Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

9 Kompania - poradnik do gry

9 Kompania - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 9 - Kolumna (cz.1) | 9 Kompania poradnik 9 Kompania

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Misja 9 "Kolumna"

Przed rozpoczęciem gry zabierz wykrywacze min, najlepiej wszystkie - Misja 9 - Kolumna (cz.1) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry

Przed rozpoczęciem gry zabierz wykrywacze min, najlepiej wszystkie. Jeśli chodzi o wsparcie - proponuję pozostać przy tym, które Ci odgórnie przydzielono. Znajdujesz się w jakimś wąwozie [mapa S], przez który biegnie droga. Pierwsze zadanie polega na rozminowaniu tej drogi [mapa 1 ] przed przejazdem radzieckiego konwoju pojazdów . Będziesz musiał także zająć wskazane pozycje [mapa 2A, 2B i 2C ], zanim nadjedzie radziecka kolumna ciężarówek (wjeżdżając na planszę od zachodu [mapa K z białą strzałką]). Na wykonanie obu zadań masz 20 minut. Poczekaj, aż Twoi ludzie (1) zeskoczą z BWP-2 (2) i obu ciężarówek (3), a następnie zajmij się zorganizowaniem ich w oddziały (częściowo możesz to robić na aktywnej pauzie) [#1]. Poszukaj wśród dostępnych ludzi (1) żołnierzy z wykrywaczami min (4) i poślij ich przodem, niech szukają min na drodze aż do punktu [mapa 1 ], w którym znajduje się wrak BTRa zwiadowców (5). Resztę towarzyszy podziel na dwie w miarę równe drużyny (6 i 7). W każdej powinieneś mieć m.in. kilku (przynajmniej dwóch) sanitariuszy, chociaż jednego snajpera, celowniczego granatnika rpg-7 i kaemu PK, itp. Jedną drużynę (6) poślij za saperami (4) (którzy notabene też powinni mieć pośród siebie medyka) - zadaniem tej jednostki jest dotarcie do miejsca [mapa 2B ] (przez [mapa 2C ]), podczas gdy saperzy (4) po rozminowaniu drogi w [mapa 1 ] ruszą do [mapa 2C ]. Nie jestem pewien (rozgrywałem ten scenariusz tylko raz), czy oddział (6) może zasuwać przed saperami (4), by jak najszybciej dotrzeć do swojego miejsca docelowego, w końcu gdzieś na drodze przed nimi leżą miny... W każdym razie u mnie ci żołnierze (6) poruszali się za saperami (4). Drużyna (7) może zaś od razu zasuwać biegiem najpierw kawałeczek drogą na zachód, potem odbić na chwilę na południe i zaraz skręcić na wschód, by dotrzeć do miejsca [mapa 2A ], czyli zbocza (8), na którym mudżahedini mogli się zaczaić w zasadzce na konwój. Nie powinieneś mieć większych trudności ze znalezieniem drogi. Co zrobić z BWP-2 (2)? Ja pchnąłem go drogą za saperami (4), by ich wspierał, gdyby wpadli w kłopoty, ale w dalszej części gry okazało się to złym posunięciem: AI głupieje w tym ciasnym wąwozie i ciężko później, gdy saperzy już rozminują drogę, przepchnąć wóz bojowy (2) dalej, w efekcie czego blokuje on ruch, co może skończyć się nawet niepowodzeniem misji, gdy w końcu na planszy pojawi się radziecki konwój [mapa K], chcący ową drogą przejechać na wschód. Zamiast więc pchać BWP-2 (2) za saperami (4), proponuję wysłać go w góry za oddziałem (7).

# 1 - Misja 9 - Kolumna (cz.1) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 1
# 2 - Misja 9 - Kolumna (cz.1) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 2

Co do saperów: jak widać na obrazku [#2], czterech saperów (1) poszukujących min (2) zajmuje całą szerokość drogi, więc kolejnych czterech (3) może iść trochę bardziej z tyłu, stanowiąc rezerwę na wypadek, gdyby pierwszej czwórce (1) stało się coś przykrego. W swojej grze nie byłem pewien (bo i skąd), na jakim odcinku droga jest zaminowana (grę rozpoczynamy dosyć daleko od miejsca [mapa 1 ]), więc postanowiłem ją sprawdzić aż do tego punktu (4). Jak się potem okazało, miny były faktycznie tylko w tamtym miejscu (4) [mapa 1 ]. Trzeba jednak uważać, gdy saperzy się do niego zbliżają, bo na wzniesieniach na lewo i prawo (5) nad drogą czai się kilku brodatych strzelców wyborowych, po lewej jest także stanowisko moździerza, który otworzy ogień na drogę (4).

Gdyby więc saperzy dostali się pod wraży ogień, idąc z obu zboczy, najlepiej wycofać ich, by nie ponieśli niepotrzebnych strat i poczekać, aż oddział, który wybrał się do miejsca [mapa 2A ], zrobi w nim porządek [#3]. Nie powinieneś mieć większych trudności z pokonaniem garstki mudżahedinów, których tam zastaniesz. Później snajperem (2) i kilkoma innymi żołnierzami szybko doskocz do skałek (1) przy urwisku, a resztę pochowaj za głazami lub nawet wycofaj spod ognia (3) moździerza (4), który wali z drugiej strony wąwozu. Zdejmij kilku brodatych snajperów (5) po drugiej stronie, zaś ich moździerz (4) zbombarduj lotnictwem (6), jako że żaden z Twoich ludzi nie będzie miał go stąd (1) w zasięgu ognia. Po walce możesz rozkazać sołdatom, którzy tego potrzebują, dozbroić się przy leżących w pobliżu skrzyniach z amunicją (7). Potem zorganizuj w tym miejscu obronę, ponownie chowając ludzi za skałkami, jednak tym razem kierując ich twarzami na południe/południowy wschód, z którego to kierunku niebawem będą nacierać duszmani.

# 3 - Misja 9 - Kolumna (cz.1) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 3
# 4 - Misja 9 - Kolumna (cz.1) | 9 Kompania - 9 Kompania - poradnik do gry
# 4

Z kolei saperzy (1) mogą w końcu rozminować (2) drogę w miejscu [mapa 1 ], oznaczając teren czerwonymi chorągiewkami (3) [#4]. Gdy to uczynią, możesz szybko skierować ich i poruszający się za nimi oddział piechoty dalej (4), do punktu [mapa 2C ].