walki Twoja drużyna powinna się składać z wojowników i wspierającego ich maga. Kiedy potrzebujesz składników z roślin lub zwierząt weź ze sobą postać z umiejętnością Zielarstwo i Znajomość zwierząt. Bardzo ważne jest, aby w Twojej drużynie zawsze była osoba, która potrafi leczyć rany i zatrucia.

Magia

Mag rzucający zaklęcie nie może być ubrany w ciężką zbroję. Musisz pamiętać o tym ograniczeniu i ubierać czarodziei w przeznaczone specjalnie dla nich stroje lub po prostu w lekkie, nie krępujące ruchów odzienie.

Każdy mag powinien mieć w swoim repertuarze czary leczące: Balsam leczniczy i Klarum purum.

Warsztaty

Podczas gry w praktycznie każdej lokacji znajdziesz trzy typy warsztatów: kowadło, laboratorium i stół warsztatowy. Każdy z nich służy do wyrobu grupy przedmiotów.

  1. W laboratorium postacie posiadające umiejętność Alchemia mogą warzyć eliksiry.
  2. Na kowadle postacie posiadające umiejętność Kowal mogą wykuwać bronie i zbroje.
  3. Na stole warsztatowym postacie posiadające umiejętność Łuczarz mogą wytwarzać przedmioty związane z walką dystansową.

Postaraj się mieć kilku bohaterów potrafiących korzystać z warsztatów. O składniki, które będziesz mógł wykorzystać do samodzielnego wytwarzania przedmiotów nie musisz się martwić, ponieważ podczas gry znajdziesz ich mnóstwo. Szczególnie jeżeli będziesz korzystać z umiejętności Zielarstwo i Znajomość zwierząt.