Pomniejsi bogowie Mitologia egipska

Age of Mythology - poradnik do gry

12 marca 2007Autor solucji: Thorwalian (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Bastet - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Bastet

Domena: robotnicy

Moc :

Zaćmienie – zamienia dzień w noc. Na skutek takiej operacji, Twoje mityczne jednostki radzą sobie o wiele lepiej na polu bitwy.

Technologie :

Strug Wepwaweta – dotyka drwali. Niemal natychmiast usłyszymy „wali się” i więcej zbierzemy drewna za jednym zamachem.

Swięte koty – zaaplikowane pestycydy na egipskich gospodarstwach, wpłyną na poprawę ich produkcji.

Kriosfinks – lepsza rasa sfinksów. Charakteryzuje się lepszą wytrzymałością i siłą.

Hierakosfinks – ostateczna wersja wojaka od Bastet. Tym razem oprócz siły wzrasta także jego prędkość poruszania się.

Jednostka :

Sfinks – symbol władzy królewskie, który zmienia się w wir powietrzny, ku nieszczęściu przeciwnika. Oprócz zwykłych żołnierzy, lubi demolować budynki. Rącza jednostka, bardzo dobra jako prekursor świątynnych dziwolągów.

  
Ptah - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Ptah

Domena: technologia

Moc :

Ruchome piaski – wbrew pozorom nie zabijają, a przenoszą Twoje lub wrogie siły w określoną lokację.

Technologie :

Żuraw studzienny – obniża koszty wybudowania nowych farm, natomiast robotnicy szybciej machają przy nich młotkami. Dobry wynalazek kiedy zaczynasz scenariusz. Wiadomo przecież, że gospodarstwa żyją wiecznie.

Rzeźbiony topór – jak zdradza sama nazwa, topornikom przyda się taki śmiercionośny oręż.

Skórzana tarcza – włócznicy mają większe szanse w kontaktach z jednostkami posługującymi się bronią kłutą.

Kule z elektrum – lepsze kule to lepsza skuteczność ataku u procarzy.

Jednostka :

Wadjet – magiczna kobra plująca trucizną. Żadnych asów w rękawie, po prostu walczy na długi dystans.

  
Anubis - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Anubis

Domena: piechota, jednostki mityczne

Moc :

Plaga Węży – chmara jadowitych węży, które otaczają przeciwnika. Nic nadzwyczajnego, wytępić je można bardzo łatwo.

Technologie :

Wężowa włócznia – operujący taką bronią włócznicy zadają poważniejsze rany.

Nekropolia – spędzając miło czas na egipskim cmentarzu, możesz liczyć na szybszy przypływ łaski.

Stopy szakala – anubita w najwyższej formie pod względem wytrzymałościowym i siłowym, ćwiczył ponadto na skoczni w Zakopanem.

Jednostka :

Anubita – wojownik-skoczek, co tak jak przy greckim herosie Bellerofoncie jest małym problemem. Momentalnie rozerwie na strzępy mięczaków ale polegnie otoczony grupą siłaczy, choćby z tego powodu że cierpi na niedobór mięsni.

  
Hathor - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Hathor

Domena: budynki

Moc :

Plaga Szarańczy – zżera farmy oraz atakuje łodzie rybackie przeciwnika, samym robotnikom powodując lekkie obrażenia. Ciekawostka w rozgrywce z komputerem, bo ten i tak zawsze jest bogaty.

Technologie :

Wojownik Medjay – zatrzymuje na dłużej najemników.

Suszona na słońcu cegła – zaopatruje budynki w stabilniejsze fundamenty, obniżając ceny za nowe.

Krokodylopolis – zwiększa i tak duży zasięg petsuchosa.

Jednostka :

Petsuchos – coś wspaniałego. Krokodyl ten skupia światło słonecznie kierując je na ofiarę. Ta z pewnością odczuje przypalenie, bowiem moc promienia wynosi aż pięćdziesiąt punktów. Jednostka stosunkowo odporna, nieco wolna ale nie można mieć przecież wszystkiego. Przede wszystkim ratuje boga do którego przynależy, tak to przynajmniej ja, omijałbym Hathor szerokim łukiem. Petsuchos specjalizuje się w rozrywaniu na kawałki zarówno zwykłych żołnierzy, jak i mitycznego tworu.

Rok – latający transportowiec pod postacią ogromnego ptaka.

  
Sechmet - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Sechmet

Domena: łucznicy, machiny oblężnicze

Moc :

Cytadela – transformacja wybranego centrum miasta (swojego lub przyjaciół) w mocarna cytadelę o większej wytrzymałości i skuteczności w ostrzale.

Technologie :

Kościany łuk – łucznicy w rydwanach strzelają na dalszą odległość.

Kamienie Czerwonego Płótna – operować nimi będą katapulty oraz barki wojenne. Dodane do ładunku lepiej kruszą budynki.

Proce Słońca – zadają więcej obrażeń przedstawicielom piechoty.

Taran Zachodniego Wiatru – wieże oblężnicze stają się jeszcze bardziej wyrafinowane poprzez lepszy współczynnik ataku miążdzącego i zwiększoną masywność.

Jednostka :

Skarabeusz – żywa broń oblężnicza. Najlepiej przejść z nim przez bazę oponenta.

  
Neftyda - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Neftyda

Domena: kapłani

Moc :

Przodkowie – dar przypominający plagę węży od Anubisa. Zamiast jednak gadów, możesz przywołać swoich przodków, którzy wspomogą Cię w trudnych chwilach.

Technologie :

Rytuały pogrzebowe – jeszcze lepszy wynik starcia faraona i kapłanów z mityczną ferajną.

Duch Maat – duchowni lepiej znają się na medycynie, a ponadto będą dostępni za mniejsze pieniądze.

Miasto Umarłych – wykupując tą technologię, faraon stanie się potężniejszy, a jego następca szybciej zacznie rządzić krajem.

Jednostka :

Człowiek skorpion – zwinna jednostka wiedząca, że rywalowi zrzednie mina kiedy jego ludzie zostaną zatruci jadem z ogona.

Lewiatan – prawdziwe wodne bydlę z ponad tysiącem punktów wytrzymałości. Oprócz skutecznego gryzienia potrafi jeszcze przewozić w swoich wnętrznościach lądowe szczury. Wycofuje się na widok morskich taranów. Z innymi statki radzi już sobie znacznie lepiej.

  
Horus - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Horus

Domena: piechota

Moc :

Tornado – konsekwencje tego zjawiska mogą być katastrofalne zarówno dla kontrolowanych przez Ciebie jednostek czy budynków, jak i wroga, co najbardziej nas rzecz jasna interesuje. Ogromna siła na której ruch nie masz wpływu.

Technologie :

Topór zemsty – dzięki niemu topornicy lepiej zaczną sobie radzić z destrukcją budynków.

Włócznia na horyzoncie – tym razem innowacja dedykowana włócznikom. Cechować się będą lepszą odpornością oraz atakiem.

Pięćdziesiątnik – to że Horus otacza swoją opieką włóczników jest pewne. Specjalnie dla nich dodatkowe wartości do pancerza przeciwsiecznego oraz spotęgowana skuteczność w starciach z kawalerią.

Jednostka :

Mściciel – brzmi groźnie i taki w rzeczywistości jest. Wygląda jakby ciągle się drapał pod pachami ale on po prostu bezustannie szuka walki i ma ku temu powody. Jednostka szybka, odporna, o dużym ataku, a kiedy mu się zachce to niczym baletnica robi kółka kosząc przy tym wszystkich wokół.

  
Ozyrys - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Ozyrys

Domena: wielbłądy bojowe

Moc :

Syn Ozyrysa – co powiesz na sprowadzenie do teatru walk półboga? Potomek Ozyrysa jest jednostką stałą, czyli twórcy gry nie przewidzieli jego czasowego uczestnictwa, jak to bywa w przypadku innych mocy. Jednostka dysponująca potężną siłą rażenia (błyskawica) i powstająca na kanwie faraona, którego prace może zresztą z powodzeniem wykonywać. Nie można jej leczyć i jest śmiertelna.

Technologie :

Pustynny wiatr – nic tak nie pomaga w biegu jak wiaterek wiejący w plecy. Ten pustynny celuje w wielbłądy, przy okazji usprawniając ich atak.

Nowe królestwo – dwóch faraonów na pewno zacznie się kłócić, który z nich jest ważniejszy.

Barka pogrzebowa – kebenit przejdzie kilka modyfikacji, aby skuteczniej z rywalizował z innymi statkami artyleryjskimi.

Biała korona Górnego Egiptu – ulepszenie mumii i dłuższy żywot ich sług.

Jednostka :

Mumia – pokraczna jednostka preferująca walkę na dystans. Jest w stanie przemienić niemal każdego w swojego sługę, który przez pewien czas pobije się dla nas, a później wyparuje. Odporni na rzucany urok są naturalnie bohaterowie.

  
Thoth - Pomniejsi bogowie - Mitologia egipska - Age of Mythology - poradnik do gry
Thoth

Domena: jednostki ze strażnicy Migdol

Moc :

Meteor – niszczycielskie głazy spadające z nieba potrafią zamienić osadę przeciwnika w ruinę oraz pozabijać dużą ilość jego jednostek. Nasze własne siły co najwyżej trochę się tylko poobijają.

Technologie :

Dolina królów – szkolenie wielbłądów, rydwanów oraz słoni bojowych przebiega krócej.

Księga Thota – oczytani pracownicy z pewnością będą już wiedzieć jak szybciej eksploatować wszystkie trzy surowce.

Kły Apademaka – inwestując w ową technologię, możesz się spodziewać, że słoń stanie się odporniejszy, jak i zdecydowanie bardziej nieparlamentarny w szarży.

Jednostka :

Feniks – skrzydlaty mityczny ptak wypełniony ogniem, którym także zieje. Po śmierci chowa się w jajku. Jeżeli nic nie zakłóci procesu odrodzenia, ponownie zatrzepota na niebie. Łatwy cel dla łuczników, pewnie dlatego, że porusza się zaskakująco wolno.

Żółw bojowy – gad, który pokonałby na ringu lewiatana wywodzącego się od Neftydy. Potrafi sprawić, że zobaczysz latające okręty.